Onderwerp: En zo vermaken ze zich met de heuvel do 3 nov 2011 - 3:51
Vandaag heb ik een hoop foto's gemaakt van de paarden op en rondom de heuvel. Helaas zijn er veel van nogal slechte kwaliteit - heel grofkorrelig - omdat mijn camera per ongeluk op ISO 3200 stond... Maar goed, een leuk beeld van de activiteiten rondom de heuvel geven ze wel . Hier een paar plaatjes:
Onderwerp: Re: En zo vermaken ze zich met de heuvel vr 4 nov 2011 - 2:44
Ha, leuk, ook van de heuvel maken ze flink gebruik dus.
veernr1
Aantal berichten : 179 Registratiedatum : 22-01-11
Onderwerp: Re: En zo vermaken ze zich met de heuvel vr 4 nov 2011 - 7:26
Foto's zijn prima om zo te kijken, hoor. Geven een erg leuk beeld van hoe ze rondstruinen, zowel bij de poel als op de heuvel, wordt flink gebruik van gemaakt. Blijken dus wel echte aanwinsten in je PP! Straks het bospad nog, dan ben je helemaal compleet. Je plaatjes leveren in elk geval een hoop inspiratie op, bedankt.
Berith
Aantal berichten : 351 Registratiedatum : 13-03-10
Onderwerp: Re: En zo vermaken ze zich met de heuvel vr 4 nov 2011 - 18:38
Echt leuk!. Blijft het zand wel een beetje op de heuvel liggen of wordt er door het op en af lopen toch veel naar beneden gelopen? Ziet er in ieder geval super uit.
Onderwerp: Re: En zo vermaken ze zich met de heuvel za 5 nov 2011 - 10:36
Berith schreef:
Echt leuk!. Blijft het zand wel een beetje op de heuvel liggen of wordt er door het op en af lopen toch veel naar beneden gelopen? Ziet er in ieder geval super uit.
Het valt tot nu toe erg mee wat er naar beneden wordt gelopen, ze lopen vooral flinke gaten in de steile hellingen. De heuvel zal in de loop van de tijd best wat van vorm veranderen, maar verdwijnen zal-ie niet snel, het is zo'n 500 kuub zand !
Onderwerp: Re: En zo vermaken ze zich met de heuvel za 5 nov 2011 - 11:00
Iris schreef:
Ik ben erg nieuwsgierig of de balken in de hoek een speciaal doel dienen....
Nee hoor, nog niet. Het is wel de bedoeling om er een keer een leuk doel voor te bedenken :<. Het zijn boomstammetjes van toen het gemeentebos een keer op een paar plekken flink uitgedund is. De stammen bleven zo lang in het bos liggen dat we er uiteindelijk maar een stel ingepikt hebben. Misschien leg ik ze wel een keer versprongen in een pad, zodat de paarden er omheen moeten zigzaggen of er overheen moeten stappen/springen. (Mijn man wil ze trouwens eigenlijk voor in de kachel, maar ik heb hem tot nu toe nog tegen kunnen houden .)
Onderwerp: Re: En zo vermaken ze zich met de heuvel za 5 nov 2011 - 11:08
Dat onze mannen (nog) niet gillend gek worden van de PP . Ik zie uit de balken een mooie vaste hindernis ontstaan; een steilsprongetje door de balken te stapelen, door ze aan de uiteinde tussen 2 rechtopstaande palen op te sluiten.
Onderwerp: Re: En zo vermaken ze zich met de heuvel za 5 nov 2011 - 11:13
Iris schreef:
Dat onze mannen (nog) niet gillend gek worden van de PP . Ik zie uit de balken een mooie vaste hindernis ontstaan; een steilsprongetje door de balken te stapelen, door ze aan de uiteinde tussen 2 rechtopstaande palen op te sluiten.
Hmm ja, ook leuk . Of ergens als een soort mikado-stapel neerleggen - dus niet zo netjes naast elkaar als nu, maar kriskras op en over elkaar - en dan maar eens kijken wat de paarden ermee doen .
Onderwerp: Re: En zo vermaken ze zich met de heuvel za 5 nov 2011 - 11:25
Iris schreef:
Gebruiken ze de balken om hun benen aan te schuren?
Ik heb ze er eigenlijk nog niks mee zien doen, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat het nu nog zo'n ontoegankelijke stapel is. Ze kunnen er niet overheen en ze kunnen er ook niet omheen omdat het te dicht bij de kant ligt.