Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 een verplaatsbare heuvel maken

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

een verplaatsbare heuvel maken Empty
BerichtOnderwerp: een verplaatsbare heuvel maken   een verplaatsbare heuvel maken Emptyzo 14 maa 2010 - 1:04

Hier is het zandpad in de wei gegraven. Ik ben bezig met het zetten van paaltjes. Maar ik zit ook te denken of, en zo ja hoe, ik een heuvel zou kunnen maken die je later als dat nodig is, relatief makkelijk afbreekt.
Ik heb nu nl alleen maar zand bovenop liggen. Ik heb dus geen heuvel van grond neer laten leggen. Er is wel een bult zand vlakbij de plek waar de heuvel kan komen. Mijn idee is bijv trekkerbanden neer te leggen en op te stapelen, en bielzen of balken en dat op te vullen met zand. Maar zou dat stevig genoeg zijn? Gaat dat niet schuiven?
Ik kan natuurlijk de bielzen vastleggen door ervoor paaltjes in de grond te slaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

een verplaatsbare heuvel maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: een verplaatsbare heuvel maken   een verplaatsbare heuvel maken Emptyzo 14 maa 2010 - 5:22

Volgens mij kan dat aardig stevig zijn, maar dan moet je er nog wel een flinke hoeveelheid zand over doen. Het lijkt me dan evengoed nog een heel karwei om dit te verplaatsen. Wat is de reden dat je het verplaatsbaar wilt?
Volgens mij kan je het beter op een plek doen waar het niet meer verplaatst hoeft te worden knipoog .

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

een verplaatsbare heuvel maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: een verplaatsbare heuvel maken   een verplaatsbare heuvel maken Emptyma 15 maa 2010 - 3:40

Maar is een heuvel van trekkerbanden/bielzen/balken met zand daarop juist niet veel bewerkelijker om te verplaatsen dan een 'gewone' heuvel van alleen maar zand/grond? Die laatste kun je nl. veel sneller door een loonwerker met een loader laten verplaatsen. Als ik zie hoe snel de loonwerker met zijn loader altijd onze mesthoop heeft omgezet en op een andere plek weer neergekieperd, dat stelt echt niks voor.
Ook denk ik dat een heuvel met allerlei banden en balken erin alleen maar gevaarlijker is. Als de grond eraf gelopen wordt door de paarden kunnen ze gemakkelijk met benen en hoeven tussen al die materialen vast komen te zitten, dat lijkt me niet echt veilig, Paarden kunnen soms zulke vreemde toeren uithalen....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

een verplaatsbare heuvel maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: een verplaatsbare heuvel maken   een verplaatsbare heuvel maken Emptyma 15 maa 2010 - 5:33

Dat zat ik inderdaad later ook te bedenken Marja, want hoe veilig is het dan? Vooral met bielzen/balken, als daar dan ruimte tussen zit... kritisch
Terug naar boven Ga naar beneden
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

een verplaatsbare heuvel maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: een verplaatsbare heuvel maken   een verplaatsbare heuvel maken Emptyma 15 maa 2010 - 7:46

Bij ons staat de heuvel nog in de planning......ergens deze zomer.
Ik was laatst bij iemand en die hadden gewoon in de paddock een flinke bult zand laten storten. Succes verzekerd...paarden staan erop of gaan erop liggen.
Zo willen wij het ook doen, we laten gewoon kiepen en dan gaan de paarden er maar een leuk zandkasteel van bouwen. Mochten ze ergens hulp bij nodig hebben (wat schepjes, met mensen eraan) dan merken we het wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

een verplaatsbare heuvel maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: een verplaatsbare heuvel maken   een verplaatsbare heuvel maken Emptyma 15 maa 2010 - 7:52

Marja schreef:
Maar is een heuvel van trekkerbanden/bielzen/balken met zand daarop juist niet veel bewerkelijker om te verplaatsen dan een 'gewone' heuvel van alleen maar zand/grond? Die laatste kun je nl. veel sneller door een loonwerker met een loader laten verplaatsen. Als ik zie hoe snel de loonwerker met zijn loader altijd onze mesthoop heeft omgezet en op een andere plek weer neergekieperd, dat stelt echt niks voor.

Dat is ook weer waar. Ik ging even uit van verplaatsen met de hand.


Marja schreef:
Ook denk ik dat een heuvel met allerlei banden en balken erin alleen maar gevaarlijker is. Als de grond eraf gelopen wordt door de paarden kunnen ze gemakkelijk met benen en hoeven tussen al die materialen vast komen te zitten, dat lijkt me niet echt veilig, Paarden kunnen soms zulke vreemde toeren uithalen....

Dat vroeg ik mij dus af. Hoe stabiel blijft zand liggen tussen dit soort attributen? Het kan natuurlijk wegspoelen etc.
Maar ik heb toch ook wel eens op een site van die trekkerbanden gevuld met zand gezien?

Als ik het gewoon een zandbult laat, zal die op een gegeven moment toch platgelopen zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

een verplaatsbare heuvel maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: een verplaatsbare heuvel maken   een verplaatsbare heuvel maken Emptyma 15 maa 2010 - 10:23

marion schreef:
Als ik het gewoon een zandbult laat, zal die op een gegeven moment toch platgelopen zijn?
Als-ie heel klein is misschien wel, maar als je een flinke bult zand hebt liggen dan valt dat denk ik erg mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Ellen

Ellen


Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 17-03-10

een verplaatsbare heuvel maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: een verplaatsbare heuvel maken   een verplaatsbare heuvel maken Emptywo 17 maa 2010 - 8:59

Bij onze vroegere pensionstal lieten ze 1x per jaar of 1x per 2 jaar een vracht zand komen voor de bak. Deze bak wordt ook als paddock gebruikt.

Dat zand werd gestort op een hoop in het midden van de bak. Daarna werd deze hoop gebruikt met de ponylessen om overheen te rijden etc. In het begin kon dat dan alleen langs de randen en naarmate de tijd vorderde werd de hoop steviger en lager en kon je er midden overheen rijden.

Iedere dag werd daar de bak gesleept en met slepen werd dan voorzichtig een klein beetje van de hoop over de rest van de bak verdeeld. (Daar was het zand uiteindelijk wel voor bestemd.)

In mijn herinnering (we hebben de paarden inmiddels alweer bijna 4 jaar bij huis staan) hadden we (mensen en paarden) een paar maanden plezier van onze hoop zand. Dus als je er niet langs sleept zal de hoop vast inklinken en heel lang blijven liggen. Hooguit wat breder worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://EllenAngelino.Come2me.nl
Gesponsorde inhoud





een verplaatsbare heuvel maken Empty
BerichtOnderwerp: Re: een verplaatsbare heuvel maken   een verplaatsbare heuvel maken Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
een verplaatsbare heuvel maken
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Winterklaar maken
» 'Verplichte' heuvel
» Plaats heuvel
» En zo vermaken ze zich met de heuvel
» wat doe je op een vrije dag? een schuurpaal maken :-)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: