Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Heuvel (afgesplitst topic)

Ga naar beneden 
+4
HarlesHof
fojoe
MoniqueBuu
Mai
8 plaatsers
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: Heuvel (afgesplitst topic)   Heuvel (afgesplitst topic) Emptydo 4 maa 2010 - 12:28

(Dit topic is afgesplitst van 'Toekomstplan van mijn PP' in de rubriek 'Plattegronden')

marion schreef:
Ik zit zelf ook te twijfelen over een heuvel in mijn pp. Maar hoe groot en hoe hoog moet zoiets worden willen ze er echt plezier van hebben?
Ik denk dat ieder niveauverschil meegenomen is, alles wat het terrein een beetje ongelijk maakt is al leuk. Je kunt natuurlijk ook een kuil (laten) graven - evt. voor een poel maar zonder water is het ook al leuk - en met die grond een heuvel(tje) maken. Door het verschil tussen kuil en heuvel lijkt het dan al gauw heel wat glimlach.


Laatst aangepast door Marja op wo 24 maa 2010 - 1:04; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heuvel (afgesplitst topic)   Heuvel (afgesplitst topic) Emptydo 4 maa 2010 - 22:07

Ik ken iemand die een heel klein heuveltje in de wei had, eigenlijk alleen een klein beetje grond wat ze even kwijt moest. Een paard kon er niet in z'n geheel op staan, en het was hooguit 30cm verhoging. Maar wat vond haar jonge hengst het geweldig!!! Hij gaat er met z'n voorbenen op staan en maakt zichzelf nog vele malen groter dan hij is. Zet z'n hals en z'n hoofd erop alsof hij de grootste man aller tijden is. hilarisch Als je hem dan ook nog verteld hoe mooi hij is kan zijn dag niet meer stuk. camera
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heuvel (afgesplitst topic)   Heuvel (afgesplitst topic) Emptyvr 5 maa 2010 - 4:04

wahaa MoniqueBuu, ik zie het die jongens van mij ook meteen doen hilarisch
Terug naar boven Ga naar beneden
HarlesHof




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 20-03-10

Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heuvel (afgesplitst topic)   Heuvel (afgesplitst topic) Emptyza 20 maa 2010 - 22:19

Goh, wat ziet dat er allemaal mooi uit zeg!
ben net zelf ook net weer bezig om eea om te zetten, en moet ook soort PP worden, en is ontzettend leuk om te lezen wat hier allemaal al voor prachtige plannen zijn!
Zo'n zandberg heb ik nu trouwens ook, dat kwam per toeval, omdat ik mijn rijbak uit moest graven, lag veel te veel zand. Maar bleek zo'n ontzettend succes, dat ik hem eigenlijk echt niet meer kwijt wil! Bij mij is die berg vrij groot, zeker 2m hoog, en de paarden vinden het geweldig! Vooral de veulens, die vonden het echt te gek om er zo hard mogelijk overheen te rausjen, of anders gewoon lekker er boven op gaan staan, lekker "on top of the world"! :-)

kwa waterbak, ik heb hier (in de stal) ook zo'n vorstvrije bak met bal erin (enkel uitvoering van dit plaatje) en bevalt ook super. Moet je natuurlijk nog wel zorgen dat je aanvoer diep genoeg ligt, anders bevriest het misschien alsnog, maar die bak zelf, dat werkt echt super! Enige wat wel handig is om op te letten dat je hem wel ook regelmatig schoon moet kunnen maken (anders gaat het stinken!), en dan is het handig om hem zo te plaatsen dat je het water dat er dan uit komt makkelijk kwijt kunt, bv richting een sloot oid. Bij mij loopt dat dan nl net naar de plek waar ook een strobed is, niet zo handig..!
groetjes,
Karina.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heuvel (afgesplitst topic)   Heuvel (afgesplitst topic) Emptyzo 21 maa 2010 - 9:27

HarlesHof schreef:
Zo'n zandberg heb ik nu trouwens ook, dat kwam per toeval, omdat ik mijn rijbak uit moest graven, lag veel te veel zand. Maar bleek zo'n ontzettend succes, dat ik hem eigenlijk echt niet meer kwijt wil! Bij mij is die berg vrij groot, zeker 2m hoog, en de paarden vinden het geweldig! Vooral de veulens, die vonden het echt te gek om er zo hard mogelijk overheen te rausjen, of anders gewoon lekker er boven op gaan staan, lekker "on top of the world"! :-)
Karina, dat vraagt natuurlijk om...... FOTO'S camera grijns !!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
HarlesHof




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 20-03-10

Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: foto's zandberg   Heuvel (afgesplitst topic) Emptyzo 21 maa 2010 - 11:07

o jee... foto's plaatsen, ik zal eens proberen/zoeken.. Heuvel (afgesplitst topic) Paardenbergje
Heuvel (afgesplitst topic) Veulensbergje

hee, lijkt zowaar te lukken?!
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heuvel (afgesplitst topic)   Heuvel (afgesplitst topic) Emptyzo 21 maa 2010 - 19:54

Wat leuk!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heuvel (afgesplitst topic)   Heuvel (afgesplitst topic) Emptyma 22 maa 2010 - 0:51

Oooh Karina, wat een geweldige heuvel hoera!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Lucienne




Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 09-11-09

Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heuvel (afgesplitst topic)   Heuvel (afgesplitst topic) Emptyma 22 maa 2010 - 1:22

Hee die heuvel heb ik wel eens gezien grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heuvel (afgesplitst topic)   Heuvel (afgesplitst topic) Emptyma 22 maa 2010 - 22:31

He leuk! Dat formaat willen wij ook ongeveer maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
HarlesHof




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 20-03-10

Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heuvel (afgesplitst topic)   Heuvel (afgesplitst topic) Emptyma 22 maa 2010 - 22:51

ja zo'n zandheuvel is echt geweldig! Merk dat de paarden er echt blij mee zijn, vooral als er veulens zijn natuurlijk, maar ook vinden ze het schijnbaar lekker om daar gewoon een beetje op te gaan staan, hangjongere (of "Oudere Jongeren") spelen.
Wel handig om te zorgen dat er veel ruimte rondom is ook, want het schijnt errug leuk te zijn om lekker zo hard mogelijk vanaf te rausjen, en dan heb je wel beetje plek nodig; vooral de eerste paar x wil dat nog wel eens beetje onhandig gaan.. :<
Helaas moet bij mij de zandhoop toch nog verdwijnen waarschijnlijk, omdat ik het zand nodig heb, en me even niet kan veroorloven daar dan maar weer gewoon nieuw zand voor te kopen.. Wel heel jammer, vond het erg leuk, en zodra ik weer wat ruimer zit wil ik er graag weer eentje neerleggen. Maar heb het zand nu nodig voor de aanleg van het halfverharde pad (toegang naar de weides, en tevens als "ovaalbaan" te gebruiken! hoera ), als toplaag.
Hoe doen jullie dat, blijft bij jullie het pad dan wel goed, zonder (half-)verharding?
Zit hier in de heuvels, en op klei/löss, en dat wordt toch wel gauw een enorme glij- en glibberboel!

(ps eh.. zit ik nou niet onderhand het hele topic te vervuilen?!! sorry!
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heuvel (afgesplitst topic)   Heuvel (afgesplitst topic) Emptyma 22 maa 2010 - 23:07

Ach ja, soms gebeurt dat. Misschien leuk als jij ook je plattegrond tekent en een nieuw topic maakt over jouw eigen PP.

Bij ons wordt de heuvel opgenomen in de track, waarbij ze de ene kant ruim 100m kunnen racen tot de volgende bocht, en de andere kant ong 200m voor ze in de zandbak een slidingstop kunnen maken (of doorracen, de bocht om, het volgende pad op hilarisch ) Ik heb er al helemaal voorpret van.

Wij hadden aan de loonwerker kenbaar gemaakt dat we graag nog wat extra grond wilden hebben. Op een gegeven moment wist hij ergens grond vrij te komen, wat gratis overgenomen kon worden. Hoefden we alleen het transport te betalen, maar dat was weinig, omdat het heel dichtbij was.
Wij hadden er alleen nog een 'helaasje' bij (zo ik ook al in Berith haar topic vermeld had) dat de gemeente daar ineens nog een schone-grond-verklaring van wilde hebben (terwijl ze wisten waar het vandaan kwam, en dat het schoon was). Maar waarschijnlijk hielden ze ons extra goed in de gaten, omdat we ook een sloop- en bouwvergunningaanvraag hadden lopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heuvel (afgesplitst topic)   Heuvel (afgesplitst topic) Emptywo 24 maa 2010 - 1:05

Echt prachtig zo'n heuvel, lijkt mij echt heerlijk genieten voor de paarden. Jammer genoeg hebben wij daarvoor te weinig ruimte. Misschien in de toekomst. Ik zou het wel weten als ik er de ruimte voor had, echt super voor de paarden!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heuvel (afgesplitst topic)   Heuvel (afgesplitst topic) Emptywo 24 maa 2010 - 1:06

HarlesHof schreef:
ps eh.. zit ik nou niet onderhand het hele topic te vervuilen?!! sorry!
Is op zich niet zo erg hoor Karina knipoog, maar ik heb hem toch even afgesplitst omdat heuvels natuurlijk heel interessant zijn in een PP en het topic op deze manier gemakkelijk terug te vinden is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heuvel (afgesplitst topic)   Heuvel (afgesplitst topic) Emptywo 24 maa 2010 - 1:17

Zijn er ook mensen die i.p.v. een heuvel een soort 'plateau's' hebben gemaakt in hun PP? Zoiets als de onderstaande crosshindernis, maar dan met twee lage kanten (zoiets: _--_ ). Je zal er vast veel grond voor nodig hebben, maar het lijkt me wel heel gaaf (vooral als je ook in je PP kunt rijden wow )!

Heuvel (afgesplitst topic) Piano

(foto: http://static.bokt.nl/w/images/1/18/Piano.jpg)
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heuvel (afgesplitst topic)   Heuvel (afgesplitst topic) Emptywo 24 maa 2010 - 1:29

Oef, da's inderdaad ook heel leuk Wieteke hyper!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
ponylady

ponylady


Aantal berichten : 88
Registratiedatum : 07-02-10

Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heuvel (afgesplitst topic)   Heuvel (afgesplitst topic) Emptywo 24 maa 2010 - 6:51

Leuk zeg , die heuvels compliment
Ik ga dit onthouden ja
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heuvel (afgesplitst topic)   Heuvel (afgesplitst topic) Emptydo 25 maa 2010 - 1:17

Ja, maak het nog leuker Wieteke grijns !
Zo'n 'hindernis-heuvel' is helemaal geweldig. Mijn man wil zoiets ook in de toekomst (hij is gek op SGW knipoog ).
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Heuvel (afgesplitst topic) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Heuvel (afgesplitst topic)   Heuvel (afgesplitst topic) Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Heuvel (afgesplitst topic)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Plaats heuvel
» Met welke materialen maak je best een heuvel?
» een verplaatsbare heuvel maken
» De heuvel als hang- en speelplek
» Poel en heuvel aanleggen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: