Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Wie kent deze hooitassen?

Ga naar beneden 
+10
Dyonne
lianma
Smari
Lucienne
MoniqueBuu
Nina
marion
yvonnedejong
fojoe
Mai
14 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Lucienne




Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 09-11-09

Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Emptyma 25 okt 2010 - 7:48

Nina schreef:
Wat voor soort net gebruik je nu? Ik had eerst trailernet, maar dat was zo stuck. We hebben nu dikker materiaal wat zich nu nog steeds goed houd. We hebben deze netten in 4.5 cm maas maar nu ook in 3cm.
De tassen zijn misschien wel prijzig maar vooral ook sterk. Dus uiteindelijk misschien goedkoper dan elke keer iets kopen wat stuk gaat?
En wat vind je van een raster op je hooi in de krat?
Zomaar wat suggesties.. gr nina


Nina, wat voor materiaal heb je nu dan? Ik ben net bezig met 6 hooizakken van trailernet......... teleurstelling
Terug naar boven Ga naar beneden
Smari




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 22-06-10
Leeftijd : 57
Woonplaats : Belgie

Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Emptydi 4 jan 2011 - 7:45

HI,m lekker bezig in deze winter met uitvissen hoe het voeren het efficientst en goedkoopst gaat. Rare hobby af en toe: slepen met hooi, slepen met mest, slepen met compost...en dan ook nog tijd over hebben voor de paarden zelf..!?
Ik heb nu vier van deze zakken van PKC in huis, ervaringen zijn wisselend. Zelf iets gefabriekt om de bovenkant dicht te doen, iets minder hooi erin en dan met een groen touwtje van hooinet.nl eromheen (en door de mazen) dichtgemaakt. Ik hang ze op aan een ring aan paal (met stroondraadje erachter dus geen last van schuren), en ls in de stal, en ik leg ze in een houten kist op pallet. Los hangend kunnen ze er weinig mee, ik kom al dagen een volle tas tegen 's ochtends, terwijl ze er toch hongerig bijlopen.. ik heb er drie ezels bij die precies vertellen of ze te weinig te eten krijgen of niet...gebalk=honger, zijn ze stil dan was het genoeg. Handig.
Zeer tevreden over de service en het idee (3x3 mazen, juiste grootte), minder echter over de produktie. Het kost minimaal 5 uur om 1 zo'n tas te maken!! De crux zit hem in de juiste spanning van de draad. EN dat klopt, ik had al een s een slechts lichting (band kwam tussen de mazen al van elkaar af binnen een week), werd heel snel een nieuwe tas voor opgestuurd.
De sluiting boven (extra 7,5€) is must vind ik en werkt effectief maar kost tijd (gefriemel van dat bandje door heel veel lusjes heen). De ponies en ezels (1,6 meter hoog) zijn ZEER GEWIEKST in het leegkrijgen van de tas, het gaat me bijna al te snel...bbrrr..Maar mijn grootste bezwaar is dat hij toch gevoelig is voor stukgaan, dus de duurzaamheid valt me erg tegen. Ik had hem tegen een hekwerk aangehangen en kennelijk gaat het met zo'n kracht soms dat er al gaatjes vallen in het materiaal, en als ie een paar nachten over de grond sleept ontstaan in de bodem ook al gaten.. de gebruiksaanwijzing kreeg ik pas onlangs erbij. Liggend in een houten bak zijn ze weer sneller leeg dan bungelend tegen iets aan. Echt los bungelend geven mijn schatten het op om er iets uit te krijgen.. terwijl dat bij een hooinet niet het geval is.

Enfin, ik onderzoek nu verder of ik toch een 5tal hooinetten ((1,5 bij 1) zelf maak met een groot net van 1,5 bij 10 van Huck. IS het verstevigen van de enkelvoudige randen een heel werk? WElke draad gebruiken jullie? Ik ga wel bij juiste topic even kijken. De draadmat bevalt me eigenlijk nog het allerbeste qua slijtage.. de mazen zijn met 5x5 iets te groot, plus ze zijn net iets te klein voor de kisten dus ze bietsen langs de kantjes... nee .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.bonspirit.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Emptywo 5 jan 2011 - 6:36

Dank voor jouw ervaringen Maatje compliment! Wel teleurstellend dat ze zo snel kapot gaan, maar goed om dat te weten natuurlijk.
Ik ben nog steeds tevreden over mijn zelfgemaakte hooikussens van Huck net. Ik gebruik ze niet dagelijks maar ik heb ze toch al vaak genoeg gebruikt om te weten dat ze sterk zijn en tegen een stootje kunnen, zeker omdat ik ze tot nu toe altijd op de grond heb gelegd (met het touw aan een paal bevestigd) en ze door de paarden flink over de grond heen en weer gesleurd worden. Ook staan ze er regelmatig op om ze 'in bedwang' te houden. Maar ik zie echt nog geen enkele slijtage aan de netten.

Het afwerken van de randen kun je zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt. Wat in ieder geval nodig is is dat je de uiteindjes (waar het net geknipt is) afsmelt zodat ze niet meer kunnen rafelen, bv. met een aansteker. Of je dan vervolgens de randen helemaal omwerkt met een haaksteek of het zo laat hangt af van hoe mooi je het wilt hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
lianma




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-11

Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Emptyzo 20 feb 2011 - 9:26

Ik had in een onafhankelijk onderzoek gelezen dat deze goed uit de test kwamen. Paarden doen lang over het leegeten en ze gaan lang mee (de zakken, niet de paarden, alhoewel hopelijk die ook). Ze zijn idd wel duur, maar heb ze toch besteld. Gister heb ik ze ontvangen. Ik heb er een in de stal gehangen, aan een touw aan het plafond. Er zit een karabijnhaak aan de handvaten, dan een wervel en daaraan weer een karabijnhaak die aan het touw vastzit. Zo kan de zak ronddraaien zonder dat ie in de klit raakt. Maaike had wel even tijd nodig om het door te krijgen, ik had er wat plukjes uitgetrokken. Ze is erg geduldig en gaf het al snel op toen ze er niets uit kreeg. Uiteindelijk begreep ze het. Tot de zak achterstevoren kwam te hangen, toen gaf ze het weer op. Echter vanmorgen was de zak helemaal leeg, dus ze heeft het toch door gekregen. Ik ben er tevreden over. Ze doet veel langer met haar portie hooi. Vandaag heb ik de trailerzak geprobeerd. Ik heb de indruk dat de gaatjes, die van deze zak kleiner zijn, voor haar te klein zijn. Ze geeft het gewoon te snel op. Het kan echter ook komen doordat ze de trailer best nog spannend vindt (we zijn aan het oefenen), of doordat ik heel langstengelig hooi heb. De tijd zal het leren. Als ik ze wat langer in gebruik heb, laat ik weten wat ik er van vind. De eerste indruk is gunstig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Emptyma 21 feb 2011 - 0:19

lianma schreef:
Vandaag heb ik de trailerzak geprobeerd. Ik heb de indruk dat de gaatjes, die van deze zak kleiner zijn, voor haar te klein zijn. Ze geeft het gewoon te snel op. Het kan echter ook komen doordat ze de trailer best nog spannend vindt (we zijn aan het oefenen), of doordat ik heel langstengelig hooi heb.
Als wij onze paarden in de trailer vervoeren hangen we er ook wel eens een fijnmazig hooinetje in, maar het valt me op dat ze in de trailer bijna nooit hooi eten. Ze zijn op zich ontspannen hoor in de trailer, maar eten is dan blijkbaar toch niet hun eerste gedachte. Misschien is dat bij jouw paard ook zo? Dat zou je kunnen testen door de trailertas uit te proberen in de paddock of stal, waar ze normaal gesproken wel eet.

Ben benieuwd naar jouw verdere ervaringen met de hooitassen, o.a. de duurzaamheid en slijtvastheid.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
lianma




Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 15-02-11

Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Emptyma 21 feb 2011 - 0:59

Goed idee, ik zal de trailertas in het dagelijks gebruik uitttesten. Ik hou jullie op de hoogte.

off topic: het is zo'n geduldige schatje, als het niet lukt, eet ze gewoon niet. Ik zou dat ding al 4x de stal doorgetrapt hebben grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Dyonne




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 16-08-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Boskoop (ZH)

Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Emptyvr 4 nov 2011 - 22:05

Het is al een wat ouder topic, maar ik wil toch even een mindere ervaring delen.



Op zich, ging het prima de eerste dagen. Maar al heel snel lieten de stiksels los. En niet op één plek, maar een heleboel banden.
Er past ook niet echt 12 kilo in, maar ik gebruik hem naast hooinetten, dus vind dat niet erg.

Wat ik het vervelendste vind is de slechte service. Ik moest hem zelf maar laten repareren op eigen kosten. Nu heb ik geen idee wat het precies kost om de hele tas te laten herstikselen. Maar naast de 60 euro voor de tas vind ik dat toch wel heel duur worden.
Volgens hun is de nieuwe tas verbeterd. Maar ik ga het echt niet nog een keer zoveel geld uitgeven. Dan hadden ze bij aankoop moeten waarschuwen dat die van zulke slechte kwaliteit is. Ik wist niet dat er nieuwe kwamen, anders had ik daar wel op gewacht. Op zich zou ik die nieuwe wel willen proberen/testen, maar niet weer 60 euro ervoor uitgeven.
Ik hoop dat ze toch nog met een oplossing komen, maar verwacht het niet. Jammer, het idee van de tas is ok. Maar de kwaliteit van de tas en de service van Paardenkenniscentrum is tot op heden waardeloos.

Voor mij was het om uit te proberen en in de toekomst uit te breiden en er meer aan te schaffen. Maar met deze kwaliteit en service is dat geen goed idee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Emptyza 5 nov 2011 - 6:43

Ik gebruik de trailertas voor mijn Shet. Ook bij mijn tas was het stiksel bij de haak bij levering al half los (ik heb gekozen voor de afsluitbare variant). Ik heb het met de hand genaaid. Verder bevalt de tas goed. Door de kleine gaten is de moelijkheidsgraad hoog en doet ze lang over het hooi. In de trailertas past een dunne plak hooi.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
Dyonne




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 16-08-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Boskoop (ZH)

Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Emptyza 5 nov 2011 - 8:28

Bij mij zijn vele stiksels los bij de banden en dus de mazen waar ze door eten. Het komt er nu dus met plukken tegelijk uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Emptyza 5 nov 2011 - 10:08

Tja, dat was nou net niet het plan. Hier levert de tas nog een flinke vertraging op bij het eten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Emptyza 5 nov 2011 - 10:50

Bedankt voor het delen van jouw ervaring Dyonne. Het is wel behoorlijk waardeloos dat de stiksels zo snel loslieten. Maar wat ik eigenlijk nog erger vind is de reactie die je kreeg van het PKC, dat ze niet bereid waren de tas te repareren en vonden dat je dat maar zelf moest doen op eigen kosten absurd! Dat is niet eens sléchte service, dat is GEEN service! Ben je er niet tegenin gegaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Dyonne




Aantal berichten : 100
Registratiedatum : 16-08-11
Leeftijd : 37
Woonplaats : Boskoop (ZH)

Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Emptyza 5 nov 2011 - 11:22

Ja, ik heb wel laten weten dat ik verbaasd was. En niet van plan was kosten te maken.
Op Bokt las ik betere ervaringen met de service. En dus heb ik nogmaals een e-mail gestuurd.
Nu afwachten of er reactie komt.

Even een wijziging. Ik heb contact had met PKC en begrijp nu waar het verschil vandaan komt.
In het begin was er inderdaad 3 maanden garantie. Dat is teruggebracht naar 1 maand omdat normaal productiefouten binnen die tijd gezien worden.
Dus dat was wel duidelijk en fijn om te horen waar het verschil in zit.


Laatst aangepast door Dyonne op vr 2 dec 2011 - 2:31; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Toevoeging)
Terug naar boven Ga naar beneden
ingrid




Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 10-12-10

Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Emptyzo 4 dec 2011 - 11:47

Hier ook een mindere ervaring met de hooitas. Ik vul hem nu nl regelmatig voor 1 van onze pensiongasten maar ik kan niet zeggen dat die pony daardoor langer met haar hooi doet (ze heeft hem meestal binnen 1 uur leeg) en hij valt, na nog geen jaar in gebruik te zijn, zowat uit elkaar kritisch
Terug naar boven Ga naar beneden
Jasia

Jasia


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 21-07-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Bergen op Zoom

Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Emptyvr 27 dec 2013 - 10:48

Zijn er nog mensen die deze tas gebruiken?
Zijn ze inmiddels verbeterd?

Als ik het filmpje hierboven zo zie, moet het paard echt wel moeite doen om het hooi te krijgen, dat is precies waar ik naar zoek..

Mijn netten met mazen van 3 x 3 zijn al veel te makkelijk voor mijn haf, zelfs twee of drie netten over elkaar draait ze haar hoef niet voor om.. Het eten gaat bijna net zo snel als wanneer het op de grond ligt!
Terug naar boven Ga naar beneden
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Emptyma 30 dec 2013 - 2:56

Die van mij is al heel lang geleden in de kliko verdwenen! Ik gebruik de hooinetten van Zeldenrust, die bevallen goed. Mijn Shet kan onbeperkt eten en houdt zichzelf erg slank. Naar mijn idee zit de clou in de combinatie van hooinetten (met 2 soorten hooi, zodat ze eerder op en neer gaan lopen naar een ander net), het bewegen door de paden (ondanks mijn beperkte oppervlakte van PP van 3000m2) en helemaal geen gras meer.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
Jasia

Jasia


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 21-07-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Bergen op Zoom

Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Emptyma 30 dec 2013 - 22:31

Mijn monstertje loopt dan niet heen en weer.. Die eet eerst net nr. 1 leeg en loopt dan naar net nr. 2..
Het enige waar ze dan naartoe moet lopen is de waterbak.. Ik hoop wel door het pad straks meer uitdaging te geven, dat ze dan wél wat meer heen en weer zal lopen..
Maar ik wil graag iets waarmee ze langzamer eet, maar dat lijkt onmogelijk bij mijn haflingerpaard  agressie 
Terug naar boven Ga naar beneden
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Emptydi 31 dec 2013 - 4:49

Hier vonden mijn paarden (nu Shet en halve Haflinger) ook pas hun balans met (stoppen!) met eten nadat alle elementen er waren. Ik voer ze nu ook uit een paar hooinetten met 5cm mazen. Ik hoop dat het bij jou ook het geval zal zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
Petra_




Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 10-03-14
Woonplaats : Westerwolde

Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Emptydi 11 maa 2014 - 5:45

Fijn om jullie ervaringen te lezen.
Vlak na de release van deze hooitassen had ik interesse om ze te verkopen, omdat ik op zoek was naar goede en degelijke slowfeeders. Ik heb ze niet in het assortiment opgenomen, en ben uiteindelijk voor de Pfiff hooizak gegaan. Klanten die deze hooizak hebben, zijn er heel erg tevreden over en blij mee. Bij één klant trekken de paarden zo hardnekking aan de zak dat er toch wat scheuren zijn ontstaan. Op deze na is de feedback op de Pfiff hooizak enorm positief.

Zelf doe ik het nog steeds met een groot hooinet op de grond van 1 x 3 meter, en dat bevalt ook nog steeds goed. Mocht deze een keer niet meer te redden zijn (de mazen beginnen het steeds meer te begeven, die ik weer dichtknoop met een hooitouwtje), dan ga ik de hooizak zelf ook in gebruik nemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.permicavallo.nl
Gesponsorde inhoud





Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie kent deze hooitassen?   Wie kent deze hooitassen? - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wie kent deze hooitassen?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Spelt, wie kent dit om te voeren?
» gebruik van deze hooikast
» Ervaring met deze hooi-'automaat'?
» Deze kende ik nog niet: The Natural Feeder
» Hoe ruimen jullie mest met deze vorst?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: