Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Teveel gras

Ga naar beneden 
+7
yvonnedejong
Rodastodum
Irene
marion
Mai
Nina
Berith
11 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptywo 30 jun 2010 - 0:39

En Yvonne, hoe is het gegaan met de vosmerrie?
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptywo 30 jun 2010 - 2:48

Het geluk is niet met mij Irene.
Ik kom daar kijken en ze was veel kleiner en ieler als dat ik dacht. Het zou zo een veulen kunnen zijn.
Verder erg leuk en lief, wat bangig en dominant, maar ik kon er wel wat mee.
Toen ik het paspoort bekeek klopte het niet, ik zag meteen dat er hele andere aftekeningen in stonden getekent.
Was een pools paspoort, dus de rest moeilijk te ontcijferen.
Toen ik haar eindelijk kon pakken na wat moeite wilde toch eens in haar mond kijken of ze wel 2 is.
als ik het goed zie is ze al 3,5 jaar. Al 2 keer gewisseld.
Met 3,5 jaar wordt het nooit de pony die ik voor ogen had. Dat groeit iets maar niet naar een C pony.

De eigenaresse heeft meteen navraag gedaan, die begreep er ook niets van. Heeft er niet veel kijk op en heeft nooit het paspport gechekt.
Het schijnt dus het paspoort van een hengstje te zijn en de merrie was niet gechipt.
Nu wilde ik dus de axacte leeftijd weten.
Zou ze uitlaten zoeken, alleen krijg ik net een berichtje dat ze verkocht is!! snap er niets meer van.

ik zoek gewoon een leuke pony voor erbij maar dat is erg lastig blijkbaar.
Ben nu weer iets op het oog, er komt vanmiddag iemand bij kijken. Zal wel weer een tegenvaller zijn. Die zal wel meteen verkocht zijn.
Even afwachten dus maar weer.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptywo 30 jun 2010 - 4:14

Dan was ze niet voor jullie bestemd... De juiste pony komt wel op je pad.
Er zijn genoeg leuke ponies te koop, maar houd idd wel je eisen-lijstje in de gaten. Ik koop "altijd" het liefst van een particulier die de pony al een tijdje heeft, en die veel info wil geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptydo 1 jul 2010 - 0:31

Jammer Yvonne, maar als ze idd al ouder is zal ze niet zoveel meer gegroeid zijn. Hoewel ze volgens mij ook niet in een geweldige conditie verkeerde, dus dan kan je nog weleens verbaasd zijn hoe ze groeien als ze weer goed worden verzorgd/gevoerd.
Maar je zoekt toch een pony voor de kinderen, voor lessen? Op zich is er genoeg aanbod van leuke pony's. Maar jij wil eerst voor een echt jonge pony gaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptyma 5 jul 2010 - 20:11

Ik wil inderdaad voor een jonge pony gaan, ten eerste omdat ze nog betaalbaar zijn, ten tweede omdat ik nu niet heel veel tijd heb om er mee aan de gang te gaan in mijn lesje, ik ben nog erg druk met mijn kids. Zo kan ik er een goede band mee krijgen voordat hij aan het werk moet.
Ik heb al mijn pony's van jongs af aan en dat vind ik wel wat hebben.
We willen er ook iets aprts bij, wat er leuk tussen past.

Maarrrr ik heb weer wat leuks gezien, een heel leuk bont hengstje van 1 jaar.
Wordt ongeveer 1.35 hoog.
Das een leuke maat en meteen een leuk speelmaatje voor Atent.
Zaterdag ga ik richting Bladel(is dat niet bij Buitenzinnig in de buurt) en eens even kijken of de pony met mij mee wil.
Het is bijna 2 uur rijden met de trailer dus ik hoop echt dat dit iets is voor mij.

Er moet nog wel een naam verzonnen worden, ze noemen hem nu Henk, dat is niet echt iets voor mij.
En komend voorjaar castreren, dat lijkt mij de beste periode.

Dus wie weet!! Na zaterdag een pony rijker(en een duit armer)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptydi 6 jul 2010 - 0:16

Henk zou ik ook geen geweldige naam vinden grijns . Leuk dat je er weer eentje op het oog hebt, hij klinkt heel leuk!
Ik begrijp wat je bedoelt met van jongs af aan, ik vind het ook geweldig om dat hele traject mee te maken.

Succes en veel plezier zaterdag!

Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptydi 6 jul 2010 - 9:00

Henk is idd niet leuk. Vaak vind je vanzelf een naam die voor je gevoel bij ze past.
Najaar is ook een goede periode om te castreren, geen vliegen etc meer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptydo 8 jul 2010 - 3:16

Succes Yvonne, ik ben benieuwd, het klinkt als een leuke pony glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptyzo 11 jul 2010 - 2:46

Yess, de pony is bij mij!!
Ik heb hem gisteren opgeaald in Bladel(bijna 2 uur rijden met trailer).
Het is echt een schatje.
En het klikt super met Atent!
Atent doet alsof hij er al een hele tijd is. Ze doen nu alles samen.
Atent is echt een soort papa voor hem.
Atent lijkt ook ineens supervolwassen, hij speelt amper met de pony maar staan lekker samen te grazen en een beetje te sjokken.
Je kan merken dat de pony weinig gewend is, ligt veel te slapen, vooral na zo'n nacht als deze. Poe watging het tekeer hier met de onweer.
Foto's volgenn og.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptyzo 11 jul 2010 - 6:32

Oh wat heerlijk Yvonne dat het zo goed gaat samen met Atent hoera!
Ik ben heel benieuwd naar de foto's glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptyzo 11 jul 2010 - 8:35

Leuk Yvonne, Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar de foto's, en naar wat voor naam je hem gaat geven. Wat fijn dat het met Attent samen zo leuk gaat.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptyzo 11 jul 2010 - 19:51

Ik heb even een nieuw topic gemaakt,leek me beter.


Laatst aangepast door yvonnedejong op zo 11 jul 2010 - 23:31; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptyzo 11 jul 2010 - 22:05

Ehhhmmmm, ik hoop dat jullie het niet erg vinden als ik weer even op het originele topic terugkom? De titel 'teveel gras' is nl erg toepasselijk voor mijn probleem/vraag. Wij hebben nu dus een pad om de wei van ong. 1,5 ha, en doen stripbegrazing op het middenstuk (wat dus ook weer een pad oplevert). Ik schuif dus ook een achterdraadje mee en we zijn sinds begin mei op weg en nu ongeveer halverwege het weiland. Het stuk achter het achterdraadje groeit alweer prima aan. Tot zover alles ok dus. Maar nu sinds een week of twee, eten de paarden alleen nog maar de bovenste helft van het gras. Het onderste deel laten ze staan en dat wordt dan geel. Het is wel iets van 70 cm lang nu en er blijft ong. 30 cm staan.
Mijn vraag is nu: moet ik het toch laten maaien en komt het dan wel weer bij? Is het uberhaupt een probleem dat ze het niet helemaal opeten? Kan het zich zo wel herstellen/weer verder groeien?
Ik hoop dat jullie hier ervaring mee hebben. Het bevalt op zich heel goed zo allemaal, de paarden zijn niet te dik en hebben toch genoeg te eten. Meestal staan ze voor de afwisseling ook nog een paar uurtjes per dag op een andere wei of in onze achtertuin en ze hebben nu ook een stukje bos erbij voor de schaduw en koelte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptyma 12 jul 2010 - 6:03

Anneke schreef:
Mijn vraag is nu: moet ik het toch laten maaien en komt het dan wel weer bij? Is het uberhaupt een probleem dat ze het niet helemaal opeten? Kan het zich zo wel herstellen/weer verder groeien?
Ja, daar heb ik wel ervaring mee en die is niet zo goed kritisch... Mijn advies is om het te (laten) maaien. Wij hebben het vorig jaar niet laten maaien en het is in het najaar en de winter een ontzettende vieze bende geworden: helemaal verregend en versnotterd, het lag uiteindelijk gewoon te rotten op de wei. Dit voorjaar hebben we zodra het droog genoeg was die troep er allemaal met de bloter afgemaaid, wat gelukkig toch nog redelijk lukte. Waar ik al bang voor was, was ook zo: er kwamen ontzettend veel kale plekken onder vandaan en die zijn nu nog steeds niet hersteld. Zo doen we het dus nooit meer!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptyma 12 jul 2010 - 6:55

Oeps, ja, dat is precies waar ik bang voor was/ben. Dat het inderdaad een snotterige bende wordt. Misschien toch maar laten maaien dus idd. Hebben we er nog wat aan in de winter (aan het hooi dus). Het halve deel achter 'ons' is alweer aardig aangegroeid dus misschien begin ik daar dan maar opnieuw en dan kan het gemaaide weer bijkomen voor het najaar.

Fijn dat ik zulke dingen hier kan vragen glimlach !
Terug naar boven Ga naar beneden
Temba




Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 01-03-10
Woonplaats : Wijchen

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptyzo 18 jul 2010 - 4:41

Ik heb eerder te weinig gras dit jaar!
Vorig jaar nog buurpaarden uitgenodigd en een paard erbij gehad in pension en nu........ Groeit t net misschien hooguit 10 cm en na 3 weken strook begrazing is het OP! verwarring
Heeeeel jammer van het weer wat niet mee werkt(e). Zal daar wel aan liggen, al die droogte enz.
Nu hebben de paarden ergens een weitje waar ze, zolang er genoeg gras op staat, mogen staan. Dit is ook niet veel maar meer als bij ons in de wei hyper

Vorig jaar heb ik ook een stukje afgemaaid en toen gedroogd zodat de paarden hier later nog profijt van hadden. Misschien is dat wel het beste.
Wel een heerlijk luxe probleem moet ik zeggen grijns :<
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.silfurfaxi.nl
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptyzo 18 jul 2010 - 6:24

Tsja, dat zal het verschil wel zijn. Hier heeft het een paar keer snoeihard geregend (twee weken geleden in een half uur 50mm). Het gras groeit hier dus juist de pan uit en toch heerlijk weer. Tamelijk ideaal. We hebben het stuk met het omgevallen gras laten maaien en hopelijk gaat dat dus ook weer lekker aan het groeien zodat ze daar in het najaar weer op kunnen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptywo 21 jul 2010 - 10:13

Anneke schreef:
We hebben het stuk met het omgevallen gras laten maaien en hopelijk gaat dat dus ook weer lekker aan het groeien zodat ze daar in het najaar weer op kunnen.
Heb je nog iets met het afgemaaide gras kunnen doen of was het inmiddels al te slecht?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Anneke

Anneke


Aantal berichten : 72
Registratiedatum : 24-04-10
Woonplaats : Frankrijk

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptywo 21 jul 2010 - 20:16

Ja hoor, we waren er gelukkig op tijd bij en er zijn vier mooie rollen hooi vanaf gekomen. Fijn dat ik de beslissing snel kon nemen nav jouw ervaringen. De paarden zijn nu weer van voor af aan begonnen met eten en da's maar goed ook want het gras daar is ook alweer flink lang aan het worden.

Groetjes!
Terug naar boven Ga naar beneden
Lucienne




Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 09-11-09

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptydo 22 jul 2010 - 19:54

Ik heb hier ook teveel gras. Ben blij dat mijn 2 jonkies voorjaar 2011 naar huis komen. Dan lopen hier 3 ijslanders en een minishet op een stuk van ik schat 8000 m2. Ik had nog een wei van ongeveer 4000 m2, die heb ik opgezegd vanwege het teveel gras probleem. (zelf maaien geen optie voor mij). Heimelijk ben ik wel eens vertwijfeld of ik die wei niet zal missen straks als de andere 2 er ook zijn.
Maar als ik jullie ervaringen zo lees, heb ik straks toch genoeg voor 4.
Misschien een idee om topic aan te maken met opp. en aantal idee
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Emptyvr 23 jul 2010 - 9:50

Lucienne schreef:
Misschien een idee om topic aan te maken met opp. en aantal idee
Wel leuk inderdaad om die gegevens te vergelijken met elkaar glimlach. Of we er echt wijzer van worden is een tweede; er zijn zoveel beïnvloedende factoren dat het moeilijk vergelijken is: het weer, de ligging (wel of niet vochtig), bemesting, grassoorten, wel of niet kapotgelopen/-gegraasd, hoeveel uren begrazing, welke paardenrassen... ben er vast nog tig vergeten knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Teveel gras - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Teveel gras   Teveel gras - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Teveel gras
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Een track vol met gras
» geel gras (niet door vochtgebrek)
» dilemma, net ingezaaid gras
» De Track gras-vrij maken?
» Lang gras niet lekker??

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Weidegebruik en -onderhoud-
Ga naar: