Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Draadmat of net op hooibak

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Bea

Bea


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 19-05-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Beekbergen

Draadmat of net op hooibak Empty
BerichtOnderwerp: Draadmat of net op hooibak   Draadmat of net op hooibak Emptywo 19 mei 2010 - 1:04

Bijna ben ik de gelukkige eigenaar van twee mooie voerbakken. grijns
Ik vraag me nu af wat het handigst is om daar op te leggen; draadmatten of hooinetten. Ik zie hier overal de meest geweldige systemen, maar kan de voor- en nadelen nog niet vinden.
Wie kan me helpen?
Ik vraag me ook af wat handig is qua knutselen. Wat is het snelst? Ik ga waarschijnlijk zaterdag mijn bakken ophalen en wil ze natuurlijk zo snel mogelijk in gebruik hebben. Waar koop ik draadmatten, mocht dat handiger blijken. Wat is de levertijd van Huck?

En daarnaast ben ik benieuwd hoeveel bakken jullie hebben. Ik heb vier paarden. Wat is praktisch?

Alvast bedankt voor het lezen en meedenken!
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Draadmat of net op hooibak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Draadmat of net op hooibak   Draadmat of net op hooibak Emptywo 19 mei 2010 - 1:54

Hoi Bea,

Mag ik vragen waar je je bakken ophaalt?
Ik zie dat je uit Beekbergen komt, ik uit Epe. Das niet zover bij elkaar vandaan.
Ik heb mijn bak opgehaald in Twello.

Ik had van de winter een draadmat op mijn bak liggen, het werkte super en ik was er super tevreden over.
Alleen mijn haf van 2 ging steeds in de bak staan op het hooi. En dat heeft mijn draadmat niet overleefd.
Nu wil ik aankomende winter overgaan op een hooinet over het hooi heen. Alleen heb ik zo'n klein stukje nodig dat het voor mij te prijzig is om via huck te doen ivm de verzendkosten. Daar ben ik nu dus nog mee aan het puzzelen.

Ik had mijn draadmat gekocht hier in Epe bij een houthandel/bouwmaterialen zaak.

Ik ben erg benieuwd naar jou plattegrond en foto's van je pp.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Draadmat of net op hooibak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Draadmat of net op hooibak   Draadmat of net op hooibak Emptywo 19 mei 2010 - 8:37

Je kan misschien ook 2 fijnmazige hooinetten kopen, deze volstoppen met hooi en ze zo in de bak maken dat je ze eruit kan halen en weer kan vullen. Ik heb netten van Nicky's keet, die tot nu toe (zo'n 3 weken) goed bevallen. Je hebt ze in 2 maten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bea

Bea


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 19-05-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Beekbergen

Draadmat of net op hooibak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Draadmat of net op hooibak   Draadmat of net op hooibak Emptywo 19 mei 2010 - 10:06

Yvonne; ik heb mijn bakken gekocht in Ede. ALs je op Marktplaats de zoekwoorden "palletbox" en "Ede" intoetst, kom je er vanzelf. Vrijdag ga ik ze halen, dus mocht je nog kratten nodig hebben, dan kan ik ze zo meenemen.
Ik zag je filmpje al, en moest erg lachen om je creatieve Haf. Ik snap dat je er niet zo blij mee bent. Ik hoop dat de mijne het allemaal gaan houden.
Mocht ik besluiten om een net te kopen bij Huck, dan kunnen we eventueel wel samen bestellen. Maar goed; ik ben er dus nog niet over uit.

Marion; hooinetten zouden inderdaad ook kunnen, maar ik vind het zo een mooi systeem met zo een net of gaas erover, dat ik dat wil doen. Mocht ik dat van het weekend niet geregeld krijgen, dan is een hooinet misschien een goede tijdelijke oplossing.
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Draadmat of net op hooibak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Draadmat of net op hooibak   Draadmat of net op hooibak Emptywo 19 mei 2010 - 18:53

Bea schreef:
Yvonne; ik heb mijn bakken gekocht in Ede. ALs je op Marktplaats de zoekwoorden "palletbox" en "Ede" intoetst, kom je er vanzelf. Vrijdag ga ik ze halen, dus mocht je nog kratten nodig hebben, dan kan ik ze zo meenemen.
Ik zag je filmpje al, en moest erg lachen om je creatieve Haf. Ik snap dat je er niet zo blij mee bent. Ik hoop dat de mijne het allemaal gaan houden.
Mocht ik besluiten om een net te kopen bij Huck, dan kunnen we eventueel wel samen bestellen. Maar goed; ik ben er dus nog niet over uit.

Ik heb 1 bak, dar heb ik genoeg aan met 2 paardjes die eruit eten.

Als je idd bij huck gaat bestellen is dat wel een optie, zij zijn volgens mij de goedkoopste met netten alleen erg duur met verzenden. Mijn net zou rond de 16 euro zijn en de verzendkosten 15 euro! Mocht je gaan bestellen dan moet je dat maar even zeggen.

Je heb trouwens leuke paardjes, vooral kruisig ijslander is erg grappig.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Draadmat of net op hooibak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Draadmat of net op hooibak   Draadmat of net op hooibak Emptydo 20 mei 2010 - 3:58

Wij gebruiken op dit moment voor zeven paarden twee hooibakken, maar daar moet ik wel bij zeggen dat ze allemaal goed met elkaar overweg kunnen en dat ik ze zelfs wel eens met zijn zevenen uit één bak heb zien eten (al is dat een uitzondering). Het lijkt me dat twee bakken voor vier paarden toch wel genoeg moet zijn, tenzij ze elkaar het licht in de ogen niet gunnen natuurlijk knipoog.

Wij hebben draadmatten in de bakken en daar ben ik al jaren heel erg tevreden over. Gelukkig hebben we niet van die circusartiesten zoals Atent :<, dus bij ons blijft alles heel. Maar een net in de bakken zal 'net' zo goed werken, dus het ligt helemaal aan je eigen voorkeur wat je gebruikt.

Huck rekent inderdaad hoge verzendkosten. Ik denk dat ze daarmee kleine bestellingen willen ontmoedigen omdat die natuurlijk voor hun meer werk met zich meebrengen. Ze zijn natuurlijk eigenlijk ingesteld op leveren aan bedrijven. Ik heb destijds zo'n enorm groot net besteld dat ik zelfs géén verzendkosten hoefde te betalen. Dus ik ga nog steeds gestaag door met hooikussentjes maken (hoewel ik even heb gepauzeerd knipoog).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Bea

Bea


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 19-05-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Beekbergen

Draadmat of net op hooibak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Draadmat of net op hooibak   Draadmat of net op hooibak Emptydo 20 mei 2010 - 4:22

Yvonne; Dank voor je compliment. Eik, de IJslanderkruising, was een cadeautje die verstopt zat in mijn net gekochte merrie.
Ik ben er nog steeds niet over uit. Er lijken ook niet echt voor- en nadelen aan net of mat te zitten, puur de voorkeur van de mens. Ik neig nu naar matten omdat dat sneller te realiseren is.

Marja; dat is dus het probleem. Blessa wordt stelselmatig weggejaagd. We moeten altijd voeren op minimaal drie plekken. Dat blijf ik dus maar doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Draadmat of net op hooibak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Draadmat of net op hooibak   Draadmat of net op hooibak Emptydo 20 mei 2010 - 4:23

Bea schreef:
Marja; dat is dus het probleem. Blessa wordt stelselmatig weggejaagd. We moeten altijd voeren op minimaal drie plekken. Dat blijf ik dus maar doen.
Dan zou ik inderdaad zeker voor drie bakken gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Bea

Bea


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 19-05-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Beekbergen

Draadmat of net op hooibak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Draadmat of net op hooibak   Draadmat of net op hooibak Emptydo 20 mei 2010 - 4:25

Marja schreef:
Bea schreef:
Marja; dat is dus het probleem. Blessa wordt stelselmatig weggejaagd. We moeten altijd voeren op minimaal drie plekken. Dat blijf ik dus maar doen.
Dan zou ik inderdaad zeker voor drie bakken gaan.

Ik heb net gister mijn bestelling van twee naar drie bakken omgezet. grijns
(Bakken zijn trouwens "maar" 47.50 euro per stuk.)
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Draadmat of net op hooibak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Draadmat of net op hooibak   Draadmat of net op hooibak Emptydo 20 mei 2010 - 4:27

Bea schreef:
Ik heb net gister mijn bestelling van twee naar drie bakken omgezet. grijns
(Bakken zijn trouwens "maar" 47.50 euro per stuk.)
Haha, het lijkt wel of we aan het chatten zijn grijns!
Onze bakken waren destijds ook rond de € 50,-, dus dat is wel een normale prijs voor de tweedehandsjes denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Bea

Bea


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 19-05-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Beekbergen

Draadmat of net op hooibak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Draadmat of net op hooibak   Draadmat of net op hooibak Emptydo 20 mei 2010 - 5:43

Marja schreef:
Bea schreef:
Ik heb net gister mijn bestelling van twee naar drie bakken omgezet. grijns
(Bakken zijn trouwens "maar" 47.50 euro per stuk.)
Haha, het lijkt wel of we aan het chatten zijn grijns!
Onze bakken waren destijds ook rond de € 50,-, dus dat is wel een normale prijs voor de tweedehandsjes denk ik.

grijns
Nee, da's heel goedkoop! ja Ik wil op zijn minst in de veronderstelling blijven dat ik een koopje heb gedaan.
(Zeker na ook de aanshcaf van een nieuw schrikdraadapparaat en nieuw lint. :$ )
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Draadmat of net op hooibak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Draadmat of net op hooibak   Draadmat of net op hooibak Emptyvr 21 mei 2010 - 0:27

Bea schreef:
grijns Nee, da's heel goedkoop! ja Ik wil op zijn minst in de veronderstelling blijven dat ik een koopje heb gedaan.
(Zeker na ook de aanshcaf van een nieuw schrikdraadapparaat en nieuw lint. :$ )
Je hebt helemaal gelijk, het is bijna gratis joh hyper hilarisch !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Bea

Bea


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 19-05-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Beekbergen

Draadmat of net op hooibak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Draadmat of net op hooibak   Draadmat of net op hooibak Emptyvr 21 mei 2010 - 10:02

Okee, ik ben eruit; het worden draadmatten.

Nu is de vraag van manlief of we verzinkte of RVS matten moeten gaan kopen. Zink is volgens hem niet het allerfijnste spul om de halve dag te belikken, zegt hij.
Hebben jullie hierover nagedacht? Wat hebben jullie?
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Draadmat of net op hooibak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Draadmat of net op hooibak   Draadmat of net op hooibak Emptyvr 21 mei 2010 - 10:32

Ik heb rvs erop liggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Bea

Bea


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 19-05-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Beekbergen

Draadmat of net op hooibak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Draadmat of net op hooibak   Draadmat of net op hooibak Emptyvr 21 mei 2010 - 11:10

yvonnedejong schreef:
Ik heb rvs erop liggen.

Heb je daar specifiek voor gekozen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Draadmat of net op hooibak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Draadmat of net op hooibak   Draadmat of net op hooibak Emptyvr 21 mei 2010 - 22:06

Bea schreef:
Nu is de vraag van manlief of we verzinkte of RVS matten moeten gaan kopen. Zink is volgens hem niet het allerfijnste spul om de halve dag te belikken, zegt hij.
Hebben jullie hierover nagedacht? Wat hebben jullie?
Wij hebben de verzinkte, dus niet roestvast. Dat blijkt in de praktijk geen probleem, want de paarden 'neuzen' zoveel over de draadmatten heen, dat er gek genoeg geen roest op komt. Ieder beginnetje van roest wordt er blijkbaar meteen weer afgeveegd knipoog. Alleen de draadmatten van bakken die soms een tijdje buiten blijven staan zonder dat ze gebruikt worden gaan roesten, en zelfs op de draadmatten die we in de schuur hebben staan zit wat roest.
Ik denk dat de zink geen kwaad kan, want ik zie de paarden zelden likken aan de draadmatten, alleen heel soms als ze wat laatste kleine restjes hooi eronder vandaan willen halen. Maar dan nog likken ze niet zozeer aan de draadmat maar in de openingen daarvan.
We hebben onze draadmatten inmidels een paar jaar in gebruik. We hebben ze van 4 mm dik (er zijn er ook van 3 mm) en die zijn erg sterk. De mazen zijn 5 x 5 cm.
De verzinkte draadmatten zijn ws. ook een stuk goedkoper dan de RVS.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Bea

Bea


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 19-05-10
Leeftijd : 44
Woonplaats : Beekbergen

Draadmat of net op hooibak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Draadmat of net op hooibak   Draadmat of net op hooibak Emptyvr 21 mei 2010 - 22:31

Ik denk inderdaad dat er een flink prijsverschil in zit. Nou ja, mijn bakken had ik toch voor een prikkie. bescheiden

Zink is nogal een giftig goedje, vandaar mijn vraag. Bij nazoeken lees ik dat "metallisch zink niet giftig is, maar zink zelf wel als giftig moet worden beschouwd." Tja...
Het is hier in ieder geval de bedoeling dat de bakken het jaar rond worden gebruikt.
Jee, wat een dilemma's weer. paniek
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Draadmat of net op hooibak Empty
BerichtOnderwerp: Re: Draadmat of net op hooibak   Draadmat of net op hooibak Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Draadmat of net op hooibak
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Geluiddempende bescherming van draadmat
» Beschrijving "Zelf een hooibak maken"
» Overdekte hooi-voerbakken
» Welke 'slow feeders' gebruik jij?
» Mijn nieuwe hooibak is klaar!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: