Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 zomer pp voor pensionpaarden?

Ga naar beneden 
+8
Cat
Joyce
inge
marion
franslj
Irene
Mai
Nina
12 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptydi 20 apr 2010 - 1:15

Is er iemand die ervaring heeft met pp op een pensionstal?
Op het moment staan er 8 pensionpaarden bij ons. Nu zit ik erover te denken om ook hun weides als een pp in te richten maar vraag me sterk af of dit wel werkbaar is.
Vandaar mijn vraag over ervaringen op dit gebied...
Het gaat dan alleen om de zomer periode omdat ons land in de herfst in een modderpoel veranderd.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptydi 20 apr 2010 - 9:14

Jorien van 'Trekkers Team', ook lid van dit forum, heeft een kleinschalige pensionstal op basis van PP. Zie haar advertentietopic. Ik geloof niet dat ze regelmatig hier op het forum is, maar misschien kun je haar PM'en of haar bereiken via www.trekkersteam.nl ?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptydi 20 apr 2010 - 22:46

Ik heb geen ervaring met pensionpaarden en PP, maar ik ben benieuwd waar je aan zit te denken qua werkbaarheid?
En lopen die 8 paarden normaal bij elkaar in de wei of zijn de groepen kleiner?
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptydo 20 mei 2010 - 7:07

Qua werkbaarheid zit ik vooral te denken aan: Haal ik me niet heel veel werk op de hals en wat zijn dan de voordelen.
Niet alle eigenaren hebben dezelfde interesse's.

Misschien ga ik er volgend jaar over nadenken om 1 pp te maken en kijken of er mensen zijn die hierin geinteresseert zijn.
Eerst maar eens mijn 'eigen' pp afmaken hihi!

De acht paarden die ik nu heb staan in 2 groepjes van vier. vier ruinen bij elkaar en de andere groep zijn drie merries en 1 ruin.

1 weide is nu ook biologisch bemest met de produkten van Bio-Ron. Ben erg benieuwd wat de resultaten/ervaringen daarmee worden. Als dat goed gaat, gaan we het misschien ook doorvoeren op de andere weilanden.

Grappig hoe hard verandering dan opeens kan gaan. Vorig jaar was ik hier nog helemaal niet mee bezig.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptydo 20 mei 2010 - 22:17

Nina schreef:
Qua werkbaarheid zit ik vooral te denken aan: Haal ik me niet heel veel werk op de hals en wat zijn dan de voordelen.
Niet alle eigenaren hebben dezelfde interesse's.

Ik denk zeker dat alle eigenaren dan wel helemaal achter het PP-principe moeten staan en daar ook heel enthousiast over moeten zijn. Anders is het volgens mij onbegonnen werk.

Inderdaad wel een goed idee om eerst aan je eigen PP te werken, dan kunnen ze meteen zien hoe prachtig het is/werkt knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptydo 20 mei 2010 - 23:57

Irene schreef:
Inderdaad wel een goed idee om eerst aan je eigen PP te werken, dan kunnen ze meteen zien hoe prachtig het is/werkt knipoog.
Ja, dat is precies wat ik ook dacht glimlach. Als je eigen PP straks goed functioneert en je er wat leuke elementen aan toe hebt gevoegd en kunt vertellen over je ervaringen ermee, dan gaan mensen vanzelf belangstelling krijgen. Veel mensen moeten het toch eerst in de praktijk zien, zodat ze geleidelijk aan het idee kunnen wennen en er de voordelen van kunnen zien. Plotselinge veranderingen (zeker als mensen er geen keuze in hebben) stuiten altijd op weerstand.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptyvr 24 jun 2011 - 3:04

Onze PP voor de pensionspaarden is een feit!
Na lang afwezig te zijn geweest hier wilde ik dit toch even melden.
Dit voorjaar hebben we om 1 van onze stukken weide een pad aagelegd.
Het middenstuk hebben we verdeeld in 4 binnen weides.
Hierin kunnen de paarden grazen of een enkel paard appart gezet worden indien gewenst.

Liever zou ik alle paarden in de kudde hebben maar aangezien je met pensionpaarden van doen hebt kan dit niet altijd.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden.

Klein struikel punt blijft nog steeds het aanbod van gras. De ene klant vind het te veel, de ander te weinig etc etc. Erg benieuwd hoe dat verder gaat lopen.
Wel vind ik het bijzonder om te zien dat de paarden zoveel meer bewegen!

gr Nina
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptyvr 24 jun 2011 - 9:59

Leuk Nina! Uhhh.... filmpje misschien grijns???
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptywo 4 jan 2012 - 8:56

Wij zijn momenteel ook bezig met het aanleggen van een PP, waar ook pensionpaarden worden toegelaten. De eigenaar, zelf een paardenliefhebber, is enorm enthousiast en ziet nu weer een aantal paarden op zijn weilanden.

Aan het eind van deze maand denken wij 4 pensionpaarden een plek gegeven te hebben en nu wachten wij op 5 zadelkasten, die besteld zijn, om bezoekers en eigenaren van pensionpaarden, plaats te geven om zadel en andere spullen op te bergen.

Ook denken wij aan een aantal pony's, die niet meer bereden worden en een mooie oude dag te gunnen op ons PP. Daar hebben we immers geen zadelkasten meer voor nodig, want dit is een behoorlijke investering. 5 Zadelkasten kosten snel rond de 1000 euro.

Naast de schuilstallen voor de paarden/pony's willen wij, als beheerders van het PP ook een plek hebben, waar we een kop koffie kunnen zetten, even kunnen zitten, van een toilet/douche gebruik te maken en daarvoor zijn we de kantine aan het inrichten.

Wij betalen de eigenaar 500 euro per maand voor het gebruik van stallen, verlichte buitenbak en weilanden en de investering voor het inrichten van het PP is voor onze rekening. Pensionpaarden kosten 150 euro per maand en als je daar meer over wilt weten, kun je onze website bezoeken. Zie www.mauritspaddockparadise.nl

zomer pp voor pensionpaarden? Zadelkamermpp04jan20121

Kantine, annex Zadelkamer, waar de zadelkasten nog ontbreken.

zomer pp voor pensionpaarden? Zadelkamermpp04jan20129


Groetjes.. frans en willeke.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptywo 4 jan 2012 - 10:11

Het ziet er gezellig en sfeervol uit Frans compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptywo 4 jan 2012 - 10:50

Je kunt zien, Marja, dat de eigenaar met paarden bezig is geweest en wij nu het stokje overnemen. Lekker verwarmde ruimte ook... erg handig tijdens dit weertype.. grijns

Groet.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptywo 4 jan 2012 - 22:35

Zo, dat ziet er luxe uit, en verwarmd nog wel!
Wij zijn ook bezig een "kantine" te maken in onze schuur, maar die wordt wel wat simpeler... Ach ja, verschil moet er zijn toch grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptydo 5 jan 2012 - 0:14

We hebben geluk, Marion, dat er in de kantine/zadelkamer een toilet en douche aanwezig is, want het lijkt me voor de eigenaar minder prettig, als er om de haverklap iemand het woonhuis binnenwandelt om naar het toilet te gaan. Wij wonen er niet, maar huren de weilanden met stallen en willen pensiongasten 'warm' ontvangen, ook in deze tijd van het jaar... glimlach

Zou ook mijn voorkeur hebben, een grote schuur en deze dan zodanig in te richten, dat alle spullen, zoals zadels, halsters, touwen, voervoorraden, binnen handbereik liggen; werkt lekker efficiënt !

Succes met het inrichten van jullie kantine... Groet.. frans en willeke.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptydo 5 jan 2012 - 3:51

tssss. das luxe glimlach
ik moet het met dit doen
zomer pp voor pensionpaarden? GroteFoto-HWHSNTSJ
hij is inmiddels wel helemaal groen en staat ietsje anders.
wel de luxe van een kacheltje, maar gebruik dit zelden.
Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptydo 5 jan 2012 - 4:27

Helemaal niks mis mee, Inge en over luxe gesproken. Me dunkt, een chique stacaravan toch, in aangepaste tinten en stevig op de wielen staand... Ik vind dit een te gekke verblijfplaats hoor.. compliment

Groet.. frans
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptydo 5 jan 2012 - 7:24

Lekker hoor, een kantine.
Daar is hier geen sprake van helaas. De caravan die hier staat, gebruiken we om te waken als ww een veulen verwachten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptydo 5 jan 2012 - 8:18

Ik vind 'em ook heel leuk hoor Inge glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptyvr 6 jan 2012 - 5:06

Ik ben er ook heel blij mee hoor glimlach
Maar het is wel veel kouder dan een stenen gebouwtje met kachel knipoog
En dat schut ook niet zo als het hard waait :< Dan is een warm bakkie zetten erg lastig.
Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptyzo 8 jan 2012 - 6:46

Als je pensionplekken aanbiedt, welke paarden laat je dan toe? Ik stel deze vraag, omdat we ervaren dat er verschil zit tussen 'warmbloedige' rassen en 'koudbloedige', zoals Maurits, 'n Haflinger en deze warmbloedige, een Quarter Horse, liep een beenwond op, waarop de eigenaresse beweerde, dat zij op stal moest blijven.

Eigenlijk is dit niet onze insteek en áls een paard toch op stal 'moet', dan met beide halve deuren open, zodat er een mogelijkheid bestaat, dat het paard via de buitenbak, de paddock op kan en zich bij de andere paarden kan voegen.

Groet.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptyzo 8 jan 2012 - 6:58

franslj schreef:
Als je pensionplekken aanbiedt, welke paarden laat je dan toe? Ik stel deze vraag, omdat we ervaren dat er verschil zit tussen 'warmbloedige' rassen en 'koudbloedige', zoals Maurits, 'n Haflinger en deze warmbloedige, een Quarter Horse, liep een beenwond op, waarop de eigenaresse beweerde, dat zij op stal moest blijven.

Eigenlijk is dit niet onze insteek en áls een paard toch op stal 'moet', dan met beide halve deuren open, zodat er een mogelijkheid bestaat, dat het paard via de buitenbak, de paddock op kan en zich bij de andere paarden kan voegen.
Het hangt er helemaal vanaf wat voor beenwond het paard heeft, of het wel of niet op stal moet. Bij een oppervlakkige schram of snee waarbij geen diepere weefsels zijn beschadigd, is het helemaal niet nodig om een paard op stal te zetten. Maar bij bv. een ernstige draadwond waarbij pezen of andere belangrijke structuren zijn doorgesneden, uiteraard wel, omdat het paard dan zo min mogelijk mag lopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptyzo 8 jan 2012 - 7:11

Ik heb de verwonding bekeken, Marja, en zag dat zij aan haar linker achterbeen een droge glanzende wonde had van ongeveer 5 cm in de lengte en minder dan 1 cm in de breedte.

Het zag er mooi en glad uit en ik denk, dat de genezing goed verloopt. Echter, de eigenaresse beweert, dat zij ietwat kreupel liep en liever niet naar buiten wilde laten gaan. Kan zijn, dat zij kreupel liep, maar daar was ik niet bij.

Me dunkt dat er gradaties zijn in 'kreupel' lopen en in de schets van de verwonding hierboven, dacht ik dat er nauwelijks gevaar dreigt, als de deuren openstaan.

Groet... frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptyzo 8 jan 2012 - 7:24

franslj schreef:
Ik heb de verwonding bekeken, Marja, en zag dat zij aan haar linker achterbeen een droge glanzende wonde had van ongeveer 5 cm in de lengte en minder dan 1 cm in de breedte.

Het zag er mooi en glad uit en ik denk, dat de genezing goed verloopt. Echter, de eigenaresse beweert, dat zij ietwat kreupel liep en liever niet naar buiten wilde laten gaan. Kan zijn, dat zij kreupel liep, maar daar was ik niet bij.

Me dunkt dat er gradaties zijn in 'kreupel' lopen en in de schets van de verwonding hierboven, dacht ik dat er nauwelijks gevaar dreigt, als de deuren openstaan.
Als het zo oppervlakkig is als het klinkt, lijkt het me inderdaad nogal meevallen.
Maar dit is altijd het lastige van het runnen van een pensionstal; je krijgt te maken met allerlei verschillende meningen en inzichten, hoe goed je alles van tevoren ook afgesproken hebt...
Het blijft natuurlijk wel haar paard, dus als de mogelijkheid bestaat om het paard even apart te houden (waarbij de eigenaar dan ook zelf natuurlijk mee moet willen helpen als het meer werk met zich meebrengt), waarom dan niet? Wie weet ziet de eigenares dan zelf ook al snel dat ze weer bij de anderen kan.
Het is nu natuurlijk extra vervelend omdat jullie eigen paard nu ook meteen alleen staat.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptyzo 8 jan 2012 - 8:05

franslj schreef:
Als je pensionplekken aanbiedt, welke paarden laat je dan toe?
Naar mijn mening kan je alle paarden toelaten. Maar misschien niet alle paardeneigenaren... zwijgen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptyzo 8 jan 2012 - 8:18

Dat wordt dan een probleem, Cat, want het een kan niet zonder het ander.. hilarisch

Kijk, als je de paarden uitsluitend op een paddock zet en er verder niets mee doet, kan ik me voorstellen dat je meerdere rassen bij elkaar kunt zetten vanaf en tot een bepaalde schofthoogte.

Soms kom je paarden tegen, die een heel leven aan wedstrijden hebben deelgenomen en tot in de puntjes in de watten zijn gelegd en na het behalen van de punten en de bekers worden afgedankt.

Stel, je krijgt zo'n paard aangeboden. Probeer je dan de geschiedenis te achterhalen en probeer je het gedrag van de eigenaar in te schatten?

Ik heb sterk de indruk, dat je dan héél veel werk te doen krijgt, om een 'afgedankt' paard in harmonie met de rest van de kudde te laten/leren samenleven.

Hoe zou je dit aanpakken?

Groet.. frans.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Cat

Cat


Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11
Leeftijd : 60
Woonplaats : België

zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Emptyzo 8 jan 2012 - 9:13

franslj schreef:
Soms kom je paarden tegen, die een heel leven aan wedstrijden hebben deelgenomen en tot in de puntjes in de watten zijn gelegd en na het behalen van de punten en de bekers worden afgedankt.

Stel, je krijgt zo'n paard aangeboden. Probeer je dan de geschiedenis te achterhalen en probeer je het gedrag van de eigenaar in te schatten?

Ik heb sterk de indruk, dat je dan héél veel werk te doen krijgt, om een 'afgedankt' paard in harmonie met de rest van de kudde te laten/leren samenleven.

Hoe zou je dit aanpakken?
Wel Frans, wij krijgen echt alle soorten paarden bij ons, gaande van een stokoude verwaarloosde Arabische volbloed tot een piepjonge supersjieke warmbloed met toppedigree, of van een oude rotverwende warmbloed zonder papieren tot een Appaloosa fokmerrie met veulen... Of zelfs een mini shetlander. Echt alles shock
Met sommige paarden wordt er gereden, gewandeld of grondwerk gedaan, ander zijn echt op pensioen en mogen genieten van hun oude dag.

We hebben momenteel 27 paarden en er is geeneen dezelfde! En toch heerst er een harmonie in onze kuddes. We hebben een merriekudde, een ruinenkudde, een gemengde kudde pensioenpaarden, een hengst met 2 ruinenvrienden en een hengst alleen. Van bijna alle paarden ken ik ongeveer de geschiedenis via hun eigenaren. Er zijn paarden bij die in de sport hebben gezeten maar ook paarden die zuiver recreatief zijn gereden. Sommige hebben blijvende letsels, andere artrose, andere mankeren niets...

Geloof me, een paard, met wat voor verleden dan ook, in harmonie brengen met de kudde is echt véél simpeler dan omgaan met sommige eisen van bepaalde eigenaren absurd
Maar gelukkig werken wij met contracten en huisreglement en volgen onze leden (wij zijn een vereniging) meestal wel onze filosofie. De anderen blijven nooit lang!
Als nieuwe mensen hun paard bij ons willen zetten, komen ze altijd eerst een kijkje nemen. Meestal heb je dan al wel een beeld van die mensen. Of je ze aanneemt of niet, dat beslis je dan zelf.

Maar eerlijk, persoonlijk heb ik nog nooit een probleem gehad met een nieuw paard in de kudde. Na een week is de rust weergekeerd, soms zelfs direct...

(Voor foto's kan je een kijkje nemen op onze website)



Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.degroenenhoek.be
Gesponsorde inhoud





zomer pp voor pensionpaarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: zomer pp voor pensionpaarden?   zomer pp voor pensionpaarden? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
zomer pp voor pensionpaarden?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Pensionpaarden op PP en belasting
» Een schuilstal voor Helma?
» Pensionstal met zomer track (regio Gouda-Woerden)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: