Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

PP aanleggen voor maar 1 paard??!!

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Judith

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 13-04-10

PP aanleggen voor maar 1 paard??!! Empty
BerichtOnderwerp: PP aanleggen voor maar 1 paard??!!   PP aanleggen voor maar 1 paard??!! Emptywo 14 apr 2010 - 9:48

Ik wil graag jullie mening / adviezen en ervaringen horen over het aanleggen van een PP voor maar 1 paard!
Mijn paardje heeft nu op stal een eigen wei met inloopstal, wel heeft hij buren om mee te keuvelen.
Nu ben ik helemaal enthousiast geraakt over het PP maar ik vraag me af of het wel nut heeft?? verwarring
Ben echt benieuwd!!!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene

Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

BerichtOnderwerp: Re: PP aanleggen voor maar 1 paard??!!   PP aanleggen voor maar 1 paard??!! Emptywo 14 apr 2010 - 22:57

Mag ik vragen wat de reden is dat hij alleen staat?

Ik denk zeker wel dat een PP ook nuttig is voor 1 paard. Het biedt namelijk veel meer afwisseling voor het paard en zorgt er juist voor dat hij zeker meer zal gaan bewegen dan hij normaal doet in alleen een weiland.
Hoewel ik wel van mening ben dat dit nog meer gestimuleerd zal worden als er minimaal één ander paard bij loopt.

-
fojoe

fojoe

Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 53

BerichtOnderwerp: Re: PP aanleggen voor maar 1 paard??!!   PP aanleggen voor maar 1 paard??!! Emptywo 14 apr 2010 - 23:16

ik sluit me helemaal aan bij wat Irene zegt.
een PP is altijd een goed idee, zeker voor 1 paard want in z'n eentje gaat hij vast niet veel rondlopen.
maar een vriendje erbij zou ik toch doen.
Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 63

BerichtOnderwerp: Re: PP aanleggen voor maar 1 paard??!!   PP aanleggen voor maar 1 paard??!! Emptywo 14 apr 2010 - 23:34

Ervan uitgaande dat gezelschap voor je paard op dit moment niet mogelijk is, zou je je paard met een PP zeker meer afleiding kunnen geven dan alleen maar in de wei, als je er tenminste voor zorgt dat er verspreid langs de hele route allerlei leuke dingen zijn die je paard bezig kunnen houden, zoals: ver uit elkaar liggende voer- en waterplaatsen, takken om aan te knabbelen, een stevige stapel rotsblokken met daarbovenop een zoutblok, een 'voerbal'. Dat laatste is een ding waar je bv. brokjes in kan stoppen en waar je paard moeite voor moet doen om ze eruit te krijgen, bv. de 'Amazing Graze' (klik). Je kan deze zelfs op proef krijgen bij de Paardendrogist.
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong

Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 47

BerichtOnderwerp: Re: PP aanleggen voor maar 1 paard??!!   PP aanleggen voor maar 1 paard??!! Emptydo 15 apr 2010 - 0:41

ik heb afgelopen winter voor Joris ook een pad gemaakt, was wel in u vorm.
Ik had aan de ene kant het water en aan de andere kant voerde ik het hooi, toen nog in verschillende hoopjes op de grond.
juist omdat hij alleen staat beweegt hij op deze manier meer. Dat is mij erg goed bevallen, hij moest meer lopen als toen ik geen pad had.
Aankomende zomer staat Atent alleen in mijn rechterstuk, zie plattegrond van mij.
Hij gaat dan alleen omdat ik hem nog onbeperkt gras wil geven omdat hij er nog van moet groeien.
Waarschijnlijk kunnen Da Laico en Joris dan samen. Ligt er een beetje aan wat de eczeem doet dit jaar.
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Judith

Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 13-04-10

BerichtOnderwerp: Re: PP aanleggen voor maar 1 paard??!!   PP aanleggen voor maar 1 paard??!! Emptydo 15 apr 2010 - 5:19

Als eerste natuurlijk bedankt voor jullie reacties!!!!!
En ik ben er ook heel blij mee dat deze zo positief zijn! hoera
Volgende week heb ik een week vrij en dan ga ik aan de slag!
Ik heb al leuke ideeen dankzij jullie en de site.

De reden dat Fat alleen staat is dat er momenteel gewoon geen ander paard op stal staat die bij hem kan en wil lopen....de meeste bij ons willen geen inloopstal zwijgen
Maar ik ben wel nog altijd opzoek naar een leuk vriendje voor hem, en natuurlijk met een leuk mensje die ook een beetje dezelfde ideeen heeft als ik!
Dus inloopstal met PP!!!!!

P.s onze stal is in Maria Hoop....dus als iemand interesse heeft!!
Irene

Irene

Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

BerichtOnderwerp: Re: PP aanleggen voor maar 1 paard??!!   PP aanleggen voor maar 1 paard??!! Emptydo 15 apr 2010 - 5:30

Wat vreemd dat niemand bij jouw paard wil staan? Gaan die paarden dan weer naar binnen ofzo?

Ik hoop dat je dan een maatje vindt voor Fat, dat zou wel heel fijn zijn voor hem!

Leuk dat je allemaal ideeen hebt. Ik ben dan natuurlijk wel nieuwsgierig naar jouw stekkie en wat voor plannen je ermee hebt. Wellicht een leuk idee om een plattegrond te maken idee grijns (kan je bij 'Plattegronden' plaatsen knipoog ).

-
Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 63

BerichtOnderwerp: Re: PP aanleggen voor maar 1 paard??!!   PP aanleggen voor maar 1 paard??!! Emptydo 15 apr 2010 - 7:02

Judith schreef:
Maar ik ben wel nog altijd opzoek naar een leuk vriendje voor hem, en natuurlijk met een leuk mensje die ook een beetje dezelfde ideeen heeft als ik!
Dus inloopstal met PP!!!!!

P.s onze stal is in Maria Hoop....dus als iemand interesse heeft!!
Judith, misschien is het een idee voor je om een advertentie te plaatsen in de rubriek 'Aangeboden en gezocht' > 'Stalling en weidegang'?
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: PP aanleggen voor maar 1 paard??!!   PP aanleggen voor maar 1 paard??!! Empty

PP aanleggen voor maar 1 paard??!!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wat voor hout voor wanden schuilstal en nog behandelen?
» Puinpad aanleggen
» Poel en heuvel aanleggen
» ik ook maar even voorstellen
» Maar weer eens een filmpje ;-)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gedrag-
Ga naar: