Onderwerp: Maar weer eens een filmpje ;-) zo 20 jan 2013 - 2:58
Twee dagen geleden waren de paarden in een erg jolige bui toen ik 's ochtends ging voeren, dus toen maar eerst even mijn camera tevoorschijn gehaald ! Kon ik ook meteen eens goed de 'Hi-speed' optie van de camera uittesten om mooie 'schokloze' slow-motionbeelden te krijgen.
Onderwerp: Re: Maar weer eens een filmpje ;-) zo 20 jan 2013 - 4:06
Wat een mooie beelden! Je camera doet het goed hoor. :-) Gaaf dat je paarden uit zichzelf zich zo lekker uitleven. Hier gebeurt amper wat... Ze zijn vandaag voor het eerst sinds een paar dagen weer eens op het looppad geweest, voor de rest staan ze vooral bij de stal of in de paddock... lamlendig stelletje.. .;-) Maar ja, jij hebt een grotere kudde en dat scheelt denk ik wel: kunnen ze elkaar lekker een beetje opjutten.
Wieteke
Aantal berichten : 637 Registratiedatum : 08-03-10
Onderwerp: Re: Maar weer eens een filmpje ;-) zo 20 jan 2013 - 23:47
Niets mooier dan van die harige pony's in de sneeuw! Ik heb de afgelopen week ook al meer foto's en filmpjes gemaakt dan in heel 2012 . Leuk dat ze elkaar zo bezighouden!
Onderwerp: Re: Maar weer eens een filmpje ;-) ma 21 jan 2013 - 9:17
Jolies Allures schreef:
Dat is een leuke functie op je camera om de gangen te bekijken!
Ja, vooral Saegola's snelle natuurtölt bij 1:32 vond ik gaaf om te zien!
Dank allemaal voor jullie reacties!
cindybijl
Aantal berichten : 41 Registratiedatum : 03-05-10
Onderwerp: Re: Maar weer eens een filmpje ;-) do 24 jan 2013 - 1:06
geweldig marja!!!
wat hebben jouw paarden toch een paradijs zo he..
Joyce
Aantal berichten : 826 Registratiedatum : 10-08-10 Woonplaats : brabant
Onderwerp: Re: Maar weer eens een filmpje ;-) do 24 jan 2013 - 20:47
gaaf filmpje zeg, super leuk om die gangen onderling in slow motion goed te bekijken. bedankt dat je dit met ons deelt!! nu wil ik ook zo'n camera...... super nuttig ook om de gangen goed te observeren. heerlijk om te zien hoeveel pret ze hebben.
Berith
Aantal berichten : 351 Registratiedatum : 13-03-10
Onderwerp: Re: Maar weer eens een filmpje ;-) vr 25 jan 2013 - 7:15
Erg leuk filmpje weer en zeker leuk om zo die gangen te zien. De telgang was me ook op gevallen. Volgens mij is Kria wel een beetje de gangmaker van allemaal
Onderwerp: Re: Maar weer eens een filmpje ;-) zo 27 jan 2013 - 4:16
Berith schreef:
Erg leuk filmpje weer en zeker leuk om zo die gangen te zien. De telgang was me ook op gevallen. Volgens mij is Kria wel een beetje de gangmaker van allemaal
Ja, Sefja laat vrij veel langzame telgang zien, oftewel 'schweinepass'. De term geeft al wel een beetje aan dat deze gang niet erg gewaardeerd wordt in het ijslanderwereldje. Men wil óf zuivere viertakt tölt óf de snelle ren-telgang. Vaak kunnen de schweinepassers het hoge rentempo niet bereiken en is het ook moeilijk om ze in de zuivere viertakt te krijgen.
Zelf vind ik het stukje video vanaf 1:32 heel mooi. Saegola laat daar een mooi stukje natuurlijke, snelle tölt zien .
ama
Aantal berichten : 215 Registratiedatum : 02-02-13 Leeftijd : 66 Woonplaats : Toano, RE - Italië
Onderwerp: Re: Maar weer eens een filmpje ;-) za 2 maa 2013 - 13:22
Heel mooi filmpje! Ik had eerst niet gemerkt dat dit gepost was... gelukkig nu wel gevonden!
Heerlijk om die bewegingen te zien, hier staan mijn paarden nog altijd bijna stil. Maar hier ligt wel nog een pak meer sneeuw dan bij jullie!