Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Yvonne's pp plannen

Ga naar beneden 
+2
Marina
yvonnedejong
6 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yvonne's pp plannen   Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Emptyma 31 mei 2010 - 23:39

Marja wordt op haar wenken bediend grijns

Ziet er goed uit Yvonne! Heel leuk nu zo'n duidelijke plattegrond glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Epe

Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yvonne's pp plannen   Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Emptyma 27 sep 2010 - 1:37

Ik heb vorige week toch zulke leuke filmpjes gemaakt van mijn paddock paradijsje!
Ik was langer in de wei als normaal, nadat ik Winnetou en Atent hooi had gegeven kwam na ongeveer een uurtje Winnetou aangesjokt om water te komen drinken(dat noemen ze dan een jaarling aanbidding dilemma ).


Even later kwam Atent aangesjokt! (dat noemen ze dan een 2-jarige aanbidding dilemma )



Ik vond dit zo leuk om te zien en wilde dit even met jullie delen.

Dit is toch waar je het allemaal voor doet denk ik zo!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yvonne's pp plannen   Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Emptydi 28 sep 2010 - 1:04

Er is een tijd om te spelen hyper hoera zweep en er is een tijd om het h-e-e-e-e-e-e-l r-u-s-t-i-g a-a-n t-e d-o-e-n . . . . . . . . gapen slapen

Ja, heerlijk om te zien hoe paarden lekker relaxed alle tijd kunnen nemen voor het leven, daar kunnen de meesten van ons nog heel wat van leren! Misschien kun je je filmpjes aan de man brengen als meditatiefilmpjes knipoog?

Had je dit 's ochtends vroeg gefilmd? Ik vind het echt zo'n ochtendsfeertje hebben en het licht is ook zo 'ochtendachtig'.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Epe

Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yvonne's pp plannen   Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Emptydi 28 sep 2010 - 1:26

Bij mij is er meer tijd om heeeeeeel rustig aan te doen, zie ze bijna nooit rennen, alleen atent als het voertijd is. Winnetou is echt een dooie voor een 1 jarige.
Ik hoop niet dat er iets mis is met hem.

Het is inderdaad 's ochtend gefilmd rond een uur of 10, ik moest met Joris naar de basisschool en door het filmen was ik bijna te laat haha.
De filmpjes zijn in 2en omdat het anders veeeeeel te lang duurde, winnetou bleef maar bij de voerbak staan en Atent bleef maar bij me staan of er nog iets lekkers te halen viel. aanbidding aanbidding
Het was een beetje mistig met de zon die erdoorheen wilde, ik filmde tegen de zon in, had af en toe mijn hand boven de camera omdat ik bang was dat ik niets zag haha.


Binnenkort gaat mijn man even filmen als ik de paarden hooi geef, ik heb ze helemaal onder controle en gaan pas eten als ik klaar ben met de bak vullen en het frame vast heb zitten.
Bedankt voor jou leerzame filmpje Marja, er is bij mij een lichtje gaan branden. Ik heb wel een zweep bij me maar heb hem eigenlijk niet meer nodig, alleen af en toe voor Winnetou, die is erg hardleers!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yvonne's pp plannen   Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Emptyza 2 okt 2010 - 0:30

yvonnedejong schreef:
Binnenkort gaat mijn man even filmen als ik de paarden hooi geef, ik heb ze helemaal onder controle en gaan pas eten als ik klaar ben met de bak vullen en het frame vast heb zitten.
Bedankt voor jou leerzame filmpje Marja, er is bij mij een lichtje gaan branden. Ik heb wel een zweep bij me maar heb hem eigenlijk niet meer nodig, alleen af en toe voor Winnetou, die is erg hardleers!
Ik ben benieuwd naar jouw voertijd-filmpje Yvonne! Ik ben op het moment dagelijks bezig met voeroefeningen, ik zal ze eens beschrijven in het 'Gedrag' forum glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yvonne's pp plannen   Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Emptyma 4 okt 2010 - 1:14

Leuke filmpjes Yvonne, heel mooi om de rust te zien en hoe de beweging gestimuleerd wordt door naar de waterbakken te moeten lopen.

Maar speelt Winnetou dan helemaal nooit? Ook niet op andere tijdstippen?
Mijn ervaring is dat de jonge paarden veel spelen, eigenlijk onze oudere paarden ook geregeld, maar de jongere beduidend meer.

Het valt me trouwens ook op hoe netjes jouw track nog is, ik kan dan alleen het voorste gedeelte zien, maar het ziet er goed uit. Heb jij dan helemaal geen slechtere stukken door de vele regenval?

Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Epe

Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yvonne's pp plannen   Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Emptyma 4 okt 2010 - 2:19

Irene schreef:
Leuke filmpjes Yvonne, heel mooi om de rust te zien en hoe de beweging gestimuleerd wordt door naar de waterbakken te moeten lopen.

Maar speelt Winnetou dan helemaal nooit? Ook niet op andere tijdstippen?
Mijn ervaring is dat de jonge paarden veel spelen, eigenlijk onze oudere paarden ook geregeld, maar de jongere beduidend meer.

Het valt me trouwens ook op hoe netjes jouw track nog is, ik kan dan alleen het voorste gedeelte zien, maar het ziet er goed uit. Heb jij dan helemaal geen slechtere stukken door de vele regenval?


Ik zie Winnetou eigenlijk nooit spelen, tis echt een dooie. Ik denk dat Joris van 16 nog meer beweegt als hem.
Weet natuurlijk niet wat ze doen als ik er niet ben.
Atent rent wel als het voertijd is maar Winnetou doet niet mee! Binnenkort komt de dierenarts om te enten, ik zal het eens aan haar vragen wat zij ervan denkt. Ik vind het wel erg gek eigenlijk voor zo'n jong beestje.


Mijn track haha, die heb ik zaterdag dicht gegooit, wat je op het filmpje ziet is het beste stuk, nu is het 1 modderpoel, erg jammer, zodra het droog wordt gooi ik hem weer open en kunnen ze de omgewoelde stukken weer plat lopen en dan even met Joris erover met de sleep! De hevige regenval van vorige week was echt te veel. En dan een scheurende Atent erover heen die eten wil haha. Ik zal er morgen eens een foto van maken dan zie je hoe erg het momenteel is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yvonne's pp plannen   Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Emptywo 6 okt 2010 - 1:24

Ik vind het ook een beetje vreemd dat Winnetou zo weinig beweegt (rent/speelt), ik heb dat in ieder geval nooit meegemaakt. Kan het zijn dat hij wat tekort is gekomen voordat hij bij jou kwam? Voer je hem nu wat bij?

O, ik dacht al, is de regen niet bij jou geland grijns . Dus ook niet best, ik hoop voor je dat het weer snel herstelt. Wij hebben een hele nieuwe lading zand over de track moeten doen, maar het is nu in ieder geval weer goed glimlach . Alleen nog 1 deel waar de vrachtwagen niet bij kon. Dat moet eerst nog wat drogen en dan met een kruiwagen heen en weer, mijn man dan grijns .


Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Epe

Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yvonne's pp plannen   Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Emptywo 6 okt 2010 - 2:00

Irene schreef:
Ik vind het ook een beetje vreemd dat Winnetou zo weinig beweegt (rent/speelt), ik heb dat in ieder geval nooit meegemaakt. Kan het zijn dat hij wat tekort is gekomen voordat hij bij jou kwam? Voer je hem nu wat bij?
Morgen komt de dierenarts, heb vanochtend telefonisch overlegd. Ze gaat hem eens bekijken.
Ik heb de telefoon nog niet opgehangen en ik zie Winnetou rennen met Atent en Da Laico haha. Misschien dan toch liever lui dan moe.

Ik voer hem zeker bij heb ik meteen gedaan toen hij kwam, eerst basisbrok/afgewisseld met halve voederkoek omdat er ook gras stond.
Nu krijgt hij 1/3 veulenbrok met 1/3 spelt. Hij heeft een vrij dikke buik maar voel wel zijn ribben duidelijk. Ik heb toen hij kwam meteen een wormenspuit gegeven en pas mestonderzoek laten doen, wormen heeft hij niet! Ik ben benieuwd wat de dierenarts ervan zegt. Om 9uur komt ze.
Even afwachten dus.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Epe

Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yvonne's pp plannen   Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Emptydo 7 okt 2010 - 1:12

Zo dierenarts is geweest!
Volgens haar is Winnetou gezond en trok zelfs een sprintje waar ze bij was haha.
Waarschijnlijk is hij zo rustig omdat hij gewend is vast te staan in comb met zijn karakter.
Door een slechte periode kunnen zijn hormonen ook achterlopen en hij er dus geen erg in heb dat hij een 1 jarig hengstje is.
Ze adviseerde om hem lekker de tijd te geven om paard te worden. Als ik blijf twijfelen kan ze ook een bloedonderzoek afnemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yvonne's pp plannen   Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Emptyma 11 okt 2010 - 4:49

Gelukkig dat Winnetou volgens de dierenarts gezond is. Zal je net zien dat hij dan wel een sprintje trekt grijns .
Wat bedoel je met vastgestaan? Op een stal of op het land?

Dan zal het hopelijk gewoon tijd nodig hebben. Je hebt hem nu iets van 3/4 maanden toch?
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Epe

Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yvonne's pp plannen   Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Emptyma 11 okt 2010 - 18:45

Irene schreef:
Gelukkig dat Winnetou volgens de dierenarts gezond is. Zal je net zien dat hij dan wel een sprintje trekt grijns .
Wat bedoel je met vastgestaan? Op een stal of op het land?

Dan zal het hopelijk gewoon tijd nodig hebben. Je hebt hem nu iets van 3/4 maanden toch?
Hij is in de wei gewend vast te staan aan een ketting met een halsband om!
Ik heb hem nu sinds begin juli dus net 3 maanden.
Hij heeft gewoon lekker de tijd nodig, en die krijgt hij.
Het is zo'n lieverd.
Wie weet komen de gekke dingetjes wel als het straks echt koud wordt. Dan zijn mijn andere paarden ook altijd frisser.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yvonne's pp plannen   Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Emptydi 12 okt 2010 - 3:51

Fijn om even van de DA te hebben gehoord dat Winnetou gezond is. In het najaar zijn paarden ook altijd een stuk bedaarder en trager door de vachtwisseling, dat kost veel energie. Zeker bij pony's die echt een flinke wintervacht aanmaken. Ik merk het nu ook aan die van mij als ik met ze werk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yvonne's pp plannen   Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Emptydi 12 okt 2010 - 4:47

yvonnedejong schreef:
Hij is in de wei gewend vast te staan aan een ketting met een halsband om!
Ik heb hem nu sinds begin juli dus net 3 maanden.
Hij heeft gewoon lekker de tijd nodig, en die krijgt hij.
Het is zo'n lieverd.
Wie weet komen de gekke dingetjes wel als het straks echt koud wordt. Dan zijn mijn andere paarden ook altijd frisser.

Nou, dan ben ik heel blij dat Winnetou nu heerlijk van jou is en alle vrijheid heeft! Dat zal dan wellicht ook een deel verklaren. En inderdaad, lekker alle tijd nemen voor jouw lieverd knipoog .

Hier merk ik trouwens niets van verandering in gedrag door vachtwisseling, ze zijn nog steeds allemaal even 'speels' grijns .
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Yvonne's pp plannen   Yvonne's pp plannen - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Yvonne's pp plannen
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» PP plannen
» Ook plannen voor een PP
» Spannende plannen!
» Marjolein's plannen
» Weide op pensionstal, plannen voor PP

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: