Onderwerp: Re: De mest is weer uitgereden! wo 7 apr 2010 - 7:41
Moet je de mest minimaal een jaar laten liggen of is korter ook goed? Wat is de minimale periode?
Ik wil nu ook een klein mesthoopje maken zodat ik zelf handmatig de hoek kan doen die niet geinjecteerd wordt. Dit is ongeveer 20x40 dus lijkt me goed te doen. Ik gebruik deze hoek ook als mijn "bak" om in te rijden. Nu nog even uitzoeken hoeveel ik moet bewaren om de hele bak te kunnen doen. Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat t.o.v. het injecteren.
Onderwerp: Re: De mest is weer uitgereden! wo 7 apr 2010 - 11:03
yvonnedejong schreef:
Moet je de mest minimaal een jaar laten liggen of is korter ook goed? Wat is de minimale periode?
Meestal wordt een jaar aangehouden om goed te composteren. Het schijnt dat dan ook de wormeieren en onkruidzaden dood zijn, maar of dat ook echt bewezen is weet ik niet.
Anneke
Aantal berichten : 72 Registratiedatum : 24-04-10 Woonplaats : Frankrijk
Onderwerp: Hoe lang wachten? za 24 apr 2010 - 9:02
Hé hallo,
Ik begin net voorzichtig met het maken van een paddock paradijs. Drie weken geleden is er mest uitgereden over ons land. Ik vroeg me af: hoe lang wachten jullie daarna met de paarden er weer op te zetten?
Onderwerp: Re: De mest is weer uitgereden! zo 25 apr 2010 - 1:02
Anneke schreef:
Ik begin net voorzichtig met het maken van een paddock paradijs. Drie weken geleden is er mest uitgereden over ons land. Ik vroeg me af: hoe lang wachten jullie daarna met de paarden er weer op te zetten?
Wij wachten een hele poos omdat we eerst willen hooien voordat de paarden op de wei gaan, maar als je paarden er al eerder op mogen is het een beetje afhankelijk van het weer en hoe hard het gras groeit. Als het veel regent is de mest natuurlijk sneller weg dan wanneer het droog blijft. Maar volgens mij is de mest niet echt schadelijk voor de paarden of zo. Hooguit vinden ze het niet zo smakelijk als er nog veel mest ligt en het gras nog niet zo lang is. Dus je kunt het het beste uitproberen.
Anneke
Aantal berichten : 72 Registratiedatum : 24-04-10 Woonplaats : Frankrijk
Onderwerp: Re: De mest is weer uitgereden! ma 26 apr 2010 - 10:22
Bedankt voor de hulp. Ik heb het pad vandaag afgemaakt (45 paaltjes moesten nog de grond in ). De paarden er nog een uurtje op gelaten aan het eind van de dag. Ik kon het niet laten. Fijn om te zien dat ze lekker het land rond gingen ook al ging het nog niet hard met al dat gras... Ze hebben zo te zien geen last van de mest