Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Handigste manier om mest te verwijderen van de track

Ga naar beneden 
+5
marleen
Mai
marion
helma
Wieteke
9 plaatsers
AuteurBericht
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty
BerichtOnderwerp: Handigste manier om mest te verwijderen van de track   Handigste manier om mest te verwijderen van de track Emptyma 7 maa 2011 - 3:31

Een duidelijke beginnersvraag grijns : wat vinden jullie de handigste manier om mest uit het PP te verwijderen? Gebruiken jullie een mestvork, een mestboy of iets anders?

Ik heb geen idee wat de beste manier zal zijn. Op een vlak en kaalgegeten stuk zou een fijne mestvork wel werken, maar op een kapotgelopen maanlandschap zal dat vast een hoop frustratie opleveren :<.

Waarschijnlijk ga ik alleen op het pad de mest verwijderen. Op de delen die voor strookbegrazing gebruikt worden, ga ik de mest waarschijnlijk (met behulp van Thyler knipoog ) verspreiden.

FYI: mijn twee highlandpony's lijken meer te produceren dan te consumeren, dus het is alsof je olifantendrollen aan het scheppen bent *zucht*.
Terug naar boven Ga naar beneden
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Handigste manier om mest te verwijderen van de track   Handigste manier om mest te verwijderen van de track Emptyma 7 maa 2011 - 5:07

Wieteke schreef:
Een duidelijke beginnersvraag grijns : wat vinden jullie de handigste manier om mest uit het PP te verwijderen? Gebruiken jullie een mestvork, een mestboy of iets anders?

Ik heb geen idee wat de beste manier zal zijn. Op een vlak en kaalgegeten stuk zou een fijne mestvork wel werken, maar op een kapotgelopen maanlandschap zal dat vast een hoop frustratie opleveren :<.

Waarschijnlijk ga ik alleen op het pad de mest verwijderen. Op de delen die voor strookbegrazing gebruikt worden, ga ik de mest waarschijnlijk (met behulp van Thyler knipoog ) verspreiden.

FYI: mijn twee highlandpony's lijken meer te produceren dan te consumeren, dus het is alsof je olifantendrollen aan het scheppen bent *zucht*.

** Hoi Wieteke,

Wij werken eigenlijk altijd met de mestboy, en dat bevalt erg goed. Het voordeel van de track uitmesten ipv de binnenwei, is dat je voor je gevoel zo lekker opschiet.
Omdat je al lopende kunt uitmesten, en de track smal is, voelt het heel anders dan op een vierkant veld om je heen kijken en denken... pfff... wat veel!
Wij moeten nog wel iets bedenken om nog een mestplaats te maken, omdat we nu met een volle kruiwagen helemaal terug moeten lopen. Als we op 2 punten een vaalt maken,
kunnen we al lopende en uitmestende de kruiwagen halverwege nog een keer legen ipv eerst vol terugrijden voor je verder kunt.

Wat het slepen betreft.... ik heb mezelf een sjieke weidesleep kado gedaan in de gedachte de boel beter bij te kunnen houden.
( http://www.landbouwwinkel.nl/index.php?action=article&aid=347&group_id=20000047&lang=NL )
Wij hebben zelf geen tractor, en moeten voor het slepen altijd iemand laten komen. Onze pony's kunnen in het tuig, dus ik had me bedacht ze ook te laten slepen. Best spannend, want ik vond het nogal een behoorlijke aanschaf, maar vanmiddag hebben we de primeur gehad met Chico en het werkte perfekt!
Foto's volgen zsm, ik had nu ff mijn handen vol de boel goed te sturen!

Groetjes
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Handigste manier om mest te verwijderen van de track   Handigste manier om mest te verwijderen van de track Emptyma 7 maa 2011 - 5:27

Bedankt voor je reactie, Helma!

Ik heb ook al gekeken naar de verschillende weideslepen die te koop zijn, en vond degene die jij hebt er wel het meest degelijk uitzien. Ik ben blij dat jouw eerste ervaring in elk geval goed is, dat kan ik dan weer laten meewegen knipoog. De prijs houdt me nu nog tegen - ik moet al bijna organen gaan verkopen voor de aanleg van de track :< .

Zou jij, kijkend naar het gewicht van de sleep, daar een jonge pony (van bijna 3) voor durven zetten? Thyler moet nog beleerd worden (lopen aan de lange teugel gaat wel al erg goed) en hij zou het volgens mij prachtig vinden, maar ik vind hem nog zo onontwikkeld... Zijn moeder is nogal een paniekvogel, dus haar zou ik liever niet gebruiken voor het slepen.
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Handigste manier om mest te verwijderen van de track   Handigste manier om mest te verwijderen van de track Emptyma 7 maa 2011 - 8:08

Ik mest uit met twee rubber handschoenen aan en in elke hand een emmer. En dan rapen maar, en alles in een kruiwagen gooien.
Nu mesten ze nog verspreid over de hele track, maar het schijnt dat je paarden zindelijk kunt maken. Dat wil ik wel gaan proberen.
Dan moet je mesthoopjes maken op plaatsen waar je wilt dat ze gaan mesten. Ze zullen dan steeds daar hun mest neerleggen. Het nadeel vind ik dan dat je altijd tegen mestbultjes aankijkt, en ik zie liever helemaal schoon zand....
Maar ik ben benieuwd of het zal gaan werken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Handigste manier om mest te verwijderen van de track   Handigste manier om mest te verwijderen van de track Emptyma 7 maa 2011 - 8:25

Bij mijn eerste pony mestte ik ook uit met rubber handschoenen en een grote emmer. Dat werkte toen wel handig, maar Dibble en Thyler leggen altijd wel enorm grote hopen neer...

Jouw methode heeft me wel op een idee gebracht: ik denk dat het met die olifantenhopen van mijn pony's het slimst is om gewoon zo'n mestboy-vorkje te kopen en dan zo'n grote flexitub te gebruiken ipv het mestboy-bakje. Hun hopen passen namelijk meestal niet in zo'n bakje...

Dat zindelijk maken ga ik niet proberen. Thyler mest in zijn stal voornamelijk op één hoop, maar Dibble is echt een varken wat dat betreft grijns .
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Handigste manier om mest te verwijderen van de track   Handigste manier om mest te verwijderen van de track Emptyma 7 maa 2011 - 12:20

helma schreef:
Het voordeel van de track uitmesten ipv de binnenwei, is dat je voor je gevoel zo lekker opschiet.
Omdat je al lopende kunt uitmesten, en de track smal is, voelt het heel anders dan op een vierkant veld om je heen kijken en denken... pfff... wat veel!
Ja, helemaal mee eens glimlach!

Om uit te mesten vind ik de mestboy ideaal, maar dan niet het harkje dat daarbij hoort, dat zijn echt ondingen kritisch! Daar blijven altijd drollen in hangen en het harkt ook helemaal niet gemakkelijk. Ik gebruik in plaats daarvan een klein tuinharkje (bv. van de Boerenbond), gewoon zo'n recht metalen ding met tanden, met daaraan een niet al te lange houten steel (zelf eraan gezet). Ze worden ook wel verkocht als kinderharkjes. Zo'n harkje is ideaal om de mest in de mestboy te harken. Mestruimen in een wei met lang gras is het eigenlijk met ieder gereedschap lastig, dat is altijd een tijdrovend karweitje.

Zo'n harkje bedoel ik:

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Images.php?afbeelding=1301095%20Hark%208%20tands%20verzinkt%20zonder%20steel
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marleen




Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 22-05-10

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Handigste manier om mest te verwijderen van de track   Handigste manier om mest te verwijderen van de track Emptydi 8 maa 2011 - 22:26

marion schreef:
Nu mesten ze nog verspreid over de hele track, maar het schijnt dat je paarden zindelijk kunt maken. Dat wil ik wel gaan proberen.
Dan moet je mesthoopjes maken op plaatsen waar je wilt dat ze gaan mesten. Ze zullen dan steeds daar hun mest neerleggen. Het nadeel vind ik dan dat je altijd tegen mestbultjes aankijkt, en ik zie liever helemaal schoon zand....
Maar ik ben benieuwd of het zal gaan werken.

Grappig mijn fjord is uit haar eigen zindelijk.
Ze heeft 2 a 3 plekken in de bak( 20 bij 30) waar ze poept en zo hoef ik dus nooit verdwaalde hopen te zoeken.
Dit heeft ze haar eigen aan geleerd dus hoe je het ze precies zou moeten leren, geen idee.
Verder mest ik nog heel ouderwets met een mestvork en kruiwagen.
Alleen nu met die blub wil het niet zo goed met de kruiwagen en dan gebruiken we de trekker en dan stappelen we de poep op een pallet.
Terug naar boven Ga naar beneden
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Handigste manier om mest te verwijderen van de track   Handigste manier om mest te verwijderen van de track Emptydo 10 maa 2011 - 9:14

Plaats van je mesthoop is wel belangrijk, ik heb hem in het midden van de 2 lussen, en dat bevalt heel goed. Bij de lus waar het meest gepoept wordt, kan ik mooi met 1 kruiwagenlading toe tot ik weer terug ben bij de mesthoop. Is ook meer geluk dan wijsheid, moet de praktijk een beetje uitwijzen.

Maar ik heb in mijn track ook veel van dat dooie omgevallen lange gras, wat heel onhandig is met poepscheppen. Ik denk dat ik er nog maar een keer met de motormaaier doorheen ga. Nou ja, die plekken waar het meest gepoept wordt dan, want 600 meter x gemiddeld 4 meter breed is met zo'n ding ook ondoenlijk. Ik gebruikte voor het poepscheppen altijd een 'grindvork', maar die is best zwaar, dus tegenwoordig gebruik ik toch maar de fijne plastic vork (wordt vaak voor zaagselboxen gebruikt) die ik voor mijn moeder had aangeschaft (lekker licht te hanteren), maar wel een beetje oppassen als ie in het gras blijft hangen. Niet te hard aan rukken, want die plastic tanden zijn wel kwetsbaarder dan die ijzeren van de grindvork.
Terug naar boven Ga naar beneden
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Handigste manier om mest te verwijderen van de track   Handigste manier om mest te verwijderen van de track Emptydo 10 maa 2011 - 21:18

ik gebruik ook een mestboy, en lang gras is met alles een ramp om uit te mesten... Dat kinderharkje zal ik onthouden, want mijn fijne mestboy-harkje is nu wel versleten, en de nieuwere is ander merk en die werkt veel minder fijn. Ik kreeg er wel krampende handen en blaren van, en het uiteinde liet los, daarom heeft mijn man er een dikke lading ductape omheen gewikkeld en sindsdien ging het veel beter.

Over zindelijk maken:
Toen wij in een winter de mest van de binnenwei langs de rand van het pad (bij de buitenomheining-boomwal) op hoopjes hadden gelegd, merkten we bij het laten afgrazen van het pad in het voorjaar, dat ze inderdaad veel bij/op die mesthoopjes gingen poepen. Het gras groeide er welig, maar ze wilden het niet meer eten, dus toen moest in die hele strook pad langs met de bosmaaier oh mijn god wat een eind!
Met de schuilstal hebben we hetzelfde effect gemerkt. Door daar 1 hoek op te strooien, zodat ze daar droog kunnen plassen bij nat weer, gingen ze dat steeds meer als toilet gebruiken, ze stapelen de mest er ook redelijk op en er ligt veel minder in de paddock. Bij droog weer wel meer dan bij nat weer, maar dan is het ook niet zo vervelend om mest uit de paddock te halen. Met flinke regen, dan lost het op in hele klein vezeltjes waardoor ik niet alles er goed uit krijg of veel zand mee moet scheppen/harken en is het ook veel zwaarder werk.

Mijn nieuwe winter-zandpad zal niet zo'n probleem geven met de plaats van de mesthoop, want hij begint in de paddock, en eindigt bij de bak en daar achter ligt de mesthoop. Laatste stukje is bestrating en daar poepen ze zelden. Wel een logisch rondje dus, en qua afstand goed te doen (zo'n 250 meter denk ik), en ik minder werk dan een rondje door die kleine wei, omdat ze dan meer kriskras poepen en je meer slingers moet maken om te zien of je alles er wel uit hebt.

Misschien toch maar een quad aanschaffen in de toekomst, wat een handige apparaten kun je daar tegenwoordig voor krijgen! Ruw-terrein maaier, weidesleep, bakvlakker/lostrekker, bloter, mestverspreider... Hahaha, wel een beetje dure hobby om al die apparaten te verzamelen, maar het neemt weer minder ruimte in en is eenvoudiger in gebruik en makkelijker op kleine stukjes dan een echte trekker met bijbehorende aparatuur!...
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Handigste manier om mest te verwijderen van de track   Handigste manier om mest te verwijderen van de track Emptyvr 11 maa 2011 - 1:24

joyce b schreef:
Misschien toch maar een quad aanschaffen in de toekomst
Dat zie ik hier ook nog wel een keer gebeuren, omdat mijn lijf het allemaal steeds minder goed kan trekken (dat krijg je zo rond de 50... kritisch). Met een zware kruiwagen rondlopen over een route van minstens 400 m bezorgt me steeds vaker pijn in mijn rug.

Bij ons is het zindelijk maken van de paarden onbegonnen werk ben ik bang :<. Onze mesthopen liggen in de paddock (weliswaar achter een draadje maar ze kunnen er toch heel goed aan snuffelen), dus dat zou een lokkertje moeten zijn, maar onze paarden poepen echt óveral in het PP. Het valt me wel op dat ze in de paddocks meestal langs de randen poepen en niet kriskras overal (zoals in de wei). Zouden ze zelf gewoon niet zo'n zin hebben om steeds hun voeten op te moeten tillen voor mesthoopjes die in de weg liggen knipoog?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Handigste manier om mest te verwijderen van de track   Handigste manier om mest te verwijderen van de track Emptyvr 11 maa 2011 - 3:17

mijn paarden hebben uitzichzelf ook altijd vaste poepplekken.
Als er een nieuw paardje bij staat is het weer f een rommeltje die poept dan overal, maar na verloop van tijd past die zich aan en ligt alles weer netjes bij elkaar.
Ik mest mijn wei uit met een zaagselriek, wel een metalen. die gebruik ik er al 4 jaar voor en bevalt me erg goed.
Bij lange plukken gras gebruik ik vaak de mestboy.

Die sleep vind ik erg mooi, maar voor mij helaas veel te duur.
Ik gebruik nu een stuk draadmat met een band erop.
Ik wil de draadmat een keer vervangen voor een stuk betongaas(die ook breder is) met band erop.
HEt bevalt me goed, gisteren mijn bak en mijn winterwei er weer mee gesleept.
Ik heb besloten dat Da Laico het ook maar moet gaan leren, anders moet Joris elke keer zoveel doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
joyce b




Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 22-02-11

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Handigste manier om mest te verwijderen van de track   Handigste manier om mest te verwijderen van de track Emptyvr 11 maa 2011 - 11:01

kun je met een draadmat/betongaas de wei goed vlak/los slepen? Dan moet ik mijn man maar weer aan het lassen zetten! Dan hang ik zo'n verzwaarde draadmat achter de 4x4 om al die molshopen te lijf te gaan compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Handigste manier om mest te verwijderen van de track   Handigste manier om mest te verwijderen van de track Emptyvr 11 maa 2011 - 11:04

Ik zal een keer foto's plaatsen van het resultaat!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Handigste manier om mest te verwijderen van de track   Handigste manier om mest te verwijderen van de track Emptyza 12 maa 2011 - 2:55

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Foto-RIYL7OS4Handigste manier om mest te verwijderen van de track Foto-J4Z77TWHHandigste manier om mest te verwijderen van de track Foto-7CFWYVSS
Dit is mijn "bak" er zaten aardig wat gaten in omdat het eignelijk te nat was om in te rijden.
Even met Joris erdoor en het ziet er weer zo uit.
Nu is het gras langer.
Ik zal eens wat recentere foto's plaatsen van voor en na het slepen.
De sleep bevalt mij super.
Ik wil alleen een gaasmat die breder is zodat ik sneller klaar ben.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Handigste manier om mest te verwijderen van de track   Handigste manier om mest te verwijderen van de track Emptyza 12 maa 2011 - 7:42

joyce b schreef:
kun je met een draadmat/betongaas de wei goed vlak/los slepen? Dan moet ik mijn man maar weer aan het lassen zetten! Dan hang ik zo'n verzwaarde draadmat achter de 4x4 om al die molshopen te lijf te gaan compliment

vlakken gaat wel maar losmaken niet. Je moet het wel verzwaren anders gaat hij "springen"
Als je het ook wilt losmaken dan moet je er kleine pennetjes in lassen, maar dan wordt het voor een paard al erg zwaar en zal je de auto of zo moeten gebruiken knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Handigste manier om mest te verwijderen van de track   Handigste manier om mest te verwijderen van de track Emptyza 12 maa 2011 - 11:33

yvonnedejong schreef:
Even met Joris erdoor en het ziet er weer zo uit.
Nou, het resultaat is duidelijk te zien glimlach!

Citaat :
Ik wil alleen een gaasmat die breder is zodat ik sneller klaar ben.
Misschien is het een idee om dan een betongaasmat te gebruiken? Die is een stuk zwaarder dan de gaasmat die je nu hebt, en blijft dus ws. ook stabieler op de grond liggen.

Mijn man heeft zelf een sleep gemaakt voor achter de tractor door een frame te lassen, daarbinnen kettingen te spannen en daarop halve (opengesneden) autobanden te bevestigen die als het ware over de grond schrapen. Daarmee rijdt hij altijd over de wei nadat met de mestspreider de gecomposteerde paardenmest is uitgereden, om alles nog extra goed te verdelen en de grotere klonten mest fijn te maken.
Ik zal eens kijken of ik daar binnenkort foto's van kan maken want volgend weekend wordt ws. de mest weer uitgereden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Handigste manier om mest te verwijderen van de track   Handigste manier om mest te verwijderen van de track Emptyzo 13 maa 2011 - 5:34

Wieteke schreef:
Bedankt voor je reactie, Helma!

Ik heb ook al gekeken naar de verschillende weideslepen die te koop zijn, en vond degene die jij hebt er wel het meest degelijk uitzien. Ik ben blij dat jouw eerste ervaring in elk geval goed is, dat kan ik dan weer laten meewegen knipoog. De prijs houdt me nu nog tegen - ik moet al bijna organen gaan verkopen voor de aanleg van de track :< .

Zou jij, kijkend naar het gewicht van de sleep, daar een jonge pony (van bijna 3) voor durven zetten? Thyler moet nog beleerd worden (lopen aan de lange teugel gaat wel al erg goed) en hij zou het volgens mij prachtig vinden, maar ik vind hem nog zo onontwikkeld... Zijn moeder is nogal een paniekvogel, dus haar zou ik liever niet gebruiken voor het slepen.

** Hoi Wieteke,
Als Thyler straks wat sterker is, zonder meer. Maar om mee te beginnen is het misschien wat veel? Voordeel van deze sleep is wel, dat je de gele sleepmat met punten kunt verwijderen. Je houdt dan alleen het ijzeren frame over. Omdat daar ook 2 gehoekte latten inzitten, sleept het prachtig molshopen en mest plat, maar trekt het niet door de grasmat, zoals je dat met de gele punten wel doet.
Dat doe je natuurlijk ook eigenlijk alleen om te verticuteren, dus in het voorjaar. Als je het gewoon wilt gebruiken om de boel glad te strijken, kan de binnenkant er dus uit en is het veel lichter om te slepen.
Weet je wat ook werkt? 4 pubermeiden ervoor.... hilarisch
Ik wilde vanmiddag nog eens stukje doen, maar Chico had al met Marije gereden. De ponymeiden hadden allebei een vriendin mee, dus er liepen er 4 rond. Als tegenprestatie voor het rijden en een
beetje les, heb ik ze met z'n viertjes voor de sleep gezet. Met de gele mat erin natuurlijk, dat scheelt de dames weer sportschool. Veel gegiechel, en regelmatig een stel dames op de kop, maar het bedoelde hoekje van de bak is mooi vlak! Dus.... is Thyler sterker dan 4 pubermeiden? Dan kan 't grijns !!

Groetjes
Helma
!
ps, bedenk me ineens, ik weet niet waar jij zit Mocht je niet zo ver zitten, mag je gerust de sleep een keer ophalen om te proberen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Gesponsorde inhoud





Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Handigste manier om mest te verwijderen van de track   Handigste manier om mest te verwijderen van de track Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Handigste manier om mest te verwijderen van de track
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» ervaringen met regelmatig de track slepen in plaats van mest weghalen?
» Doodlopende track (track die niet rondom de wei loopt)
» eten van mest
» mest onderzoek
» Wat nog meer op de wei behalve mest?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Weidegebruik en -onderhoud-
Ga naar: