Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)

Ga naar beneden 
+6
MoniqueBuu
Marina
Mai
marion
Irene
Berith
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptyzo 4 apr 2010 - 1:40

Leuk dat je zoveel foto's hebt geplaatst Berith, erg leuk om te zien en het ziet er allemaal goed uit!
Zo te zien nog heel veel werk voor de boeg grijns , gelukkig komt de zomer er aan knipoog .

Dat stukje langs de bak is wel heel erg krap, ik ben benieuwd hoe de paarden dat gaan vinden.
Is het moeilijk om iets van de bak te halen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptyzo 4 apr 2010 - 2:15

Ik heb er ook al aan gedacht om de bak een meter in te korten maar op de hoeken staan bielzen rechtop als palen en ik vrees dat ik die niet zomaar verplaatst krijg.
Maar ik heb paarden die gewend zijn aan TREC en een van de hindernissen is de zogenaamde "smalle doorgang" en daar hebben ze bij de TREC wedstrijden nooit moeite mee, dus ik denk dat als ik ze een paar keer voor ga, dat ze het dan wel ok gaan vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptyzo 4 apr 2010 - 4:26

Ik denk ook niet dat ze er moeite mee hebben, de onze zouden er ook makkelijk door gaan. Alleen gaan ze bij ons nog wel eens in volle galop door de track, dan ben ik benieuwd hoe dat door die smalle doorgang gaat. Nou ja, dan moeten ze maar leren afremmen grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptyzo 4 apr 2010 - 7:54

Vandaag weer wat paaltjes erbij (volgens Bastiaan heeft hij er nu 32 in de grond gedaan en ik heb uitgerekend dat we er ongeveer 60 nodig hebben). En ik heb op de stukken rond de bak de schuine stukken wat geharkt zodat het allemaal iets egaler verloopt in plaats van heel erg schuin.
Bijgaand het resultaat:

Het stuk aan de lange zijde van de bak:
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 15paaltjes

Het stuk aan de korte zijde van de bak
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 16paaltjes

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 17paaltjes

Bij dit gedeelte (het achterste deel van de wei) staan nu alle paaltjes. Komende week de isolatoren er in draaien en de draadjes spannen en als het allemaal dan eeen beetje opgedroogd is, kan dit hopelijk eind van de week in gebruik genomen worden hoera
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Temba




Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 01-03-10
Woonplaats : Wijchen

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptyzo 4 apr 2010 - 8:50

Ziet er nu al helemaal goed uit zeg met foto's erbij!
Leuk zo'n ooievaarsnest!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.silfurfaxi.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptyzo 4 apr 2010 - 10:22

Wat leuk Berith om jouw terrein nu eens 'in het echt' te zien glimlach! Ik had je plattegrond even in een apart scherm gekopieerd zodat ik hem er steeds even naast kon leggen. Zo kon ik je foto-rondleiding heel goed volgen. Slim gedaan met die lijntjes, geeft een goede indruk van hoe het pad komt te lopen. Wat zul jij genieten straks, als je route opengaat, want het is zoooo leuk als de paarden op ontdekkingstocht gaan hoera!

Als ik jou was zou ik niet te veel de schuine stukken egaliseren hoor, dat gaat vanzelf als de paarden er overheen lopen. En bovendien is het juist goed als niet alles even vlak is, dan moeten ze uitkijken waar ze hun voeten neerzetten, dat houdt de grijze cellen bezig zeg maar knipoog.

Straks een filmpje als de paden opengesteld worden voor de paarden???
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptyzo 4 apr 2010 - 16:21

Ik was ook niet van plan om mee te gaan egaliseren (veel te zwaar werk en ik heb er nu al blaren van op mijn handen) knipoog Alleen bij deze stukken lag aan de rand van de bak wit zand dat ik ooit toen de bak veel te zwaar was eens uit de bak had geschept en dus aan de andere kant van het hek had gedumpt. Nu leek het me handig in het kader van de modderbestrijding om dat wat meer over de hogere gedeeltes te verspreiden zodat het wat droger blijft.
Verder ben ik er inderdaad voor om de paarden lekker zelf te laten kijken waar ze lopen en daar zijn ze heel handig in (ik roep altijd dat ik All Terrain Horses heb grijns ). Vorige week in het bos nog voor de lol de paarden een hele stijle heuvel laten opklimmen waar allerlei omgevallen bomen op lagen en daarna er weer af. Doen ze met het grootste gemak.
De geulen in de wei voor de afwatering zijn ook altijd leuk als ze in galop door de wei crossen, kunnen ze inmiddels heel behendig overheen springen.

Als ze het pad gaan gebruiken zal ik zeker filmpjes gaan maken.

Ik was ook van plan om (vanwege het vele gras dat nu nog op de diverse stukken staat) de paarden eerst maar eens een tijdje op het pad te laten lopen en dat kaal te laten eten voordat ze de rest van de wei in mogen. Maar dan moet het nu eerste wel een paar dagen wat droger worden. Ik zag op de site van het KNMI dat er hier in de laatste 3 dagen weer 40 mm regen was gevallen en dat kan de bodem echt niet meer verwerken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptyzo 4 apr 2010 - 23:12

Heel leuk dat aan het eind van de week de paarden er al op kunnen, ik ben heel benieuwd wat ze ervan vinden! Leuk dat je het gaat filmen, ik kijk uit naar de filmpjes glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Epe

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptydi 6 apr 2010 - 2:35

hoi Berith,

Wat een leuke en duidelijke foto's.
Ik ben erg benieuwd hoe het is als het af is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
ponylady

ponylady


Aantal berichten : 88
Registratiedatum : 07-02-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptydi 6 apr 2010 - 5:30

Mooi gemaakt hoor Berith compliment
Dat stukje achterlangs de bak zullen ze toch wel langs kunnen , tis toch maar een kort stukje .
Dat ooievaarsnest is wel heel apart , weleens kuikens erin gehad ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptydi 6 apr 2010 - 5:38

ponylady schreef:
Dat ooievaarsnest is wel heel apart , weleens kuikens erin gehad ?

Nee helaas nog niet. Omdat hier in de omgeving veel ooievaars zitten, hebben we het nest 2.5 jaar geleden laten plaatsen. We hebben wel regelmatig bezoek van een ooievaar en vorige week was het even heel druk rond het nest met 3 ooievaars maar uiteindelijk hebben ze ook dit jaar besloten dit nest niet te gebruiken om te gaan broeden. Maar we houden hoop. Sinds we het nest hebben wordt het wel regelmatig bezocht en er is een ooievaar die vaak 's avonds rond half 9 komt, de nacht op het nest door brengt en dan 's ochtends vroeg weer vertrekt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptywo 7 apr 2010 - 6:50

Ja ja het eerste deel van het PP is klaar en de paarden hebben er vandaag voor het eerst gebruik van gemaakt.

Bijgaand een paar filmpjes. De achtergrond geluiden zijn de auto's op de weg en kinderen die spelen in het speeltuintje rechts van de paddock.

Hier het paadje dat van de paddock achter de bak langs loopt richting de wei:
De eerste stappen op het pad

En weer terug naar de paddock:
op ontdekkingstocht

En een om te laten zien dat ze meer dan het ene paadje kunnen lopen:
struinen

Deze is vanaf het balkon van ons huis genomen:
zelf alles ontdekken

Ze moeten nog even wennen aan de nieuwe route naar de stal. Voorheen liepen ze door de bak.
nieuwe route naar stal

En ten slotte doet Sietske meteen even wat snoeiwerk:
snoeien

Ze vinden het volgens mij wel leuk, ze zijn vanmiddag al meerdere keren heen en weer gelopen van de paddock via het paadje achter de bak naar de andere paden.


Laatst aangepast door Marja op wo 7 apr 2010 - 10:48; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : links onderstreept voor de duidelijkheid)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Epe

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptywo 7 apr 2010 - 7:22

ziet er echt heel erg leuk uit berith.
Leuk dat ze even niet meer snapten dat ze niet door de bak konden.
Ik ga binnenkort ook even een pad uitzetten.
Ben erg benieuwd hoe die van mij het oppakken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptywo 7 apr 2010 - 11:00

Leuke filmpjes Berith glimlach! Wat een grappig span zo samen, loopt die kleine altijd voorop?
Ze lijken helemaal beduusd over al die nieuwe mogelijkheden, ze lopen zo verbaasd rond. En inderdaad, vaste gewoontes hè, "we konden hier toch altijd naar de paddock verwarring??"
En dan uiteindelijk toch nog een paar gekke bokkensprongen hyper!
Is nu het gedeelte klaar wat je als winter-PP gaat gebruiken?

Ik had je filmlinkjes trouwens even onderstreept, zodat ze als link herkenbaar zijn knipoog (doet dit forum niet automatisch).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptywo 7 apr 2010 - 20:00

Marja schreef:
Leuke filmpjes Berith glimlach! Wat een grappig span zo samen, loopt die kleine altijd voorop?
Nee dat wisselt heel erg. Normaal gesproken is Sietske degene die bepaald waar ze naar toe gaan. Maar Siets is altijd erg voorzichtig en alert zeker bij veranderingen en Trix wat onbevangener dus die was met deze situatie wat ondernemender.

Marja schreef:
Is nu het gedeelte klaar wat je als winter-PP gaat gebruiken?
Qua paaltjes en draad is dat nu inderdaad klaar. Nu moet ik nog gaan werken aan overkappingen voor de hooibakken en wil ik op de stukken waar het hooi komt het nog gaan verharden zodat het niet al te modderig wordt.

Marja schreef:
Ik had je filmlinkjes trouwens even onderstreept, zodat ze als link herkenbaar zijn knipoog (doet dit forum niet automatisch).
Fijn dank je wel, zal ik volgende keer aan denken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptywo 7 apr 2010 - 23:43

Leuke filmpjes Berith!
Ik vind het altijd geweldig om te zien hoe de paarden dan over de track lopen, ze hebben ook zoveel meer afwisseling en bewegingsmogelijkheden.
Heel leuk hoe Sietske en Trix alles verkennen, ze lijken er ook aardig relaxed onder glimlach .

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptydo 8 apr 2010 - 8:53

Ze zijn er inderdaad relaxt onder, nu ik nog. Ik durf ze 's nachts nog niet daar te laten lopen en vandaag overdag heb ik ze ook op hun gewone paddock gelaten dus het pad afgesloten. Vanavond hebben ze er wel gelopen. Was wel grappig, want toen ik ze riep om terug naar de stal te komen, hadden ze meteen de goed route en kwamen ze in draf over het smalle stukje tussen de bak en het hek om vervolgens in galop door het gedempte slootje te gaan en vlak voor mijn neus stil te blijven staan.
Morgen werkt mijn vriend overdag thuis en dan zal ik ze wel de hele dag op het pad laten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptydo 8 apr 2010 - 9:00

Dat hebben ze snel geleerd zeg. compliment Slim hoor dat ze nu gelijk de goede kant opgingen. Leuk stel zo samen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptyvr 9 apr 2010 - 0:53

Was ik nog vergeten trouwens: wat heb je een geweldig uitzicht op de paarden vanaf je balkon compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Epe

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptyvr 9 apr 2010 - 1:04

Wat mij trouwens opviel is dat trix een "dunne" vacht heeft als ik het vergelijk met de wintervacht van mijn Joris.
Is hij al veel winterhaar kwijt of heeft hij nooit zo'n dikke vacht?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptyvr 9 apr 2010 - 1:28

Mijn beide paarden krijgen geen extreme wintervacht terwijl ze toch de hele winter buiten staan zonder deken. Trix is nog steeds erg aan het verharen maar begint er inderdaad al lekker doorheen te komen. Ik denk nog 2 weken en dan heeft ze weer haar zomervacht. Die is voor een shetlander ook vrij dun.
Ik heb mij ooit laten vertellen (maar weet niet of het waar is) dat als paarden veel beweging krijgen en dan ook best zweten in de periode van het aanmaken van de wintervacht, dat deze dan niet zo dik wordt.
Mijn paarden krijgen over het algemeen het hele jaar door vrij veel beweging doordat ik 2 tot 3 keer per week redelijk lange buitenritten maken (10 tot 20 km per keer). Trix gaat altijd mee als handpaard en heeft dus ook flink wat km's in de benen zitten grijns

Komend weekend gaan we richting het noorden van het land een meedoen aan de Northern Trail ride cool
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptyvr 9 apr 2010 - 8:30

Even weer een kleine update. De paarden hebben vandaag de hele dag op hun pad mogen lopen en volgens mijn vriend zijn ze aardig aan de wandel geweest.

Op ongeveer 10 paaljes na, staan nu alle paaltjes voor het pad in het andere stuk wei ook in de grond. Ik ben ondertussen druk bezig met het indraaien van de isolatoren (wat een rot werk is dat).

Deze week is het net van Huck binnen gekomen dus ik kan nu ook aan de slag om de huidige netten die over de hooibakken liggen (met veel te grote gaten) te vervangen voor netten van Huck.
Volgende week kan ik bij een collega van mij 200 stoeptegels ophalen die ik ga gebruiken voor een verharding waar de hooibakken gaan komen.
Ook moeten we ons dan gaan buigen over het maken van ombouwsels voor de hooibakken zodat het hooi bij regen toch droog blijft.

We vorderen dus gestaag.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptyvr 9 apr 2010 - 23:19

Berith schreef:
Ik heb mij ooit laten vertellen (maar weet niet of het waar is) dat als paarden veel beweging krijgen en dan ook best zweten in de periode van het aanmaken van de wintervacht, dat deze dan niet zo dik wordt.
Nou, binnen het IJslanderwereldje werkt dat niet zo geloof ik, haha :<. Er zijn veel mensen die 's winters fanatiek door blijven rijden en die hun paarden uiteindelijk maar scheren (niet helemaal, maar een paar banen langs hals en romp meestal) omdat ze anders met hun dikke vachten te veel buiten adem raken.

Citaat :
Komend weekend gaan we richting het noorden van het land een meedoen aan de Northern Trail ride cool
Wat is dat, een lange afstandstocht o.i.d.?

Citaat :
Ik ben ondertussen druk bezig met het indraaien van de isolatoren (wat een rot werk is dat).
Gebruik je iets om het jezelf gemakkelijker te maken? Bv. een accuboormachine met speciaal hulpstuk voor isolatoren? Of een lange schroevendraaier? Dat laatste doe ik altijd: ik draai de isolator een klein stukje met de hand in de paal en als hij een beetje vastzit steek ik het uiteinde van een flinke schroevendraaier in de isolator en gebruik die als hefboom om de isolator er verder in te draaien. Op die manier is het kinderspel en kost het helemaal geen kracht glimlach.

Heb je trouwens gezien dat Irene ook wat netten van Huck te koop heeft staan bij 'Aangeboden en gezocht'?

Goed bezig met die stoeptegels compliment.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptyvr 9 apr 2010 - 23:29

Leuk Berith dat je paarden al aardig aan de wandel zijn! Zal je echt gaan merken, ze bewegen veel meer hyper

Die tip van Marja met die schroevendraaier de isolatoren indraaien, zo doe ik het ook altijd, is dan zelfs voor mij een makkie knipoog

Bedankt Marja voor de tip van mijn hooinetten glimlach !

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Emptyza 10 apr 2010 - 1:08

Marja schreef:
Nou, binnen het IJslanderwereldje werkt dat niet zo geloof ik, haha :<. Er zijn veel mensen die 's winters fanatiek door blijven rijden en die hun paarden uiteindelijk maar scheren (niet helemaal, maar een paar banen langs hals en romp meestal) omdat ze anders met hun dikke vachten te veel buiten adem raken.
Bij Trix scheer ik in de herfst ook altijd onder aan haar hals en een stukje borst want ondanks dat ze voor een shet niet heel veel haar krijgt, is het toch nog steeds een heel pak en met dat geschoren stuk kan ze net wat beter haar warmte kwijt.

Citaat :
Komend weekend gaan we richting het noorden van het land een meedoen aan de Northern Trail ride cool
Wat is dat, een lange afstandstocht o.i.d.?
Het is een tocht van ongeveer 18 km met ook een aantal "hindernissen" uit de trail (over een bruggetje, bochtje achteruit
zie ook: Trailrides

Citaat :
Ik ben ondertussen druk bezig met het indraaien van de isolatoren (wat een rot werk is dat).
Gebruik je iets om het jezelf gemakkelijker te maken? Bv. een accuboormachine met speciaal hulpstuk voor isolatoren? Of een lange schroevendraaier? Dat laatste doe ik altijd: ik draai de isolator een klein stukje met de hand in de paal en als hij een beetje vastzit steek ik het uiteinde van een flinke schroevendraaier in de isolator en gebruik die als hefboom om de isolator er verder in te draaien. Op die manier is het kinderspel en kost het helemaal geen kracht glimlach.

Ik gebruik inderdaad een jouw manier, ik heb inmiddels bijna alle paaltjes gehad, Alleen de 6 paaltjes die nog de grond in moeten, moet ik nog doen hoera

Citaat :
Heb je trouwens gezien dat Irene ook wat netten van Huck te koop heeft staan bij 'Aangeboden en gezocht'?
Heb ik gezien maar is net niet wat ik zoek. Ik heb al hooibakken, ik moet alleen netten daar overheen spannen om te zorgen dat het hooi er niet in grote plukken uitgetrokken wordt, op de grond beland en daar voor dood blijft liggen knipoog

Citaat :
Goed bezig met die stoeptegels compliment.

Kan ook nog een partij klinkers ophalen bij een kennisje van mij

Ik ben nu nog op zoek naar zeer goedkope grastegels.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Gesponsorde inhoud





Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)   Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3) - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Onze eerste gedachtes in uitvoering en in gebruik (foto's p2 en filmpjes p.3)
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Gebruik van de schuilstal
» gebruik van deze hooikast
» PP op 3000 m2
» Eerste idee van PP in Bladel
» [opgelost]pp hoe te beginnen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: