Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Filmpje 'hangnetten'

Ga naar beneden 
+5
Jasia
MoniqueBuu
AC!
Wieteke
Mai
9 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Filmpje 'hangnetten' - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'hangnetten'   Filmpje 'hangnetten' - Pagina 2 Emptyvr 28 feb 2014 - 6:06

Kan je niet iets maken van hout met op de kopse kanten een sleufje waar je het net tussen kan doen?
zo kan je eenvoudig een opening maken. Snap je wat ik bedoel??
heb effe geen plaatje bij de hand.

recht stukje hout aan beide kopse kanten een sleufje
deze tussen het net plaatsen aan de bovenzijde en dan blijft het open staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Filmpje 'hangnetten' - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'hangnetten'   Filmpje 'hangnetten' - Pagina 2 Emptyvr 28 feb 2014 - 6:30

ik denk niet dat ik snap wat je wil zeggen Inge?

Ik probeer nu voor een aantal van de netten (waar het past, maar dat is maar ongeveer de helft) om één zijde op te hangen aan een omgekeerde hark. Ik bedoel met de tanden naar boven en de steel op de grond.
Daardoor is om zo te zeggen de achterkant vast en hoef ik enkel de voorkant open te trekken om er met de andere hand het hooi in te steken.
Dat helpt, is al een stuk makkelijker dan wanneer het net zomaar in mijn hand hangt te bengelen...

Voor de twee grote netten probeer ik ze nu te vullen terwijl ze nog ophangen. Hier ook een gelijkaardige taktiek.
Voordeel hiervan is dat ik daarna mezelf niet moet forceren om met een zwaar gevuld net te sleuren en dat vrij hoog aan de haken vast te maken. Ik ben zelf niet groot en moet dan op een stoeltje/trapje kruipen... een heel gedoe en al helemaal niet te doen wanneer die 4 hooligans binnen staan!
Maar omdat die netten vrij hoog moeten hangen (anders slepen ze op de grond en bij felle regen piest het water door de muur en wordt alles nat) moet ik het hooi boven mijn hoofd houden om in het net te krijgen! Je zou me soms moeten bezig zien... mijn man zegt dat eender wie dit ziet nooit paarden zou willen! (hij is niet echt een paardenman en komt me enkel helpen als ik het echt niet aankan)

Soms denk ik dat de dingen té goed wil proberen doen... maar eens je weet dat dit beter is voor de gezondheid van je paarden, dan doe je het toch maar!
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Filmpje 'hangnetten' - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'hangnetten'   Filmpje 'hangnetten' - Pagina 2 Emptyvr 28 feb 2014 - 7:53

Ik wil je niet ontmoedigen, maar toen ik van de winter een paar grote balen in de kudde had staan, zodat ze continu konden eten, bleven ze voortdurend rond die bakken hangen....
Dat was 1 van de nadelen; ze deden niets anders meer dan eten en uitbuiken. Ik ben weer overgegaan op voeren uit kisten 2 x daags, met tussendoor altijd arm hooi of stro.
Maar ik heb ook wel vnl sobere, voedselgerichte pony's staan hier.
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Filmpje 'hangnetten' - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'hangnetten'   Filmpje 'hangnetten' - Pagina 2 Emptyvr 28 feb 2014 - 22:38

Daar ben ik bang voor Marion... daarom dat ik me niet gehaast heb om dat speciale net te kopen voor de hooiruif, ook al omdat die echt niet goedkoop komt en dan wil ik toch wel graag zo optimaal mogelijk investeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Filmpje 'hangnetten' - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'hangnetten'   Filmpje 'hangnetten' - Pagina 2 Emptyza 1 maa 2014 - 5:35

dit bedoel ik zo ongeveer dit is er dan eentje in het midden maar je kan er ook twee doen een links en een rechts
zodat het midden open is en je het hooi er in kan gooien.

Ik heb mijn hooinet max 5 cm boven de grond hangen en haal het nooit weg, nou ja zelden. Pak een kruiwagen zet hem er naast en dmv van die houtjes gooi ik het er zo in. Vroeger gebruikte ik de houtjes nog om het net mee te dichten aan de bovenzijde maar dat hoeft niet meer met de mini's die kunnen er toch niet bij.

Filmpje 'hangnetten' - Pagina 2 Openhoud%20systeem
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Filmpje 'hangnetten' - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'hangnetten'   Filmpje 'hangnetten' - Pagina 2 Emptyza 1 maa 2014 - 8:26

ok nu snap ik 'em...

Zou inderdaad aan beide zijkanten moeten zijn want mijn netten zijn niet zo breed als de jouwe en anders heb ik geen plaats meer om het hooi in te gooien  knipoog 

Zou ik eens moeten uitproberen, ergens twee stokjes vinden die niet te zwaar zijn of ze vallen naar beneden. En de juiste lengte voor elk van de netten.
Waren die nu maar allemaal dezelfde maat... pfff!
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Filmpje 'hangnetten' - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'hangnetten'   Filmpje 'hangnetten' - Pagina 2 Emptyzo 2 maa 2014 - 2:55

mooi zo  knipoog 
ja t was of is maar een idee om het je iets makkelijker te maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Filmpje 'hangnetten' - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'hangnetten'   Filmpje 'hangnetten' - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Filmpje 'hangnetten'
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Filmpje van mijn hooibakken
» zomer pp voor pensionpaarden?
» leuk filmpje
» Filmpje van Marja's PP in Duitsland
» Filmpje hangnet vullen in de modder

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: