Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Filmpje van Marja's PP in Duitsland

Ga naar beneden 
+3
MarjoSophie
Natural Horsetrainer
Mai
7 plaatsers
AuteurBericht
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Filmpje van Marja's PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Filmpje van Marja's PP in Duitsland   Filmpje van Marja's PP in Duitsland Emptydi 20 jan 2015 - 0:21

Volgens mij werkt het zo wel (is voor het eerst dat ik hier een filmpje zet):

http://naturalhorsetrainer.nl/plaatjes/paddockparadijs.mp4

Geeft wel een aardig beeld van ons PP.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Filmpje van Marja's PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje van Marja's PP in Duitsland   Filmpje van Marja's PP in Duitsland Emptydi 20 jan 2015 - 0:49

Leuk om jouw PP nu eens in beeld te zien Marja glimlach!

Er groeit inderdaad nog verbazingwekkend veel gras in je paddock en paden, en dat korte gras is juist het type suikerrijk gras dat je eigenlijk niet wilt...
Verder lijkt de harde, droge grond erg veel op wat wij hier hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Filmpje van Marja's PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje van Marja's PP in Duitsland   Filmpje van Marja's PP in Duitsland Emptydi 20 jan 2015 - 5:09

Ja toen we hier 3 jaar geleden kwamen wonen, had ik gedacht dat de paarden de paddock en het pad wel kapot zouden lopen. Niet echt dus. Het is nu op zijn slechts (en dan is er dus inderdaad nog best wel veel gras), maar dadelijk in de lente komt er echt wel weer meer.
Het lijkt wel alsof ik dit jaar toch ietsje minder gras heb en er iets meer een pad uit begint te slijten, maar ja, dat is maar minimaal. Als het in dit tempo door moet gaan, duurt het nog wel 20 jaar voor hier kaal is. lekker puh

Verder ben ik wel erg blij met de droge en harde grond, altijd goed begaanbaar!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Filmpje van Marja's PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje van Marja's PP in Duitsland   Filmpje van Marja's PP in Duitsland Emptydi 20 jan 2015 - 5:43

Natural Horsetrainer schreef:
Verder ben ik wel erg blij met de droge en harde grond, altijd goed begaanbaar!

Ik ook! Als ik de blubber-ellende bij anderen soms zie, prijs ik mezelf zéér gelukkig met ons superdroge stukkie glimlach !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Filmpje van Marja's PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje van Marja's PP in Duitsland   Filmpje van Marja's PP in Duitsland Emptydi 20 jan 2015 - 7:02

Mooi plekje hoor marja, en inderdaad heerlijk zulke droge grond. Met dat ene mini stukje blubber prijs je je zelf hemels.

Als ik dan mijn vorige plek zie, daar stonden ze tot hun knieën in de blub.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Filmpje van Marja's PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje van Marja's PP in Duitsland   Filmpje van Marja's PP in Duitsland Emptydi 20 jan 2015 - 10:44

Jeetje, wat een groene paden! Ik ben wel heel jaloers op jullie zandgrond, hoor knipoog . Maar ik kan me voorstellen dat je wat het gras betreft liever had gehad dat het wat meer was stukgelopen.

Leuk om nu een duidelijk beeld te hebben van jullie plek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Filmpje van Marja's PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje van Marja's PP in Duitsland   Filmpje van Marja's PP in Duitsland Emptydi 20 jan 2015 - 23:00

Ja ik heb ook altijd ernstig medelijden als ik verhalen lees over blubber tot over je enkels enzo!
Ik ben ook superblij met deze droge zandgrond. En we hebben geluk; het ligt hier net een klein beetje hoger dan bij de buren 200 meter verderop, daar is één van hun weides nu een zwembad... vorstje erover en je kunt er schaatsen. ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Filmpje van Marja's PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje van Marja's PP in Duitsland   Filmpje van Marja's PP in Duitsland Emptydi 20 jan 2015 - 23:34

leuk om het huisje en omgeving te zien Marja, dank voor het delen.
Je hebt idd wel heel erg veel gras staan. Dit zou idd de reden kunnen zijn waarom het dametje aan de maat blijft.
wat mij trouwens verbaast dat het NU zelfs nog zo groen is. Ik heb altijd in deze tijd dat het vrijwel stuk gelopen is. En ja er blijven groene stukken maar niet zooo groen als bij jou.
mss komt het wel omdat het juist zo droog is en ze dus niet de kans krijgen om het stuk te lopen zeg maar. De grond te weinig omgewoeld wordt.

Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Filmpje van Marja's PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje van Marja's PP in Duitsland   Filmpje van Marja's PP in Duitsland Emptydi 20 jan 2015 - 23:39

Ja ik denk dat het dat is Inge, het wordt gewoon niet genoeg stukgelopen.
Aan de paddock en het looppad doe ik verder niks qua bemesting.
Op zich is dit voor Atli juist wel weer heel fijn: lekker altijd wat te knabbelen. Hij wordt sjaggerijnig als er niks te doen/knabbelen is.

Gisteravond stond ik in het donker op de paddock. Menglöd naast me.
Ik hoor: skronsj, skronsj.
Er komt dus echt nog wel wat gras van die paddock af! agressie

Ik merkte het ook toen er sneeuw lag. Toen liepen ze nog amper, groeven niet in de sneeuw, maar aten wél meer stro.

Ik ben serieus over alle opties aan het denken om het gras te verminderen/de paarden meer te laten bewegen. Ik ga denk ik beginnen met het verkleinen van het pad en evt. de paddock, dat is in elk geval nog het makkelijkste te doen. ;-)

Dus het inslaan van vaste palen moet nu dus toch nog maar even wachten; we waren nét van plan daar binnenkort mee te beginnen maar dus toch eerst nog maar eens uitproberen wat een andere indeling doet!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Filmpje van Marja's PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje van Marja's PP in Duitsland   Filmpje van Marja's PP in Duitsland Emptydi 20 jan 2015 - 23:51

wat je ook zou kunnen doen is in de winter een kleinere track maken zodat ze de tijd heeft om af te vallen op rustige wijze. En deze track ook meer belopen gaat worden en dus kaler wordt dan nu.

Ik heb daarom in het midden dwars door een loop pad lopen zodat mocht het nodig zijn ik een deel kan afsluiten. Dan kunnen ze nog steeds bewegen en rennen maar er is wel beperkte ruimte en dus meer kans op stuk lopen.
Het pad middendoor is wel erg breed zodat ze kunnen keren en draaien ook staat er een voerbak. Dit zorgt dat er meer gelopen wordt en dus ook meer zwart zand is.

Op meerdere plekken eten geven zorgt voor meer lopen en dus meer kans op zwarte grond.
Ik voer ook regelmatig op de track rechtstreeks op de grond kleine hooi hoopjes en leg niets in de bakken. Dan moeten ze lopen om te eten.
Doe dit wel alleen op droge of vorst dagen anders wordt het te veel vertrapt en dat is weer zonde.
Dit zorgt er ook voor dat er meer zwarte grond komt.

O ja stro is of kan ook een reden zijn waarom ze wat aan de maat blijft. Niet elk paard reageert daar goed op. evenzo Luzerne dat kan soms ook reacties geven. Snap wel dat je wat te knabbelen wilt geven maar dit hoeft niet altijd op de juiste manier te werken als dat het gros zegt knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Filmpje van Marja's PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje van Marja's PP in Duitsland   Filmpje van Marja's PP in Duitsland Emptywo 21 jan 2015 - 0:06

Ja ik ben idd aan het kijken hoe ik de track kan verkleinen/versmallen.
Ik denk dat ik maar eens ga beginnen met het pad langs de lange zijdes te versmallen en dan kunnen ze achteraan in de hoek nog draaien en rondhangen. En dan zal er ook op de één of andere manier een stuk van de paddock afmoeten.
Eens kijken hoeveel extra paaltjes me dat gaat kosten (heb er niet meer zo veel staan...).

Het stro geef ik juist, omdat ze op haar hooirantsoen (3-3,5 kilo per dag) niet afviel.
Maar nog minder ruwvoer geven dan dat, leek me ook weer niet goed. Dus heb ik een deel van het hooi vervangen door stro (en ik merk daar geen verschil in).
Luzerne krijgt ze sinds kort op advies van Equilin, 350 gram per dag (dus niet idioot veel). Dus hoe ze daarop reageert, kan ik nog niet echt zeggen...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Filmpje van Marja's PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje van Marja's PP in Duitsland   Filmpje van Marja's PP in Duitsland Emptywo 21 jan 2015 - 6:13

leuk om een beeld te hebben van jou plek!!
dank.

idd erg bijzonder dat de paden nog zo groen zijn, dat duurt hier nooit lang.
staan er in totaal 2 paardjes? dat scheelt natuurlijk ook weer, hier staan er momenteel 6, die walsen wat makkelijker de paden stuk.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Filmpje van Marja's PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje van Marja's PP in Duitsland   Filmpje van Marja's PP in Duitsland Emptywo 21 jan 2015 - 6:34

Ja de paden zijn nu op zijn minst groen, de rest van het jaar is het nog groener!
Maar 2 paarden ja, IJslanders.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Annamarie

Annamarie


Aantal berichten : 45
Registratiedatum : 17-09-14
Leeftijd : 56
Woonplaats : Biggekerke

Filmpje van Marja's PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje van Marja's PP in Duitsland   Filmpje van Marja's PP in Duitsland Emptydo 22 jan 2015 - 0:54

Wat een leuk plekje voor de paarden! En ja, ook hier verbazing dat het bij jou zo mooi droog is! Hier blubber tot over de enkels.....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.westerntrailzeeland.nl
Gesponsorde inhoud





Filmpje van Marja's PP in Duitsland Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje van Marja's PP in Duitsland   Filmpje van Marja's PP in Duitsland Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Filmpje van Marja's PP in Duitsland
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Toekomstplan van mijn PP in Duitsland
» Plattegrond van Marja's PP in Duitsland
» Nieuw hier ;)
» zomer pp voor pensionpaarden?
» Filmpje 'hangnetten'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: