Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Mijn Drieling naar een nieuwe plek!

Ga naar beneden 
+7
ama
jannekevedder
Mai
inge
MoniqueBuu
FrancisD
Jasia
11 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Jasia

Jasia


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 21-07-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Bergen op Zoom

Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Emptyza 19 okt 2013 - 9:29

Hmm, het past niet in een envelopje vrees ik! grijns

Ik wilde vandaag eindelijk eens foto's gaan maken, maar we waren precies op tijd klaar met alles, want toen we het laatste schroefje opruimden, begon het te plensen hyper 
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Emptyza 19 okt 2013 - 9:34

Zo, dan kan het gras na die plensbui nog wat lekker bijgroeien... grijns 
Terug naar boven Ga naar beneden
Jasia

Jasia


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 21-07-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Bergen op Zoom

Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Emptyza 19 okt 2013 - 21:45

Haha, ja want nu staat het zonnetje er volop op.. Pff..
Terug naar boven Ga naar beneden
Sussie

Sussie


Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 39

Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Emptyza 19 okt 2013 - 22:12

Jasia schreef:
Haha, ja want nu staat het zonnetje er volop op.. Pff..
Waar is er zon? Het ziet er hier een beetje triest uit buiten. Ben ook wel heel benieuwd naar foto's van je glimlach 

Even over je luxe probleem... Kun je dat niet hooien?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jasia

Jasia


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 21-07-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Bergen op Zoom

Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Emptyza 19 okt 2013 - 22:43

Haha, in het zuiden vol zon..... Brabant dus hyper 
Nou ja bij mij in Brabant in ieder geval.. Zal in de loop van de dag nog wel wegtrekken!

Het is een lastig stuk om te hooien, want het loopt in een punt.. Daarnaast mag mijn paard ook geen weidehooi, dus zit ik met hooi waar ik dan niks mee kan.. En ik heb geen spullen om te hooien. Dus dan zou ik al iemand moeten inhuren en daarvoor is het te weinig..
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Emptyza 19 okt 2013 - 23:16

Echt hooien wil ook niet goed meer in deze tijd van het jaar. Wat dacht je van maaien, en naar de grasdrogerij brengen? Is wel een duren optie als je het voor jezelf wilt doen. Maar soms koopt een grasdrogerij het ook wel van je. Denk bijvoorbeeld aan Compact gras van Hartog, of grasbrok ervan laten maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Emptyma 21 okt 2013 - 2:25

Of maaien en een koeienboer uit de buurt vragen of hij het gras wil hebben voor zijn koeien? Hebben wij noodgedwongen een keer moeten doen toen we gemaaid hadden (om te hooien) maar het vervolgens maar bleef regenen. We hebben toen zelf wel moeten regelen dat het met een opraapwagen van het land werd gehaald want die boer wilde er niks voor betalen of regelen, dus we hadden nog wel wat kosten. Maar ja, we moesten het gras kwijt (en dat wist die boer natuurlijk maar al te goed knipoog ).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Jasia

Jasia


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 21-07-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Bergen op Zoom

Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Emptyma 21 okt 2013 - 4:12

Ik zat er eigenlijk aan te denken om een paardje te zoeken voor in pension erbij.. Het liefst eentje die ook al met pensioen is, zodat mijn haffie een beetje gezelschap heeft!

Het was wel heel leuk om te zien hoe mijn mini's op het pad reageerden! Mijn haf had al een klein stukje pad (omdat ik haar anders niet meer van de wei af krijg, haha..), maar de mini's mochten hun uurtje gras op de hele weide.. Nu niet meer..
Ze vonden het keileuk en ook vandaag (tweede keer dat ze erop gingen) gingen ze eerst met z'n tweeën bokkend een rondje rennen.. Even het pad weer verkennen, haha!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Emptyma 21 okt 2013 - 5:15

Paarden vinden een stukje nieuwe omgeving altijd leuk. Hier verhuis ik de paarden twee keer per jaar, van ons huisperceel naar het perceel aan het eind van de straat, en na een paar maanden weer terug. En het is altijd weer rennen en jolig doen, alsof de omgeving weer helemaal nieuw voor ze is glimlach .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Jasia

Jasia


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 21-07-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Bergen op Zoom

Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Emptyma 21 okt 2013 - 5:27

Ondanks dat het gewoontedieren zijn houden ze toch wel van verandering, denk ik..

Zondag is de witlof die naast mijn wei op het land staat weggehaald. Sammy stond heel de dag te kijken naar hoe de boeren aan het werken waren en daarna leken ze het machtig interessant te vinden dat alles ineens weg was.. hyper 
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Emptyma 21 okt 2013 - 7:30

ja leuk he, hier is de mais eraf gehaald. Ook weer wat te zien voor de dames en heren. ondanks dat we met slowfeeders werken, "verstop" ik vaak ook nog wat hooi links en rechts, dat ze geprikkeld blijven om op meerdere plekken te blijven zoeken.
Op de klimbult leg ik ook geregeld wat hooi neer, leuk te zien hoe ze daar op rennen en gek doen.
We blijven ons best doen om ze af en toe wat anders/nieuws aan te bieden.
Straks ga ik weer af en toe winterwortelen halen, deze gooi in dan door het stuk bos, zodat ze deze moeten gaan zoeken, ze vinden het erg leuk!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Jasia

Jasia


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 21-07-13
Leeftijd : 30
Woonplaats : Bergen op Zoom

Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Emptydi 22 apr 2014 - 3:26

Ik wil weer even jullie mening weten, want de plannen zijn hier wat gewijzigd...

In eerste instantie was dit mijn idee:
Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 PP

Maar het weer werkte niet mee, mijn lijf werkte niet mee en mijn paardenbeestjes werden ziek.. Dus er is maar een deel van het plan uitgevoerd. Het voordeel hiervan is dat ik nu meteen kon kijken wat werkbaar was en wat niet.
Op het moment heb ik een deel van het pad kunnen maken en in gebruik. De stallen boven aan zijn er twee. De linker (de kleinste) is alleen toegankelijk voor de mini's, vandaar ook dat er daar gevoerd wordt, de andere/grotere is voor Anne (en de mini's) bereikbaar.
Ik voer daar alleen 's nachts een extra knabbeltje in, verder voer ik buiten aan het einde van het pad.

Ik vang regenwater op als drinkwater, maar op het moment komt het er op neer dat ik zelf regelmatig met jerrycans van thuis uit rijd, dus zat ik te denken om mijn waterbak te verplaatsen naar het einde van het pad (omdat ik daar met de auto sta, hoef ik niet zo ver te sjouwen en moet Anne wat meer lopen vanuit de stal). Daarnaast wilde ik het pad uitbreiden en leek me dit een goede optie:
Rechter plattegrond is hoe het nu is, links is wat ik in gedacht heb.

Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 PPnieuw

Omdat mijn paarden geen gras mogen en het nu echt te veel wordt, komen mijn twee oude 'verzorgpaarden' als het goed is binnenkort bij mij te staan, want zij kunnen het gras goed gebruiken.. En ik moet er van af, haha!

Wat vinden jullie? Is het wat?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   Mijn Drieling naar een nieuwe plek! - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn Drieling naar een nieuwe plek!
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)
» Op onze nieuwe plek !
» 2e en hopelijk een langere nieuwe plek.
» ik heb nog plek in mijn wei in Epe.
» Nieuwe plattegronden van mijn PP's

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: