Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)

Ga naar beneden 
+8
Joyce
inge
Iris
fojoe
Wieteke
Mai
Tanja
Berith
12 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptyzo 20 nov 2011 - 18:24

Ik was het niet van plan, maar als je thuis zit je rustig te houden (ben vorige week aan mijn ellboog geopereerd), heb je veel tijd om internet af te struinen en toen zag ik vrijdag een advertentie voor een Schwarzwalder fuchs merrieveulen dat heel donker is (en dan witte manen en staart). De ouders zijn beiden raszuiver maar de vader is nog niet officieel opgenomen als dekhengst en daarom heeft dit veulen geen papieren. Maar wel de super donkere kleur en met papier zijn die onbetaalbaar.

Ik had twee jaar geleden al eens eerder contact met die vrouw gehad omdat ik de Schwarzwalder erg leuk vind en volgens mij ook prima TREC paarden. Qua karakter en uithoudingsvermogen lijken ze erg op shetten alleen dan groter en ze zijn erg sterk en gezond. Bovendien hebben ze hele vlakke gangen dus is het ook lekker rijden voor lange afstanden.
Zaterdag die vrouw gebeld en afgesproken dat ik zondagochtend zou komen kijken (ze had al meer belangstellenden).

Ik weet niet of het toeval is maar toen ik zaterdag na het telefoontje bij Paard en Koets kwam, hoorde ik in de ontvangst hal een vrouw die naar de stand van de Schwarzwalder fuchs moest. Even later in de TREC stand was ik met een echtpaar aan het praten en we hadden het over shetlanders . Ik zei dat ik die zo leuk vond alleen dat ze eigenlijk 50 cm groter moesten zijn zodat ik er een leuk rijpaard aan zou hebben. Dat vonden zij ook en ze zeiden dat ze zo'n grote shetlander een paar weken geleden hadden gekocht. Toen ik vroeg wat dan, bleek dat ze ook een Schwarzwalder hadden gekocht (er zijn er maar ongeveer 100 van in Nederland).

Vanochtend dus wezen kijken. Paardje is precies wat ik zoek. Heel donker, geen wit op de benen. Wel een bles maar niet te breed en mooi symetrisch. En natuurlijk een merrie. Ik wil thuis hier eigenlijk geen veulen want ik vind dat een veulen in een kudde paarden met meerdere leeftijden moet opgroeien en liever niet met alleen twee volwassen dominante merries. Bij haar huidige fokker kan ze in een gemengde kudde opgroeien en het is ongeveer 25 km hier vandaan. De fokker denkt het zelfde als ik over hoe je paarden moet houden, hoe er mee om te gaan etc. Dus ik had die vrouw gevraagd of het veulen de komende 3 jaar daar mag blijven staan. Vond die vrouw prima (en zelfs ook erg leuk) dus dat probleem was ook opgelost.

Dus zondagochtend gaan kijken en ik was er meteen helemaal weg van. En toen bleek dat ze net als Sietske en Trix twee kruintjes op haar voorhoofd heeft, wist ik het zeker, dit paardje hoort bij mij. Dus heb ik haar gekocht.
Nu alleen nog een naam. Ze heeft El amore maar dat vind ik niets. Ik zat zelf al aan Ella te denken. Maar als jullie ander sugesties hebben, houdt ik me aanbevolen.

En dan nu de foto's (slecht kwaliteit vanwege de mist). Ze is van juni dit jaar en net vorige week van haar moeder afgehaald.
Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Ella3

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Ella1

Dit is papa:
Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Fritz

En dit is mama (al 20 jaar oud)
Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Moeder2

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Moeder1

Dit is een één jaar oudere zus:
Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Zus

En nog even het staartje (wordt in de toekomst flink wassen om het mooi wit te krijgen/houden).
Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Staart


Laatst aangepast door Berith op wo 23 nov 2011 - 8:46; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Tanja

Tanja


Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 12-09-11
Woonplaats : Noordoostpolder

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptyzo 20 nov 2011 - 21:19

Wat een lief ding! die krulletjes in haar voorpluk!
Ik vind de Schwarzwalder prachtige paarden, (ik hou van robuuste paarden)
Dat ze in karakter en uithoudingsvermogen zo op shetten lijken wist ik niet,
je gedachte over een shet als rijpaard heb ik ook wel eens gedacht, nadat onze lieve schat onze dochter er af gebokt had!
ze worden vaak als kinderpony gekocht, maar ze, (die van ons wel) zijn vaak veel te pittig voor kinderen.
Ella is een mooie naam, past mooi in het rijtje Sietske, Trix en Ella!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.klompenzo.net
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptyma 21 nov 2011 - 1:40

WOW, wat leuk Berith compliment!!
'Ella' klinkt goed, past wel bij haar. Wat leuk dat je beide ouders ook hebt kunnen zien, knappe paarden met prachtige lange manen!
Fijn dat ze kan opgroeien in een kudde, dat is zó belangrijk!
Grappig, haar bles is net een wortel, met het loof er nog aan. Dat belooft wat voor later lekker puh!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptyma 21 nov 2011 - 3:54

Marja schreef:
Grappig, haar bles is net een wortel, met het loof er nog aan. Dat belooft wat voor later lekker puh!

grijns Dat had iemand op het shetlandforum ook al gezegd en die heeft toen dit plaatje gemaakt:
Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Ella1w
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptyma 21 nov 2011 - 4:11

Jaaaaa precies, dat bedoel ik hilarisch!!
Dan moet je haar eigenlijk 'Karotte' noemen :<, of iets dat daarop lijkt. Charlotte bijvoorbeeld, roepnaam Lotte grijns???
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptyma 21 nov 2011 - 7:40

Oooo, die is LEUK!

Ook wel echt mijn type paardje (vind het Noordzweedse paard ook altijd zo leuk), dus kan me helemaal voorstellen dat je voor haar gevallen bent. Fijn ook dat je gelijk opfok hebt kunnen regelen en dat dat niet al te ver bij jullie vandaan is. Al lijkt nog 3 jaar wachten met haar naar huis halen me wel een flinke uitdaging :< .
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptyma 21 nov 2011 - 7:50

Wieteke schreef:
Oooo, die is LEUK!

Ook wel echt mijn type paardje (vind het Noordzweedse paard ook altijd zo leuk), dus kan me helemaal voorstellen dat je voor haar gevallen bent. Fijn ook dat je gelijk opfok hebt kunnen regelen en dat dat niet al te ver bij jullie vandaan is. Al lijkt nog 3 jaar wachten met haar naar huis halen me wel een flinke uitdaging :< .

Ik was me al een tijdje aan het oriënteren op een ras dat mij aansprak en waar ik een paard van wilde als Sietske tzt met pensioen gaat. Ik zoek dan een wat robuuster paard, met een koel karakter maar geen dooie. Verder een goed uithoudingsvermogen en comfortabele gangen. Een apart kleurtje is dan ook mooi meegenomen.
Op mijn lijstje potentiële rassen stonden: de Freiberger, Het Noordzweedse paard, het groninger paard, de Schwarzwalder fuchs of misschien een kruising fries (met fjord of haflnger o.i.d.). Het is dus de Schwarzwalder geworden grijns

Ik durf ook niet te zeggen dat ze de volle drie jaar daar blijft. Haar naar huis halen is heel verleidelijk maar ik denk dat ze voorlopig daar beter staat. Kan ze gewoon echt veulen zijn en zich goed als paard ontwikkelen. Ik zal er af en toe naar toe gaan en alvast wat basisdingen met haar doen ( stujes wandelen en verkeersmak maken, trailer laden, en af en toe eens laten kennismaken met vreemde objecten). Ik vrees dat als ik haar naar huis ga halen dat ik dan veel sneller meer met haar ga doen en ik wil haar juist alle tijd geven om zich te ontwikellen. Bovendien heb ik hier voorlopig nog mijn handen vol aan Sietske en Trix en te zorgen dat die voldoende beweging en training krijgen. Mijn planning is om met dit veulen als het 3 is wel aan de slag te gaan met conditie opbouwen door haar als handpaard mee te nemen op ritten en wat onbelaste spieropbouw te doen d.m.v. lange teugelwerk. En dan met 4 pas te gaan inrijden.
Tegen die tijd is Sietske 18 en mag die langzaam aan met pensioen en is het qua tijd ook beter te verdelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptyma 21 nov 2011 - 22:56

wat een prachtig Worteltje compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptydi 22 nov 2011 - 3:56

Wat een lekker ding! En super geregeld in de groep bij je in de buurt.

Ook ik verzucht af en toe was mijn Shet maar wat hoger en ik (nog) kleiner (1,60m)..... Wie weet kunnen al die te kleine Shetjes in hun volgend leven terug komen als Schwarzwalder fuchs.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptydi 22 nov 2011 - 4:25

ja een heel mooi worteltje hilarisch
Zijn er maar 100 fuchsen? Bij ons, nou ja naast onze wei, staat er ook eentje.
Een gigantisch groot beest. Redelijk pittig trouwens. Maar als je het met shetten vergelijkt dan kan dat aardig overeen komen. grijns
Die kunnen dat ook zeker zijn.
De kleur is idd heel mooi vooral als de manen mooi wit worden, dat is heeeeel veeeel wassen :<
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptydi 22 nov 2011 - 4:43

inge schreef:
ja een heel mooi worteltje hilarisch
Zijn er maar 100 fuchsen? Bij ons, nou ja naast onze wei, staat er ook eentje.
Een gigantisch groot beest. Redelijk pittig trouwens. Maar als je het met shetten vergelijkt dan kan dat aardig overeen komen. grijns
Die kunnen dat ook zeker zijn.
De kleur is idd heel mooi vooral als de manen mooi wit worden, dat is heeeeel veeeel wassen :<

Er zijn wel meer fuchsen in de wereld en vooral Duitsland, maar van ongeveer 100 in Nederland is het bekend dat het fuchsen zijn. Ze hebben nu een vereniging opgericht om goed in beeld te krijgen hoeveel er echt in Nederland zijn. bij geloof ik 100 merries en 15 hengsten, kunnen ze een Nederlands stamboek oprichten. Dan kan je ook in Nederland paarden voor het stamboek laten keuren, nu moet je er nog voor naar Duitsland. Zie ook:Schwarzwalder fuchs vereniging Nederland
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptydi 22 nov 2011 - 8:21

gefeliciteerd, veel plezier met de ehm, kleine meid.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptydi 22 nov 2011 - 10:40

Leuk zeg, gefeliciteerd. Mooie kleur idd. Ze heeft al best lichte manen en staart.
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptywo 23 nov 2011 - 7:46

Weer nieuwe plaatjes van mijn veulentje. Ze heet nu definitief Ella.
Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) 231111d

Check die witte sokjes :P
Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) 231111k

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) 231111s
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptywo 23 nov 2011 - 22:42

Snoezig!
Welke schothoogte verwacht je dat Ella gaat krijgen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptywo 23 nov 2011 - 22:47

Ze zal ergens tussen de 1,50 en de 1,60 uit komen, ik hoop zelf tussen de 1,55 en de 1,60.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptydo 24 nov 2011 - 2:41

Dat wordt een mooie maat glimlach.
Zijn het eigenlijk wel echt vossen (het woord zit natuurlijk wel in de naam van het ras knipoog)? Deze kleur lijkt nl. erg op wat je bij ijslanders ook geregeld ziet, nl. de kleur 'zilverappel bruin' of 'zilverappel zwart'. Dat is genetisch gezien eigenlijk de kleur bruin of zwart (dus met zwarte manen, staart en benen), maar dan met een gen dat die zwarte manen en staart opbleekt naar heel licht of zelfs wit, zodat het lijkt op een zweetvos (vos met lichte manen) met een donkere koffiekleur. Maar met vos heeft die kleur genetisch gezien niets te maken. Bij Rocky Mountain horses komt het ook veel voor, deze bijvoorbeeld:

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Nakomelingen-storm-20091017-231757

Lijkt toch wel erg veel op de kleur van de Schwarzwalder Fuchs!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptydo 24 nov 2011 - 3:10

Klopt inderdaad dat het erg op zilverappel lijkt maar het is anders.
Ik heb twee jaar geleden geprobeerd een veulen te fokken met mijn fries en een zilverappel zwarte rocky mountainhorse. De kans op een zilverappel veulen is dan ongeveer 75% (en anders wordt het zwart). Helaas werd mijn fries niet drachtig.
Maar de fuchs is echt vos want je hebt ze in heel veel donker/lichtvariaties. De fuchs heeft het zogenaamde Flaxen gen dat haflingers ook hebben alleen kunnen zij dus donkerder worden als haflingers maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.

Dit is bijvoorbeeld de vader van mijn veulen en die is echt een stuk lichter:
Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Pf231111o

De moeder is dan wel weer donker:
Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) F231111t

En hierbij een rijtje van 4 naast elkaar:
Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) F231111y
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Bienie




Aantal berichten : 69
Registratiedatum : 16-10-11

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptydo 24 nov 2011 - 7:57

Wauw, wat leuk, een Schwarzwalder! grijns
Ik vind het ook prachtige dieren. En wat leuk dat het een Ella'tje geworden is, die naam vond ik ook meteen passen! compliment

Toch leuk zo mensen die gewoon zomaar een paard erbij kunnen kopen lekker puh hilarisch
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptydo 24 nov 2011 - 12:26

Berith schreef:
Klopt inderdaad dat het erg op zilverappel lijkt maar het is anders.
Ik heb twee jaar geleden geprobeerd een veulen te fokken met mijn fries en een zilverappel zwarte rocky mountainhorse. De kans op een zilverappel veulen is dan ongeveer 75% (en anders wordt het zwart). Helaas werd mijn fries niet drachtig.
Maar de fuchs is echt vos want je hebt ze in heel veel donker/lichtvariaties. De fuchs heeft het zogenaamde Flaxen gen dat haflingers ook hebben alleen kunnen zij dus donkerder worden als haflingers maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.

Hoe het ook heet, het is en blijft een mooie kleur compliment.
Vader en moeder hebben trouwens prachtige lange manen, die zal dochterlief dan ook wel krijgen denk ik!
De foto van die vier naast elkaar is ook erg leuk!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptyvr 25 nov 2011 - 8:01

Wat leuk om te weten dat de kleur bij Schwarzwalders eigenlijk vos is, dat wist ik niet. Ben meer bekend met de Rocky's.
Er was een tijd geleden iemand in NL die ze kruiste. Jammer dat je merrie niet drachtig werd.
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptyvr 25 nov 2011 - 8:02

leuke foto van die 4 naast elkaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptyvr 25 nov 2011 - 10:16

marion schreef:
Wat leuk om te weten dat de kleur bij Schwarzwalders eigenlijk vos is, dat wist ik niet. Ben meer bekend met de Rocky's.
Er was een tijd geleden iemand in NL die ze kruiste. Jammer dat je merrie niet drachtig werd.

Klopt dat ze ze kruiste, ze wilde een iets steviger paard dan een rocky met een goed karakter en een leuk kleurtje. De eerste twee dingen gingen goed, het kleurtje niet. werden vrijwel allemaal gewoon vos of bruin, geen witte manen.
Haar rocky was ook degene die de vader van mijn veulen zou worden, was een mooie donkere zilverappel.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptyza 26 nov 2011 - 4:31

Welke hengst was dat dan? Barts Makers Mark?
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Emptyza 26 nov 2011 - 5:09

marion schreef:
Welke hengst was dat dan? Barts Makers Mark?

Yep.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Gesponsorde inhoud





Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Video over Winsten, de nieuwe aanwinst !
» Winnetou, onze nieuwe aanwinst!
» Welke 'slow feeders' gebruik jij?
» Nieuwe smileys
» Nieuwe start van ons leven

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: