Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)

Ga naar beneden 
+8
Joyce
inge
Iris
fojoe
Wieteke
Mai
Tanja
Berith
12 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) - Pagina 2 Emptyzo 27 nov 2011 - 3:30

Wat leuk Berith! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik vind dat ook een leuk en mooi ras. Wist niet dat er maar zo weinig in Nederland zijn. Ella heeft erg mooie ouders, ik vind die manen prachtig. Ze groeit zelf vast ook uit tot een prachtig paard.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) - Pagina 2 Emptyma 28 nov 2011 - 7:54

Ik hou ook wel van die zware types, mooi. Dit ras kende ik nog niet, Freibergers wel, zijn ook fijne paarden. Wel fijn dat ze zo dichtbij in de opfok kan, dan kan je er toch regelmatig heen. Is wel belangrijk om ze lekker handmak te maken en inderdaad wat leuke dingen te oefenen.
Prachtig, die gekrulde manen, en wat heen heerlijke bos gaat dat worden. Veel plezier met Ella.

Alleen weet ik niet of je fries het er wel mee eens is om met 18 al met pensioen te gaan, hoor. Mijn paard is 23,5 en ik ben net deze zomer weer begonnen met dressuurles, we zijn nog stevig aan de bak. Met buitenritten hou ik het wel bij maximaal 20 kilometer inmiddels, maar dat is meer omdat ik voorzichtig met zijn pezen ben, dan dat hij het fysiek niet meer zou kunnen. Ik zou hem er geen plezier mee doen als ik hem 'zou laten staan', hij gaat nog graag mee op pad.

Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) - Pagina 2 Emptyma 28 nov 2011 - 8:48

veernr1 schreef:
Alleen weet ik niet of je fries het er wel mee eens is om met 18 al met pensioen te gaan, hoor. Mijn paard is 23,5 en ik ben net deze zomer weer begonnen met dressuurles, we zijn nog stevig aan de bak. Met buitenritten hou ik het wel bij maximaal 20 kilometer inmiddels, maar dat is meer omdat ik voorzichtig met zijn pezen ben, dan dat hij het fysiek niet meer zou kunnen. Ik zou hem er geen plezier mee doen als ik hem 'zou laten staan', hij gaat nog graag mee op pad.


Daarom wilde ik ook eigenlijk geen veulen en wachten tot Sietske zou aangeven dat ze het rustiger aan wil gaan doen en dan dus een 3 of 4 jarig paard kopen. Maar ja soms gaan dingen net anders en komt er iets op je pad wat wel heel aantrekkelijk is. En over het algemeen gaan friezen toch minder lang mee dan andere paarden. Als ik soms op het friezenforum lees hoeveel friezen al met 10 jaar met pensioen gaan vanwege artrose of andere problemen dan prijs ik me vaak gelukkig dat ik er een van bijna 15 heb die nog topfit is. Sietske is ook niet een paard dat je blij maakt met niets doen, dus we zullen tegen die tijd wel kijken hoe of wat. Ze zal zeker niet alleen maar grasmaaier worden, maar ze zal niet meer de intensieve TREC wedstrijden gaan doen. We zullen het dan bij rustige ritjes houden, werk aan de lange teugel, mee naast de fiets etc. Ik ben namelijk ook van mening dat een paard langer fit blijft als het in beweging blijft.
Maar goed eerst moet Ella maar even lekker opgroeien en wil ik het met haar ook heel rustig opbouwen. Ze mag pas aan TREC wedstrijden deelnemen als ze 5 is dus voorlopig moet Sietske nog lekker aan het werk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Gesponsorde inhoud





Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)   Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd) - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn nieuwe aanwinst (nieuwe foto's toegevoegd)
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Video over Winsten, de nieuwe aanwinst !
» Winnetou, onze nieuwe aanwinst!
» Welke 'slow feeders' gebruik jij?
» nieuwe liksteen
» Nieuwe start van ons leven

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: