IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Deel | 

Mijn Drieling naar een nieuwe plek!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Jasia

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 21-07-13
Leeftijd : 24

BerichtOnderwerp: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   ma 22 jul 2013 - 9:32

Hoi,

Mijn paarden gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwe plek. Ik mag dit plekje helemaal inrichten zoals ik zelf wil, dus ik heb besloten er een paddock paradise van te gaan maken.

Iets over mijn paarden:
Ik heb een 15-jarige haflingermerrie met Cushing die onwijs gevoelig is voor eiwitten. Zij mag absoluut geen gras meer.
Zij heeft het gezelschap van 2 mini-mannen, die wel wat gras mogen, maar met mate.. Anders kan ik ze al gauw omrollen.

Anne heeft ontzettend veel jeuk (oorzaak onbekend. Suggesties? Pb?), vandaar de schuurpaal in de wei.
Mijn paarden krijgen onbeperkt hooi uit slowfeeder-netten en als experiment komt er in de hoek rechtsonder een hooi-kliko.

Hier de plattegrond die ik in gedachte heb:

De stallen, paddock, verharding en waterbak staan al, die kan ik niet verplaatsen.
Bij de waterbak is ook een opening naar het pad, maar Paint heeft besloten dat die groen moest zijn waardoor je hem bijna niet ziet.. grijns

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

Groetjes Jacyntha
Terug naar boven Go down
FrancisD

Aantal berichten : 93
Registratiedatum : 28-02-13

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   di 23 jul 2013 - 0:15

Ziet er leuk uit Jacyntha! Ik weet niet wat voor schuurpaal je hebt maar als je nog niet hebt, zou ik die bekleden met kokosmat. Schuurt lekker en ze beschadigen hun staart en manen minder (moet ik hier ook nog steeds met de paal in stal doen.

De jeuk van je merrie wordt waarschijnlijker door suikers veroorzaakt dan door eiwitten. Suikers zitten nu (zeker met droog weer en veel zon) veel in het gras dus gras is dan idd minder goed voor je merrie. (ik heb er ook zoeen. Stom genoeg gisteren te lang op het gras gelaten, resultaat vanochtend een ontplofte staart van het schuren. Mijn merrie schuurt duidelijk als ze te veel gras/suikers heeft gehad (dus ook als het hooi te veel suiker bevat).

Ik ben veterinair klassiek homeopaat in opleiding en kan eventueel een behandeling verzorgen om je merrie beter in haar vel te krijgen en de Cushing 'beheersbaar'. Als je daar meer over wilt weten mag je me je mail adres wel even PB-en, dan stuur ik je een word documentje met uitleg over de homeopathische kijk op ziek zijn en beter worden en de manier waarop ik werk (volgens de ziekteklassificatie, wat een wezenlijk andere manier is dan de Kentiaanse manier waarop nog vaak gewerkt wordt).

Hieronder een stukje wat ik als opdracht geschreven heb voor m'n opleiding, over hoe voeding Cushing kan beïnvloeden:

Citaat :
Bij de ziekte van Cushing is er sprake van  hyperfunctie van de bijnierschors waardoor er een te hoge productie van glucocorticoïden (cortisol) is.
Dit zijn hormonen die o.a. verantwoordelijk zijn voor het omzetten van glucose, ook wel zgn. stresshormonen genoemd. Door acute stress (bij bijv. acuut gevaar) treedt de zgn. Fight or Flight-reactie in werking om het lichaam klaar te maken voor actie. Hiervoor heeft het lichaam snel glucose nodig als snelle brandstof, daarom wordt er bij die FF-reactie extra cortisol aangemaakt die er voor zorgt dat het glucosegehalte in het bloed stijgt. Bij een Cushingpatiënt is dit cortisolgehalte in het bloed door de hyperfunctie dus permanent verhoogd.
De ziekte van Cushing wordt veroorzaakt door een goedaardige tumor in de hypofyse of in de bijnieren zelf, of door overmatig gebruik van corticosteroïden, de werking van de bijnier verstoord. In geval van een tumor aan de hypofyse wordt er te veel ACTH aangemaakt, wat de bijnier stimuleert tot aanmaak van cortisol.
Bij een tumor aan de bijnier is de bijnier en dus de aanmaak van cortisol rechtstreeks ontregelt. Bij langdurig gebruik van medicijnen met cortisol, zoals corticosteroïden/doping, is dit de rechtstreekse oorzaak, echter er kan nooit zomaar gestopt worden met corticosteroïden, dit zal langzaam afgebouwd moeten worden.

Een verhoogd cortisolgehalte heeft o.a. de volgende gevolgen.
•  Het bevordert de vorming van glucose, hierdoor is de suikerhuishouding van een Cushingpatiënt permanent ontregelt, het dier heeft een moeilijk in te regelen vorm van suikerziekte.
•  Invloed op de het vasthouden van vet en vetverdeling, Cushingpatiënten hebben vaak een bolle buik omdat vet m.n. rond de romp vastgehouden wordt. Dit heeft ook als gevolg dat er vaak sprake is van een vervette lever.
•  Het onderdrukt de afweer waardoor de patiënt gevoelig wordt voor infecties, zowel virusinfecties als ontstekingen (hoefbevangenheid!) en tumoren.
•  Bevordert de afbraak van eiwitten, het lichaam breekt eiwitten (= spierweefsel) af om glucose te kunnen maken. Cushingpatiënten verliezen doorgaans dus veel spierweefsel.
Doordat de glucosehuishouding permanent ontregelt is en de verbranding van glucose slecht is door gebrek aan spierweefsel, is voeding een belangrijke factor.
Een dier met Cushing eet veel en drinkt veel. Het lichaam probeert de afbraak in spieren te compenseren en het verhoogde cortisolgehalte maakt dat het lichaam om meer suikers en zetmeel ‘vraagt’. Maar als het voer met veel suikers en zetmeel binnen krijgt zal het nog meer glucose in het bloed krijgen waardoor de cortisolaanmaak en de glucosehuishouding nog meer ontregelt raken.
Daarnaast kan het lichaam het te veel aan glucose niet verbranden door de verminderde spiermassa en dus wordt het veel aan glucose weer als vet opgeslagen, o.a. in de lever.
Dit hele proces heeft als gevolg dat de lever extra belast raakt. Door de vervetting zal de werking van de lever achteruit gaan, terwijl door de hoeveelheid glucose in het bloed en afvalstoffen van de eiwitafbraak, de druk op de lever alleen maar groter wordt. Er komen meer afvalstoffen in het bloed waardoor de kans op ontstekingen in het lichaam groeit. Door de cortisol is de weerstand tegen ontstekingen juist verlaagd en dit samen maakt dat de kans op hoefbevangenheid (= ontsteking in de hoef) bij een Cushingpatiënt extra hoog is.
Om het risico op hoefbevangenheid zo laag mogelijk te houden is het dus zaak om de hoeveelheid glucose in het bloed zo laag mogelijk te houden. Daarom is het van belang dat het dieet van een paard met Cushing zo min mogelijk suikers en granen bevat. Granen zijn zetmeel en ook dit wordt door het lichaam omgezet tot glucose. Liefst krijgt het paard geen krachtvoer, alleen een vitaminenpreparaat naast ruim voldoende ruwvoer (hooi) van goede kwaliteit, maar met een zo laag mogelijk fructaan- en zetmeelgehalte.
Terug naar boven Go down
MoniqueBuu

Aantal berichten : 944
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 48

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   di 23 jul 2013 - 1:46

Leuk hoor. Hoe groot is het ongeveer?

Dat vierkantje naast het water, waar hooi instaat, is dat voor hooi-opslag? Het is mooi om hooi-voerplek en drinkplek ver uit elkaar te hebben.
Terug naar boven Go down
http://www.twas-tweerd.nl
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   di 23 jul 2013 - 4:50

Ziet er leuk uit!

Ik weet niet wat je budget is, maar als je al die aparte weitjes maakt kost het je veel "openings" materiaal.
Dus veel handvaten, en haakjes en de spanning op de draden kan daardoor wat verlaagd worden, doordat je regelmatig soort van obstakels hebt in je stroom.

Het idee is leuk, vooral als je zegt van ze mogen maar weinig gras. Je zou dan ook kunnen besluiten om ze alleen gras te laten eten als je aanwezig bent. Je moet tenslotte toch mesten, water geven en vooral knuffelen natuurlijk. ;-)
Zo zou je de weitjes iets groter kunnen houden terwijl je toch beperkt gras geeft.
Bespaar je op de kosten en je hebt minder stroom verlies.

Het verhaal van de jeuk is al goed uitgelegd wat misschien een oorzaak zou kunnen zijn.
Je kan als je, je eigen hooi gaat bestellen evt. overwegen om een hooi analyse te laten maken zodat je weet wat je geeft. OF het bedrijf vragen of zij misschien zelf analyse hebben laten maken.
Als je dat doet moet je er wel zeker van zijn dat je balen van hetzelfde stuk land komen en niet van verschillende percelen. Anders klopt je analyse niet meer.

Heb er ook eentje met Cushing staan. Deze kan met beperkt gras goed uit de voeten. Na homeopatische hulp middelen is hij heel sterk verbeterd. En wisselt zijn vacht zelfs weer redelijk normaal (voor het eerst dit jaar)
Er is nog wel het e.e.a te proberen.

Wil je het op korte termijn testen dan kan je overwegen om enkele maanden het hooi te weken. Dan week je de suikers er uit en kan je zien of er verbetering op treed. Je moet dit niet het hele jaar doen omdat er ook nog wat vitamines en minderalen zijn die oplosbaar zijn in water en die op die manier de kans krijgen verloren te gaan. Voor een korte periode kan je dit heel goed doen om iets uit te testen.
O ja in die tijd geen gras geven natuurlijk of andere producten. ;-)

Terug naar boven Go down
FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   di 23 jul 2013 - 5:04

Oh, voor testen van hooi heb ik een SUPER adres in Amerika, VELE malen goedkoper dan in Nederland
http://www.equi-analytical.com/

Mocht iemand geïnteresseerd zijn dan moet die me maar even een PBtje doen, ik heb hier een mailtje met instructies hoe het te versturen zodat dat goed gaat bij de douane. Normaal is testen voor mij echt te duur omdat ik minstens 2 of 3 keer van partij moet wisselen, ik kan niet voor een heel jaar in slaan, maar bij dit bedrijf is dat zeker te doen.

Wat hooi weken om suiker uit te weken, houd er rekening mee dat je't dan wel lang genoeg moet weken, minimaal 20 minuten. Korter is goed tegen het stof maar dan heb je de suikers nog niet uit geweekt.
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

Aantal berichten : 3200
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 56

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   di 23 jul 2013 - 10:12

Leuk Jacyntha, dat je een plek krijgt die je helemaal zelf in kan richten!

Wat betreft de schuurpaal, ik heb zelf de beste ervaringen met deze gladde metalen palen omdat een paard zich daar echt helemaal niet aan open kan schuren en het toch helpt tegen de jeuk. Mijn eczemer schuurde zich helemaal open aan bezems of kokosmatten; zijn huid is heel kwetsbaar en gaat heel snel kapot.
Staat je schuurpaal al op die plek? Anders zou ik denk ik kiezen voor een andere plek die niet zo'n 'hap' uit je wei haalt, bv. op het bestrate stuk.

Ik zou er zelf niet voor kiezen om de wei in kleine hokjes onder te verdelen, maar liever werken met stripbegrazing (ook wel strookbegrazing genoemd) waarbij je de strip steeds over de wei verplaatst d.m.v. draad en prikpaaltjes. Ik doe het op deze manier. Een vaste onderverdeling in kleine weitjes geeft toch altijd wat minder flexibiliteit in de indeling.

Zoals Monique al schreef zou ik hooivoerplekken en water zo ver mogelijk uit elkaar houden zodat de paarden vanzelf meer gaan lopen. Dus bv. het hooi niet in de stallen voeren maar in alle uithoeken van het perceel (zoals je dat nu al in twee hoeken hebt ingetekend). Ik zie dat er nog één hoek vrij is; misschien kun je daar nog een hooivoerplek maken?

Verder denk ik dat ik het pad tussen de twee weidegedeeltes zou weglaten (dan zou je dus een aaneengesloten L-vormige wei krijgen). Dat pad voegt m.i. niet zoveel toe en is alleen maar een extra plek waar je mest moet ruimen knipoog . Of heb je dat stukje pad om een speciale reden? Als je dat pad wel zou willen behouden dan zou ik er denk ik de poortjes weghalen zodat alles gewoon open is.

Wanneer kan je aan de slag op je nieuwe plek? Veel plezier met plannen uitvoeren glimlach !
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de afmetingen van het perceel.

http://www.paddockparadijs.nl
Jasia

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   di 23 jul 2013 - 21:26

Dankjewel allemaal!

Wat betreft de jeuk/suikers: Anne staat op de stal waar ze nu staat al sinds februari op een apart pad, waar geen gras staat.
Verder krijgt ze onbeperkt (graszaad)hooi en 50 gram van een vitaminebrokje zonder suikers/melasse/enz. met een handje Aspero (omdat ze anders de brokjes niet moet, haha.), die is ook geschikt voor paarden met Cushing/IR/enz. die dus niet tegen suikers/eiwitten kunnen.
Wat dat betreft krijgt ze dus vrijwel geen suikers binnen..

Mijn gedachte achter de schuurpaal daar in het midden was dat ik bang was dat ze anders van de voerplek rechtsonder naar de schuurpaal zou lopen en niet het hele pad.. Maar misschien valt dat wel mee, ook als ik hem in een hoek zet. Dus dat is zeker ook een optie.
Ik heb nu in de wei een grote dikke paal (formaat boomstam) met een rubberen mat, een 'scratch-mat' van de PD en voor de mini's bezems van kokosvezels aan de onderkant hangen. Dit werkt heel goed voor d'r.. Ik ben bang dat ze zo'n ijzeren paaltje zo om schuurt.. Ze gaat namelijk echt met heel haar gewicht ergens tegen aan staan als ze schuurt. Staat dan vaak nog maar op 2 of 3 benen.. De dikke paal die ze nu heeft, staat ook al een beetje scheef.. :< 

De weitjes in het midden was maar als idee. Om de wei die ze nu hebben af te zetten heb ik 100/150 prikpaaltjes liggen, dus ik wilde de weitjes gewoon indelen met prikpaaltjes. Strookbegrazing is ook een optie voor de mini's (Anne komt sowieso niet op het gras), maar wat ik het makkelijkste vind wil ik even gaan bekijken als ik daar sta.
Aan openingsmateriaal ben ik al vrij veel kwijt, omdat overal drie draadjes moeten voor de mini's. In alleen de loswerkbak hangen al 6 poortgrepen, haha.. Leuk hoor, mini's grijns 

Het pad in het midden is alleen toegankelijk voor de mini's, zodat zij een plek hebben om zich even terug te trekken. Ik kan daar dan ook de lagere drinkbakken neerzetten, voor als de grote drinkbak bijna leeg is (dan kunnen de mini's er niet meer bij.. Maar als ik de kleine drinkbakken ergens zet waar Anne bij kan, drinkt zij die eerst leeg en hebben de mini's nog niks, haha).
En het hoofddoel van het pad is dat wij zelf makkelijk van het hek naar de stallen kunnen lopen zonder dat we heel het pad hoeven te volgen.. hilarisch 
Die paar mini-drollen die daar dan komen te liggen, geeft niet heel veel werk meer.. grijns

Het hokje naast de waterbak met 'hooi' is inderdaad mijn hooi-opslag.
Het hooi in de stallen doe ik denk ik alleen als het hartje winter is....
En als het nodig is hang ik in één van de stallen hooi, met de bovendeur dicht, zodat de mini's ook hun eigen plekje kunnen hebben om te eten.
Als dit niet nodig is, denk ik dat ik de buitenste stal ook als hooi-opslag wil gebruiken.
Anders wil ik sowieso de helft van die stal als hooi-opslag gebruiken, want de helft is voor de mini's ook groot genoeg.

Hoe groot het precies is weet ik eigenlijk niet, ik schat op zo'n 3000 m2, maar ik kan niet zo goed schatten, haha..

Ik ben nu al bezig met de omheining mini-proof te maken, als alles goed is mogen ze 1 september over.

Wat betreft Anne's Cushing: Dat hebben we eigenlijk wel onder controle. Toen we er achterkwamen zat ze echt nog in een heel vroeg stadium. Haar enige symptoom was dat ze suf/apathisch was en dat is de reden dat we gingen testen met het idee 'dat sluiten we even uit', dat bleek helaas anders te gaan.
Ze is prima uit haar vacht gekomen, beter dan de mini's! En heeft helemaal geen symptomen. Ze staat nu op een kwart tabletje prascend en we testen elk kwartaal haar bloed om de waarden te bepalen, tot nu toe worden ze elke keer beter, dus dat is mooi onder controle glimlach
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   wo 24 jul 2013 - 20:35

Zo te lezen heb je overal al heel goed over nagedacht, Jacyntha glimlach.
Slimme oplossingen voor de mini's, met dat stukje pad waar ze zich terug kunnen trekken, en de stal waarvan je de bovendeur dichtdoet. Kan dat trouwens? Vaak heeft de onderste staldeur een rand zodat de onderdeur meegaat als je de bovendeur dichtdoet knipoog. Misschien is dat bij jou anders.

Heb je al foto's van het perceel?

Jasia

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   wo 24 jul 2013 - 21:15

Ik heb nog geen foto s, elke keer als ik er ben vergeet ik ze te maken haha.terwijl ik graag voor en na foto s wil!

Met de staldeur kan dat inderdaad, erg fijn! grijns
Terug naar boven Go down
FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   wo 24 jul 2013 - 23:05

Ik heb meerdere openingen in m'n weitjes (nou ja, ene weitje heeft er 1 maar 't middenweitje heeft er 3, gewoon om ze 'wakker' te houden en om overal ook met een auto/trekker te kunnen komen) maar geen poortgrepen. Ik haal de stroom er even af en heb op de doorgangen van die metale 'poortgreepisolatoren', die hebben aan 1 kant een oog en aan de andere kant een open haak, daar haak ik gewoon een lus die ik aan't eind van het koord gemaakt heb in. Omdat het metale deel heen en weer kan bewegen komt de draad door de rest van de omheining voldoende op spanning te staan. Ik heb wel een mooie manier om lussen te maken doordat m'n pa speciale 'krammen' heeft die hij gebruikte toen hij nog fuiken voor het muskusrattenvangen moest maken, maar met een simpele knoop kan het ook (of de lintverbinder die je anders zou gebruiken om de greep aan het draad te zetten, die kosten ben je dan nog wel kwijt maar niet die van de poortgrepen).
Als je wilt zien wat ik bedoel kan ik wel even een foto maken voor je. Werkt prima, ik haal toch altijd al de stroom van de wei als ik aan't werk ben. Bij de drie punten waar je echt de hele PP op kunt, dus in de 'buitenomheining' van het perceel heb ik overigens wel poortgrepen, dat zijn doorgangen 'aan de buitenkant' waar ik ook door wil kunnen als er wel stroom op staat, maar een weitje open of dicht zetten doe je toch meestal als je geen stroom er op hebt (ik dan toch). Scheelde me toch weer 8 poortgrepen (ik heb op de binnenomheining maar 2 draden, buitenom drie).
Terug naar boven Go down
Jasia

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   wo 24 jul 2013 - 23:31

Dat is wel een goed idee!

Ik heb nu 9 poortgrepen liggen en er hangen er al 3 (dus heb er 12 in totaal).. Ik wil eerst de poortgrepen bij de paddock in orde maken, omdat ik daar ook met de mini's wil gaan werken.
De andere poortgrepen ga ik nog even bedenken waar ze precies komen. Sowieso op het 'mini-pad', zodat ik daar gemakkelijk bij kan met mijn water.

Hoe de weitjes gaan worden, bekijk ik als het pad eenmaal staat. Zodat ik ook echt kan zien hoe groot het overgebleven stuk is. Ik vind dat nogal lastig inschatten door er nu naar te kijken en ongeveer te bedenken waar alles komt.. grijns
Terug naar boven Go down
inge

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   ma 29 jul 2013 - 3:09

ja mini's en grote paarden mixen geeft wat extra draadjes grijns 
lusjes maken is ook een idee dat scheelt behoorlijk in de kosten.
Zelf werk ik net als Marja met strook begrazing en dat werkt best prettig. Heb mijn weide in 3 stukken verdeeld
1 groot deel 1 kleiner deel een een klein deeltje. Deze laatste gebruik ik ook vaak als winter verblijf plaats omdat het daar hoger is en droger.
En zo kan ik per keer ook een stukje wei rust geven zodat het gras flink lang kan groeien voordat ik het uiteindelijk ga voeren.
Het hoogste gras wat ik nu heb staan is geloof ik 1 meter hoog en heeft vol in bloei gestaan.
Nu helemaal bruin geworden door de droogte dus ideaal om te voeren.
Terug naar boven Go down
jannekevedder

Aantal berichten : 70
Registratiedatum : 13-11-12
Leeftijd : 35

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   ma 29 jul 2013 - 21:54

Gefeliciteerd met je nieuwe stek!!!
Ziet er heerlijk uit en ben erg benieuwd naar de foto's!!

Wat de jeuk betreft:
Mijn shet had ook aldoor zo'n jeuk ook in de winter.
Enige weken geleden ben ik eens met hem naar De Kapschuur (http://www.dekapschuur.nl/) gegaan.
Zijn jeuk bleek weg te komen van een verwaarloosde bloedworm besmetting (zijn vorige eigenaren ontwormden hem altijd preventief).
Ik heb hem nu een jaar en liet zijn mest altijd netjes onderzoeken en het viel mij ook al op dat de bloedwormen niet weg gingen.
Nu met een ander middel behandeld en huppa.... jeuk is al tien keer minder.
Bloedworm kan dus ook een jeukveroorzaker zijn.
Terug naar boven Go down
Jasia

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   ma 5 aug 2013 - 3:48

Dankjewel allebei!

De extra draadjes geven wel wat meer werk inderdaad.. Ook de kantjes goed maaien, omdat anders mijn stroom verloren gaat.
Maar goed, dan zijn we toch weer bezig! grijns

Ik zit te denken om de helft van de wei die overblijft in strookbegrazing aan de mini's te geven. Zoveel eten die niet.. Dus met een strook van bv. 1 meter doen ze echt al wel een paar weken..

En de andere helft zoals Inge te laten groeien en uitbloeien, misschien dat in de winter mijn haf dan een paar grasjes kan knabbelen. En anders hebben de mini's dat voor in de winter.

Dankje Jannekevedder! Ik vergeet elke keer foto's te maken! Deze week gaan we weer verder klussen door, dus dan doe ik een nieuwe poging! Wil namelijk graag voor en na foto's.. grijns

Anne's bloed en mest is al meerdere keren onderzocht, daar was niks in te vinden.
Ook wordt ze regelmatig ontwormd met verschillende kuren.
Ik kan het nog wel eens navragen bij mijn DA, maar volgens mij is ze ook al op bloedworm getest.. glimlach
Terug naar boven Go down
FrancisD

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   ma 5 aug 2013 - 4:04

Nog even off topic terug komen op die bloedtest. Je moet niet vergeten dat een dier al véél eerder last kan hebben van problemen dan dat dat in't bloed te zien is. Niet werkende nieren kan bijvoorbeeld pas aan het bloed gezien worden als al 70%! van de nieren het niet meer doen (verzin ik niet, is een medisch feit).
Dit geldt voor leverwaardes net zo (niet speciaal dat percentage, maar dus wel dat een dier al lang last kan hebben van een overbelaste lever, zonder dat dat in het bloed aantoonbaar is). Dat er aan het bloed niks te zien is zegt dus eigenlijk niet zo veel, tegen de tijd dat het wél aantoonbaar is, is het vaak ook al zo ernstig dat je er niet meer omheen kunt en vaak ook al zo ernstig is dat 100% herstel niet meer mogelijk is. Juist voor die tijd ingrijpen maakt dat een dier nog kan herstellen.
Terug naar boven Go down
inge

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   ma 5 aug 2013 - 6:20

Helaas kan ik het laatste beamen wat francis schrijft. Daar heeft zij een heel belangrijk punt aangekaart.

Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   ma 5 aug 2013 - 10:26

Ben ik het ook helemaal mee eens Francis. Wat dat betreft geeft een energetische manier van diagnose stellen, bv. met Lecher antenne o.i.d., al veel eerder aan of er ergens een verstoring is, nog voordat er fysiek onomkeerbare veranderingen zijn opgetreden.

ama

Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 02-02-13

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   di 6 aug 2013 - 22:27

In een ver verleden had ik in Belgie iemand die met een Lechter diagnosticeerde.
Maar die is dan uiteindelijk uitgeweken naar een tropisch paradijs (herinner me niet meer waar) en sindsdien bleef ik op mijn honger zitten...

Om hier in Italie zo iemand te vinden, dat is al helemaal onbegonnen werk vrees ik!

Misschien iets om nog zelf te gaan leren ooit?
Terug naar boven Go down
inge

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   wo 7 aug 2013 - 6:45

hey meid, het is op zich vrij simpel te leren.
kijk even bij innersmile (Astrid Tax) misschien kan je daar iets mee?
Werk er zelf ook mee, t is een fijn hulpmiddel naast de biotensor waar ik ook graag mee werk.
Terug naar boven Go down
ama

Aantal berichten : 204
Registratiedatum : 02-02-13

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   wo 7 aug 2013 - 10:46

Hoi Inge,

Dank je voor de tip, ga ik zeker eens rustig bekijken!
Terug naar boven Go down
inge

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   wo 7 aug 2013 - 22:48

your welcome glimlach 
Terug naar boven Go down
Jasia

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   wo 14 aug 2013 - 4:56

Afgelopen twee weken lijkt ze weer minder last te hebben van de jeuk.
Ze heeft nu toch een deken om, omdat de vliegen in haar wonden gingen zitten en deze daardoor niet konden genezen.
Ik hoop dat ze de deken heel laat, mijn kleine monstertje!

Vandaag zijn we een heel stuk opgeschoten met de wei! De paarden van de eigenares zijn gisteren verhuisd, dus nu kon ik echt aan de slag. Gisteren met mijn vader al de nieuwe weidepalen opgehaald.
Ik had bij Boels een bermmaaier gehuurd en Koos (mijn "stief-vader") heeft de kant gemaaid.
De isolatoren hadden we er al overal ingedraaid. Ik heb nu overal het middelste en onderste draad gespannen. Helaas kwam ik aan beide kanten van de wei een klein stuk draad te kort, haha. Morgen gaan we de track maken met de palen. Hopelijk ook al de isolatoren erin draaien zodat ik kan beginnen met het draad daar.
Dan houd ik vanzelf weer wat draad over om de stukjes die ik nu tekort heb weer aan te vullen grijns

De paddock is al helemaal mini-proof, dus dat is mooi grijns

Ook hebben we even snel de stal voor de spullen dicht gemaakt, zodat mijn kat morgen mee kan naar stal. Die gaat daar voortaan wonen.
Hij moest hier weg, omdat hij heel erg sproeit, maar ik kon hem niet écht weg doen. Dus mag hij bij mij op de wei komen wonen, ikke blij want er zijn geen muizen en kat blij, want hij heeft wat te doen! grijns
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   wo 14 aug 2013 - 6:41

Lekker bezig Jacyntha compliment !
Maak je foto's camera ?

Jasia

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   wo 14 aug 2013 - 7:22

Vandaag was ik mijn camera vergeten..

Dus ik zal morgen nog een poging doen grijns
Terug naar boven Go down
MoniqueBuu

Aantal berichten : 944
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 48

BerichtOnderwerp: Re: Mijn Drieling naar een nieuwe plek!   wo 14 aug 2013 - 21:05

Wat leuk, dat je kat op deze manier bij jou kan blijven!
Terug naar boven Go down
http://www.twas-tweerd.nl

Mijn Drieling naar een nieuwe plek!
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Blauwe ogen en maagdelijk wit: mijn maîtresse...
» Vogezen en Alpen rit
» Mijn ongeval met mijn geliefde street triple
» Onderuit gegaan met mijn Tiger, vooral teleurgesteld in automobilisten
» 8 dagen Corsica met de motor

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: