Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Prijzen weiland huur

Ga naar beneden 
+3
FrancisD
inge
MarjoSophie
7 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Prijzen weiland huur - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur - Pagina 2 Emptydi 19 maa 2013 - 4:29

Tja, mijn ervaring is dat ALS je je eenmaal aan dingen begint te ergeren, je steeds eerder geïrriteerd raakt. Dus wat dat betreft lijkt het me inderdaad verstandig om rustig rond te kijken naar wat anders (al is dat rondkijken nu hopelijk niet meer nodig!).

Ik denk alleen dat het wel belangrijk is om erbij stil te staan dat je op alle plekken wel tegen bepaalde zaken zult aanlopen die je misschien zelf anders had willen doen. Als huurder blijf je toch afhankelijk van de eigenaar, en die kan altijd van mening of inzicht veranderen na verloop van tijd.

Ik heb het van de andere kant meegemaakt: was heel enthousiast begonnen met twee pensionpaardjes erbij, vooral omdat het me voor mijn pony's leuk leek om meer een kuddegevoel te hebben. Dacht alle voors en tegens goed te hebben afgewogen van tevoren, maar in de praktijk viel de hoeveelheid werk en de belasting van de grond toch erg tegen. Bovendien bleek de voedingsbehoefte van de vier paarden zo uiteen te lopen, dat ze bijna nooit allemaal samen konden staan. Hoe lullig ik het ook vond, uiteindelijk heb ik toch de keuze gemaakt om het land weer voor alleen mijn eigen pony's te gebruiken, terwijl ik anderhalf jaar eerder nooit had gedacht dat ik die keuze zou maken.

Als je een kaal stuk land huurt (waar dus geen paarden van de eigenaar op lopen) zul je waarschijnlijk minder kwetsbaar zijn voor dit soort veranderingen, maar het is denk ik wel handig om in je achterhoofd te houden dat de nieuwe plek na verloop van tijd minder ideaal kan blijken te zijn dan je nu misschien denkt.

De tip van Francis (om een lijstje te maken met zaken op volgorde van belangrijkheid) lijkt me een hele goede. Je zult altijd wel wat concessies moeten doen, maar er zullen vast punten zijn die voor jou echt een dealbreaker zouden zijn. De een heeft bijv. liever een kleine wei met goede uitrijmogelijkheden, terwijl voor iemand anders de grootte van de wei belangrijker zal zijn.

Maar het feit dat je triest wordt van de situatie zoals die nu is, zegt waarschijnlijk al genoeg. Ook al kun je nog zo leuk buiten rijden (om maar iets te noemen), als het niet goed voelt schiet je daar weinig mee op.
Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Prijzen weiland huur - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur - Pagina 2 Emptydi 19 maa 2013 - 4:31

de plek waar ik nu sta of heen zou gaan, zijn eignelijk zo goed als hetzelfde.
Enige heb nu bestrating en dat zal ik meoten aanleggen, niet zo probleem opzich glimlach
En een schuilstal, maar ook die is na mijn idee zo gezet. weekendje werk.
Het zal er zelfs een stuk droger zijn het ligt een flink eind hoger als waar ik nu sta.

Het is meer de eigenaar waar ik de problemen mee heb, daardoor wordt het allemaal moeilijk voor mij.
Ik moet alles overleggen, kan niet zomaar zeggen bv ik zet een leuke moestuin op, iets wat ik dus eigenlijk wel zou willen.
En alle andere dingen waar ik dan weer tegenaan loop, ik wordt er moedeloos van. En merk dat ik de eigenaar ook ga ontlopen met alle gevolgen van dien.


mijn moeder is er niet zo blij mee met dit wat ik wil.
Zij ziet het als overlopen frustratie baal er flink van, daardoor hebben we nu zelfs al 3 dagen ruzie.
De plek is namelijk +/- 300 m verderop.


En de dingen waar mijn moeder tegenop ziet is het zelf inkopen van hooi.
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Prijzen weiland huur - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur - Pagina 2 Emptydi 19 maa 2013 - 8:07

Zo raar is het toch niet dat je met de eigenaar moet overleggen dat je een moestuin op ZIJN terrein aan wilt leggen? Je huurt daar een wei voor je pony('s), het is geen volkstuincomplex.
En dat hij de wei kleiner wil hebben klinkt ook niet onlogisch, als het eerst 2 hectare was (toen er meer paarden waren) en je houdt nu nog 1 ha over voor jouw 2 pony's dan zou ik denken dat je nog meer dan genoeg over hebt.

Stel je niet hier en daar wat te hoge eisen? Je bent daar nog altijd te gast, en dat zul je overal zijn waar je iets huurt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Prijzen weiland huur - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur - Pagina 2 Emptydi 19 maa 2013 - 8:17

Ik snap dat wel, maar zoals met de wei, ik heb hem al wel tig keer verteld dat ik de wei al kleiner HEB gemaakt.
En er dan toch weer over beginnen, en het niet willen luisteren naar mij.

En zo zijn er dingen gebeurd die ik niet eens op papier(internet) wil zetten.

Het is ook gewoon lastig uitleggen, ik kan niet alles vertellen. En dingen zoals ik al scheef waar ik niet meer aan herinnerd wil worden.
Er is gewoon teveel gebeurd, kan er wel om janken. nee

Ik wil gewoon mijn EIGEN plekje waar niet iedereen me op de vingers kijkt.
En of dat nu huur of koop is.

marja heb je pb gestuurd glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Prijzen weiland huur - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur - Pagina 2 Emptydi 19 maa 2013 - 11:19

MarjoSophie schreef:
mijn moeder is er niet zo blij mee met dit wat ik wil.
Zij ziet het als overlopen frustratie baal er flink van, daardoor hebben we nu zelfs al 3 dagen ruzie.
De plek is namelijk +/- 300 m verderop.


En de dingen waar mijn moeder tegenop ziet is het zelf inkopen van hooi.

Misschien heeft het even tijd nodig en moet ze gewoon aan het idee wennen. Mijn ouders stonden ook niet bepaald te juichen toen ik ging informeren voor het weiland waar mijn pony's nu staan. Ze snapten in eerste instantie ook niet waarom ik zo nodig bij de pensionstal weg wilde, en zagen ook leeuwen en beren op de weg, vooral door de extra verantwoording en verplichting.

Maar inmiddels is vooral mijn vader bijna nog enthousiaster over het PP-gebeuren dan ik, en gaat hij zelfs soms klusjes in de wei doen zonder dat ik er ben hilarisch . Ze zien inmiddels ook wel in dat het ondanks de extra tijd en zorg, mij veel minder stress oplevert dan de vorige plek. Daar was ik continu aan het plannen om de pony's zo laat mogelijk binnen te kunnen zetten en hooi te voeren, bijvoorbeeld.

Ook onze nieuwe wei ligt trouwens maar een paar honderd meter van de vorige plek. Gelukkig ben ik in goed overleg verhuisd; ze wisten daar ook al wel dat ik altijd wat andere ideeen had over hoe ik mijn pony's wilde houden, en ze komen nu eens in de paar weken met de trekker water brengen glimlach . Hopelijk kun jij het met degene bij wie je nu staat ook gewoon netjes afhandelen. Als er al het een en ander is voorgevallen, is het misschien voor beide partijen wel beter (of in elk geval rustiger) als je een stukje verderop gaat staan? Als je het op een goede manier kunt afsluiten, zullen de bezwaren van je moeder wellicht ook afnemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Prijzen weiland huur - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur - Pagina 2 Emptydo 21 maa 2013 - 4:13

ik hoop het ook, ik moet wel eerst met de eigenaar gaan praten !
Wel moeilijk, maar het MOET

ik ga vanavond weer naar iemand anders bellen, voor het weiland.
Die kon mij meer vertellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Prijzen weiland huur - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur - Pagina 2 Emptydi 2 apr 2013 - 8:07

De pachtprijs voor weiland zonder water, stal, elektra en omheining e.d. ligt bij ons in de buurt rond de 600,- euro per hectare per jaar. Als je mazzel hebt, is er een buurhuis in de buurt waar je water van kan gebruiken, anders is het een kwestie van zelf met de auto in jerrycans meenemen. Hooi is op zich geen probleem als je van die gesealde pakken gebruikt. Dan kun je vaak bij boeren e.d. in de buurt een aantal pakken tegelijk laten neerzetten, kan gewoon in de wei, stukje afzetten dat de paardjes er niet bij kunnen. Bij ons aan de overkant heeft de huurder zo'n mobiele schuilstal neergezet, heeft een onderstel waar wielen in gestoken kunnen worden zodat het met de trekker verplaatst kan worden. Nou ja, dit zijn zo wat praktische zaken.

Succes met al het gedoe dat je nu eerst hebt.
Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Prijzen weiland huur - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur - Pagina 2 Emptydi 2 apr 2013 - 10:14

Waar zit jij ergens

Het verschikt nogal waar je zit.
Ik heb de man nog niet terug gebeld. Dat ga ik morgen doen
Terug naar boven Ga naar beneden
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

Prijzen weiland huur - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur - Pagina 2 Emptydo 4 apr 2013 - 6:58

Ik woon in Noord-Drenthe, zal inderdaad per regio ook nogal verschillen, en ook hoeveel er aangeboden wordt. Ik woon in een klein dorp, maar hier om mij heen worden er al 4 stukken land (binnen een straal van nog geen kilometer) verhuurd aan paardenmensen. En daarnaast zijn er ook nogal wat hectaren akkerland die aan landbouwers verhuurd worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Prijzen weiland huur - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Prijzen weiland huur   Prijzen weiland huur - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Prijzen weiland huur
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» paard te huur
» weiland inzaaien
» Marikska's weiland
» beplanting in mijn weiland.
» Wat als je enkel een weiland hebt ?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: