Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 beplanting in mijn weiland.

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
marleen




Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 22-05-10

beplanting in mijn weiland. Empty
BerichtOnderwerp: beplanting in mijn weiland.   beplanting in mijn weiland. Emptyza 22 mei 2010 - 7:34

Ik heb een vraagje over beplanting in mijn paardenwei.
Ik zit zelf te denken aan een enkele boom
(knotwilg,treurwilg,walnotenboom)
Aangezien ze er bij mijn gemeente nogal moeilijk over doen wat je op je weiland mag doen wil ik er eerst een paar struikjes zetten.
Heeft iemand hier ideeen voor.
Ik dacht zelf aan meidoorn, rozenbottel en een hazelaar.
Heeft iemand verder nog suggesties?

groetjes marleen
Terug naar boven Ga naar beneden
marleen




Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 22-05-10

beplanting in mijn weiland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: beplanting in mijn weiland.   beplanting in mijn weiland. Emptyzo 23 mei 2010 - 21:27

voor de duidelijkheid ik zou graag willen weten wat jullie op jullie pp aan beplanting hebben.
Bomen, struiken de hele rateplan zeg maar.

Mijn weiland grenst nu aan een bomensingel en daar hebben ze dus schaduw van.
Er zijn nieuwe mensen komen wonen in de boerderij en ze willen de bomensingel weg halen verwarring
(zonde voor alle vogeltjes maar natuurlijk ook voor mijn schaduw)
Nu wil ik dus graag zelf wat aanplanten.
Op internet kan je hele lijsten vinden met giftige planten maar ook veel soorten zitten er niet tussen. absurd
Wie weet bijvoorbeeld of
bamboe
vlinderstruik
hortensia
giftig zijn??
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

beplanting in mijn weiland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: beplanting in mijn weiland.   beplanting in mijn weiland. Emptyzo 23 mei 2010 - 22:37

Vlinderstruik en hortensia zijn wel giftig, zie:

http://www.botaniewebsite.nl/vlinderstruik.html

http://www.tuinen.nl/artikel/1449/Hortensialeed/?rubriekid=50

Bamboe volgens mij niet, maar dat weet ik niet 100% zeker. Via google lees ik wel dat het in grote hoeveelheden wel verstoppingen kan veroorzaken (en splinters).

Trouwens, walnotenbomen zijn ook giftig!

Verder geen ervaring met bomen planten, onze PP stond vanaf het begin al vol bomen knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
marleen




Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 22-05-10

beplanting in mijn weiland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: beplanting in mijn weiland.   beplanting in mijn weiland. Emptyma 24 mei 2010 - 1:31

Irene schreef:


Verder geen ervaring met bomen planten, onze PP stond vanaf het begin al vol bomen knipoog

Wat voor bomen zijn dat??
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

beplanting in mijn weiland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: beplanting in mijn weiland.   beplanting in mijn weiland. Emptyma 24 mei 2010 - 5:09

Poeh, van alles wat; wilgenbomen, kastanjebomen, berken, elzen...Bij de meeste bomen kunnen de paarden trouwens niet bij komen.

Hier ergens onder staat ook nog een topic van Ellen over welke bomen, wellicht ook handig om te lezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

beplanting in mijn weiland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: beplanting in mijn weiland.   beplanting in mijn weiland. Emptyma 24 mei 2010 - 8:47

marleen schreef:
voor de duidelijkheid ik zou graag willen weten wat jullie op jullie pp aan beplanting hebben.
Bomen, struiken de hele rateplan zeg maar.
Onze wei grenst aan een stuk bos waar van alles groeit, o.a. eiken, berken, espen, en héél veel bramenstruiken en vogelkers.
Zelf hebben we aan een kant in totaal 25 wilgen geplant, omdat die heel gemakkelijk te planten zijn, heel snel groeien en we bovendien de takken aan de paarden kunnen voeren. Onze wilgen waren oorspronkelijk de takken van de geknotte wilgen van onze achterbuurman.
Nu heb ik pas geleden takken van onze wilgen afgeknipt en daar weer een mini-bosje in een halve-maanvorm van aangeplant naast onze longeerkraal. Nu ziet dat er zo uit:

beplanting in mijn weiland. Foto-ZOAITJXW
Ik ben benieuwd hoe het er over een jaar uitziet glimlach!

Op de foto hieronder zie je aan de linkerkant de door ons geplante wilgen, die inmiddels in de zomer behoorlijk wat schaduw geven.
Achteraan het stuk bos dat aan ons perceel grenst.

beplanting in mijn weiland. Foto-HTVS87HS

Hier kun je lezen hoe je wilgen kunt planten (even naar beneden scrollen naar 'Wilgen planten').

Citaat :
Mijn weiland grenst nu aan een bomensingel en daar hebben ze dus schaduw van.
Er zijn nieuwe mensen komen wonen in de boerderij en ze willen de bomensingel weg halen verwarring
(zonde voor alle vogeltjes maar natuurlijk ook voor mijn schaduw)
Dat zullen ze niet zomaar mogen van de gemeente; ze moeten er in ieder geval een kapvergunning voor aanvragen en ik vraag me af of die zomaar verleend wordt als het gaat om gezonde bomen waar ze in feite ook geen overlast van ondervinden. In ieder geval geen schaduw denk ik, want die valt blijkbaar bij jou in de wei.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

beplanting in mijn weiland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: beplanting in mijn weiland.   beplanting in mijn weiland. Emptydi 25 mei 2010 - 6:15

Voor het weghalen van een singel heb je idd een vergunning nodig. Niet voor bomen die los op het erf staan.

Bamboe is niet giftig. Misschien wel in grote hoeveelheden, maar ja dat lijkt me voor alles ongezond.
Wij hebben ook walnotenbomen, geef onze paarden daar wel eens wat takken van... Bij mijn weten zijn die niet giftig. verwarring
Terug naar boven Ga naar beneden
marleen




Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 22-05-10

beplanting in mijn weiland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: beplanting in mijn weiland.   beplanting in mijn weiland. Emptydi 25 mei 2010 - 8:09

wat fijn voor al jullie reacties aanbidding aanbidding

Hier kan ik echt wat mee.
En de reden dat ik me zorgen maak is omdat mijn gemeente de kapvergunning afgeschaft heeft.
Ze hebben een lijst met bijzondere bomen en de rest mag je gewoon kappen.
Maar misschien geldt dat inderdaad niet voor een hele bomensingel.
Laten we het maar hopen. Ik heb er namelijk heel veel voordelen van dat die bomen er staan.

zwaaien
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

beplanting in mijn weiland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: beplanting in mijn weiland.   beplanting in mijn weiland. Emptydi 25 mei 2010 - 9:48

Ik weet eigenlijk niet of er bij de aanvraag voor een kapvergunning ook een periode is waarin mensen bezwaar kunnen maken? Als dat zo is, dan heb jij natuurlijk een goed punt: schaduw voor je paarden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

beplanting in mijn weiland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: beplanting in mijn weiland.   beplanting in mijn weiland. Emptydi 25 mei 2010 - 23:40

Maar als die mensen er een nadeel van ondervinden? Misschien eerst eens overleggen met die mensen voordat je bezwaar gaat maken.

Marion, wbt walnotenbomen, dat blijkt te liggen aan de soort. De Juglans regia is niet giftig en de Juglans nigra (zwarte walnoot) wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 68
Woonplaats : Bladel

beplanting in mijn weiland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: beplanting in mijn weiland.   beplanting in mijn weiland. Emptywo 26 mei 2010 - 0:13

Vlier???Dat groeit heel hard en kan je dus jaarlijks snoeien, zodat het niet uit de hand loopt. Het wordt snel groen, heeft bloemen en dan donkere bessen. De paarden vinden het niet erg lekker, dus de kans dat ze je struik kapot eten eer het uitgekomen is, is klein. Afhankelijk van in welk landschap je zit, kan laurierkers ook nog fraai zijn...wel giftig, maar paarden vinden dit ook niet lekker. Het is zomer en winter groen, dus geeft ook in de winter beschutting en het groeit op vrijwel elke grond
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

beplanting in mijn weiland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: beplanting in mijn weiland.   beplanting in mijn weiland. Emptywo 26 mei 2010 - 4:02

Irene schreef:
Maar als die mensen er een nadeel van ondervinden? Misschien eerst eens overleggen met die mensen voordat je bezwaar gaat maken.
Ja, daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in Irene glimlach, eerst praten en dan pas (indien nog nodig) bezwaar maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marleen




Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 22-05-10

beplanting in mijn weiland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: beplanting in mijn weiland.   beplanting in mijn weiland. Emptyzo 30 mei 2010 - 4:58

Marja schreef:
Irene schreef:
Maar als die mensen er een nadeel van ondervinden? Misschien eerst eens overleggen met die mensen voordat je bezwaar gaat maken.
Ja, daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in Irene glimlach, eerst praten en dan pas (indien nog nodig) bezwaar maken.

Ja dat was ook mijn idee maar dat was voor dat deze buurman met zijn shovel mijn hek bijna heeft vernield.
Op mijn dam!
Waar hij niks te zoeken had met z'n shovel!
agressie agressie agressie agressie agressie

Ach we wachten het wel af. We laten eerst de frustraties maar even afzakken.
Dat lijkt me beter.

zwaaien
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

beplanting in mijn weiland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: beplanting in mijn weiland.   beplanting in mijn weiland. Emptyma 31 mei 2010 - 23:33

marleen schreef:
Ja dat was ook mijn idee maar dat was voor dat deze buurman met zijn shovel mijn hek bijna heeft vernield.
Op mijn dam!
Waar hij niks te zoeken had met z'n shovel!
agressie agressie agressie agressie agressie

Ach we wachten het wel af. We laten eerst de frustraties maar even afzakken.
Dat lijkt me beter.

zwaaien

Wat vervelend Marleen... Ik begrijp alleen niet helemaal uit je verhaal of je hem ook gesproken hebt (ook nu mbt die shovel) of valt er met die man niet te praten?
Terug naar boven Ga naar beneden
marleen




Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 22-05-10

beplanting in mijn weiland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: beplanting in mijn weiland.   beplanting in mijn weiland. Emptywo 2 jun 2010 - 1:29

valt niet echt mee te praten.
Maar we laten eerst onze emoties even zakken...
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

beplanting in mijn weiland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: beplanting in mijn weiland.   beplanting in mijn weiland. Emptywo 2 jun 2010 - 23:45

Dat is heel jammer. Goed dat je eerst even de emotie's laat zakken. Het is toch wel belangrijk om te proberen te verhoudingen goed te houden, anders heb je vaak alleen maar ellende. Succes/sterkte ermee!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





beplanting in mijn weiland. Empty
BerichtOnderwerp: Re: beplanting in mijn weiland.   beplanting in mijn weiland. Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
beplanting in mijn weiland.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Vragen over beplanting e.d.
» weiland inzaaien
» Marikska's weiland
» Wat als je enkel een weiland hebt ?
» blubber bij opening weiland

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: