IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Wat als je enkel een weiland hebt ?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Angel

Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 31-07-11

BerichtOnderwerp: Wat als je enkel een weiland hebt ?   zo 6 nov 2011 - 8:12

Hallo iedereen, glimlach

Hier ben ik nog eens na een tijdje niet mer gepost te hebben.
Maar ik kwam ergens anders een vraag tegen, en het leek me interessant het hier ook eens te vragen.
Ik hoop dat dit dan maar goed staat ?

Dus, als je alleen maar een weiland hebt en verder weinig tot geen andere faciliteiten zoals bak, poetsplekken etc.
wat doen jullie dan met de mest als je die opruimt, en wat met jullie spullen en hooi enz., waar berg je die op ?

Alvast bedankt!
Groetjes zwaaien
Terug naar boven Ga naar beneden
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Wat als je enkel een weiland hebt ?   ma 7 nov 2011 - 4:27

ja dat hangt van de omstandigheden af.
plaats een tuinhuisje, bouw een stal, afdak, bouwkeet of weet ik veel wat voor je spullen. of rij het met de auto heen en weer.
mest afvoer is het zelfde, container plaatsen, of met een aanhanger afvoeren, of je land slepen.
beetje vreemde vraag, al zeg ik het zelf knipoog
Wieteke

Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

BerichtOnderwerp: Re: Wat als je enkel een weiland hebt ?   ma 7 nov 2011 - 10:40

Wij hebben alleen een weiland, en zitten in een gemeente waar ze heel streng zijn op alles wat ook maar enigszins als bouwwerk kan worden opgevat. Zelfs een schutting of afdakje is dus bij ons geen optie.

De meshoop ligt in een hoek van de wei (als de mest voldoende gecomposteerd is, wordt die uitgereden over het weiland), en het hooi hebben we onder een groot afdekzeil buiten de afrastering liggen.

Een nadeel is wel dat je niet al je spullen netjes uit het zicht kunt opbergen. Kostbare of erg vochtgevoelige spulletjes neem ik altijd mee naar huis (in m'n fietskar, hihi), maar dat zou ik ook doen als er wel een schuurtje o.i.d. stond.

Ook kunnen we niet goed een grote hooivoorraad aanleggen. Gelukkig wil onze leverancier (woont op hetzelfde dorp) onze voorraad opslaan en wanneer nodig 2 grote (gewikkelde) balen tegelijk komen brengen.
Joyce

Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10

BerichtOnderwerp: Re: Wat als je enkel een weiland hebt ?   di 8 nov 2011 - 5:17

een kennis van me heeft ook alleen een weiland, bij heel slecht weer staan de paarden met een regendeken op, de spullen heeft ze in een busje, heeft haar busje zo gemaakt dat ze daar haar borstels, zadel etc, goed in kwijt kan.
verder kun je misschien met bomen en struiken nog wat beschutting voor je paardjes maken, wel ff goed inpakken, anders worden ze opgegeten knipoog .
http://www.twh-mm.nl
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Wat als je enkel een weiland hebt ?   

Wat als je enkel een weiland hebt ?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Weidegebruik en -onderhoud-
Ga naar: