Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Echt alleen een buitplek

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Mariska Koops




Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 45
Woonplaats : IJmuiden

Echt alleen een buitplek Empty
BerichtOnderwerp: Echt alleen een buitplek   Echt alleen een buitplek Emptydo 2 aug 2012 - 2:00

Hallo Allemaal,
Zijn er meer mensen die echt alleen een buitenplek hebben (geen schuilstal, opslag o.i.d.)?
Waar ruimen jullie je spullen in op en hoe houden jullie het hooi droog?
Aanvankelijk hadden we een bouwkeet staan maar die moest op last van de gemeente helaas weg. Nu heb ik op MP een grote tuinkast gekocht voor onze spulletjes.
Het hooi (grote balen kruidenhooi van rond de 400 kilo) ligt nu onder een zeil van de gamma op houten pallets. Tot nu toe gaat dit redelijk omdat we nu nog maar 2 paarden hebben lopen, deze winter komen er 2 paarden bij en zullen wij dus meer hooi op moeten gaan slaan. We zitten te denken om een simpele overkapping te maken van bijvoorbeeld steigerdelen met iets van golfplaat erop en zeil aan de zijkanten.

Hie lossen jullie dit op?

Hoor graag van jullie!

Groeten Mariska

PS erg fijn om op deze manier van gedachte te kunnen wisselen met gelijk gestemde... glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Echt alleen een buitplek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echt alleen een buitplek   Echt alleen een buitplek Emptydo 2 aug 2012 - 19:31

Hoi Mariska,

Wij hebben ook alleen een wei, en mogen zelfs geen overkapping of afdakje o.i.d. maken van de gemeente - ook een dergelijke constructie wordt namelijk al als 'bouwwerk' gezien kritisch . Waarschijnlijk zouden ze al moeilijk doen over een tuinkast. Ik heb wel net zo'n lage tuinbox gekocht, waarin je normaal gesproken de kussens van tuinstoelen opruimt. Die wil ik wel neerzetten bij de wei, zodat alle losse rommeltjes (prikpaaltjes, losse stukken schrikdraad, touwen, halsters, vliegenkappen, borstels etc.) daarin kunnen en het wat minder rommelig wordt.

We hebben het geluk dat onze hooileverancier op maar een km of 2 afstand woont, en in de winter elke keer op afroep een grote gesealde baal komt brengen. Vorig jaar hebben we van tevoren een x aantal kilo hooi besteld en gelijk betaald; omdat het om gewikkelde balen ging, konden ze gewoon bij de leverancier blijven liggen tot we ze nodig hadden. Bij slecht weer en storm is het wel een gehannes met de zeilen om het hooi mee af te dekken, maar dat is nou eenmaal niet anders.

Een voorraad opslaan zou bij ons niet te doen zijn. Het hooi ligt vlak bij een soort privébos en bij 2 sloten, waardoor er heel veel ongedierte in het hooi zou gaan zitten en de kans op beschadiging van het plastic rond de balen erg groot zou zijn. Het enige jammere vind ik dat zelf hooien hierdoor sowieso geen optie is. Maar ik ben wel heel blij dat we nu op afroep van die grote balen bezorgd kunnen krijgen. Volgens mij rekenen ze daarvoor 5 euro per baal extra, dus dat is goed te doen voor balen van rond de 400 kg grijns .

Omdat ik geen auto heb (heb kantoor aan huis en heb dus geen auto nodig) ben ik erg blij met mijn fietskar. Daar past verbazend veel zooi in, en zo kan ik in de winter per keer 40 l warm water in jerrycans naar de paarden brengen. En ook de rugtas voor m'n zadel van Decathlon was een perfecte investering (http://www.decathlon.nl/NL/kastanjebruine-zadeltas-caro-192176061/). Je krijgt wat vreemde blikken van voorbijgangers als je langsfietst met een zadel op je rug, maar die tas is echt een uitkomst!

Terug naar boven Ga naar beneden
Mariska Koops




Aantal berichten : 27
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 45
Woonplaats : IJmuiden

Echt alleen een buitplek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echt alleen een buitplek   Echt alleen een buitplek Emptyvr 3 aug 2012 - 3:32

Nou respect hoor, alles op je fiets doen en dan ook nog met een zadel op je rug!
Ik ben toch wel heel erg blij met de auto, moet er wel bij vertellen dat we een grote hond hebben en een kindje van ruim 1,5 die allebei met regelmaat mee gaan naar de paarden.

Groetjes Mariska
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Echt alleen een buitplek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echt alleen een buitplek   Echt alleen een buitplek Emptyvr 3 aug 2012 - 8:04

Mariska, ik denk dat je het beste ingesealde balen hooi kunt kopen omdat die buiten beter op te slaan en goed te houden zijn dan ongesealde pakjes. Hooi trekt nl. altijd vocht aan en gaat dan snel in kwaliteit achteruit, dus als je het buiten opslaat - zelfs als je er een zeil over hebt of het onder een afdak hebt liggen - wordt het toch gauw muf/schimmelig. Wij hebben kleine pakjes hooi altijd op de hooizolder waar ze heel lang goed blijven, maar als we daar een hoeveelheid van naar beneden halen en in de open schuur leggen zodat we ze meer bij de hand hebben, dan gaat het daar sneller achteruit omdat het met de vochtige buitenlucht in contact komt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Echt alleen een buitplek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echt alleen een buitplek   Echt alleen een buitplek Emptyza 4 aug 2012 - 9:15

Ja dat vraag ik me nou altijd af hè.
Waarom blijft hooi op een hooizolder wel goed? Bij een dichte hooizolder kan ik me daar dan nog wel iets bij voorstellen, maar ik zie ook heel veel open hooizolders, bovenin zo'n kapschuur. Blijft het hooi daarin dan ook minder lang goed dan in zo'n dichte hooizolder?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Echt alleen een buitplek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echt alleen een buitplek   Echt alleen een buitplek Emptyma 6 aug 2012 - 5:39

Natural Horsetrainer schreef:
Ja dat vraag ik me nou altijd af hè.
Waarom blijft hooi op een hooizolder wel goed? Bij een dichte hooizolder kan ik me daar dan nog wel iets bij voorstellen, maar ik zie ook heel veel open hooizolders, bovenin zo'n kapschuur. Blijft het hooi daarin dan ook minder lang goed dan in zo'n dichte hooizolder?
Dat zou ik niet weten, omdat wij alleen een dichte hooizolder hebben knipoog. Hoewel... wat is dicht... Het dak is niet geïsoleerd dus het tocht altijd tussen de dakpannen door, maar dat is denk ik toch iets anders dan een open opslag buiten.
Ik ben in ieder geval blij met onze fantastische hooizolder!

Oh, nog even over een link op het forum (waar je in een ander topic naar vroeg): vreemd genoeg wordt op dit forum alleen een URL-link (dus een www. etc. link) onderstreept. Daarom onderstreep ik andere links altijd zelf, zodat ze er toch als een link uitzien knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Echt alleen een buitplek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echt alleen een buitplek   Echt alleen een buitplek Emptyma 6 aug 2012 - 7:56

Marja schreef:
Oh, nog even over een link op het forum (waar je in een ander topic naar vroeg): vreemd genoeg wordt op dit forum alleen een URL-link (dus een www. etc. link) onderstreept. Daarom onderstreep ik andere links altijd zelf, zodat ze er toch als een link uitzien knipoog.

Hmmm maar in mijn onderschrift heb ik links waar geen www in vermeld staan, maar die worden wél onderstreept. Dus het bovenstaande geldt dan alleen voor de links die je in een berichtje plaatst? Dat is gek.
Maar wel goed om te weten, dan moet ik er dus www bij zetten!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Echt alleen een buitplek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echt alleen een buitplek   Echt alleen een buitplek Emptyma 6 aug 2012 - 22:37

Natural Horsetrainer schreef:
Marja schreef:
Oh, nog even over een link op het forum (waar je in een ander topic naar vroeg): vreemd genoeg wordt op dit forum alleen een URL-link (dus een www. etc. link) onderstreept. Daarom onderstreep ik andere links altijd zelf, zodat ze er toch als een link uitzien knipoog.

Hmmm maar in mijn onderschrift heb ik links waar geen www in vermeld staan, maar die worden wél onderstreept. Dus het bovenstaande geldt dan alleen voor de links die je in een berichtje plaatst? Dat is gek.
Maar wel goed om te weten, dan moet ik er dus www bij zetten!
Ik bedoel eigenlijk links naar de exacte URL=website-adres, dus met http:// en/of www. Alleen die worden onderstreept (edit: zoals je al ziet, want ik heb ze niet zelf onderstreept knipoog). Zo gauw je zelf een linknaam bedenkt wordt die niet onderstreept.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Echt alleen een buitplek Empty
BerichtOnderwerp: Re: Echt alleen een buitplek   Echt alleen een buitplek Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Echt alleen een buitplek
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Sorry, alleen gebruikers met speciale toegangsrechten kunnen reageren op berichten in dit forum??
» En zo wordt mijn poel nu gebruikt
» Eindelijk écht aan de slag!
» PP voor echt sobere paarden?
» Even minder harmonie in de kudde

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: