Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 PP voor echt sobere paarden?

Ga naar beneden 
+4
fojoe
Mai
Wieteke
Balayka
8 plaatsers
AuteurBericht
Balayka




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 29-05-11

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptyzo 29 mei 2011 - 7:16

Bestaan er PP voor de echt sobere paarden? Dus waar er wel (quasi) onbeperkt ruwvoer wordt verstrekt maar bijvoorbeeld enkel in de vorm van graszaadhooi en niets van kuil/voordroog ed. Waar er geen (of zeer beperkte) weidegang is. Waar men echt kan rekening houden met de (geringe) voedingsbehoeften van sobere paarden.
Het voeren van onbeperkt kuil/voordroog is voor mijn sobere paard te veel, te rijk aan voeding, maar ik heb ze wel graag 24/7 buiten, vandaar dus mijn vraag!
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptyzo 29 mei 2011 - 8:27

Hoi Balayka,

Zoek je een plekje voor jouw paard? In dat geval zou je misschien nog even kunnen aangeven in welke omgeving je woont. Volgens mij zijn er niet vreselijk veel PP's met pensionplekjes, maar wie weet zit er net een bij je in de buurt.

Ik heb zelf 2 highlandpony's dus ook echt sobere pony's. Ze staan nu ruim een maand op een PP, maar ik weet vrijwel zeker dat onbeperkt ruwvoer geven in de winter niet zal lukken. Afgelopen jaren kregen ze 's winters op de pensionstal waar ze stonden alleen graszaadhooi (overdag een miniportie en voor de nacht een grote portie, maar minder dan ze op kon), maar mijn volwassen pony kwam eerder aan in de winter dan dat ze afviel... Dat graszaadhooi was overigens wel gewikkeld, en ik vraag me af of dat nog verschil maakt (het was wel volledig graszaadhooi, en het was tegelijk geperst met 'gewone', niet gewikkelde balen voor de handel. De balen voor eigen gebruik werden puur gewikkeld om buiten opslaan mogelijk te maken.

Als je niets kan/mag veranderen aan het ruwvoer dat je paard krijgt, kun je nog voorstellen om het ruwvoer in een slowfeeder (fijnmazig hooinet o.i.d.) te laten voeren als dat niet al gedaan wordt. Bij paarden die niet uit zichzelf stoppen met eten, zorg je er zo in elk geval voor dat ze per 24 uur wat minder binnen krijgen...

Als je inderdaad op zoek bent naar een nieuw plekje voor je paard: veel succes gewenst! Hopelijk kun je een fijn plekje vinden!
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptyzo 29 mei 2011 - 11:40

Balayka, soms staan er op marktplaats wel eens pensionstallen aangeboden in PP-vorm. Veel PP's worden trouwens juist gebruikt voor de zeer sobere paarden, zodat ze weinig weidegang maar toch veel beweging kunnen krijgen. Zelf heb ik ijslanders in mijn PP en die worden al 'dik van de lucht' knipoog.
Ik ben ook benieuwd in welke regio je zoekt. Veel PP-pensionstallen zijn er overigens nog niet denk ik, maar er komen er wel steeds meer.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Balayka




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 29-05-11

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptyma 30 mei 2011 - 0:14

Ik ben niet echt actief op zoek naar een PP, mijn paardje staat nu hier Een hele grote PP waar echt alles voor mens en paard voorzien is. Alleen stuit ik op het probleem dat er voor mijn paard te rijk gevoerd wordt. Ze wordt daar al niet meer mee de wei opgedaan, dus daar ben ik al heel blij mee. Maar verandering naar heel sober hooi en slowfeeders zit er niet in gezien het feit dat de grote meerderheid het prima doet op hoe er nu wordt gevoerd. Ik heb dan ook een heel sober paard en sinds dat er onlangs IR is gecontateerd gaat een mens toch eens nadenken over hoe het nu in de toekomst verder moet. Wat moet moet natuurlijk, maar het is niet fijn om je paard het hele jaar rond met een graaskorf te laten rond lopen, daarom vroeg ik mij af of er PP zijn specifiek op sobere paarden gericht (waarom PP, omdat ik het fijn vind als mijn paard altijd binnen en buiten lopen als ze dat wil)
Mijn regio is Antwerpen/Antwerpen-Noord
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptyma 30 mei 2011 - 0:31

Is het een grote kuddie die op jouw PP staat? Als er nog meer paarden zijn die van hun eigenaar wat mogen afvallen, zou je dat eens kunnen aankaarten bij je stalhouder. Misschien is het mogelijk om op termijn een deel van de track alleen toegankelijk te maken voor paarden die te dik zijn of stofwisselingsproblemen als IR hebben, of zelfs een aparte track te maken (je kunt aanbieden om daarbij te helpen of zelf een track te maken). Dan zou in die track ander/minder ruwvoer gevoerd kunnen worden in slowfeeders. Wie weet trekt de stalhouder zo zelfs nieuwe klanten. En minder ruwvoer voeren lijkt me voor een stalhouder ook wel een financieel aantrekkelijke verandering, die wel opweegt tegen het extra gedoe van een aparte track of een apart trackdeel.

Als er echt geen veranderingen mogelijk zijn, zou je kunnen overwegen iets voor jezelf te beginnen, maar waarschijnlijk is dat niet wat je wilt (i.v.m. een fijne plek waar je nu staat en het feit dat je zo te lezen maar 1 paard hebt, en je er dan dus nog weidemaatjes bij zou moeten zoeken). Als je het verder heel goed naar je zin hebt waar je nu staat, zal de enige andere optie waarschijnlijk zijn om te proberen om je paard te laten afvallen door het geven van meer beweging...
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptyma 30 mei 2011 - 4:53

ik herken je probleem volledig.
ik heb 3 pony's, waarvan 2 het prima doen op onbeperkt hooi (in slowfeeders), en een tinker die zelfs bolrond blijft als hij alleen stro krijgt :<
hij staat 's nachts apart met beperkt hooi, de rest van de dag staat hij samen met de anderen.
maar dat houdt dan wel in dat ik moet gaan rekenen hoeveel hooi ik aan de andere paarden geef zodat er alleen nog 'restjes' overblijven als de tinker erbij gaat, anders vreet hij zich alsnog vol.

@Marja, geef jij eigenlijk beperkt of onbeperkt hooi in je pp?
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptyma 30 mei 2011 - 4:55

hier idd ook wisselend, de ene stopt gewoon met eten, de ander gaat door, hier is de ruin en de 4 jarige merrie, degene die veel aanleg hebben tot dik worden.
Onze delicia is juist heel bescheiden, die moet ik bijvoeren, die maakt meestal plek voor de ander, ondanks dat er hier op diverse plaatsten voer word aangeboden.
het kleine witte ponietje heb ik nu maar even apart gezet nu de andere even een paar uurtjes op het gras mogen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Balayka




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 29-05-11

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptyma 30 mei 2011 - 8:07

Wieteke, ja het is best een grote kudde, er staan 60 exemplaren samen daar! Veranderingen zoals een 2de track aanleggen enzo gaat niet gebeuren denk ik, die mensen hebben al een serieuze investering moeten doen om te realiseren wat er nu is. Komt nog eens bij dat de grote meerderheid het gewoon prima doet op hoe het nu gaat. Wel wordt mijn paardje van de weide gehouden (samen met nog 2 à 3 andere paardjes), de anderen gaan iedere dag 2 à 3 uur de wei op. Ik ben wel heel blij dat ze ze niet mee de wei op laten gaan want dit heeft al een grote verbetering voor mijn paardje betekend!
Sinds ze medicatie krijgt voor de IR en ze niet meer de wei opgaat lijkt haar overgewicht wel redelijk onder controle (ze wordt niet dikker terwijl ze momenteel even op rust staat), het enige vervelende is dat ze zo makkelijk stijf en stram gaat lopen als ze weer wat rijker gevoerd wordt. De partijen hooi wisselen en soms is het al wat rijker dan andere keren en dat merk je meteen, plus dat eeuwige gebruik van die graaskorf hé ... Maar buiten dit probleem is het wel een superplek voor zowel paard als ruiter ... Ik wil dus zeker niet zomaar naar om het even wat verhuizen maar moest er een gelijkaardige PP bestaan specifiek gericht op sobere paarden, dat zou wel interessant zijn, maar misschien een beetje een utopie ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptyma 30 mei 2011 - 9:20

Tja, het blijft altijd lastig - paarden bij elkaar met verschillende voerbehoeften... Ik vond het ook altijd een lastig om te bepalen wat het beste was. Vorig jaar stond ik op een pensionstal, en voor mijn jonge ruin vond ik het erg belangrijk dat hij in een groep stond waarin veel gespeeld werd. Maar ja, dat was net de groep die elke dag meer gras bij kreeg. De koudbloeden en andere sobere paarden die op een kaal weitje stonden, waren een stuk ouder en flegmatieker. Ik heb Thyler dat seizoen best een paar keer van groep laten ruilen, want het bleef schipperen.

Nu heb ik zelf een PP, waar mijn twee koudbloeden samen met twee warmbloedpaarden staan. Die warmbloeden zijn gelukkig niet heel schraal, maar kunnen waarschijnlijk wel meer gras hebben dan die van mij. Voorlopig kijk ik even aan hoe het gaat met het gewicht van die van mij, en krijgen ze gewoon 2x per dag een nieuw strookje gras erbij. Ze staan nu dus continu samen. Gelukkig bewegen die van mij nu veel meer dan toen ze nog niet op de track stonden, en worden ze een beetje opgedreven door een van de andere paarden. Ik hoop dat de extra beweging voldoende is, en ze vanaf nu niet meer aankomen en hopelijk deze winter zullen afvallen...

Ik vind pony's helemaal geweldig, maar soms denk ik wel dat een warmbloedpaard een stuk gemakkelijker was geweest knipoog .
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptyma 30 mei 2011 - 21:18

Wieteke schreef:
Ik vind pony's helemaal geweldig, maar soms denk ik wel dat een warmbloedpaard een stuk gemakkelijker was geweest knipoog .
Troost je met het feit dat dat met een warmbloed ook niet altijd makkelijker is. Mijn eigen warmbloed Omar is ook veel te dik, terwijl de oudere warmbloeden hier goed moeten blijven eten om op gewicht te blijven. Ik doe het nu zo, dat als de hooibakken leeg zijn, dan gaan de oude paarden op de wei, en de rest blijft op het pad.
En zelfs Tennessee Walker Jake, waarvan ik steeds zei dat die gewoon op tijd stopt met eten, is nu redelijk aan de dikke kant.
Het is denk ik op dit moment best lastig, ik hoor heel veel mensen dat hun paarden te dik zijn. Het gras is door de droogte relatief kort, maar door de regen er af en toe op best behoorlijk rijk. Dus wat dat betreft mogen we sowieso blij zijn met onze tracks denk ik. Dat we niet de keuze hebben uit de wei, of anders een klein paddockje of de stal.

Maar wees dus maar gewoon lekker blij met je ponies. Je zou wegens het sober zijn van hen dus niet over te hoeven gaan op warmbloeden. Ik denk dat warmbloeden alleen minder sober zijn als ze flink in de sport lopen. (en daar moet je ook maar net zin in hebben knipoog )
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptyma 30 mei 2011 - 22:00

Dus ik moet maar gewoon een sportpony van die dikke Dibble gaan maken? hilarisch
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptyma 30 mei 2011 - 23:40

fojoe schreef:
@Marja, geef jij eigenlijk beperkt of onbeperkt hooi in je pp?
Héél beperkt hooi op dit moment, en omdat ze ook nog eens heel handig zijn geworden met hun slowfeeders, is er eigenlijk helemaal geen sprake meer van het 'slowfeeding effect' boos. Ze krijgen nu 3 x per dag hooi en hebben dat iedere keer binnen een uur op kritisch... En dan zijn de meesten nog steeds te dik... Maar ook hier zijn er grote verschillen in hoe snel de paarden dik worden. Gelukkig heb ik twee PP's, en op dit moment staat 'het echtpaar' (lees: Randver van 36 en zijn grootste vriendin-die-niet-snel-dik-wordt Ánaegja) op het tweede PP om alle paden leeg te eten. Randver moet gras hebben omdat hij hooi nauwelijks meer kan kauwen, en Ánaegja gedijt in het voorjaar gewoon niet meer op alleen hooi. Ze wordt dan altijd een beetje depri, gaat steeds minder eten en valt dan snel af. Ook haar wintervacht raakt ze dan maar moeilijk kwijt. Nadat ze weer gras kreeg was binnen een week haar hele wintervacht verdwenen en glom ze als een spiegeltje!
Kortom: ook hier is het altijd schipperen. Mijn eczeemruin (gevoelig voor suikers in het gras) is nu precies goed op gewicht, maar de anderen (behalve het echtpaar) zijn eigenlijk allemaal te dik. Ik wil ze eigenlijk niet van elkaar scheiden (al is dat nu even wel zo met het echtpaar) maar als kudde bij elkaar laten, dus blijft het altijd behelpen met die diëten! We laten onze paarden pas op de wei nadat er gehooid is (wat hopelijk komende week gebeurt), dus daar valt nu ook nog niet mee te variëren.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptydi 31 mei 2011 - 3:14

oh, dan valt het hier eigenlijk nog best mee :<
mijn jonkie en opa staan samen en krijgen onbeperkt hooi (in wiebelnetten met kleine maas)
de tink staat tijdelijk apart met de schapen (omdat de omheining nog verder moet afgewerkt worden) en krijgt 2x per dag een portie hooi in 2 fijnmazige netten over elkaar, in een hooibak.
hij moet dus flink prutsen om het hooi eruit te krijgen, en ik hoor telkens weer 'tonk' als de hooibak na elke keer plukken weer op de grond landt clown
hij is intussen al dik 4 uur bezig met zijn portie van deze middag, dus ik ben best tevreden knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
Balayka




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 29-05-11

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptydi 31 mei 2011 - 3:29

Allemaal al bedankt voor de reacties! Ik sta blijkbaar niet alleen met dit probleem knipoog Ik denk dat het altijd zal schipperen zijn qua voeding als je een paard hebt wat snel dik wordt, maar het is natuurlijk niet altijd even fijn. Het is soms echt dweilen met de kraan open en dat werkt wel eens ontmoedigend.

Wieteke, ik heb toch ook al dikwijls gedacht dat een eventueel volgend paard alles behalve een snel dik wordend paard moet worden hoor! grijns Soms lijk ik met niets anders bezig dan gewicht, voeding en beweging geven, terwijl ik eigenlijk in de eerste plaats een paard had gekocht om gewoon gezellig wat mee te frutsen. Maar ik zie mijn beestje zo graag dat ik het ervoor over heb hoor ja Ik doe wat ik kan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptydi 31 mei 2011 - 4:07

tja, een kudde is leuk maar je ontkomt niet aan diverse voerbehoeftes, ik heb nu Delicia snachts apart op een paddock staan met extra hooi, zij valt anders echt teveel af, ze staat dan van half 11 tot half 7 apart, wel naast de andere paarden, liever laat ik haar in de groep, maar tja, of de rest word veel te dik, of zij te dun, blijft dus toch altijd wat schipperen.
het voordeel is dat ik ze aan huis heb staan dus ook redelijk makkelijk ff naar ze loop om het eea ff bij te sturen indien nodig.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptydi 31 mei 2011 - 4:40

Balayka schreef:
ik heb toch ook al dikwijls gedacht dat een eventueel volgend paard alles behalve een snel dik wordend paard moet worden hoor! grijns Soms lijk ik met niets anders bezig dan gewicht, voeding en beweging geven
Ja, het kost inderdaad veel energie om te bedenken hoe je het allemaal in goede banen leidt. Aan de andere kant is een paard dat snel te dun wordt ook heel lastig hoor! Mijn Ánaegja heeft enkele periodes gehad dat ik echt een beetje wanhopig werd, omdat ze eigenlijk te mager was, maar tegelijkertijd bijna niets wilde eten omdat het allemaal net niet naar haar zin was. En als het dan winter is en er is geen gras, maar zij wil alleen maar gras en geen hooi, tja, wat dan? Ook haar krachtvoer was dan niet naar haar zin en nu eet ze dagelijks slobber, dat is het enige dat ze vrijwel altijd lekker vindt. Dan heb ik toch eigenlijk liever paarden die snel te dik worden, al is dat ook lastig knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptydi 31 mei 2011 - 7:41

jeetje marja, ja dat lijkt me ook ontzettend onhandig idd, remmen is idd makkelijker dan stimuleren.
1 van onze honden, de ier, die eet ook erg slecht, de ene keer heel haar bak leeg, halve dag later kijkt ze dr na of dat we dr zouden gaan vergiftigen.
hier 1 paard die wel alles lust, maar rustiger eet en meer bescheiden is, daardoor moet ik haar ook echt geregeld apart zetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
veernr1




Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptywo 1 jun 2011 - 8:20

Marja schreef:
eigenlijk te mager was, maar tegelijkertijd bijna niets wilde eten omdat het allemaal net niet naar haar zin was. En als het dan winter is en er is geen gras, maar zij wil alleen maar gras en geen hooi, tja, wat dan? Ook haar krachtvoer was dan niet naar haar zin en nu eet ze dagelijks slobber, dat is het enige dat ze vrijwel altijd lekker vindt.

En voor deze gevallen kan ik de Subli Seniores Priores aanbevelen. Is ook geschikt als ruwvoervervanger, als ze moeilijk hooi eten wel een uitkomst! Toen wij vorig jaar de kleine pony zwaar hoefbevangen hadden, maar ze door de pijnstiller niet meer wou eten, heb ik haar met dit voer er weer bovenop gekregen. En ik heb allemaal zeikerds met eten, (vooral als er weer een poedertje o.i.d. door moet) maar dit wil er goed in.
En ja, je blijft continu bezig met het op gewicht houden, beide kanten op eigenlijk. Als er een mogelijkheid is om ze toch 's nachts apart te houden, dan kun je daar qua hoeveelheid voer (bijvoeren of juist minder dan de rest) toch al wat mee. Scheelt echt al behoorlijk. En verder vooral flink aan het werk houden, die dikkerds. Bij mij moeten ze allemaal minstens 5x in de week aan het werk zijn. En als het een keer zo uitkomt dat het 2x per dag wordt (omdat de bijrijder toevallig ook nog komt), prima! Gewoon laten komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptyzo 26 jun 2011 - 3:52

ik was vandaag bij de paardjes en vertelde iemand dat zij bij de shetlander dag was geweest in het dorp georganiseerd.
Toen was zij zeer verbaast over de "dikte" van mijn ponys, hoe ik het wel voor elkaar krijg om ze zo "slank" te houden.
Ze zei alle ponys die daar liepen waren giga dik en sommige zelfs of dierenleedachtige aan dik.
Nou dat moet wel heel dramatisch zijn.

Nu geef ik dmv strookbegrazing te eten en dit gaat erg goed, al vinden mensen die geen ervaring hebben met shetten dit erg weinig.
Maar ook bewegen heeft veel te maken met het in balans houden van dikte. Eentje van mijn koppel is gehandicapt en zij beweegt duidelijk minder en is daarom ook ietsje dikker dan de rest. Daar kan ik weinig aan doen, nog minder eten zou niet goed zijn maag en darm technisch gezien.
Maar paarden op een bepaald gewicht krijgen en houden kan soms een ingewikkelde zaak zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Emptyzo 26 jun 2011 - 7:53

zo te lezen lukt het je aardig.
hier blijft dat ook altijd weer de kunst om iedereen op het juist gewicht te houden, onze jaarling hengst staat tijdelijk thuis, niet handig tussen de merries, dus staat hij met mijn ruintje, die niet zo heel veel voer nodig heeft, inmiddels is hij behendig met zijn graasmasker dus staan ze nu samen overdag op de wei, blijft ook wel weer leuk om het zo te puzzelen dat het voor iedereen goed werkt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Gesponsorde inhoud





PP voor echt sobere paarden? Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP voor echt sobere paarden?   PP voor echt sobere paarden? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
PP voor echt sobere paarden?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» kruidentuin voor de paarden
» Het nieuwe bospad is open voor de paarden!
» takken niet goed voor paarden?
» "Natuurlijke stalling" voor mijn paarden (0297)
» Echt alleen een buitplek

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: