Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 De strijd tegen de modder

Ga naar beneden 
+6
inge
Wieteke
marion
Mai
Joyce
Berith
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptyvr 13 jul 2012 - 9:18

Vandaag is de loonwerker begonnen om mijn wensen met betrekking tot verhardingen te realiseren.
Eerst een plattegrondje van hoe de huidige situatie nu ongeveer is.

De strijd tegen de modder DSCN6078

En hoe dat er in het echt ongeveer uit ziet.
Het stuk pad naar de paddock toe (op de plattegrond het roze stuk linksboven)
De strijd tegen de modder 110712b
De groene mestbak gaat daar weg, waardoor de paddock twee meter langer wordt.

Dan het stuk vanaf het hek langs de paddock.
De strijd tegen de modder 110712e

Op de strook gras links (die verderop over gaat in modder) komt nog een rij stelconplaten.

Ook hier om de hoek van de stal komt nog een extra rij stelconplaten.
De strijd tegen de modder 110712d

Dan komt er vanaf de stal, onder het ooievaarsnest door (links van de hoofdpaal) een pad van betonplaten, naar voren
De strijd tegen de modder 110712g

Het hek en de palen tussen de twee weidegedeeltes gaat weg en links van waar nu de aananger staat wordt de mestbak ingegraven en daar komen dan stelconplaten omheen
De strijd tegen de modder 110712f

Het stuk tussen het hek van de weg en het hek van mijn bak wordt iets uitgegraven, dan komt er worteldoek onder en wordt er zand op gestort (nog een paddockje dus).
De strijd tegen de modder 110712i

En al het zand dat ze met deze acties afgraven wordt een heuvel naast de nieuwe paddock.
De strijd tegen de modder 110712j

En als alles klaar is, hebben de paarden in de winter meer ruimte. Dan kunnen ze niet alleen rond de stal maar ook rond de bak zonder dat ze in 20 cm diepe modder wegzakken.

En dan nu de vorderingen van vandaag. Ze hebben de mestbak geleegd en van zijn plaats gehaald. De eerste 9 stelconplaten zijn gelegd, het hek en de betonpalen zijn verwijderd en het begin van de heuvel is gemaakt. Maandag gaan ze weer verder.

De strijd tegen de modder 130712a

De strijd tegen de modder 130712c

De strijd tegen de modder 130712e

De strijd tegen de modder 130712g

De strijd tegen de modder 130712h

De strijd tegen de modder 130712j

De strijd tegen de modder 130712k

De strijd tegen de modder 130712i

De strijd tegen de modder 130712l

Sietske onderzoekt de veranderingen
De strijd tegen de modder 130712n

Al die machines is vrij dramatisch voor de wei, maar gelukkig heeft gras een goed herstellend vermogen dus over een paar maanden zullen al die sporen weer uitgewist zijn.
De strijd tegen de modder 130712b

De jongens die vandaag hier aan het werk waren, noemden het een paarden speelplaats grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptyvr 13 jul 2012 - 19:47

word leuk zeg! en vooral praktisch. Tjsa ik denk dat de loonwerkers hier onderling genoeg te lachen hebben als ze hier weer eens bezig zijn. De vijver graven en met het zand, een bult maken, vonden ze duidelijk leuk werk, maar denk dat ze ook wel erg gegniffeld hebben. Een vijver voor de paarden grinnik.
Heerlijk he, plannen maken en uitwerken om zo je paarden weer meer plezier en ruimte te geven, echt genieten!!
en dat gras trekt idd wel weer bij, net als die sporen, ik vind dat altijd best jammer om te zien, en verbaasd me hoe netjes het vaak weer rechttrekt.
succes met alles en bedankt voor de leuke foto's
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptyza 14 jul 2012 - 2:28

Leuk hoor Berith, dat je ons zo uitgebreid op de hoogte houdt compliment! Geen half werk, die plannen van jou knipoog! Ziet er goed uit. Leuke hobby hè, Paddockparadijs hilarisch!
Fijn dat je paarden komende winter wat meer droge bewegingsvrijheid zullen hebben!

Ik zag het ook somber in toen ze hier met het graven van de poel en het tientallen keren door de wei heen en weer rijden om het zand te storten voor de heuvel, al het gras in de grond hadden gereden... Maar mijn zorgen bleken ongegrond want het gras kwam na een poosje gewoon weer op.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptyza 14 jul 2012 - 3:35

Goed bezig zeg! Jammer dat het nu zo veel regent, dat geeft toch extra troep. Maar idd over een tijdje zie je het niet meer en ben je blij dat je het gedaan hebt.
Ziet er goed uit!
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptyza 14 jul 2012 - 11:03

Leuk om te zien, ben benieuwd naar het eindresultaat!

Hebben jullie trouwens geen drainage nodig onder de nieuwe zandpaddock?

Je hebt wel geluk dat jullie in een wat drogere hoek van het land zitten - hier kun je inmiddels echt niet meer met machines het land op. Zei vanmiddag nog tegen iemand dat wij net op tijd waren met het maken van het pad, want 2 dagen later was het al niet meer mogelijk geweest (er staat bij ons nog steeds een oplegger met rijplaten te wachten tot de grond droog genoeg is om 'm op te halen...). En dan denk je het handig te plannen als het midden in de zomer is :< .

Wat zijn trouwens de afmetingen van jullie platen? Van de foto's kan ik dat niet goed inschatten.

Veel succes maandag! Ben benieuwd hoe ze op de nieuwe heuvel zullen reageren!
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptyza 14 jul 2012 - 17:54

Met alle regen van de afgelopen dagen ben ik blij dat dit nu eindelijk uitgevoerd wordt. Het kost me aardig wat geld, maar het gaat het zeker waard zijn. Ella komt in oktober weer naar huis en met drie paarden is wat meer bewegingsruimte in de winter toch wel fijn.
Afgelopen winter hadden ze de paddock, de bak en het rondje om de stal. Ik wil ze zelf liever niet in de bak want het rollen en liggen is niet echt bevordelijk voor de bodem.

De platen die er nu gelegd worden zijn 2x2 meter. De platen die als pad onder het ooievaarsnest komen zijn smaller. Ik gok dat dat pad ongeveer een meter breed gaat worden.

Bij de tweede paddock komt geen drainage (heeft mijn huidig paddock ook niet). Doordat er wel worteldoek onder komt blijft het zand bovenop liggen en is het niet zo erg als er wat plassen komen, dat trekt meestal wel weer snel weg). En de grote paddock blijft altijd wel goed droog. Alleen met 48 uur regen aan een stuk door, staan daar wat plassen, maar als het dan weer een dag droog is, zijn die weer weggetrokken. Dus ze hebben eigenlijk altijd wel iets om droog te kunnen liggen.

Met de heuvel wordt het een beetje afwachten of ik ze daar de hele winter toegang toe kan geven. Hij is nutuurlijk gemaakt van de kleigrond die hier ligt. Het is wel de bedoeling dat daar weer gras over gaat groeien maar ik weet niet hoe dat gaat houden. Mogelijk dat ik hem deze winter nog afsluit zodat het allemaal eerst goed kan settelen.

Maar wie weet wordt het na volgende week droog en blijft het daarna heel lang heel droog grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptyzo 15 jul 2012 - 7:24

mooi hoor...daar zul je straks van genieten.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptyma 16 jul 2012 - 2:34

Ziet er leuk uit Berith. Vooral die overzichtsfoto vanaf je huis (denk ik ?), daarop is goed te zien hoe het wordt. Wat zal het fijn zijn, als je je paarden meer ruimte kunt bieden bij slechter weer.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptyma 16 jul 2012 - 4:35

over slecht weer hoef je niet te klagen. het is weer bagger vandaag.
Zeiknat geregend.... >)
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptyma 16 jul 2012 - 6:01

Ja met dit weer weet ik weer helemaal waarom ik mijn geld in mijn PP steek hilarisch

Ze zijn vandaag weer een stukje opgeschoten (en de modder rond de werkzaamheden is ook weer flink toegenomen :< )

Het uitzicht vanaf ons zolderraam, links van de stal ook een rij extra stelconplaten en het pad onder het ooievaarsnest door):
De strijd tegen de modder 160712a

Puinhoop en bagger. De groene mestbak gaan ze dus een eindje verderop ingraven.
De strijd tegen de modder 160712b

En hoe het eruit ziet als je op de grond staat:
De strijd tegen de modder 160712d

Het pad onder het nest:
De strijd tegen de modder 160712e

En de paddock die nu dus groter is en waar ze nog wat zand hebben aangevuld zodat hij overal gelijk is.
De strijd tegen de modder 160712g
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptyma 16 jul 2012 - 10:11

MOOI compliment !! (En NAT :<)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptyma 16 jul 2012 - 20:14

Fijn dat ze gister wel gewoon hebben kunnen doorwerken, ik moest nog aan jullie denken toen het hier (wederom...) met bakken naar beneden kwam...
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptyma 16 jul 2012 - 20:25

Wow, ziet er goed uit!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptydi 17 jul 2012 - 5:47

Wieteke schreef:
Fijn dat ze gister wel gewoon hebben kunnen doorwerken, ik moest nog aan jullie denken toen het hier (wederom...) met bakken naar beneden kwam...

Helaas zijn ze vandaag niet geweest. Er is hier gisteren ook wel erg veel regen gevallen (ruim 20 mm in 24 uur) en de wei is echt een zwembad. Hopelijk komen ze morgen wel weer.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptydi 17 jul 2012 - 7:49

Dat paadje onder het ooievaarsnest door is erg grappig, maar ben je niet bang dat ze de palen gaan gebruiken om te schuren?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptydi 17 jul 2012 - 8:01

Voor schuren ben ik niet zo bang, ik heb geen exceem paarden compliment Ze konden tot nu in de zomer ook onder het nest door en dan gebruiken ze het soms om te schuren. Maar los van het nest zijn er rond de stal ook veel plekken om te schuren dus dat doen ze daar ook. Maar gelukkig schuren ze niet veel, gewoon af en toe even achter de oren of de kont. Misschien ga ik bij de stal nog wel borstels ophangen idee
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptywo 18 jul 2012 - 5:43

Ze zijn vandaag weer flink aan het werk geweest en het wordt erg mooi.

De heuvel wordt verder gevormd.
De strijd tegen de modder 180712a

De mestbak is ingegraven
De strijd tegen de modder 180712c

De strijd tegen de modder 180712e

En ook daar komen stelconplaten omheen
De strijd tegen de modder 180712h

De kapot gereden wei is weer wat geegaliseerd en daar moet het gras nu weer terug gaan groeien.
De strijd tegen de modder 180712g

Het uitzicht vanaf ons balkon
De strijd tegen de modder 180712i

De paarden staan achter de bak in de wei en laten het allemaal rustig over zich heen komen
De strijd tegen de modder 180712j

Het pad naar de mestbak en de wal naast de sloot is ook wat opgehoogd.
De strijd tegen de modder 180712k

De mestbak met de stelconplaten eromheen (ik kan nu zo de kruiwagen er in leeggooien). Moet nog wel even bedenken dat ik er wat prikpaaltjes omheen zet zodat de paarden er niet vallen (al denk ik dat ze uitzichzelf wel goed oppassen, maar ja je weet natuurlijk nooit).
De strijd tegen de modder 180712m

En de paarden zijn inmiddels ook blij met hun extra stukje paddock en helpen een beetje met snoeien knipoog
De strijd tegen de modder 170712b

Morgen maken ze het hopelijk af. Ze moeten nog het stuk zand tussen het weide hek en de bak maken en de heuvel zijn uiteindelijke vorm geven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptywo 18 jul 2012 - 7:07

Wat fijn dat het zo'n stuk opgeschoten is! Daar gaan de paarden vast veel plezier aan beleven, en jij veel gemak.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptydo 19 jul 2012 - 9:46

De jongens van de loonwerker hebben de werkzaamheden vandaa afgerond en ik ben erg blij met het resultaat. De heuvel is alleen niet zo hoog, maar goed het is een heuveltje en heeft met kosten voor het afvoeren van de aarde gescheeld.

Dit is nu het uitzicht vanaf het balkon.
De strijd tegen de modder Foto

Vanaf de stal gezien met rechts de extra strook zand (met daaronder worteldoek zodat het niet gaat mengen met de kleigrond eronder).
De strijd tegen de modder Foto1

De mestbak met de verharding er omheen.
De strijd tegen de modder Foto2

En vanaf de mestbak gezien het nieuwe stuk zand en het heuveltje (dat lijkt op de foto platter dan de werkelijkheid.
De strijd tegen de modder Foto3

Nog een overzichtje:
De strijd tegen de modder Foto4

En nu mogen wij zelf weer aan de slag met het (terug) plaatsen van paaltjes en draad en moet het gras weer gaan groeien.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptydo 19 jul 2012 - 9:57

Mooi opgeknapt Berith compliment! En ook een laag heuveltje is een heuveltje knipoog.

Wat ik me nog afvroeg: komt die mestbak niet vol water te staan als het hard regent (en dat doet het nogal eens deze zomer kritisch)? Of zitten er gaatjes in?
En gaan de paarden ook wel eens het slootje in, of wordt dat nog afgezet met draad?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptydo 19 jul 2012 - 10:04

Er komt wel water in de bak met regen, maar de mest absorbeerd ook weer veel water dus tot nu toe gaat dat altijd wel goed.
Tot nu toe zijn de paarden nog nooit in dat tussenslootje gegaan. Wel vinden ze het gras dat daar weer gaat groeien altijd erg lekker. Het zijn ook maar hele ondiepe slootjes (20 cm of zo) die er puur liggen voor de afwatering. Aan de buitenkant van de wei ligt een serieuze sloot, die hebben we wel met paaltjes en draad afgeschermd. Rond de mestbak zullen ook wat paaltjes en draad komen om ongelukken te voorkomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptydo 19 jul 2012 - 10:31

Het is echt netjes geworden, joh!

Ga je het deel met zand ook afzetten of kunnen ze in de winter van het zand af het gras/de grond in? Ik merk bij ons op het puin dat de pony's via hun hoeven veel klei meenemen het pad op, en andersom dus ook wat steentjes meenemen naar de grastrack.

Hoe dik heb je het zand laten storten? Ik ben wel benieuwd hoe dat zich deze winter gaat houden, want ik zou ook nog wel graag een keer (misschien een leuk projectje voor volgend jaar, hihi) een ligplek met zand maken (en dan het liefst met een heel dun laagje zand op het puin, zodat er geen diepe voetsporen in kunnen komen die zich met water kunnen vullen verontwaardiging ).

Met deze nattigheid zul je vast fluitend uitmesten, nu je met de kruiwagen over de platen kunt rijden knipoog .
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptyvr 20 jul 2012 - 4:35

mooi compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptyza 21 jul 2012 - 1:18

Goed werk!
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Emptyza 21 jul 2012 - 2:36

grijns
Wieteke schreef:
Het is echt netjes geworden, joh!

Ga je het deel met zand ook afzetten of kunnen ze in de winter van het zand af het gras/de grond in? Ik merk bij ons op het puin dat de pony's via hun hoeven veel klei meenemen het pad op, en andersom dus ook wat steentjes meenemen naar de grastrack.

Hoe dik heb je het zand laten storten? Ik ben wel benieuwd hoe dat zich deze winter gaat houden, want ik zou ook nog wel graag een keer (misschien een leuk projectje voor volgend jaar, hihi) een ligplek met zand maken (en dan het liefst met een heel dun laagje zand op het puin, zodat er geen diepe voetsporen in kunnen komen die zich met water kunnen vullen verontwaardiging ).

Met deze nattigheid zul je vast fluitend uitmesten, nu je met de kruiwagen over de platen kunt rijden knipoog .
`

Ik moet nog even kijken hoe ik alles ga doen. Vandaag druk geweest met de paaltjes weer in de grond en dus bedenken hoe de draden gaan lopen en waar de paarden wel en niet mogen lopen. Ik denk dat als de heuvel weer helemaal begroeid is (ik heb er in ieder geval graszaad op gedaan), dat ze die samen met het zand erbij krijgen. Ze zullen her en der nog wel stukes modder gaan lopen, maar het pad zelf zal goed zijn, het gaat dan meer om stukjes in de bochten of onder aan de heuvel. Overigens is de heuvel toch hoger dan ik dacht. Je ziet het niet op de foto's maar het hoogste punt is toch ruim 1 meter boven de onderkant compliment

Verder zullen ze wel zand en klei meenemen op de platen maar af en toe een bezem erover en dan gaat het wel weer. knipoog

Waar het zand ligt hebben ze eerst een stuk uitgegraven (ik was er niet bij maar ik gok zo'n 15 cm). Daar hebben ze worteldoek neergegd en toen dus ongveer 15 cm zand. Nu dus kijken hoe dat gaat houden. Als het nodig is laat ik tzt er dan weer en lading zand bijstorten. Maar voor nu lijkt he voldoende.

En ik rij inderdaad inmiddels fluitend met de kruiwagen over de platen naar de mestbak en kiep als hup over de rand.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Gesponsorde inhoud





De strijd tegen de modder Empty
BerichtOnderwerp: Re: De strijd tegen de modder   De strijd tegen de modder Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De strijd tegen de modder
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» modder, modder en nog eens modder
» bescherming liksteen tegen regen?
» Werkt het PP preventief tegen molshopen in de wei?
» Schrikdraad apparaat beveiligen tegen diefstal.
» Planten en bomen tegen beestjes?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: