Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 bescherming liksteen tegen regen?

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
tessa




Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 14-11-09
Woonplaats : America, Noord Limburg

bescherming liksteen tegen regen? Empty
BerichtOnderwerp: bescherming liksteen tegen regen?   bescherming liksteen tegen regen? Emptyzo 15 nov 2009 - 23:32

Ik ben heel benieuwd of er iemand is die de liksteen ook ergens anders heeft liggen als in de stal zodat je iets hebt moeten bedenken dat het niet vooral smelt door de regen. Ik heb nu het bovendeel van een oude kattenbak op zijn kant staan waarin de liksteen ligt. Het beschermd de liksteen heel redelijk maar wat ik een beetje een nadeel vind is dat de paarden hun hoofd erg draaien om er goed bij te kunnen en zodra de steen in kleinere stukjes valt kan het daar niet meer liggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

bescherming liksteen tegen regen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bescherming liksteen tegen regen?   bescherming liksteen tegen regen? Emptyma 16 nov 2009 - 1:21

In het PP achter het bos hebben wij de afgelopen maanden de liksteen gewoon zonder bescherming tegen de regen op de grond neergelegd, wel in zo'n vierkante houder met pin (die je normaal gesproken ophangt). Het viel enorm mee met het 'wegsmelten', gebeurde eigenlijk niet of nauwelijks.

Op de Groote Peel (de begrazing) stond destijds een paal met daarop een vierkant plaatje (van hout denk ik?), iets groter dan de liksteen, daarop een pin waar de liksteen op kon, en aan de bovenkant zat er op die pin dan weer zo'n vierkant plaatje als 'dakje', waarschijnlijk met een moer o.i.d. erop geschroefd zodat het er ook af kon. Heel eenvoudig principe dus eigenlijk: paal - plaatje - pin - plaatje. Wat wel een nadeel is, is dat het dan weer een gemakkelijk schuurobject is voor eczemers 😢...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
tessa




Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 14-11-09
Woonplaats : America, Noord Limburg

bescherming liksteen tegen regen? Empty
BerichtOnderwerp: liksteen in de regen?   bescherming liksteen tegen regen? Emptydi 17 nov 2009 - 0:56

ja Marja zo'n systeem waarbij de paarden een schuurobject erbij hebben zou ik inderdaad niet snel doen met die twee eczemers van mij, als ik dat zo hoor hoef ik misschien niet bang te zijn voor veel verregenen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





bescherming liksteen tegen regen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: bescherming liksteen tegen regen?   bescherming liksteen tegen regen? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
bescherming liksteen tegen regen?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Planten en bomen tegen beestjes?
» Wat met hooibakken en regen?
» Hoe houdt jullie track het met de vele regen?
» De strijd tegen de modder
» Werkt het PP preventief tegen molshopen in de wei?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: