Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan?

Ga naar beneden 
+2
MoniqueBuu
Irene
6 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan?   Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Emptydi 26 jan 2010 - 1:18

Jullie hebben dus geluk knipoog , hier ligt echt weer een hele hoop. Het vriest hier nu ook hard, de mest kan nu ook niet opgeruimd worden, het zit flink vastgevroren.
Lastig Monique dat het zo glad is bij jullie, ik kan me voorstellen dat je dan even flink schrikt als Omar zo raar valt. Het zal ook wel een raar gezicht zijn geweest vanuit een bok zo vallen?
Bij mij waren de hengsten onderuit gegaan na steigeren, maar de klap op de grond viel eigenlijk erg mee. Het ging best zachtjes, net of ze erop voorbereid waren verontwaardiging .

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan?   Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Emptydi 2 feb 2010 - 6:41

Zo, de sneeuw is overgegaan in regen...en niet een beetje, het is hier de afgelopen maanden nog nooit zo nat
geweest absurd . Flink wat plassen en blubber, nou ja, hopelijk wordt het snel weer droog knipoog

Hoe is het weer nu bij jullie? En de track?

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan?   Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Emptywo 3 feb 2010 - 9:58

Gelukkig, de meeste sneeuw is hier ook weg.
Hoe gaan jullie om met gladheid?
Wij hebben (nog) geen PP en dus geen track door de wei. De paarden staan op een verhard stuk paddock (straatklinkers) in kleine groepjes.
Maar als je dus geen sneeuwschuift veranderd dat leuke laagje sneeuw waar ze lekker in rollen al snel in een spiegelgladde ijsplaat.
Ik ben dus zaterdag, zondag en maandag opnieuw druk aan het sneeuwruimen geweest.
Eigenlijk vind ik sneeuw fantastisch maar begin het nu toch wel zat te worden.
De paadjes naar de paddock strooi ik als het echt erg glad is zoals vanmorgen. Verder houd ik deze gewoon sneeuwvrij.
De paarden lopen hier alleen smorgens een keer en savonds een keer over dus dan vind ik dat beetje zout niet zo erg maar ik wil eigenlijk niet dat ze de hele dag in het zout staan...
Wat zijn jullie ervaringen????
En dan nog iets, bevroren drinkbakken buiten. Ik sjouw me een breuk aan water hahaha! Om dan de volgende morgen ijs te moeten hakken en dus weer nieuw water te moeten sjouwen. Iemand iets vorstbestendigs in elkaar geknutseld???
Volgend jaar wil ik namelijk iets beter voorbereid zijn op vorst en ander snertweer!
Zal je zien dat het volgend jaar helemaal niet vriest hihi!
Voor volgend jaar wil ik ook graag dichte/overdekte slowfeeders gaan gebruiken omdat er nu te veel verknoied wordt en als het nat regent lijken de paarden het ook niet meer lekker te vinden.

groetjes Nina
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan?   Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Emptydo 4 feb 2010 - 1:28

We hebben hier gelukkig niet zo heel veel gladheid gehad in de paddocks en op de paden, wel keihard bevroren ongelijke grond met hobbels en bobbels, waar je zowat je nek over breekt. Maar onze paarden leek dat niet te deren; zij renden evengoed soms nog stoeiend achter elkaar aan (wel op onbeslagen voetjes trouwens).

De drinkbakken is inderdaad extra werk met al die vorst kritisch. Wij hebben ligbaden met een vlottersysteem, maar met vorst sluiten we de watertoevoer af omdat anders de leidingen bevriezen. Dus dan is het weer het ouderwetse handwerk. Met vorst hakken we twee keer per dag met een schop het ijs stuk (zoveel mogelijk ook de randen, anders vriezen die steeds dikker aan) en scheppen het ijs dan uit het bad met zo'n grote, brede kunststof mesthark. Dat is echt een ideaal ding om het ijs uit het bad te scheppen zonder te veel water er mee uit te hozen. En dan weer water bijvullen met een 30 ltr jerrycan. Gelukkig neemt mijn man 's winters deze taak altijd op zich, want het is voor mij te veel gesjouw.

Onze paarden verspillen weinig hooi, door de draadmatten in de bakken. Het hooi wordt inderdaad wel nat, maar dat ga ik niet iedere keer weghalen hoor. In de wei eten ze het gras tenslotte ook als het geregend heeft knipoog. Wel check ik wat vaker de hooibakken en haal evt. sneeuw eruit (Brrrrrr... KOUD! ijskoud), schud het hooi weer even een beetje uit en door elkaar (vaak is nl. alleen het bovenste laagje nat) en doe de draadmat er weer op. Vaak zijn de paarden dan alweer helemaal tevreden.
Als het hooi echt doorweekt en papperig is geworden en dat al te lang ligt haal ik het uiteraard wel weg en gooi het op de mesthoop, maar niet al te snel dus knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan?   Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Emptyvr 5 feb 2010 - 1:55

Nina schreef:
Gelukkig, de meeste sneeuw is hier ook weg.
Hoe gaan jullie om met gladheid?

Wij strooien dan zand over de sneeuw. Niet op alle plekken hoor, maar meer waar het echt nodig is. Zout op sneeuw strooien heeft eigenlijk niet zoveel zin.
Gelukkig is de sneeuw hier echt helemaal weg hoera

Wat betreft water vullen, hebben jullie (Nina en Marja) dan geen lange slang? Wij vullen het dus met een slang (die dus in de stal hangt, andere gevaar voor bevriezing knipoog ) , dus geen gesjouw.
Overdag breek ik een paar keer het ijs voor de paarden. Het grappige is dat de paarden dit zelf ook heel goed kunnen doen, ik zag laatst de jonge hengst gewoon even met zijn voorbeen erop en daarna ging hij drinken grijns .

Trouwens goede tip Marja van die mesthark, ik zat de hele tijd met mijn handen het ijs weg te halen, best wel koud ijskoud grijns .

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan?   Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Emptyvr 5 feb 2010 - 8:13

Irene schreef:
Wat betreft water vullen, hebben jullie (Nina en Marja) dan geen lange slang? Wij vullen het dus met een slang (die dus in de stal hangt, andere gevaar voor bevriezing knipoog ) , dus geen gesjouw.
Ja, we hebben wel een lange slang waar normaal gesproken de baden inderdaad altijd mee gevuld worden, maar deze slang hangt op een plek in de schuur (bij de kraan knipoog) waar hij met strenge vorst toch bevriest. Nu heeft Richard daar een eenvoudig verwarmingselement neergelegd en gaat het net goed, waardoor de slang wel gebruikt kan worden. Dus die jerrycan hadden we eigenlijk alleen even nodig toen de boel bevroren was (we waren net te laat met het verwarmingselement knipoog).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan?   Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Emptyza 6 feb 2010 - 0:45

Marja schreef:

Dus die jerrycan hadden we eigenlijk alleen even nodig toen de boel bevroren was (we waren net te laat met het verwarmingselement knipoog).

O gelukkig, ik dacht al, als je elke dag met zoveel water moet sjouwen grijns . Handig zo'n verwarmingselement bij de slang, tja, je moet met paarden wel creatief zijn hè slimmerik .

-
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan?   Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Emptyvr 19 feb 2010 - 12:05

Hoi,

Ik heb sinds kort de H2go bag gekocht.
Was in de aanbieding bj de paardendrogist.
Je legt deze in de kruiwagen en vult hem met de slang met water.
Je vult in 1 keer een waterbak van 90 liter zonder te knoeien met water.
Ik heb in mijn wei een ouderwetse waterpomp staan, ik heb hier een oude fietsband overheen geschoven en kan nu dus moeiteloos mijn H2go bag vullen.
Ik vind dit echt de uitvinding.
Je kan hem ook bij Agradi kopen.
Ik zal binnenkort even een foto maken en deze hier plaatsen.

Groetjes Yvonne
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan?   Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Emptyvr 19 feb 2010 - 23:26

Leuk om van jou een ervaring met deze 'waterbag' te lezen Yvonne. Is het niet heel zwaar om te lopen met een kruiwagen met 90 ltr (= 90 kg) water erin, of valt dat mee? Misschien is het ook wel iets voor mij voor als het vriest, 't is altijd gemakkelijker dan te moeten sjouwen met volle jerrycans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan?   Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Emptyza 20 feb 2010 - 2:36

Ik ben er echt superblij mee, iets zwaarder als en volle kruiwagen mest.
Maar ik heb in 4 keer lopen 4 bakken vol ipv dat ik 6a7 keer moet lopen.
Het scheelt tijd en ik knoei niets en dat is nu ook wel fijn met de vorst periode. Ik loop nu ook makkelijk over een ongelijk stuk, kon ik voorheen niet met het water los in de kruiwagen.Dan was ik de helft al kwijt voor ik bij de bak was.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan?   Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Emptyza 20 feb 2010 - 2:52

Ik ben wel erg benieuwd hoe zo'n bag er dan uitziet, kan me er op dit moment helemaal geen voorstelling van maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan?   Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Emptyza 20 feb 2010 - 3:01

Zo ziet de zak eruit,
Ik ga morgen hem weer gebruiken voor water ik zal dan wat duidelijkere foto's maken.

Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Foto-VA7ZBK6N

Ik hoop dat je aan deze wat heb. Je kan hem ook bekijken bij www.agradi.nl of bij www.depaardendrogist.nl
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan?   Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Emptyza 20 feb 2010 - 3:56

Yvonne, ik zie dat je de foto in 'mijnalbum' hebt geplaatst, maar je kunt ook rechtstreeks foto's vanaf iedere website op het forum plaatsen (dus in dit geval rechtstreeks van Agradi). Rechtsklikken op de foto > 'Eigenschappen' kiezen > de URL(adres) kopiëren > die URL in je forumbericht tussen [ img ] en [ /img ] (zonder spaties)
plakken glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan?   Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan? - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Sneeuw! Wat vinden jullie paarden ervan?
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Opp. van jullie p.p. en aantal paarden?
» Wat en hoeveel voeren jullie de paarden bij?
» Hoeveel en wat doen jullie met de pony's/paarden?
» Een aantal foto's in de sneeuw
» De Avonturen van Maurits in de Sneeuw

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: