Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Zijn jullie al overstroomd?

Ga naar beneden 
+4
Joyce
Wieteke
fojoe
Mai
8 plaatsers
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptyza 13 nov 2010 - 0:19

Wat een water ontroering !!! Zijn jullie al overstroomd, weggespoeld, afgedreven??
Ik had een dag of 10 geleden de paarden naar ons (lager gelegen) PP achter het bos verhuisd omdat daar nog zoveel gras stond, maar als het zo doorgaat kan ik ze wel weer terugverhuizen, want ze staan in de wei gewoon in het water te soppen!
Oude Randver hebben we een regendeken omgedaan, zodat hij in ieder geval geen energie hoeft te verspillen aan het zichzelf warm houden.
De beek die bij langs ons perceel loopt staat ook hoger dan ooit.
Van mij mag de 'waterval' weer even stoppen nu kritisch !

Hoe staat het er bij de andere forumleden voor?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptyza 13 nov 2010 - 0:34

ik haat regen agressie

mijn hele pp is een moeras, zelfs in de bak staat een laagje water.
de enige plek waar de knollies hun voetjes nog droog kunnen houden, is de schuilstal.
en met 3x3 meter is die niet echt ruim voor 3 paardjes...

ik heb al weken geleden iemand gevraagd om een nieuwe laag zand in de bak te leggen, maar ik heb hem nog steeds niet gezien.
anders was de ellende al veel minder geweest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptyza 13 nov 2010 - 10:58

Hier in Zeeland is het ook een drama: in een groot deel van de wei waarin mijn pony's staan staat 5 cm water, en de rest is een en al blubber en plassen... Ik sta op een pensionstal en in de wei ligt geen verharding, dus een echt droog plekje is er niet meer te vinden. Mijn twee pony's en een Haflinger zijn de enige die nog 's nachts buiten blijven, maar ik heb deze week sterk zitten twijfelen of dit nog wel fijner voor ze is dan een 's nachts in een droge box... Tot nu toe heb ik ze toch maar buiten gelaten, maar na afgelopen nacht is het echt te bizar voor woorden. Na zondag geven ze wel droog (of droger?) weer af, maar ik vraag me af of dit water nog gaat wegzakken.

Normaal gesproken hadden alle paarden bij ons al een maand op stenen paddocks gemoeten, maar in verband met uitgelopen herbouw van de stallen (door een 'fijne' buurman die de bouw deze zomer is gaan aanvechten - gelukkig heeft hij verloren..) zijn er nu nog geen paddocks beschikbaar.

Voor m'n gevoel is er in de afgelopen maand de hoeveelheid regen gevallen die normaal in een halfjaar valt frustratie .
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptyza 13 nov 2010 - 20:06

tja tegen zoveel water is het meeste niet bestand, het pad naar het bos is half blub half waterplas, de paddock is wisselend, gelukkig kunnen ze op diverse stukken in het bos droog staan en hebben ze de loopstal en het stoepje voor de loopstal wat droog blijft.
Verder staan we met de MM op equirience en heb ik 2 nachten een poging gedaan om Kunst schoon te houden, dat is gelukt, vandaag blijft ze thuis, gisteren 3 demos gegeven en al 2 dagen op de stand gestaan en iedereen die dr wil aaien, mag ze vandaag lekker uitrusten in de blubber.
maar het zonnetje mag wel weer even de boel laten opdrogen idd, bah, maar goed, het is toch niet anders.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptyza 13 nov 2010 - 21:39

Hier ook zeer nat. De bak is een zwembad, de paddock ook erg nat maar aan de randen nog wel wat droge stukken. Ik ben blij dat ik deze zomer een deel van het pad helemaal bestraat heb. Dat is nu eigenlijk het enige stukje waar ze nog wat kunnen lopen. De wei kunnen ze echt niet in (als ik er zelf loop maak ik al gaten van 10 cm diep) die is net een rijstveld. Een ander stuk van het pad wat nog open is, is erg modderig, ik merk dat ze daar niet eens willen komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptyzo 14 nov 2010 - 2:38

ik heb 2 paardjes tijdelijk in de hondenkennel geparkeerd clown
die is 12x6 meter dus toch nog een stuk ruimer dan een stal, en ze hebben tenminste droge voeten.
de 3e wil nog wel eens ruzie zoeken, dus die is in de pp gebleven.
hij krijgt zijn hooi nu in de schuilstal, dus kan ook droog staan.
de kennel ligt vlak naast de pp, dus in zekere zin staan ze nog steeds samen.
het regent niet meer, maar ik hoop wel dat het water snel wegtrekt.
grind uitmesten is niet zo'n succes :<
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptyzo 14 nov 2010 - 21:14

tja dat mestruimen is echt een ellende met het natte weer, door de blubber ploeteren met je kruiwagen, mestscheppen tussen de blubber, niet handig, het weer ziet er hier nu al weer een stuk florizanter(hoe schrijf je dat?) uit gelukkig.
Ik ben vandaag heerlijk vrij, dus ga maar eens beginnen aan het mestruimen, mijn man heeft om half 7 al gevoerd, dus ik kon lekker uitslapen compliment .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptyma 15 nov 2010 - 21:36

Bij mij is de wei aardig nat maar ik heb ze al weer een paar weken op mijn winterstuk staan, dat stuk kan veel hebben.
Dat ligt vrij hoog en er zijn nog steeds droge stukken.
Mijn pad is nu afgesloten, als we echt vorst krijgen en alles is hard gevroren dan kan mijn pad weer open, anders van het voorjaar pas weer.

Om mijn hooibak heen is het vrij nat ik heb daar nu een paar grindtegels omheen gelegd, kijken of dat een beetje werkt, tot nu toe wel, ik kan nu ook met droge voeten mijn hooibak vullen.

Aan de ene kant hoop ik op een winter met veel vorst, zo'n pak sneeuw als vorig jaar vind ik ook niet erg, alles beter als al die regen!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptydi 16 nov 2010 - 4:14

Ik wil de paarden juist graag het hele jaar door op het PP houden, om de weides te sparen/rust te geven. Doordat het nu zo vreselijk nat is (hoewel we hier in het noorden volgens mij absoluut nog niet mogen klagen als we het vergelijken met het zuiden) kunnen ze minder rennen. Maar dan moet ik ook bewust zeggen 'minder rennen', want terwijl ik dit zit in te tikken racen hier een paar langs de caravan. Dat is een wat droger stukje, dus daar maken ze dankbaar gebruik van, en weten ze heel snel.
Ben wel benieuwd hoe het zal gaan bevallen, dit wordt onze eerste winter met het PP.
Maar wat je zegt Yvonne, dat er wel weer zoveel sneeuw mag komen... Ben ik het helemaal mee eens. Maar ik durf dat meestal niet hardop te zeggen. compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptydi 16 nov 2010 - 19:34

tja aan beweging komen ze niets te kort, ondanks dat het pad naar het bos soms gedeeltelijk onder water staat, word er hier geregeld plankgas naar het bos gerent, of weet terug.
en dan denk je misschien, ja tuurlijk, die jonge paarden, nou, Kunst van ruim 17 vind het prachtig om zo hard als het kan, naar het bos te rennen, echt genieten, tja en met een wit paard dat door de blubber rent geeft dat een heel mooi effect knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptydi 16 nov 2010 - 20:09

MoniqueBuu schreef:
Maar wat je zegt Yvonne, dat er wel weer zoveel sneeuw mag komen... Ben ik het helemaal mee eens. Maar ik durf dat meestal niet hardop te zeggen. compliment
Haha, niet alle mensen kijken blij als ik zeg dat ik weer zo veel sneeuw wil, haha. Het wordt nooit zo gewaardeerd.
Maar de gemiddelde nederlander heeft elke dag te klagen over het weer: te nat, te droog, te koud, te warm, te benauwd en noem maar op.
Ik neem het zoals het is, je doet er toch niets aan! Ik probeer overal maar de voordelen van te zien haha.
Ik vond de sneeuw echt genieten, de paardjes ook. Veel beter als deze nattigheid en modder.
Ok, er zitten best een paar nadelen aan, maar voor de paardjes zie ik meer voordelen, en ik...ik geniet er heerlijk van met de kids. Dat is elke dag weer feest in de wei.
Vorig jaar werd me al gesmeekt of ik asjeblieft in oostenrijk wilde gaan wonen haha.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptywo 17 nov 2010 - 3:35

zelf vind ik sneeuw ook heel mooi, ben me wel altijd bewust van het feit dat het ook weer gaat dooien dus dat het dan weer even een zooi word, verder vind ik in mijn werk, sneeuw niet handig en ik heb dan wel direct te doen met de mensen die rolstoel afhankelijk zijn, die kunnen niet of nauwelijks de deur uit als er sneeuw ligt.
Zelf kan ik er wel echt heel erg van genieten, een mooie witte wereld om me heen, ik vind alle jaargetijdes wel zijn charmes hebben.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptyzo 21 nov 2010 - 6:55

Gelukkig dat er meer mensen last hebben van de vele regen grijns . Hier ook voor het eerst een klein gedeelte moeten afsluiten. Ik geef Yvonne wel gedeeltelijk ( knipoog ) gelijk wbt de sneeuw. De vorige winter zijn we prima doorgekomen, de track bleef helemaal goed. Maar dit was gewoon gigaveel water en dat loopt ook niet zo makkelijk en snel weg.

Evengoed kunnen de paarden nog prima bewegen, rennen en spelen, dus die zijn verder nog steeds heel gelukkig met hun PP glimlach !
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptyzo 21 nov 2010 - 11:29

Zo, na een week ziek ben ik weer opgekrabbeld glimlach.
Het water is weer een heel stuk gezakt na een droge week en de paarden staan gelukkig niet meer te soppen in de wei. Als we dit weer een tijdje houden kunnen ze weer flink hun best gaan doen om al het gras op te gaan eten!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptyma 22 nov 2010 - 6:52

De voorspellingen voor eind deze week zijn 15cm sneeuw! Als ze gelijk hebben komt er dan ook niet veel meer van grazen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptyma 22 nov 2010 - 6:54

ow leuk, sneeuwfoto's doen het altijd goed haha
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptydi 23 nov 2010 - 0:51

Daar gaan we weer... Nou ja, ik vind het beter dan al die nattigheid.
Als het dan maar niet de hele tijd schommelt tussen dooien en vriezen, anders blijft het ook een natte boel :< .
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptydi 23 nov 2010 - 2:37

MoniqueBuu schreef:
De voorspellingen voor eind deze week zijn 15cm sneeuw! Als ze gelijk hebben komt er dan ook niet veel meer van grazen.
15 cm??? Oh sjips absurd!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Emptydi 23 nov 2010 - 2:43

hoera kerstman Ik heb de sneeuwpakken van de kids al opgezocht!! hoera kerstman
laat maar komen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Gesponsorde inhoud





Zijn jullie al overstroomd? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zijn jullie al overstroomd?   Zijn jullie al overstroomd? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Zijn jullie al overstroomd?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoe zijn jullie aan je land gekomen?
» Waar laten jullie de (stal)mest en hoe regelen jullie de afvoer hiervan?
» Zijn er ook nadelen?
» Hoe is het met jullie watervoorzieningen?
» We zijn rond!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: