Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Hoe zijn jullie aan je land gekomen?

Ga naar beneden 
+2
Mai
Wieteke
6 plaatsers
AuteurBericht
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Empty
BerichtOnderwerp: Hoe zijn jullie aan je land gekomen?   Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Emptydi 9 maa 2010 - 2:21

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie allemaal aan jullie weiland gekomen zijn. Hoorde het al bij jullie huis, hebben jullie het gehuurd of aangekocht en hoe hebben jullie het dan gevonden?

Op de site van LTO worden wel weilanden aangeboden, maar die zijn voor mij veel te groot (en dus te duur) en vaak liggen ze ook erg afgelegen, waardoor ik bang zou zijn voor diefstal en ongelukken die te laat worden opgemerkt... Ben nu al zo ver dat ik denk zelf grondeigenaren te moeten benaderen om aan te geven dat ik interesse zou hebben als zij ooit besluiten hun land te verkopen of voor langere tijd te verhuren, maar of dat veel succes op zal leveren...?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zijn jullie aan je land gekomen?   Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Emptydi 9 maa 2010 - 2:38

Dat doe je goed Wieteke, al die nieuwe topics compliment!

20 Jaar geleden, toen ik mijn eerste eigen paard kocht, ben ik een paar boeren langs gegaan om te vragen of ik mijn paardje bij hun in de wei mocht zetten. Zo had ik vrij snel beet, maar bij die boer was ik na 3 maanden weer weg omdat zijn vrouw zich overal mee bemoeide (zelfs hoe vaak ik reed!).
Daarna zijn we bij een andere boer uitgekomen, die zo'n 30 ha koeiengrasland had, waarvan we toen een stukje van ca. 2.500 m² konden huren. Dat was op basis van helemaal zelf voor alles zorgen en dat was precies wat we wilden. We mochten er zelfs van hem een schuilstalletje op bouwen, als het maar onder de 2 m hoog bleef. Later (toen onze paardenstapel zich uitbreidde) hebben we daar nog een stuk bijgehuurd, zodat we toen totaal ca. 1 ha weiland hadden. Daar hebben we 8 jaar met heel veel plezier gestaan, tot 1998 (voor 100 gulden per maand, niet te geloven toch?), want toen hadden we eindelijk gevonden wat we zochten: een boerderij met eigen grond!
Dat was een boerderij met 1,13 ha grond (het hele perceel, incl. huis en schuren dus). Na enkele jaren hebben we nog een stuk landbouwgrond van 1,29 ha erbij kunnen kopen, 500 m verderop. En nou weet ik toch niet meer helemaal zeker hoe we daaraan zijn gekomen??? (Alzheimer light... denken). Volgens mij stond er toen gewoon een bordje 'Te koop' in dat land.

Het afgelegen liggen is inderdaad soms best griezelig, hoewel wij toch 8 jaar lang op zo'n afgelegen stuk hebben gestaan met de paarden en eigenlijk nooit problemen hebben gehad.
Het tweede stuk grond dat we (waar we nu wonen) later bij hebben gekocht ligt gelukkig recht tegenover een huis, waarvan het lijkt of het daarbij hoort, dus dat schrikt denk ik behoorlijk af.

Er zijn agrarische makelaars (googlen?) en ook de Funda website heeft een agrarische afdeling, 'Funda Landelijk', waar je kunt zoeken op landelijk gelegen huizen/boerderijen, maar ook op losse grond.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zijn jullie aan je land gekomen?   Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Emptydi 9 maa 2010 - 2:54

O, wat stom! Keek vroeger ook geregeld op die Funda-site, maar was die dus helemaal vergeten... Helaas hebben ze niets hier in de buurt erop staan, en zonder auto ben je vrij beperkt qua reisafstand.

Ik denk dus dat ik toch maar eens rond moet gaan neuzen in de buurt en een beetje brutaal mensen moet gaan benaderen. Voordat ik Dibble kocht heb ik al wat boeren gevraagd of ze land te huur hadden, maar iedereen was toch te bang voor vernieling van het grasland. Dan heb ik liever een eigen stukje dat ze naar hartelust in een modderpoel mogen veranderen.

Wel super dat je een boerderij met eigen grond hebt kunnen vinden, dat is natuurlijk helemaal ideaal. Maar als alleenstaande freelancer verwacht ik niet dat dat de komende jaren binnen mijn mogelijkheden zal liggen knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zijn jullie aan je land gekomen?   Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Emptydi 9 maa 2010 - 8:43

Op Marktplaats vind je bij stalling en weidegang soms ook wel eens wat kleine stukjes grond te huur. Hier in de omgeving tenminste wel. Ik weet natuurlijk niet of daar ook stukjes bij jou in de buurt zijn, maar het is de moeite van het zoeken wel waard lijkt me.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zijn jullie aan je land gekomen?   Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Emptywo 10 maa 2010 - 2:32

Waar woon je eigenlijk Wieteke?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zijn jullie aan je land gekomen?   Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Emptywo 10 maa 2010 - 11:40

** Hoihoi,

Ik had het grote geluk dat na 15 jaar huren, de vorige eigenaar van ons perceel het ons te koop aanbood.
Dit land is al sinds mensenheugenis in zijn familie, maar hij kwam nu op leeftijd en de kinderen hadden geen interesse.
Omdat wij altijd erg nette huurders waren, en ook onze handen uitstaken om bij te dragen aan het onderhoud van het stuk,
heeft hij ons als eerste benaderd.
Daar waren we natuurlijk erg blij mee.
Wel gek hoor, als het na 15 jaar ineens je eigendom is... dat wil er voor je gevoel nog niet zo in! Moest echt aan het idee wennen.

Groetjes
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zijn jullie aan je land gekomen?   Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Emptywo 10 maa 2010 - 19:06

Dat zal inderdaad wel even wennen zijn, maar wel enorm fijn!

@Marja: ik woon in Zeeland.
Terug naar boven Ga naar beneden
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zijn jullie aan je land gekomen?   Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Emptyza 13 maa 2010 - 10:58

Toen ik 4,5 jaar geelden plannen had om hierheen te verhuizen was ik op zoek naar een plekje voor mijn paard.
Ik had een advertentie op Marktplaats gezet. Er reageerde een man die 8000m2 weiland had met 1 haflinger erop.
Helaas zonder stal en zonder rijmogelijkheden en dus niet geschikt voor mijn paardje die ik aan het inrijden was.
Gelukkig toch een leuke stal gevonden voor hem.

Mijn 2 pony's stonden bij mijn ouders in zeeland, toen ik hier eenmaal woonde leek het me leuk om ze hier ook heen te verhuizen.
Ik heb die man gebeld die me de wei aanbood, en wat bleek, hij had net de haflinger verkocht en de huur opgezegd.
Hij bracht mij in contact met de eigenaar en kon het meteen huren.
Ik had precies op het goede moment contact opgenomen, anders was het waarschijnlijk aan mijn neus voorbij gegaan.

Ik ben erg blij met mijn wei, ik doe zelf al het onderhoud.
Ik betaal maar 40 euro per maand, ongeacht hoeveel paarden er lopen.

Ik heb al een aantal keer gevraagd of ik het kan kopen, maar daar wil de eigenaar niet aan, die hoopt dat hij ooit uitgekocht wordt voor woningbouw.
Het is al een oude man, hij zegt "als ik niet meer leef moeten mijn zoons maar zien wat ze ermee doen".
Dus wie weet, ooit in de toekomst!!

Ene kant van mijn wei!
Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Foto-GYW8AFLP
Andere kant van mijn wei! Loopt door tot net na mijn paardjes.
Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Foto-R4FAHEWI
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zijn jullie aan je land gekomen?   Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Emptyza 13 maa 2010 - 19:25

Wat een mooi plekje! kwijl
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zijn jullie aan je land gekomen?   Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Emptyza 13 maa 2010 - 19:47

Ik keek regelmatig op funda, tikte dan in hoeveel m2 grond ik wilde, maximale vraagprijs en midden van het land. En daar kwam dit plekje uit te voorschijn. het is echt uniek want we hebben een gewoon jaren 70 rijtjes huis, maar achter het huis zit nog een stuk grond van bijna een halve hectare. Op die grond stond al een stal en was een bak aangelegd. We wonen er nu 3 jaar en zijn er nog steeds heel erg blij mee.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zijn jullie aan je land gekomen?   Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Emptyza 13 maa 2010 - 23:54

Berith schreef:
Ik keek regelmatig op funda, tikte dan in hoeveel m2 grond ik wilde, maximale vraagprijs en midden van het land. En daar kwam dit plekje uit te voorschijn. het is echt uniek want we hebben een gewoon jaren 70 rijtjes huis, maar achter het huis zit nog een stuk grond van bijna een halve hectare. Op die grond stond al een stal en was een bak aangelegd. We wonen er nu 3 jaar en zijn er nog steeds heel erg blij mee.

Dus je vond via Funda het huis + de grond die erachter lag, dus het hoorde al bij elkaar? Of had je het huis al en vond je daarna de grond die erachter lag?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zijn jullie aan je land gekomen?   Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Emptyzo 14 maa 2010 - 1:00

Het huis en de grond hoort bij elkaar. Oorspronkelijk niet, maar enkele bewoners voor ons hebben dat er ooit bijgekocht zodat het nu bij elkaar hoort.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zijn jullie aan je land gekomen?   Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Emptyma 15 maa 2010 - 3:28

Da's echt een unieke kans geweest zeg, een rijtjeshuis met een halve hectare grond erachter compliment! Dat zie je niet vaak.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Gesponsorde inhoud





Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe zijn jullie aan je land gekomen?   Hoe zijn jullie aan je land gekomen? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hoe zijn jullie aan je land gekomen?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» 1ha land laten maaien....wat met het gras doen?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: