Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Spannende plannen!

Ga naar beneden 
+22
FrancisD
Mai
MarjoSophie
MoniqueBuu
Natural Horsetrainer
Wieteke
inge
margreett
fojoe
BuitenZinnig
Rodastodum
Neel
Het Sjok
Lucienne
Marina
yvonnedejong
Nina
ponylady
Ellen
helma
Irene
Berith
26 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyvr 26 maa 2010 - 11:44

Langs ons huisperceel loopt een beek. Ooit - lang geleden - slingerde die beek, maar op een gegeven moment (meer dan een halve eeuw geleden denk ik?) werd besloten dat dat niet praktisch was, dus werd de beek recht gelegd. Maar niets is zo veranderlijk als de mens, dus nu heeft het Waterschap besloten dat de beek weer moet gaan meanderen. Omdat dat herinrichtingsproject een strook grond vergt van zo'n 40 m breed, is het Waterschap in onderhandeling met iedereen die percelen langs de beek in eigendom heeft, om grond aan te kopen voor het project. Van ons huisperceel wil het Waterschap graag de helft, maar daar voelen we niets voor omdat we dan een perceel overhouden van maar 25 m breed. Gelukkig kunnen ze ons tot niets verplichten, de grondverkoop is op vrijwillige basis. De huidige situatie ziet er zo uit (klik op de afbeeldingen als je ze groter wilt zien):

Spannende plannen! Foto-J3MMKQYE

De groene percelen hebben we nu in eigendom, rechts het huisperceel, links het perceel achter het bos.

Wat we wel gaan doen is ons tweede perceel achter het bos inruilen tegen een perceel aan de andere kant van de weg. We hebben daar wel even over zitten dubben, want er zijn voor- en nadelen. Het huidige perceel ligt nogal laag en daardoor is minstens de helft ervan in de winter niet te gebruiken als PP (de onderste helft langs de beek). Daarom is het voor het Waterschap natuurlijk wel interessant voor de nieuwe loop van de beek en zou het voor ons interessant zijn om te ruilen tegen een hoger, droger perceel. We zijn echter wel gehecht aan de heerlijke plek langs de bosrand, die ook veel stiller is dan het perceel dat we krijgen. Dat ligt nl. aan de noordkant pal langs de snelweg. Ook is het daar open en is er geen natuurlijke beschutting. Maar ja, een droger perceel is natuurlijk ook wel heel aantrekkelijk en we kunnen er zelf bomen en struiken aanplanten (dat mag hier allemaal knipoog). En het geluid van de snelweg, tja, dat moeten we dan maar op de koop toe nemen. We hebben dus besloten om het te gaan doen.

Omdat we toen nog verder gingen denken, kregen we ineens het plan om te proberen een stuk van het bos te kopen. Het is een stuk gemeentebos met veel variatie en hellingen (niet te steil) waar we een prachtig PP-pad zouden kunnen aanleggen lekker! Ook kunnen we dan een handige oversteek maken naar het nieuwe perceel aan de andere kant van de weg. De weg is maar smal en er komen hooguit 5 auto's per dag langs, dus het is heel goed te doen om een paar draadjes over de weg te spannen, zodat we onze paarden heel gemakkelijk kunnen laten oversteken vanuit het bos naar het perceel aan de overkant. Ooooh, dat bos lijkt me zo geweldig!
Zo zou de nieuwe situatie dan worden:

Spannende plannen! Foto-M6XN8FKE

Bij de pijl komt dan de oversteek.

Het Waterschap gaat voor ons proberen te regelen dat we het stuk bos kunnen kopen en die kans is aardig groot, omdat de gemeente al had toegezegd aan het Waterschap dat er een pad mocht komen om een oversteek te maken. Er is alleen wel de voorwaarde dat het bos bos moet blijven en dat er geen bomen beschadigd mogen worden voor de paarden. Maar dat is voor ons geen probleem, we wíllen het juist bos houden en zouden sowieso het pad door het bos afrasteren.

Ik heb er ook nog maar even een fantasietekening bijgedaan om een idee te krijgen van de meanderende beek in de toekomst. Dit wordt een hele mooie strook natuurgebied en wat helemaal geweldig is, is dat het Waterschap ons heeft verteld dat we waarschijnlijk straks dat gebied ook mogen laten begrazen door onze paarden! Zo'n natuurgebiedje moet immers onderhouden worden en daar worden vaak Galloways of pony's voor ingezet. 't Zou natuurljk fantastisch zijn als we dat straks hier naast ons huis hebben hyper!

Spannende plannen! Foto-KPTKTP8Y

Wel jammer dat het stukje beek langs ons huisperceel recht zal blijven, de buurman aan de andere kant van de beek wil helaas niet meewerken aan het project... Maar goed, hoe dan ook denk ik dat het iets prachtigs wordt glimlach!

We hebben straks wel een hoop werk voor de boeg, want het stuk bos en het nieuwe perceel moeten natuurlijk helemaal afgerasterd worden; en ook nog dubbel, want het wordt natuuuuuurlijk weer een PP grijns! Daar ga ik nog heel wat leuke plannen voor bedenken slimmerik. Ik zit me nu al te verkneukelen, vooral dat bos lijkt me zooooo leuk!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyvr 26 maa 2010 - 12:28

Jeetje, dat klinkt inderdaad enorm spannend! Een goed excuus om weer nieuwe plannen te maken ja
Terug naar boven Ga naar beneden
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyvr 26 maa 2010 - 18:20

Wow dat klinkt leuk. Zo'n stuk bos waar ze doorheen kunnen lijkt me ook geweldig leuk!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyvr 26 maa 2010 - 23:14

Leeeuuuk!!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyza 27 maa 2010 - 0:28

Dat zijn inderdaad leuke plannen Marja! Ik kan me voorstellen hoe enthousiast je hierover bent, het is duidelijk te lezen aan je manier van schrijven grijns .

Hoe ga je het dan eigenlijk doen met die oversteek? Dan een keer per dag laten wisselen ofzo?

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyza 27 maa 2010 - 3:31

Irene schreef:
Hoe ga je het dan eigenlijk doen met die oversteek? Dan een keer per dag laten wisselen ofzo?
Ja, ik denk dat we ze dan 's morgens naar het grote stuk laten oversteken en 's avonds weer terug naar het stuk bij huis. Wel een fijn gevoel als ze 's nachts bij huis staan.
's Zomers met heel warm weer zouden we het dan omgekeerd kunnen doen, zodat ze overdag lekker in de stal (of in het bos hyper!) tegen de zon kunnen schuilen.

Ik heb vanochtend het nieuwe perceel en het bos gefilmd, zal vanavond het filmpje in elkaar zetten en plaatsen, zodat jullie een idee kunnen krijgen.

En nou maar duimen dat de gemeente het stuk bos inderdaad aan ons wil verkopen. Ze willen absoluut niet dat het bos aangetast wordt (bv. de bomen door paarden aangevreten) maar dat willen wij ook niet. En met een eczemer is het zelfs zo, dat we het paard tegen de bomen moeten beschermen i.p.v. omgekeerd knipoog. Verder willen we niets omhakken (okee, hier en daar een polsdik boompje dat in de weg staat) maar het pad daar aanleggen waar het bos zelf van nature de ruimte biedt, zodat je een leuk slingerpad krijgt. Het pad zetten we dan af met schrikdraad, zodat de paarden van de bomen afblijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyza 27 maa 2010 - 4:27

Haha, je adrenaline spat van het scherm! Ik ken het gevoel, je kunt bijna niet wachten!
Leuk Marja, zou mooi zijn joh als het allemaal gaat lukken.

Duimen maar hoera !

Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Ellen

Ellen


Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 17-03-10

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyza 27 maa 2010 - 4:33

Dat klinkt allemaal heel leuk. Ik hoop voor jullie dat het door kan gaan. En ga dan uiteraard e.e.a. hier volgen om ideeën op te doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://EllenAngelino.Come2me.nl
ponylady

ponylady


Aantal berichten : 88
Registratiedatum : 07-02-10

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyza 27 maa 2010 - 7:28

Leuk zeg , een stukje bos erbij compliment
En natuurlijk niet verkeerd dat je straks een droger stuk wei erbij hebt , zeker hier in Holland Spannende plannen! D005

Ben benieuwd naar dat filmpje .
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyza 27 maa 2010 - 8:27

ponylady schreef:
Ben benieuwd naar dat filmpje .
YouTube is hem op dit moment aan het 'verwerken' en dat duuuuuurt en duuuuuurt verontwaardiging... Dus nog even geduld...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
ponylady

ponylady


Aantal berichten : 88
Registratiedatum : 07-02-10

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyza 27 maa 2010 - 10:03

Ik wacht Spannende plannen! Rolleye0012 ben niks nieuwsgierig hoor Spannende plannen! A025

Een filmpje uploaden bij YouTube gaat zoooo traag Spannende plannen! Sign0176
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyza 27 maa 2010 - 12:05

Wauw Marja,
Wat gaaf!!! Wel jammer van die weg maar als het idd zo rustig is...
Ben erg benieuwd of je idd het bos kan kopen.
Heeft geen van de paarden eczeem bij jou Marja? Dan is 'tussen de bomen' toch iets minder goed omdat er meer muggen zijn?
Ik wil eigenlijk ook wat bomen poten langs het stuk voor Dahab. Misschien zodat ie wat minder zicht op de merries heeft maar ben bang voor extra muggen?!
Succes met je plannen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
ponylady

ponylady


Aantal berichten : 88
Registratiedatum : 07-02-10

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyza 27 maa 2010 - 21:47

Ik heb 't filmpje gezien grijns
Ik kreeg vanochtend mijn weekelijkse nieuwe filmpjes van YouTube , waar ik een abonnement op heb , en hij zat 'r al bij .

Leuk , leuk leuk compliment
Jij hoeft je de komende tijd niet te vervelen zweep

Het is nog een flinke lap grond , daar aan de overkant .
Is dat stuk net zo groot als 't stuk dat je nu gaat inleveren ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyza 27 maa 2010 - 22:40

Nou, hier dan eindelijk het filmpje, met wat verklarende tekstballonnetjes (erg handige optie van YouTube!) glimlach:



Nina schreef:
Heeft geen van de paarden eczeem bij jou Marja? Dan is 'tussen de bomen' toch iets minder goed omdat er meer muggen zijn?
Ja, ik heb wel een eczemer, Frosti. Inderdaad kunnen er bij bomen meer insecten zitten, maar aan de andere kant geven bomen ook weer veel beschutting tegen de warmte en dat zoekt Frosti vaak juist op. Ik ben met hem in relatie tot zijn eczeem veel bezig met voeding (lees: weinig vers gras!) en dat ging afgelopen zomer zo goed, dat hij toen van de mugjes ook weinig last had en regelmatig helemaal zonder deken kon.
Ik zie de mugjes als laatste schakel in het eczeemproces. Eczeem is m.i. een verstoring van de stofwisseling (door allerlei oorzaken: voeding, hormonen, stress, locatie etc. etc.) waardoor het paard extra aantrekkelijk wordt voor mugjes. Als de basale verstoring wegvalt of vermindert, wordt hij ook minder aantrekkelijk voor de mugjes.

ponylady schreef:
Het is nog een flinke lap grond , daar aan de overkant .
Is dat stuk net zo groot als 't stuk dat je nu gaat inleveren ?
Ja, en het zou misschien zelfs nog iets groter kunnen worden, als de gemeente per m² grond een wat lagere prijs vraagt dan wij van het Waterschap voor het andere stuk krijgen. Daar hopen we natuurlijk op glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyza 27 maa 2010 - 23:35

Marja schreef:
Ja, ik denk dat we ze dan 's morgens naar het grote stuk laten oversteken en 's avonds weer terug naar het stuk bij huis. Wel een fijn gevoel als ze 's nachts bij huis staan.
's Zomers met heel warm weer zouden we het dan omgekeerd kunnen doen, zodat ze overdag lekker in de stal (of in het bos hyper!) tegen de zon kunnen schuilen.

Een goed idee, inderdaad altijd wel een fijn gevoel als ze 's nachts bij huis staan.

Leuk filmpje, dat geeft helemaal een duidelijk beeld. Een aardig stuk grond aan de overkant van de weg, mooi hoor! En dat bos is gewoonweg super, dat lijkt me zo geweldig voor de paarden. Je hebt ook voldoende ruimte tussen de bomen, dat is wel heel fijn. En zelfs een helling, echt leuk!

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyza 27 maa 2010 - 23:41

Hmm, toch nog een reactie, wist niet of ik het wilde vragen, wil ook niet te kritisch overkomen kritisch knipoog . Ik vraag me namelijk af of het niet fijner zo zou zijn als je bijvoorbeeld de rand bos kan doortrekken naar het perceel achteraan? Dan kunnen de paarden helemaal zelf bepalen waar ze wanneer gaan lopen. Je hebt dan een prachtige PP aan één stuk.
Je schrijft dat de voornaamste reden is om dat te verkopen de natte grond is. Maar zou je de ondergrond niet kunnen verbeteren?
Want verder schrijf je dat het wel een heerlijke plek is en veel stiller.

Gewoon een gedachte hoor, maar waarschijnlijk hebben jullie daar ook al goed over nagedacht glimlach

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyzo 28 maa 2010 - 0:09

Komt helemaal niet kritisch over hoor Irene, juist leuk dat je meedenkt knipoog. Alle opties zijn al in onze gedachten geweest, ook deze. We hebben zitten dubben, dubben en nog eens dubben, maar vinden het uiteindelijk toch het fijnst als alle grond die we hebben het hele jaar door te gebruiken is (lees: droog genoeg is). Het huidige stuk achter het bos is niet droger te krijgen. We hebben destijds voordat we het kochten heel goed nagedacht of we het wel zouden kopen, en overleg gehad met de loonwerker wat eraan verbeterd zou kunnen worden. Het was toen nl. nog veel natter dan nu. Toen was het een akker, waarvan soms in augustus/september de mais nog niet eens geoogst kon worden omdat een deel van het perceel dan nog blank stond. De grond was jarenlang door trekkers steeds weer op dezelfde (al lage) plekken steeds vaster gereden (daar waar de trekker altijd moest keren). Volgens de loonwerker zou het wel flink op kunnen knappen als de grond goed los zou worden gemaakt en geëgaliseerd. Bovendien zou een goede grasmat meer vocht vasthouden dan landbouwgewassen, waardoor het vocht beter verdeeld zou worden over het perceel. We hebben het toen gekocht ('t was ook niet duur vanwege de lage ligging) en hij had gelijk, het knapte enorm op door zijn goede voorbereiding. Zo kregen we een stuk grond dat in ieder geval in de zomer altijd droog is, maar in de winter dus wel erg nat. Dat is niet verder te verbeteren omdat het nu eenmaal heel laag ligt. Daarom hebben we de paarden 's zomers daar en 's winters op het huisperceel. Maar dat is niet zo handig, omdat dan de paden en paddocks van het stuk waar ze niet staan weer helemaal dichtgroeien met onkruid...

We hebben ook nog gedacht aan de optie om maar de helft van het lage perceel af te staan (de laagste, natste helft bij de beek) en alleen die helft te laten compenseren door een stuk aan de andere kant van de weg, zodat we inderdaad toch die lange strook bos van voor tot achter zouden kunnen maken (zoals jij aangeeft). Maar dan zou dat compensatiestuk aan de andere kant van de weg een hele lange sliert worden van ca. 30 m breed en 180 m lang (want op een andere manier wil de gemeente het niet neerleggen omdat er anders een rare hoek in het ernaast liggende perceel ontstaat, wat boeren weer erg onhandig vinden). En zo'n sliert willen we niet. Bovendien heb je dan in totaal 3 kleinere percelen gras i.p.v. 1 kleinere en 1 grote. Een groot perceel gras is natuurlijk weer handiger met hooien.

Je begrijpt het al, het was een echte puzzel! Verder willen we ook heel graag meewerken aan het beekproject, omdat daardoor een prachtig stuk natuur ontstaat vlakbij huis (en daar mogen onze paarden ws. straks ook weer gebruik van maken).
En als je zakelijk gaat denken wordt ons huis meer waard als er een mooi stuk natuur naast ligt, en is een hoog, droog stuk grond ook meer waard dan een laag, nat (het nieuwe perceel ligt 1 m hoger dan het andere!). We krijgen van het Waterschap ook veel meer vergoed voor het lage stuk dan we er anders ooit voor zouden krijgen. Wat een afwegingen allemaal hè knipoog... Maar goed, we zijn eruit. Nu maar duimen dat het bos doorgaat compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 46
Woonplaats : Epe

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyzo 28 maa 2010 - 3:19

wauw marja, wat een leuk filmpje en wat een leuke plannen zeg.
Een hoop werk te gaan, maar wel erg leuk.
Succes met het maken van de leuke plannen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Ellen

Ellen


Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 17-03-10

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyzo 28 maa 2010 - 4:29

Het bos is een geweldige aanvulling op je PP. Mooie paden, hoogteverschil. Helemaal top!

Wat ik er wel aan toe wil voegen is dat je op moet letten wat er groeit in het bos. Vorig jaar was ik bij mensen die hun paddock ook in een stukje bos hadden gemaakt. Maar daar groeiden bijvoorbeeld lelietjes der dalen op de grond in het bos. Die zijn behoorlijk giftig. Eén van de paarden daar heeft dan ook maagproblemen gehad. Ik weet niet of het daardoor kwam, maar vind het wel het vermelden waard.

Voor wat betreft het stuk land langs de snelweg hoog liggend land is wel heel erg prettig. De snelweg zou ik dan voor lief nemen.

Succes met de onderhandelingen met de gemeente!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://EllenAngelino.Come2me.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyzo 28 maa 2010 - 8:26

Ellen schreef:
Succes met de onderhandelingen met de gemeente!
Die onderhandelingen over het stuk bos worden door het Waterschap gedaan. Ik vind dat eigenlijk een onpraktisch plan, want tenslotte kunnen wij zelf het beste aangeven wat we ermee willen en vragen beantwoorden over de evt. schade die onze paarden (niet!) aanrichten aan het bos (want dat is waar de gemeente ws. de meeste schrik voor heeft). Dus we hebben er bij de man van het Waterschap wel op aangedrongen dat we altijd bereid zijn om een toelichting te geven aan de gemeente. Nou ja, eerst even afwachten maar.

Uiteraard letten we goed op wat er in het bos groeit en bloeit. De paden worden ook afgezet dus de paarden kunnen sowieso niet door het hele bos struinen. Hoor mij nou, alsof ik het bos al heb kritisch..... *duim, duim, duim, duim*
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Ellen

Ellen


Aantal berichten : 48
Registratiedatum : 17-03-10

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyzo 28 maa 2010 - 8:52

Ik duim met jullie mee!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://EllenAngelino.Come2me.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyma 29 maa 2010 - 0:24

Marja schreef:
Komt helemaal niet kritisch over hoor Irene, juist leuk dat je meedenkt knipoog.

Gelukkig knipoog

Leuk dat je het zo uitgebreid uitlegt. Ik kan me nu duidelijker jullie beweegredenen voorstellen. Het is ook wel een flink verschil zeg, 1 meter qua hoogte!

Heel veel gaan duimen dat het gaat lukken! Jammer dat jullie inderdaad niet meteen betrokken worden bij het gesprek met de gemeente. Hebben jullie wel het idee dat het Waterschap voldoende kennis heeft van paarden, zodat ze het goed kunnen uitleggen aan de gemeente?

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyma 29 maa 2010 - 0:38

Irene schreef:
Hebben jullie wel het idee dat het Waterschap voldoende kennis heeft van paarden, zodat ze het goed kunnen uitleggen aan de gemeente?
Nee :<, maar daarom heb ik afgelopen vrijdag tijdens het gesprek (met het Waterschap) alles duidelijk uitgelegd en dat daarna per e-mail nog eens allemaal punt voor punt bevestigd. We geven de gemeente de garantie:
1. dat wij het bos volledig intact zullen laten en geen bomen zullen kappen.
(De meerwaarde zit voor ons juist in het feit dat het bos is. Het is onze bedoeling een slingerend pad aan te leggen, daar waar het bos daarvoor de natuurlijke ruimte biedt.)
2. dat de bomen niet beschadigd zullen worden door onze paarden.
(Daartoe wordt het aan te leggen pad volledig afgerasterd met schrikdraad, zodat de bomen onbereikbaar zijn.)
3. dat evt. aanwezige mest tweemaal daags verwijderd zal worden, zoals wij dat ook al jaren gewend zijn op ons huidige perceel.

Zo heb ik het dus letterlijk in de e-mail toegelicht.

De gemeente was sowieso al bereid om een rechtstreeks pad van ons huisperceel door het bos naar het nieuwe perceel toe te staan, van max. 10 m breed, waar dan dus alle bomen gekapt zouden worden voor dat pad. Maar wij willen juist niet dat er bomen gekapt worden nee. Ik hoop dat we de gemeente met onze argumenten kunnen overhalen om een groter stuk bos aan ons te verkopen dan dat pad van 10 m breed, zodat het bos juist intact kan blijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyma 29 maa 2010 - 2:32

Het klinkt superleuk. Kan me voorstellen dat het spannend is nu. Ik hoop voor je dat het allemaal lukt, maar in goed overleg en een fijne samenwerking moet iedereen er toch beter van kunnen worden. Succes!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Emptyma 29 maa 2010 - 7:54

Marja schreef:
Uiteraard letten we goed op wat er in het bos groeit en bloeit. De paden worden ook afgezet dus de paarden kunnen sowieso niet door het hele bos struinen. Hoor mij nou, alsof ik het bos al heb kritisch..... *duim, duim, duim, duim*

Misschien lukt het om het zo naar je toe te denken. De energieen de juiste kant op helpen.

Ik zie het pad ook al helemaal voor me, mooi slingerend tussen de bomen door. Daar kun je iets heel moois van maken, met flink wat meters door het bos te lopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Gesponsorde inhoud





Spannende plannen! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   Spannende plannen! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Spannende plannen!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 7Ga naar pagina : 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» PP plannen
» Marjolein's plannen
» Ook plannen voor een PP
» Yvonne's pp plannen
» Weide op pensionstal, plannen voor PP

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: