IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Deel | 

Spannende plannen!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
AuteurBericht
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   za 20 jun 2015 - 1:00

zo je bent lekker actief bezig....hihi wij vakantie houden.....
hmmmm toch ook wel fijn :-) maareh ziet er goed uit. had de filmpjes al op fb gezien.
nu mar hopen dat je paadje geaccepteerd wordt.
ze gaan er zeker wel gebruik van maken hoor, het zal even wennen zijn dat er een nieuwe manier van het ene veld naar het andere veld is gekomen, maar gaan er zeker wandelen.
Als ze nog echte oer instincten hebben dan doen ze dat vooral aan het einde van de dag. Let maar op....
Terug naar boven Go down
MoniqueBuu

Aantal berichten : 944
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 48

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   za 20 jun 2015 - 3:58

Hihi, grappig zo op het eind. Kiekeboe!

Dat eerste stukje wordt nog even ploeteren, om daar doorheen te komen. Maar het wordt wel echt mooi zeg.
Moet je dat bospad straks eigenlijk ook gaan uitmesten?
Terug naar boven Go down
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin

Aantal berichten : 3200
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 56

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   za 20 jun 2015 - 8:16

MoniqueBuu schreef:
Moet je dat bospad straks eigenlijk ook gaan uitmesten?

Uhm... wat mij betreft wordt dat zoiets als 'oppakken en het bos in mikken' binnenpret !

http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   za 20 jun 2015 - 20:55

Daar had ik ook al aan gedacht. compliment
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   wo 29 jul 2015 - 22:45

Het overleg over de 'gebruiksovereenkomst' met de gemeente vordert gestaag glimlach . Als het goed is worden volgende week de papieren in orde gemaakt en kunnen we ze ondertekenen.
Onderstaande schets komt bij de overeenkomst en laat zien welke stukken grond in gebruik geruild zullen worden. Het bospad krijgen wij dus van de gemeente in gebruik, en de rode strook (= dezelfde oppervlakte als het totale bospad) krijgt de gemeente van ons in gebruik. Het is een grondruil 'met gesloten beurzen' zoals dat heet knipoog .

marion

Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 49

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   wo 29 jul 2015 - 23:00

Wat goed dat er nu echt schot in zit! Het is echt een flink pad zo door het bos, geweldig! Is een hele goede ruil.
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   do 30 jul 2015 - 1:05

marion schreef:
Wat goed dat er nu echt schot in zit! Het is echt een flink pad zo door het bos, geweldig! Is een hele goede ruil.

Ja, dacht het wel hè glimlach ? We hoeven dan ook maar een meter of 3 van het gras af te staan, want in die strook die de gemeente in gebruik krijgt (die in totaal een kleine 8,5 m breed zal zijn) liggen ook nog een rij wilgen, een greppel en het PP-pad. Geen idee wat ze er eigenlijk mee willen, maar dat moeten ze zelf maar uitzoeken lekker puh .
We maken aan die zijde ook niet een nieuw PP-pad, omdat het daar vaak zo nat is. Ik heb eerder in dit topic een plattegrond geplaatst van de nieuwe indeling die ik wil gaan maken.

Laatst aangepast door Marja op do 30 jul 2015 - 5:06; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Go down
MoniqueBuu

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   do 30 jul 2015 - 1:35

Dat is goed nieuws!
Terug naar boven Go down
Natural Horsetrainer

Aantal berichten : 701
Registratiedatum : 17-01-12

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   do 30 jul 2015 - 4:37

Prima ruil zo!
Terug naar boven Go down
http://naturalhorsetrainer.nl
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   do 30 jul 2015 - 5:08

Dan kan binnenkort het 'leukste' werk beginnen: meer dan 100 palen zetten in een bos vol met boomwortels absurd ...
Maar ik denk maar zo: al zou ik er iedere dag maar twee de grond in krijgen, dan komt het ook af knipoog .

Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   do 30 jul 2015 - 8:55

Goed zo. Lekker optimistisch! compliment
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   do 30 jul 2015 - 11:35

Natural Horsetrainer schreef:
Goed zo. Lekker optimistisch! compliment

Heb wel geleerd om zo te denken met mijn zeer beperkte kracht en energie. Weet jij vast ook alles van knipoog !

Natural Horsetrainer

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   do 30 jul 2015 - 21:20

Jep. :-(
Terug naar boven Go down
patsy1983

Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 26-06-15
Leeftijd : 34

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   ma 3 aug 2015 - 1:45

Marja schreef:
Zo, hier ook nog even het tweede filmpje, van nadat ik het hele bospad had ontdaan van zaailingen (stond al op facebook).
Nu vanaf de andere kant begonnen met filmen, dus vanaf ons huisperceel.

Wauw wat een mooi pad !!!
Terug naar boven Go down
patsy1983

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   ma 3 aug 2015 - 1:54

Marja schreef:
Het overleg over de 'gebruiksovereenkomst' met de gemeente vordert gestaag glimlach . Als het goed is worden volgende week de papieren in orde gemaakt en kunnen we ze ondertekenen.
Onderstaande schets komt bij de overeenkomst en laat zien welke stukken grond in gebruik geruild zullen worden. Het bospad krijgen wij dus van de gemeente in gebruik, en de rode strook (= dezelfde oppervlakte als het totale bospad) krijgt de gemeente van ons in gebruik. Het is een grondruil 'met gesloten beurzen' zoals dat heet knipoog .

Amai zeg dat is wel fijn dat dit kan!
Terug naar boven Go down
patsy1983

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   ma 3 aug 2015 - 1:56

Marja schreef:
Dan kan binnenkort het 'leukste' werk beginnen: meer dan 100 palen zetten in een bos vol met boomwortels absurd ...
Maar ik denk maar zo: al zou ik er iedere dag maar twee de grond in krijgen, dan komt het ook af knipoog .

Mag je de bomen niet gebruiken om je draad vast te maken?
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   ma 3 aug 2015 - 3:04

patsy1983 schreef:

Nee, helaas niet. Dat zou het wel een stuk gemakkelijker maken, hoewel... Een vriendin, die een pad heeft in een klein stukje bos en de isolatoren/draden aan de bomen vast heeft gemaakt, vertelde me laatst dat het draad daar heel snel van slijt. Bomen vangen veel wind, bewegen daardoor altijd heen en weer en het draad beweegt dan dus ook voortdurend in de isolatoren. Met als gevolg: heel snel doorgesleten!

patsy1983

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   ma 3 aug 2015 - 3:25

Marja schreef:
patsy1983 schreef:

Nee, helaas niet. Dat zou het wel een stuk gemakkelijker maken, hoewel... Een vriendin, die een pad heeft in een klein stukje bos en de isolatoren/draden aan de bomen vast heeft gemaakt, vertelde me laatst dat het draad daar heel snel van slijt. Bomen vangen veel wind, bewegen daardoor altijd heen en weer en het draad beweegt dan dus ook voortdurend in de isolatoren. Met als gevolg: heel snel doorgesleten!

Ja inderdaad dat is ook wel waar! Ik heb op de weide ook op een paar bomen de draad vast gemaakt omdat hij er anders tegen hangt en die isolatoren moet ik inderdaad wel regelmatig eens vervangen. Nu ja bij mij gaat het dan om een stuk of 10 isolatoren dat is nog zo geen ramp :-)
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   ma 3 aug 2015 - 11:21

patsy1983 schreef:
Ja inderdaad dat is ook wel waar! Ik heb op de weide ook op een paar bomen de draad vast gemaakt omdat hij er anders tegen hangt en die isolatoren moet ik inderdaad wel regelmatig eens vervangen. Nu ja bij mij gaat het dan om een stuk of 10 isolatoren dat is nog zo geen ramp :-)

Maar gaan bij jou dan de isolatoren kapot en niet het draad?

zweetvos

Aantal berichten : 51
Registratiedatum : 08-08-13
Leeftijd : 31

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   ma 3 aug 2015 - 22:10

Alle palen slaan zal nog een hele klus worden tussen de bomen maar wat is het toch ontzettend gaaf dat dit straks onderdeel gaat uitmaken van je track!!
Terug naar boven Go down
patsy1983

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   ma 3 aug 2015 - 23:07

Marja schreef:
patsy1983 schreef:

Maar gaan bij jou dan de isolatoren kapot en niet het draad?

Ja inderdaad!
De omheining bij ons is metaaldraad en isolatoren van het merk ghalengher (die met dat oranje vanbinnen) de metaaldraad snijd in de isolatoren waardoor die kaopt gaan maar de draad zelf is nog nooit stuk gegaan in de afgelopen 10jaar. Ik zal eens een foto trekken straks of morgen
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   di 4 aug 2015 - 1:21

patsy1983 schreef:
De omheining bij ons is metaaldraad en isolatoren van het merk ghalengher (die met dat oranje vanbinnen) de metaaldraad snijd in de isolatoren waardoor die kaopt gaan maar de draad zelf is nog nooit stuk gegaan in de afgelopen 10jaar. Ik zal eens een foto trekken straks of morgen

Met staaldraad klinkt dat inderdaad logisch. Het zwakste materiaal bezwijkt het eerst en in dit geval zijn dat de isolatoren knipoog .

patsy1983

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   di 4 aug 2015 - 1:41

Marja schreef:
patsy1983 schreef:

Met staaldraad klinkt dat inderdaad logisch. Het zwakste materiaal bezwijkt het eerst en in dit geval zijn dat de isolatoren knipoog .

Maar jij gebruikt geen staaldraad dan?
Terug naar boven Go down
Mai
Admin

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   di 4 aug 2015 - 3:53

patsy1983 schreef:

Niet meer nee. We hebben nog wel staaldraad aan de buitenkant van een van onze twee percelen maar voor nieuwe gedeeltes gebruiken we het niet meer. Ik vind het heel zwaar om mee te werken, het is slecht zichtbaar en er kunnen heel nare verwondingen door ontstaan als er een paard in blijft hangen omdat het niet kapot gaat (helaas ervaring mee bij een van onze paarden, met enkele weken verblijf in de kliniek). Tegenwoordig gebruiken we voor de buitenkant het dikke (6 mm) stroomkoord en voor de binnenkant het dunne (3 mm) stroomkoord (dat laatste heet Vidoflex 9 van Gallagher). Vooral dat dunne koord vind ik heel fijn om mee te werken omdat je het gewoon vast kunt knopen en geen speciale klemmen of gereedschap nodig hebt. En het geleidt ook nog eens supergoed. De paarden zien het goed maar omdat het dun is, is het van veraf helemaal niet opvallend. Superspul compliment !

patsy1983

BerichtOnderwerp: Re: Spannende plannen!   di 4 aug 2015 - 4:30

Marja schreef:
patsy1983 schreef:

Niet meer nee. We hebben nog wel staaldraad aan de buitenkant van een van onze twee percelen maar voor nieuwe gedeeltes gebruiken we het niet meer. Ik vind het heel zwaar om mee te werken, het is slecht zichtbaar en er kunnen heel nare verwondingen door ontstaan als er een paard in blijft hangen omdat het niet kapot gaat (helaas ervaring mee bij een van onze paarden, met enkele weken verblijf in de kliniek). Tegenwoordig gebruiken we voor de buitenkant het dikke (6 mm) stroomkoord en voor de binnenkant het dunne (3 mm) stroomkoord (dat laatste heet Vidoflex 9 van Gallagher). Vooral dat dunne koord vind ik heel fijn om mee te werken omdat je het gewoon vast kunt knopen en geen speciale klemmen of gereedschap nodig hebt. En het geleidt ook nog eens supergoed. De paarden zien het goed maar omdat het dun is, is het van veraf helemaal niet opvallend. Superspul compliment !

Ja inderdaad die staaldraad is niet altijd ideaal he... Bij ons is de weide er wel helemaal mee omheind, moest ik 10 jaar geleden weten wat ik nu weet had ik andere keuzes gemaakt. Als er ooit stukken aan vervanging toe zijn stap ik ook over op wat anders. Nu bij ons is het wel zo dat de weide maar 2 zijden heeft waar paarden zouden kunnen uitbreken en aan die zijdes hebben we voor de staaldraad een houten omheining gezet. Alle andere zijden zijn redelijk veilig. De tijdelijke paden die zijn afgemaakt met steekpaaltjes en lint en als die definitief gedaan worden dan komt daar in geen geval staal :-)
Terug naar boven Go down

Spannende plannen!
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 6 van 7Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: