Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ?

Ga naar beneden 
+4
Annamarie
riegje
Mai
Avalon
8 plaatsers
AuteurBericht
Avalon




Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 16-10-14

Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Empty
BerichtOnderwerp: Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ?   Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Emptyzo 23 nov 2014 - 21:00

Goedemorgen,

Ik was even nieuwsgierig: heeft een van jullie ook bijvoorbeeld geiten/schapen/kippen etc rondscharelen in jullie PP?
Wie kan mij uit ervaring vertellen wat daar eventueel de nadelen (of voordelen glimlach ) van zijn ?

gr Avalon
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ?   Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Emptyzo 23 nov 2014 - 21:11

Ik heb zelf wel kippen en zou ze graag in het PP willen laten rondscharrelen, maar mijn honden komen daar ook en dat zijn echte killers, dus heb ik mijn kippen een aparte, ruime ren gegeven naast het PP. Een vriendin van me heeft haar kippen wel los in het PP, ik zal haar eens vragen.
Eén nadeel van kippen onder de blote hemel laten rondscharrelen kan ik alvast wel noemen: het risico dat ze gepakt worden door roofvogels of andere roofdieren, zoals vossen. Zelf heb ik een net over mijn kippenren maar bij een PP is dat natuurlijk onmogelijk binnenpret ...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
riegje

riegje


Aantal berichten : 109
Registratiedatum : 20-05-11
Woonplaats : heerle/moerstraten

Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ?   Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Emptyzo 23 nov 2014 - 22:37

hier ook een killerdog dus de kippen zitten veilig achter het gaas en geiten is leuk als je een hele goede omheining hebt.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://flierbos.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ?   Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Emptydi 25 nov 2014 - 3:53

ook als paarden gevoelig zijn voor luis kunnen kippen wat ongemak geven. Hoeft niet hoor KAN
geiten kunnen uitstekend samen met paarden gehouden worden, schaapjes kan ook zolang je grond niet TE nat is (leverbot)

maar let wel ook zij eten gras, dan kan het vrij hard gaan met je groene vlakte ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Avalon




Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 16-10-14

Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ?   Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Emptydi 25 nov 2014 - 4:04

Bedankt Marja/Riegje/Inge voor jullie reactie's.
We hebben geen honden dus de kippetjes zouden veilig moeten zijn. Zit al stiekem even online te kijken naar Brahma kippen, mooie stevige dames.
Wellicht dat 1-2 dwergeitjes nog wel zal kunnen maar inderdaad eerst maar even het weiland voor de paarden houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ?   Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Emptydi 25 nov 2014 - 5:44

hier lopen de kippen vrij hond.
in de loop der jaren wel ontdekt dat niet elk ras even handig is, we wonen in het buitengebied en er zijn hier ook roofvogels, ik zelf heb er geen problemen mee als er eens een keertje een kip daaraan sneuvelt, de wat grotere zwaardere rassen, vallen wel sneller ten prooi.
Er lopen hier voornamelijk schijndelaartjes, deze zijn wat vlotter en kunnen ook hoog op stok zitten, ze zitten boven op stal en er zijn wat wyandotjes krielen en kruisingen daarmee.
Ik vind het prettig dat ze overal kunnen komen, maar soms iets te, soms dan hebben ze een weg naar de stal ontdekt waar het tuig ligt en dan ligt er kippenmest op bv een zadeldekje ofzo, dat vind ik meer dan jammer.
en we hebben nu in 6 jaar tijd, 2 keer meegemaakt dat mensen hun honden niet onder controle hadden en dat de honden hier tussen de paarden liepen en meerdere kippen gedood hebben, de eerste keer dat dit gebeurde gaf de eigenaar aan dat dit kwam omdat onze omheining niet goed was, dit was een niet al te gezellig gesprek geworden, de 2e keer heeft de eigenaar zijn honden naar huis gebracht, is teruggekomen, 1000maal exuces en later in de week een hele grote bos bloemen.

Ze zijn wat meer kwetsbaar maar het leven wat ze hebben is wel echt duidelijk heel leuk!
ook de kuikens groeien vrij op, ik merk dat de moeders ze overwegend erg goed beschermen en de meeste kuikens groeien hierdoor dan ook probleemloos op, de eerste lopen vanaf maart alweer rond.

mijn grote wens is om een paar parelhoenen erbij te hebben, dat komt door mijn manier van conditioneren, in brazilie heeft nagenoeg elke boerderij, dus ook daar waar paarden lopen, deze dieren rondlopen, en aangezien wij Braziliaanse paardjes hebben......

wat betreft killers en honden, onze 2 ieren, kunnen ook wel eens als ze de kans krijgen, een kip slopen, de kippen lopen los bij de paarden en daar komen de ieren zowiezo niet omdat zij ook niet handig zijn met de paarden, de aussies lopen wel bij de paarden en dus de kippen, zij laten ze gewoon met rust, hebben zelfs ontzag voor de kippen, zeker een moeder met kuikens.
ook lopen onze katten tussen de kippen en dat gaat ook prima.


wat betreft luizen, dat is idd een aandachtspuntje om even in de gaten te houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ?   Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Emptydi 25 nov 2014 - 11:13

De vriendin die ik gevraagd had naar haar kippen in het PP, schreef me nog het volgende:

"Wat betreft de kippen: wij genieten er enorm van dat de kippen onbeperkt de ruimte hebben en kunnen scharrelen. Ze gebruiken een straal van zo'n 50 meter om hun nachthok heen. Ik denk dat het hun gezondheid alleen maar ten goede komt. Helaas valt er af en toe eentje ten prooi aan een buizerd."

Maar dit was eigenlijk allemaal ook al gezegd door anderen knipoog .
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Annamarie

Annamarie


Aantal berichten : 45
Registratiedatum : 17-09-14
Leeftijd : 56
Woonplaats : Biggekerke

Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ?   Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Emptywo 26 nov 2014 - 3:35

Wij hebben ook kippen rondlopen en persoonlijk kan ik er wel van genieten. Slapen doen ze in hun nachthok, anders vind ik kippenmest op plaatsen waar ik dat niet wil. Wat je als nadeel kan zien van de kippen is dat ze de paardenmest uit elkaar 'scharrelen' op zoek naar restanten voer. Dit geeft wat meer werk bij het poepscheppen.
De honden (border collies) vinden de kippen geweldig en willen ze drijven. Lopen de kippen niet de gewenste route steken ze hun neus tussen de veren en geven ze de kippen een duw in de goede richting. Meestal trekken de kippen zich er niets van aan en volgen ze het eigen pad. Op een gegeven moment liep ik met de kruiwagen naar de mesthoop en hoorde ik achter mij iets. Dit is wat ik zag:
Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? 292wms3
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.westerntrailzeeland.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ?   Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Emptywo 26 nov 2014 - 4:02

Haha, geweldig Annamarie grijns ! Dat gedrag zit zó bij die Border Collies ingebakken hè? En dan die trotse, eigenwijze kip erbij...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ?   Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Emptywo 26 nov 2014 - 5:26

ik was ook het nadeel vergeten te benoemen, een paar periodes per jaar word de mest idd uit elkaar gescharreld door de kippen, dat vinden we wel echt hinderlijk aan het hebben van loslopende kippen tussen de paarden.
en heel af en toe heeft een paard, kippenmest op zijn lijf, maar ik kan dat niet als storend ervaren.

In de avond is er wel eens eentje een soort van verdwaald, die landt dan op een paard, haha, best hylarisch soms.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ?   Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Emptywo 26 nov 2014 - 5:32

Joyce schreef:
ik was ook het nadeel vergeten te benoemen, een paar periodes per jaar word de mest idd uit elkaar gescharreld door de kippen, dat vinden we wel echt hinderlijk aan het hebben van loslopende kippen tussen de paarden.

Bij ons doen de kraaien (of andere vogels? eksters misschien?) dat, dus ik denk dat het wat dat betreft niet veel uitmaakt of je kippen loslopen of niet, want het gebeurt toch wel grijns . En in andere periodes zijn het weer de mestkevers die er een 'vierkante-meter-tapijt' van maken i.p.v. handig op te scheppen vaste drollen verontwaardiging ...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ?   Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Emptywo 26 nov 2014 - 20:28

@Marja, Ik herken dat ook wel. Echter doen de kippen er nog een schepje bovenop. Het is een grotere bende dan wat die kevertjes ervan maken. Ze eten ook weer graag die kevertjes op.

We maken er geen probleem van hoor. Je moet gewoon wensen blijven houden hahaha
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ?   Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Emptywo 26 nov 2014 - 21:23

Ha ha, geweldige foto!

Dat uiteenlopen van de mest heb je met fazanten trouwens ook... Gelukkig lijken die het alleen te doen als de paarden granen krijgen. Mijn pony's krijgen alleen hooi, dus heb ik daar gelukkig geen last van. In het eerste jaar stonden er twee paarden van anderen bij, en toen die een periode granen kregen, zag je dat de fazanten dat gelijk ontdekt hadden!

Ik vind het wel altijd een mooi gezicht, die fazanten in de wei. Sinds een paar jaar zitten er ook heel veel konijnen. Afgelopen voorjaar woonden er zeker 15 in de sloten rond mijn wei (die stonden vol met braamstruiken), maar die zijn gedeeltelijk verdreven door het maaien en baggeren van de sloten. In het voorjaar moest je bij het lopen en rijden in de wei echt oppassen dat je er geen plette, omdat ze zich tot het laatste moment onzichtbaar proberen te maken.
Nu zitten er tijdens het uitmesten 's ochtends vroeg, altijd een paar in de binnenwei. Ze lijken inmiddels te weten dat ik met mijn kruiwagen de wei niet inkom, en blijven dus rustig zitten. Mijn wei grenst aan een klein privébos, waar een koppel buizerds woont. Ook komen er verschillende katten speciaal naar de wei om te jagen. Van de jonge konijnen worden er dus niet heel veel groot, maar gelukkig krijg ik daar niet vaak wat van mee. Maar het zelf houden van klein grut in de wei, zou vragen om problemen zijn. Dan zou ik me toch teveel gaan hechten, ben ik bang. Bovendien mag ik geen nachtverblijf of ander hok plaatsen, dus het blijft gewoon bij de pony's en de 'wilde' bewoners grijns .
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ?   Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Emptydo 27 nov 2014 - 3:36

oh gave foto van die borders....oef stik jaloers hihi dat zou met ons woefje niet kunnen dan wordt het direct vermoord en opgegeten.
Alles wat enigsinds beweegt wegrent oid dat betekend jagen en eten.
tegenwoordig,ik heb heeeeeel veel last van muizen in mijn wei en mollen gaan we samen op jacht. Zij graaft de gaten en ik stamp een beetje er omheen als ik denk dat ze bijna raak heeft en dan vliegen de muizen er uit en zij vangt ze af en eet ze op.
Hopelijk kom ik zo een beetje van die overvloed af. Er ontstaan giga bulten en kuilen in de wei die niet echt gunstig zijn voor de mini hoefjes hier.
soms vallen er gaten van een hand diepte en dan is het risico op breek pootjes erg groot.
Dus dan maar samen jagen. En daarna de gaten weer dichten die woef heeft gemaakt.
we krijgen zo wel een mooie samenwerking. Maar ik moet hoe dan ook heel erg opletten bij alles wat beweegt altijd allert zijn.

ik las toevallig vandaag in een blad dat 5 konijnen even veel gras eten als 1 schaap.
nooit geweten dat konijnen zo veel aten.... was een grappig weetje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ?   Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Emptydo 27 nov 2014 - 4:21

Hahahaha 5 konijnen eten net zoveel als één schaap, wat een komisch weetje!
We hebben hier aardig veel konijnen en hazen maar gelukkig milimeteren ze mijn wei nog niet. grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Gesponsorde inhoud





Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ?   Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wie heeft er bv ook geiten/kippen etc rondlopen in hun PP ?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» wie heeft er allemaal een pp in brabant
» wie heeft of staat in een PP-pensionstal?
» Oproep: wie heeft leuke ideeën?
» Paardenparadijs.nl heeft nog enkele plekken vrij
» wie heeft er ervaring met de hooinetten van Nicky's keet?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: