Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Oproep: wie heeft leuke ideeën?

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 63

Oproep: wie heeft leuke ideeën? Empty
BerichtOnderwerp: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyvr 21 mei 2010 - 22:22

Op 20 juni a.s. houdt Vidar Paardenschool in Belfeld een open dag. Ze hebben zelf ook een Paddockparadijs aangelegd en nu is mij gevraagd of ik misschien een stand wil be'vrouwen' om informatie te geven over PP. Als dit doorgaat ga ik dat samen met mijn vriendin Tessa (ook forumlid) doen, maar we willen eerst brainstormen over de mogelijkheden voordat we definitief ja of nee zeggen.
Omdat we natuurlijk niets te koop hebben, willen we in ieder geval bewegende beelden hebben om mensen te trekken, dus een beamer o.i.d. waar filmpjes op afgedraaid worden. Die apparatuur kunnen we ws. ook wel aankomen.
Verder zou ik folders willen neerleggen en een map met voorbeelden van plattegronden, en als er plaats is misschien een tafel met een soort 'maquette' (maar dan eenvoudig hoor!) van een Paddockparadijs met speelgoedpaardjes erin (die heb ik nog uit mijn jeugd, haha grijns).
Ook losse infobladen waarin steeds één onderwerp behandeld wordt (bv. slowfeeders) lijken me wel leuk.
We zouden zelfs een hooibak met draadmat kunnen neerzetten en een fijnmazig hooinet op kunnen hangen.

Wie heeft er nog meer leuke ideeën, die vrij eenvoudig uit te voeren zouden zijn?
Of is er misschien iemand die een bedrijf heeft (bv. Tackroom, Muriël glimlach???) en wat zou willen sponsoren, en dat wij dan reclame maken d.m.v. folders van dat bedrijf? Het moet natuurlijk wel raakvlakken hebben met paddockparadijs.
En wie had ooit eens gezegd dat ze een computerprogramma had om mooie folders mee te maken? Was dat Marina?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën hyper.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Nina

Nina

Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyza 22 mei 2010 - 1:33

Ha Marja,

Leuk! Altijd goed om PP te promoten!
Ik wil wil wel kijken of we iets kunnen leveren van een kliko, wat hooinetten etc...
Lotte is vaak erg goed in bedenken van zulke dingen, ik zal haar eens vragen!

Groetjes Nina
http://www.zeldenrusthaystack.nl
marion

marion

Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 56

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyza 22 mei 2010 - 6:40

Een maquette is een geweldig idee! Het hoeft natuurlijk niet eens een bestaande situatie te zijn, maar je kan het simpel houden om niet te veel tijd kwijt te zijn aan het knutselen. Zo kun je wel goed het principe uitleggen. En de voordelen uitleggen boven een gewone weide. Want het gaat er denk ik om mensen eens te laten zien hoe het anders kan, kennismaken.
En ik denk dat het idd ook trekt als je spullen meeneemt. Een video is leuk, maar daar alleen trek je mensen niet.
En blijf niet achter je stand staan! Spreek mensen aan, trek ze over een drempel heen.
Een stand goede bemannen valt nog niet mee. Je moet steeds zelf het gesprek beginnen.
Mai
Admin
Mai

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyma 24 mei 2010 - 9:30

marion schreef:
Een maquette is een geweldig idee!
Ja, en weet je wat nou het leuke is: afgelopen weekend sprak ik een goede vriend en vertelde over de open dag en mijn idee van een soort maquette, en hij bood spontaan aan een 'diorama' voor me te maken. Hij kan dat zo levensecht, dat gaat echt prachtig worden! Maar we moeten natuurlijk wel eerst weten of de stand daar groot genoeg voor zal zijn, want ik heb het dan over een diorama van zo'n 125 x 80 cm! Daar kan werkelijk alles in gemaakt worden: heuvel, water, modder- en zandplaats, boomstammen, rotsblokken, grindgedeeltes, bomen en struiken, schuilstal én niet te vergeten levensechte paardjes! Om een idee te krijgen van de landschappen die hij kan maken:

Oproep: wie heeft leuke ideeën? Huis2_800
Nina

Nina

Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyma 24 mei 2010 - 22:43

Wauw!!!

Kan hij dat ook in het echt in mijn wei doen?? LOL

Nee echt heel mooi Marja. geeft echt een duidelijk beeld aan mensen hoe het zou kunnen...
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Irene

Irene

Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyma 24 mei 2010 - 23:11

Inderdaad wauw!! Echt prachtig, dat is een heel goed idee om het op deze manier aan mensen te laten zien. Beeldvorming zegt zoveel meer dan woorden.

Nina schreef:
Kan hij dat ook in het echt in mijn wei doen?? LOL

hilarisch
Mai
Admin
Mai

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyma 21 jun 2010 - 9:42

Gisteren was de Open Dag bij Paardenschool Vidar, waar Tessa en ik een Paddockparadijs-stand hebben 'bevrouwd'. We hadden ons best gedaan om er iets leuks van te maken, met filmpjes, infobladen, een map met verschillende voorbeelden van plattegronden, en natuurlijk de prachtige diorama's!
Eerlijk gezegd hebben de voorbereidingen me bloed, zweet en tranen gekost, want tjongejonge, vooral met de filmpjes leek niets te willen lukken, dágen ben ik bezig geweest met die krengen. Dat krijg je met een onwillige (want eigenlijk al te oude en niet meer helemaal lekker werkende) PC....
We hadden nog nooit eerder in een stand gezeten, maar Tessa en ik vonden het allebei erg geslaagd gisteren. Vooral de diorama's trokken veel bekijks en het babbelen met mensen over iets waar je zelf erg enthousiast over bent, gaat vanzelf glimlach. Ik heb zelfs nog een groepje mensen rondgeleid door het PP van Yolanda (eigenares van de paardenschool).
En vandaag... ben ik redelijk kapot en heb hoofdpijn van al het gepraat en gedenk gisteren, dus maar even lekker rustig aan gedaan.

Helaas heb ik zelf geen foto's gemaakt gisteren, maar anderen wel. Zodra er iets op de site van de paardenschool staat, zal ik het hier plaatsen.
Irene

Irene

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyma 21 jun 2010 - 23:37

Leuk dat het goed ging Marja! Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk veel voorbereiding en energie vergt.
Waren er veel mensen die echt nieuwsgierig waren of die er echt nog nooit van hadden gehoord?
Mai
Admin
Mai

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptydi 22 jun 2010 - 0:56

Er waren genoeg mensen nieuwsgierig, ook aardig wat mensen die nog niet eens zelf paarden hadden, maar dat wel graag wilden. Er was ook een stel dat bezig is met het opzetten van een vakantie-resort in Egypte, met o.a. paarden, en zij wilden voor de paarden een paddockparadijs gaan aanleggen.
Ik weet eigenlijk niet of er ook mensen bij waren die nog nooit van PP hadden gehoord.
Vandaag ben ik nog meer kapot dan gisteren (da's bij mij meestal de tweede dag het ergst). Best balen dat ik altijd zo snel moe ben en het na zoiets leuks altijd zo moet bezuren kritisch...
Irene

Irene

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptydi 22 jun 2010 - 4:53

Oké, nou hopelijk zingt het steeds meer voort. Heel leuk dat je het daar hebt kunnen promoten.

Sterkte met herstellen (ik ken het gevoel...)!
Mai
Admin
Mai

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyvr 25 jun 2010 - 8:44

Een paar foto's van onze Paddockparadijs-stand:

Oproep: wie heeft leuke ideeën? 000-IMG_6948a
Onze stand van de zijkant. De tekst op de kartonnen dame luidt: "Paddockparadijs... de hemel op aarde voor uw paarden" glimlach

Oproep: wie heeft leuke ideeën? 000-IMG_6961a
De stand met de diorama's (links van de grote ook nog een kleintje). De diorama's zijn op schaal 1:100, de grote is een perceel van 10.000 m² (1 ha), de kleine een perceel van 1.000 m². Op de grote staat ook nog een stal en een rijbak, maar die vallen net buiten beeld aan de rechterkant.
Let trouwens niet op mijn gezicht, ik voelde me echt een stuk vrolijker dan ik er hier uitzie :<!

Nog veel meer foto's van de open dag - waaronder ook een paar foto's van het daar aangelegde paddockparadijs - vind je hier.
Irene

Irene

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptydo 1 jul 2010 - 0:51

Hé, deze foto's had ik nog gemist, leuk hoor Marja! Wat zien die diorama's er gaaf uit compliment !
Weet jij wat zoiets normaal zou kosten (zal zeker wel erg veel werk zijn)?
Mai
Admin
Mai

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyvr 2 jul 2010 - 10:21

Irene schreef:
Wat zien die diorama's er gaaf uit compliment !
Weet jij wat zoiets normaal zou kosten (zal zeker wel erg veel werk zijn)?
Het is inderdaad héél veel werk en dat maakt het ook duur. Normaal gesproken zou dit zo'n € 1.500,-- hebben gekost, en dat zijn dan voornamelijk arbeidsuren...
Irene

Irene

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyma 5 jul 2010 - 0:12

Zo, dat is zeker een heleboel geld! Ik zat er over te denken om zelf eens wat te gaan knutselen, maar het zal nog wel niet zo eenvoudig zijn knipoog .

Heb je nog wat meer foto's ervan, met details?
Mai
Admin
Mai

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyma 5 jul 2010 - 8:36

Irene schreef:
Heb je nog wat meer foto's ervan, met details?
Nee, nog niet. Dat ben ik nog wel van plan, maar we hebben het op het moment best druk met van alles, dus het zal er nog even niet van komen ben ik bang. De diorama's staan nu nl. veilig opgeslagen op zolder, met folie er overheen.
Irene

Irene

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptydi 6 jul 2010 - 0:18

O jammer, nou als je een keertje tijd hebt knipoog ...lijkt me heel leuk om te zien!
BuitenZinnig

BuitenZinnig

Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyvr 9 jul 2010 - 9:36

Helemaal gemist, jammer...wel heel erg leuk gedaan compliment
Misschien is er nog een leuke treinminiatuurbouwer in de gelederen? In een treinenwinkel kan je al die spullen kopen... boompjes, kunstgras....hekjes, kleine beestjes, etc.
http://www.BuitenZinnig.nl
Mai
Admin
Mai

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyza 10 jul 2010 - 1:06

Irene schreef:
O jammer, nou als je een keertje tijd hebt knipoog ...lijkt me heel leuk om te zien!
Dan ben jij de eerste Irene glimlach! Het is gewoon zo'n enorm en kwetsbaar ding dat ik er liefst zo min mogelijk mee heen en weer sleep.
Hij staat voorlopig veilig op zolder onder folie. Maar we hebben een leuk plan glimlach : we gaan er een salontafel omheen bouwen! Een houten tafel met glazen zijwandjes en een glazen afdekplaat zodat je van alle kanten het paddockparadijs kunt zien. Het diorama heeft mooie afmetingen voor een tafel, ca. 85 x 130 cm.
Lijkt me leuk hoera!
Irene

Irene

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyma 12 jul 2010 - 5:12

BuitenZinnig schreef:
Misschien is er nog een leuke treinminiatuurbouwer in de gelederen? In een treinenwinkel kan je al die spullen kopen... boompjes, kunstgras....hekjes, kleine beestjes, etc.

Daar zat ik ook al aan te denken Don, dat is zeker een goed idee.

Marja schreef:
Dan ben jij de eerste Irene ! Het is gewoon zo'n enorm en kwetsbaar ding dat ik er liefst zo min mogelijk mee heen en weer sleep.
Hij staat voorlopig veilig op zolder onder folie. Maar we hebben een leuk plan : we gaan er een salontafel omheen bouwen! Een houten tafel met glazen zijwandjes en een glazen afdekplaat zodat je van alle kanten het paddockparadijs kunt zien. Het diorama heeft mooie afmetingen voor een tafel, ca. 85 x 130 cm.
Lijkt me leuk !

Heel mooi, ik kan me voorstellen dat het heel kwetsbaar is. Jij bent creatief, erg leuk idee, kan je er meteen mooie foto's van maken grijns .
BuitenZinnig

BuitenZinnig

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyma 12 jul 2010 - 5:25

Wanneer je een klein railsje over de track laat lopen kan je er een klein cameratreintje over laten rijden... dan krijg je niet van die hotsende beelden zoals bij mij, toen ik er overheen gelopen ben clown

Zijn er eigenlijk onder jullie die de track gebruiken om te rijden???... ik weet dat er IJslander stallen zijn waar een drafbaan rond de weides loopt en uiteindelijk is dit net zoiets. Geen serieuze dressuur, maar je kunt er wel rijden en vaak ook langere stukken galopperen, zonder dat je dat in een benauwd kleine bak moet doen of zonder hekjes in een bos.....
Mai
Admin
Mai

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyma 12 jul 2010 - 6:08

BuitenZinnig schreef:
Zijn er eigenlijk onder jullie die de track gebruiken om te rijden???
Ik heb wel eens over mijn pad gereden. Bij ons grenst het pad aan de bak en soms is het handig (zeker met tölten) om even een langer en steviger stuk te hebben om te kunnen rijden. Maar meestal bleef het wel beperkt tot een of twee rondjes.
BuitenZinnig

BuitenZinnig

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyma 12 jul 2010 - 10:13

Ik kan hier ook de bak in en uit vanaf het pad... Ap is nog niet zo handig met galop en ik ben niet de beste leermeester. Een rondje is lastig, maar de lange kanten zijn 100 meter...zo kan ik hem wel sterker maken op vertrouwde grond (hij galoppeert er nu ook in zijn uppie) Ik weet dat leren met vallen en opstaan gaat, maar dat zou ik toch liever willen vermijden hyper grijns
marion

marion

Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 56

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Emptyma 12 jul 2010 - 10:55

Ik rij ook wel eens over het rondje om de wei. Als het graspad hard is kan ik daar de tölt mooi oefenen.
Ook mijn dochter rijdt er regelmatig, lekker veilig en toch leuk.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Oproep: wie heeft leuke ideeën?   Oproep: wie heeft leuke ideeën? Empty

Oproep: wie heeft leuke ideeën?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ella BOM proof
» Ideeën PP op 3000m2
» ideeën gevraagd
» Onze nieuwe PP - ideeen gezocht
» ideeén pp voor Annelies en Flymo

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum