Afgelopen dinsdag is er in Ingen een bom met een zandschip meegekomen. Vandaag is die ontmateld zie ook:
Gebied rond bom Ingen weer veilig
Ook alle huisderen en vee moest naar binnen. Waar Ella staat zijn alleen schuilstallen en dus moesten ze daar weg voor vanochtend 10.00 uur. Ze mochten naar een fruitboer iets verderop die in zijn schuur tussen de fruitkisten een ruimte vrij heeft gemaakt. In twee groepen hebben we vanochtend de merries over de weg daar naar toe gebracht. Eerst Ella met haar moeder en zus. Ella was stoer en wilde de hele weg voorop lopen. Liep ook lekker mee zonder onder de indruk te zijn van wat ze onderweg tegen kwam (was de eerste keer op straat voor haar). Daarna de andere drie merries
Ook stond ze nu voor het eerst sinds het afspenen weer samen met haar moeder. Moeders wil niet zoveel meer van haar weten en jaagt haar steeds vriedelijk doch beslist bij haar weg.
Hier de dames tussen de fruitkisten:
Ella laat de kaas zich niet van het brood eten en staat gewoon lekker mee te eten.
Van links naar rechts: Ella , zus en Moeder
De zusjes:
Helaas niet helemaal scherp maar moeders met haar twee dochters stonden er zo mooi bij:
Ik ben om half 10 weggegaan (anders zou ik het gebied niet meer uit kunnen) en even naar huis gegaan. Rond 13.00 uur werd ik gebeld dat het gebied weer was vrijgegeven en ben ik daar weer naar toe gegaan om de paarden weer terug te brengen.
Ella schijnt zelfs bij de fruitboer nog ontsnapt te zijn door over de kratten te klimmen
Ze is door haar vorige eigenaresse al bestempeld als prima TREC paard
Het terugbrengen ging ook weer in twee groepen. Ook weer eerst Ella met moeder en zus. Ze liep weer keurig mee en vond het wel weer een gezellig wandelingetje. Daarna de andere drie. Ella staat sinds vandaag ook weer in de kudde omdat ze vandaag bewezen heeft niet meer te proberen om te drinken bij moeders, dus dat is helemaal top. Ella heeft in ieder geval weer iets om d'r hersentjes vanavond en vannacht over aan het werk te zetten. Ella en haar familie hebben me vandaag weer helemaal overtuigd waarom ik gevallen ben voor de Schwarzwalder. Ze hebben echt een topkarakter, lekker cool maar zeker geen slome dodo's.
. Ella heeft er vandaag in ieder geval weer een hoop ervaringen bij.