Aantal berichten : 351 Registratiedatum : 13-03-10
Onderwerp: Ella is weer thuis vr 21 sep 2012 - 1:19
Ella heeft vanaf april tot vandaag bij kennissen van mij op het land gestaan om lekker op te groeien. Inmiddels is ze 1 jaar en drie maanden. Flink gegroeid, super lief en aanhankelijk en zoooooo braaaf. Vandaag heb ik haar weer terug naar huis gehaald.
Even roepen en ze komt in volle galop, altijd blij om mij te zien en wil ook graag aandacht.
Netjes wachten tot het hek wordt open gemaakt
Op verzoek keurig door het hek lopen.
Ze stond maar op een paar km afstand van mijn huis, maar het was wel zo makkelijk om haar even met de trailer op te halen. Tot nu toe was Ella altijd braaf op de trailer dus vandaag zullen deze brokjes vast ook wel aanleiding genoeg zijn om de trailer in te gaan.
Even nadenken en alles rustig bekijken
En binnen een minuut stond mevrouw keurig in de trailer de brokjes te eten.
Stang erachter, klep dicht en we konden gaan rijden
Was maar een ritje van een paar minuten, Ella stond voorbeeldig stil en we zijn thuis.
Rustig de trailer uit en de omgeving in zich opnemen.
De hereniging met Sietske en Trix, duidelijk herkenning en alle drie blij elkaar weer te zien.
Ondernemend als ze is, wordt de boel weer onderzocht.
En de dames gaan weer over tot de orde van de dag
Ella is de afgelopen maanden flink gegroeid en al een echt dame geworden met een super karakter. Ik denk dat ze nu tussen de 1.45 en 1.50 in zit.
Ter vergelijk, zo was ze toen ze in april uit logeren ging
Wieteke
Aantal berichten : 637 Registratiedatum : 08-03-10
Onderwerp: Re: Ella is weer thuis vr 21 sep 2012 - 1:23
Jeetje, wat een verschil met eerder dit jaar! En wat fijn dat ze zo snel weer rustig stonden met z'n drietjes . Blijft ze vanaf nu bij jullie of wil je haar het volgende weideseizoen weer ergens in de opfok doen?
Geniet van de komende tijd met al je paardjes samen!
Berith
Onderwerp: Re: Ella is weer thuis vr 21 sep 2012 - 1:24
Waarschijnlijk blijft ze vanaf nu hier thuis, hangt er een beetje vanaf hoeveel "weekendjes weg" ik volgend jaar heb met Sietske en Trix.
Onderwerp: Re: Ella is weer thuis vr 21 sep 2012 - 3:35
Wat doet Ella het ontzettend leuk en goed. Geweldig! Wat een flinke dame is het al zeg! Zo'n kort trailerritje is juist heel mooi voor haar oefening denk ik. Als ze er gelijk heel lang op zou moeten staan, en daar erg moe van worden, dan weet je maar nooit wat ze er nog van vindt. Nu ging het hartstikke goed. Ook erg leuk om te zien, hoe ze elkaar weer begroeten, en met z'n drietjes verder gaan, waar ze maanden geleden gestopt zijn.
Joyce
Aantal berichten : 826 Registratiedatum : 10-08-10 Woonplaats : brabant
Onderwerp: Re: Ella is weer thuis vr 21 sep 2012 - 19:48
zo, die is gegroeid, flinke tante zeg, gaaf! Fijn dat ze zulke fijne ervaringen op heeft gedaan.
Onderwerp: Re: Ella is weer thuis zo 23 sep 2012 - 0:58
WOW Berith, wat is ze ENORM gegroeid en volwassen geworden in die paar maanden, het is bijna niet te geloven! Ze ging weg als 'puppy' en komt terug als een zelfbewuste dame! Ze ziet er prachtig uit en heeft heerlijke 'koudbloedbillen' . Ik denk dat je héél veel plezier gaat hebben van haar, ze heeft zo'n superkarakter!
Onderwerp: Re: Ella is weer thuis zo 23 sep 2012 - 20:58
Leuk hoor, zo'n bijzonder ras! Ik lees op wiki dat het bijna uitgestorven is geweest dus dan is het extra leuk om zo'n paard te hebben.
Berith
Onderwerp: Re: Ella is weer thuis ma 24 sep 2012 - 5:50
Ik heb vooral voor de Schwarzwalder gekozen vanwege het karakter (en de kleur vind ik ook erg aantrekkelijk). En Ella voldoet er meer dan 100% aan. Ik zocht een ras dat cool in de kop is maar niet sloom, een goed uithoudingsvermogen heeft en daarmee geschikt voor lange buitenritten. Hoeft geen topper in een of ander te zijn maar vooral een werkwillige alleskunner die graag samenwerkt.
Ella heeft tot nu toe laten zien dat ze enorm sociaal (naar zowel paard als mens) is, erg slim en leergierig, beetje brutaal maar wel eerlijk. Erg cool en niet snel bang, maar zeker geen dooie en wel alert en op haar hoede. Vooral gevoelig voor positieve beloning en als ze snapt wat je van haar vraag is ze maar al te bereid om het voor je te doen Staat tegenover dat als ze het niet snapt en je bijvoorbeeld wat pusht, dan blokkeert ze, parkeert ze vierbenen op de grond en gebeurt er niet veel meer. Dus bijvoorbeeld met trailer ingaan: even laten kijken, vragen of ze komt en als ze een stapje doet, belonen en mevrouw snapt wat je wilt en loopt braaf door. Zou je als ze op de plank staat en de situatie in zich opneemt, druk op het halster uitoefenen, parkeert ze zichzelf en komt er geen beweging meer in
Ondertussen is ze weer 3 dagen hier thuis en is de kudde alweer een hechte drie-eenheid en staat ze regelmatig met vooral Trix de schoft te knabbelen. Ik heb meer hooinetten hangen dan dat er paarden staan, maar ze mag zowel naast Sietske als naast Trix mee-eten uit het net. Alleen als ze te brutaal wordt, zetten Siets en Trix haar rustig maar beslist weer terug op haar plek.
Kortom ik ben echt helemaal blij met Ella en hoe ze hier in de kudde wordt opgenomen en opgevoed.
Onderwerp: Re: Ella is weer thuis ma 24 sep 2012 - 20:32
Klinkt als het ideale paard.
inge
Aantal berichten : 882 Registratiedatum : 20-01-11
Onderwerp: Re: Ella is weer thuis zo 30 sep 2012 - 6:52
oohh die is mooi geworden zeg! en al groot! leuk he om de verschillen naast elkaar te zien van een klein droppie tot al een bijna echte grote fuchs.
heb er eentje als buurvrouw...over een paar maandjes komt daar een 2e bij. Ben wel heel nieuwschierig hoe die er uit ziet. mijn heren zijn heel blij met haar als buurvrouw. Ze maken graag een praatje met haar.