Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Empty
BerichtOnderwerp: Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker   Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Emptyma 6 okt 2014 - 21:08

Hij kost een paar centen, maar dan heb je ook wat: de Led Lenser H14R.2: http://www.bax-shop.nl/hoofdlamp/led-lenser-h14r-2-oplaadbare-hoogvermogen-hoofdlamp-in-giftbox?gclid=CKT0opiAmsECFabLtAodFGkALA

Ik gebruikte altijd een goedkope hoofdlamp voor het uitmesten en voeren in het donker, maar bij daglicht bleek dan vaak toch dat het niet gelukt was om de mest erg secuur weg te halen. Ook vond ik het altijd zo deprimerend om in het donker in de weer te zijn. Meestal probeerde ik dan m'n werk zo te plannen dat ik de pony's nog bij daglicht kon doen (het voordeel van zzp'er zijn grijns ).
Omdat ik de aankomende maanden doordeweeks toch wat meer met de pony's wil doen dan alleen uitmesten en voeren, besloot ik daarom te kijken of er inmiddels geen betere hoofdlampen beschikbaar zijn, die vooral een wat grotere lichtbundel opleveren.

Na het zien van verschillende recensies en beoordelingen, heb ik afgelopen weekend dus de Led Lenser H14R.2 besteld. Vanochtend heb ik hem voor het eerst gebruikt, en wat een verschil! Het lijkt bijna alsof je bij daglicht staat te scheppen. Het is namelijk een enorm krachtige (tot 850 lumen!) lamp en hij kan tot 300 m ver schijnen. Je kunt kiezen tussen een smalle, gerichte of juist een bredere lichtbundel (door het lampje simpelweg naar voren of achteren te schuiven).

Hij wordt geleverd met een oplaadbare accu, maar je kunt er ook losse batterijen in doen. Het accu-/batterijelement zicht achterop de hoofdband, maar is met een bijgeleverd verlengsnoertje ook in je binnenzak te dragen. De lichtopbrengst is echt geweldig! Zoals m'n lyrische relaas waarschijnlijk al doet vermoeden, is hij voor mij z'n geld absoluut waard. Geen deprimerend geploeter in het halfdonker meer, en ook niet langer meer heel m'n planning aanpassen op de tijd van zonsopkomst en zonsondergang  grijns . Ach, ik zie het maar als een vervroegd sinterklaas- en kerstcadeautje voor mezelf  knipoog .

Recensies staan o.a. hier:

http://www.amazon.de/product-reviews/B00GGQEUDA/ref=cm_cr_pr_btm_link_1?ie=UTF8&showViewpoints=0&sortBy=bySubmissionDateDescending
De enige slechte recensie gaat vooral over het ongewenst aangaan van de lamp in iemands zak, maar diegene heeft blijkbaar de handleiding niet gelezen: de lamp heeft namelijk een vergrendelfunctie om precies dat te voorkomen...

http://www.torchdirect.co.uk/head-torch-range/led-lenser-h14r-2-rechargeable-focusing-head-torch/action/reviews/

En dan nog een demonstratiefilmpje:
Terug naar boven Ga naar beneden
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker   Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Emptydi 7 okt 2014 - 0:35

thanks voor de link...ik ga hem onthouden. Nu niet direct nodig maar je weet maar nooit. Duidelijk een stuk sterker dan de gemiddelde hoofdlamp.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker   Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Emptyzo 19 okt 2014 - 10:32

Beetje late reactie (want ook van dit topic had ik geen melding gekregen), maar beter laat dan nooit knipoog .

Dank voor deze info Wieteke, wat een goede en sterke lamp zeg! Wij hebben ook een wat eenvoudiger hoofdlampje en daarmee is mestruimen in het donker inderdaad niet heel eenvoudig, je mist gewoon een 'hoop' knipoog .
Altijd goed om zulke info te krijgen van iemand die het al zelf heeft uitgeprobeerd, dank dus!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker   Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Emptyma 20 okt 2014 - 7:09

Ik had 'm ook gekocht, maar teruggestuurd omdat er iets aan mankeerde. Hoop binnenkort weer een nieuwe te krijgen.
Mijn man heeft van zijn werk ook een lamp van dat merk, die hij thuis gebruikt voor het uitmesten. Een hele goede, maar eigenlijk niet bedoeld voor op je hoofd, te zwaar.
Ik heb dus hoge verwachtingen van de lamp.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker   Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Emptywo 9 dec 2015 - 1:36

Ik herinnerde me dit topic en omdat we een nieuwe hoofdlamp willen kopen, kom ik hier weer even terug glimlach .
Wieteke, ik ben benieuwd: hoe zijn je ervaringen met deze lamp geweest in het afgelopen jaar? Voordelen/nadelen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker   Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Emptydo 10 dec 2015 - 6:59

voor mij is dit onderwerp volledig nieuw.
het klinkt erg goed, ik ben ook benieuwd hoe de lamp nu nog bevalt.
leuk verjaardagskado voor mijn man, die doet standaard hier de eerste ronde en dat is in dit seizoen in het donker. het is een dure lamp maar zo te lezen gaat hij wel langer mee en kan dus opgeladen worden.
het klinkt erg positief.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker   Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Emptyma 14 dec 2015 - 7:57

Wij hebben er twee van, gekocht in okt 2014 zie ik aan mijn vorige reactie. Ze doen het nog steeds, en bevallen prima. Die van mij gebruik ik nu 's morgens en 's avonds, dus vrij intensief.
Ze hebben alleen erg lang nodig om op te laden, als-ie echt leeg is, heeft-ie wel langer dan een nacht nodig. Ik weet niet of dat hoort.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker   Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Emptyma 14 dec 2015 - 11:57

Joyce schreef:
voor mij is dit onderwerp volledig nieuw.
het klinkt erg goed, ik ben ook benieuwd hoe de lamp nu nog bevalt.
leuk verjaardagskado voor mijn man, die doet standaard hier de eerste ronde en dat is in dit seizoen in het donker.  het is een dure lamp maar zo te lezen gaat hij wel langer mee en kan dus opgeladen worden.
het klinkt erg positief.

Joyce, ik heb van Wieteke antwoord gekregen via Facebook en zal hier effe wat quoten:

Wieteke schreef:
Die lamp bevalt echt nog steeds supergoed! Ik gebruik hem elke avond bij de pony's en ook bij het hardlopen.
Toevallig zat ik vanavond nog te denken aan wat een goede aankoop dat is geweest. Met de verschijn-functie kan ik Dibble aan de andere kant van de track zien staan. Bij het uitmesten en voeren gebruik ik de brede stand. De pony's en tegenliggers bij het hardlopen zijn minder fan, daarvoor moet ik hem altijd temperen.
Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat ik volgens mij niet de 4 uur haal op volle sterkte. Dat is voor mij geen punt, als ik hem om de paar dagen even oplaad.

Ik heb zelf ook nog wat internetresearch gedaan. Er is inmiddels een upgrade van hetzelfde type met nog meer lichtopbrengst, nl. 1000 lumen i.p.v. 850 lumen (op de sterkste stand). Dat type heet voluit de 'Led Lenser H14R.2 Upgrade'. Wij gaan deze kopen bij http://www.ledscherp.nl/led-lenser-h14r-2 . Daar is hij € 135, wat stukken goedkoper is dan bij veel andere winkels (ik heb zelfs prijzen van € 189 gezien!). De reviews die ik heb gevonden zijn ook allemaal zeer goed.

marion schreef:
Ze hebben alleen erg lang nodig om op te laden, als-ie echt leeg is, heeft-ie wel langer dan een nacht nodig. Ik weet niet of dat hoort.

Dat ben ik ook een paar keer in de reviews tegengekomen Marion, dus dat is blijkbaar 'normaal'. Het is me al vaker opgevallen dat de werkelijke oplaadtijd van apparaten bijna altijd langer is dan wat de fabrikant opgeeft. (Net zoals auto's bijna altijd minder zuinig rijden dan de fabrieksopgave verontwaardiging ...)

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker   Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Emptydi 15 dec 2015 - 2:49

Bedankt voor het quoten, Marja, dat scheelt me een hoop tikwerk knipoog . Vanwege de drukte was ik al een tijd niet op het forum geweest, dus ik had de nieuwste berichten ook even gemist.

Dat opladen duurt bij mijn lamp ook lang (volgens mij een uur of 6 als hij helemaal leeg is), en ik haal ook niet de gebruiksduur die was opgegeven. Misschien komt dat laatste ook omdat ik de lamp nooit ononderbroken gebruik, maar bijv. de ene avond een uur bij de pony's, dan wat later nog een half uur tijdens het hardlopen en de volgende avond nog een half uur. Voor mij is dat geen punt, alleen moet ik eraan denken hem elke paar dagen overdag of 's avonds aan de oplader te hangen. Als de batterij bijna leeg is, word je trouwens een minuut of 15 voordat de lamp uitvalt met een knippersignaal gewaarschuwd. Je kunt ook in de oplaadbare versie nog losse batterijen stoppen, dus als je de lamp een keer een hele nacht zou moeten gebruiken, kun je als back up dus nog losse batterijen meenemen.

Ik ben benieuwd hoeveel extra lichtopbrengst de nieuwste versie geeft. In elk geval fijn om te zien dat de lamp tegenwoordig op best veel punten te koop is. Toen ik hem kocht, was hij bij Bax-shop veel goedkoper dan elders, terwijl hij daar nu juist zo ongeveer het duurst lijkt te zijn. Ik heb er in oktober 2014 EUR 111 voor betaald (heb de factuur inmiddels weer gevonden, Marja glimlach ).

Mocht die van mij stuk gaan, dan zou ik zeker weer dezelfde kopen. Ze geven trouwens ook lang garantie op de lamp, dus dat wekt ook wel vertrouwen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker   Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Emptydi 15 dec 2015 - 23:21

Dank voor je aanvullingen Wieteke glimlach .

Mijn man heeft de lamp gisteren gekocht bij Ledscherp in Arnhem voor € 135,-. Hij werkt toevallig op dit moment in Arnhem dus dat kwam mooi uit, scheelt weer verzendkosten knipoog . Alleen moet hij vandaag nog even terug omdat de man in de winkel de lamp had uitgepakt om hem te kunnen demonstreren en vervolgens is vergeten om het verlengsnoertje (waarmee je de batterypack ook in bv. je broekzak kan meenemen) weer in de doos terug te doen...
Daarna nog even opladen en dan ws. vanavond voor het eerst gebruiken met mestruimen glimlach ! Wordt vervolgd.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker   Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Emptywo 16 dec 2015 - 0:02

Spannend! grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Empty
BerichtOnderwerp: Re: Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker   Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Geweldige hoofdlamp voor buitenwerk in het donker
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wat voor hout voor wanden schuilstal en nog behandelen?
» Ook rust voor het pad?
» ik stel mij voor
» Ook plannen voor een PP
» Verjaardagscadeau voor Dahab

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: