Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 mijn pp in wording

Ga naar beneden 
+2
Irene
marion
6 plaatsers
AuteurBericht
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

mijn pp in wording Empty
BerichtOnderwerp: mijn pp in wording   mijn pp in wording Emptyza 27 feb 2010 - 8:44

Jaaa! Met hulp van mijn dochter is het gelukt. Dit wordt mijn paddockparadijsje.
Over 2 weken komt er een aannemer de grond omkeren. Dan komt er vanaf de huidige bak (het gedeelte van 20 x 30 plus dat van 10 x 10 m) een zandpad door de wei, tot achter schuur 1 bij.

mijn pp in wording Foto-TPG8VHTA

Tussen het verharde en het zand links ervan komt schrikdraad. De ponies kunnen dus geen rondje lopen.
Nu staat er een ruif van 4 m lang op het verharde gedeelte. Maar ik wil toe naar meerdere fijnmazige hooinetjes, zodat ze meer gaan lopen. Zoals dus in het pp te zien; de groene rondjes. Onder de netten komen tegels te liggen.
Ik wil in ieder geval een schuurpaal ergens neerzetten, en misschien gelijk een heuvel laten neerleggen. Wat zou een handige plaats daarvoor zijn? En als die heuvel naast de omheining ligt, moet die zeker wel hoger gemaakt worden?
Hebben jullie verder nog goede ideeën?
O ja, ik heb er nu 4 ponies in de C/D maat lopen.


Laatst aangepast door marion op ma 17 mei 2010 - 8:24; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

mijn pp in wording Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn pp in wording   mijn pp in wording Emptyza 27 feb 2010 - 23:23

Leuk weer een plattegrond knipoog . Ik moest het wel even goed bestuderen, het is me namelijk niet helemaal duidelijk.
Waarom wil je bijvoorbeeld een schrikdraad spannen links naast het verharde gedeelte? Want het is juist de bedoeling dat ze een rondje kunnen lopen, dat stimuleert nog meer de beweging.

Nu heb je de hooiruif en het water bij elkaar staan. Ik weet niet of de hooiruif daar blijft als je hooinetjes gaat gebruiken? Anders zou ik het water wel op een andere plek neerzetten, juist ook weer om de beweging te stimuleren.

Een heuvel kan naar mijn idee op elke willekeurige plek, kan ook op smallere gedeelten van de track, zodat ze ook daadwerkelijk elke keer even de heuvel op/af gaan. Daar moet je inderdaad wel de omheining op aanpassen knipoog .

Verder zijn alle hoeken wel erg recht, het mooiste is om die af te ronden, anders kunnen paarden zich vastlopen.

Aan de bovenkant heb je dus nog een wei liggen en daar ga je dan ook een track omheen maken?

-
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

mijn pp in wording Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn pp in wording   mijn pp in wording Emptyzo 28 feb 2010 - 0:19

Mijn gedachte was: als ik het schrikdraad door laat lopen langs het verharde gedeelte moeten ze altijd een langere weg afleggen naar het water toe. Als ze bijv aan het eten zijn achter schuur 1, moeten ze helemaal omlopen om water te drinken. Het water kan in principe niet verplaatst worden omdat dat zo'n automatisch drinkbakje is.
De hooiruif zou dan weggaan.
De hoeken heb ik idd recht getekend, maar in de praktijk worden ze afgeschuind.
Bovenin ligt idd nog een weitje, waarom heen al een pad ligt (maar nu ongebruikt), dat aangesloten wordt op het zandpad. Dat weidepad gaat open als de grond weer redelijk droog is en kan ik ook gebruiken voor mijn eczemers.
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

mijn pp in wording Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn pp in wording   mijn pp in wording Emptyzo 28 feb 2010 - 1:40

Oké, ik begrijp dan de bedoeling van het schrikdraad. Als je het water inderdaad niet kan verplaatsen, dan is dit misschien wel een goed idee.
Het is toch altijd afwachten hoe alles in de praktijk gaat werken. Je blijft aanpassen grijns .

Wel heel leuk gedaan hoor, ik ben heel benieuwd hoe jouw pony's hier gaan lopen. Dus wel blijven posten hoe het
gaat hoor knipoog !

-
Terug naar boven Ga naar beneden
fojoe

fojoe


Aantal berichten : 246
Registratiedatum : 17-11-09
Leeftijd : 52
Woonplaats : Roelselare

mijn pp in wording Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn pp in wording   mijn pp in wording Emptyzo 28 feb 2010 - 3:01

haha, ik heb net een reactie op je plattegrond gepost op bokt.nl grijns
even copy-pasten knipoog

het gele pad ziet er in ieder geval prima uit.
breed genoeg, verschillende plekjes waar hooi te vinden is, ver genoeg uit elkaar.
je zou ook nog een paar likstenen verspreid kunnen ophangen.
een heuveltje zou je evt. in het stukje van 1m x 10m kunnen maken.

er zijn wel een paar dingen die ik niet helemaal snap
wat is die grijze L-vorm waar de schuur en de container in staan?
en wat bedoel je met het zomerpad?
=> dit laatste is inmiddels al duidelijk glimlach
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

mijn pp in wording Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn pp in wording   mijn pp in wording Emptyzo 28 feb 2010 - 6:40

Hee leuk Marion, ik was hier even een dagje niet en HOPLA, staat er zomaar weer een nieuwe plattegrond bij! Ik vind die plattegronden echt zó leuk, maar ja, ben b.v. ook gek op topografische kaarten, beetje een afwijking van me :<.

Het ziet er leuk en creatief uit Marion!
Slim bedacht, dat je er in de droge periode nog een zomerpad aan kunt 'schakelen'. Mooie brede paden ook allemaal compliment.
Wat is het gedeelte waar je 'schuurpaal?' en 'heuvel?' in hebt gezet, is dat ook een wei? Of heb je alleen maar even die kreten erin 'geparkeerd' en hoort het verder niet bij je terrein?
En het stukje links onderin? Ook wei? Toegankelijk vanuit het gele pad?
En het gedeelte binnenin het gele pad? Ook wei misschien knipoog?
Hoe groot is je totale terrein (om een idee te krijgen)?

Haha, je wordt hier gebombardeerd met vragen grijns!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

mijn pp in wording Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn pp in wording   mijn pp in wording Emptyzo 28 feb 2010 - 6:44

Leuk, weer een plattegrond!
Die heuvel zou je in het pad kunnen maken dat 'bovenlangs' loopt. Of in die 10 x 10 plek, die je nu al als bak had, maar misschien gebruik je dat ergens voor?? In het pad dan móeten ze elke keer erover. Zeker met jouw oplossing van het draadje, zodat ze helemaal om moet lopen.
Ik heb ook niet helemaal een indruk van je totale oppervlakte incl. zomerwei dus. Hoe groot is het in totaal?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

mijn pp in wording Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn pp in wording   mijn pp in wording Emptyzo 28 feb 2010 - 7:08

fojoe: dan heb je net op bokt antwoord gegeven glimlach

Marja schreef:
Hee leuk Marion, ik was hier even een dagje niet en HOPLA, staat er zomaar weer een nieuwe plattegrond bij! Ik vind die plattegronden echt zó leuk, maar ja, ben b.v. ook gek op topografische kaarten, beetje een afwijking van me :<.

Ik ben ook echt gek op het tekenen en steeds weer aanpassen van plattegrondjes, alles op schaal.

Antwoord op de vragen:
Waar schuurpaal en heuvel staat, dat is het erf, onze oprit, en rechts zou dan ons huis moeten staan.
Links onderin is een stukje grond waar niet veel gras wil groeien omdat er grote bomen staan. Die zijn we nu gedeeltelijk aan het rooien. Als het gras wat hoger is daar gaan de paarden daar 2 keer op, dan is het weer kaal. Binnenin het gele pad is niet toegankelijk voor de paarden. Daar ligt bijv de composthoop en liggen materialen opgeslagen.
Het totaal is 75 m breed, dus ook de lengte van het zandpad langs de bomenrij. Het erf is 50 m diep, de wei is 25 m. Dus ons hele erf is zo'n 75 bij 75, maar niet alles staat op de tekening, alleen dat wat voor de paarden belangrijk is.

Volgende week wordt er gegraven, daarna moete er natuurlijk palen gezet worden ed. Maar als de paarden erin gaan, zal ik foto's plaatsen.
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

mijn pp in wording Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn pp in wording   mijn pp in wording Emptydi 2 maa 2010 - 7:55

Ziet er leuk uit Marion. Veel plezier met werkzaamheden. Ben benieuwd wat je paarden ervan gaan vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Gesponsorde inhoud





mijn pp in wording Empty
BerichtOnderwerp: Re: mijn pp in wording   mijn pp in wording Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
mijn pp in wording
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» PP in wording van Nina
» Een nieuw pad in mijn PP
» Mijn nachtmerrie
» Toekomstplan van mijn PP
» foto's van mijn pp

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: