Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 PP in wording van Nina

Ga naar beneden 
5 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyza 10 apr 2010 - 9:37

het heeft wat voeten in de aarde gehad maar hier dan een tekening van mijn pp

PP in wording van Nina Ppdahab2k

De track is uitgezet met prikpaaltjes maar hier komen op de hoeken houten palen voor, voor meer stevigheid.
De track is ong 5 meter breed.

Langs de sloot aan de onderzeide komt een draad zodat Dahab niet te ver in de kant kan lonken naar de buren

De schuilstal is nog een toekomstdroom maar er staat daar wel een oud schuurtje dus wie weet kunnen we in de toekomst daar iets maken.

Onderin bij de bomenpartij wil ik misschien ooit nog een zandbakje omdat ze daar graag staan te dutten als het warm weer is


Laatst aangepast door Nina op zo 11 apr 2010 - 8:31; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyza 10 apr 2010 - 22:40

Ha, wat leuk Nina, om ook een plattegrond van jou te zien glimlach!

Je schrijft dat de track 5 m breed is, maar ik zie dat er aan de rechterkant een veel breder stuk is; hoe breed is dat?

De gele vierkantjes zijn hooibakken neem ik aan?

Ik zie verschillende zwarte gedeeltes en in je legenda zijn er voor zwart drie beschrijvingen: bomen, schuilstal en paddock. Wat is wat op de tekening grijns?

Rechts onderin heb je een tweede waterbak getekend. Ik zou dat niet doen, want als je paarden uit de hooibakken rechts bovenin eten hoeven ze maar een klein stukje te lopen om te kunnen drinken, terwijl je juist meer beweging zou motiveren als ze helemaal terug naar links moeten om daar te drinken. Juist het heen en weer lopen tussen hooi en water geeft veel beweging.

Ben je al begonnen met de aanleg? Het mooie weer komt er weer aan, heerlijk voor dit soort karweitjes hoera!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyza 10 apr 2010 - 22:53

Leuk Nina om een plattegrond van jouw PP in wording te zien, ziet er leuk uit!

Wat Marja ook aangeeft, de plaatsing van de waterbakken zou beter anders kunnen, zodat ze goed gestimuleerd worden om te bewegen over de hele PP.

Marja, ik moest ook even kijken naar die kleuren, maar als je goed kijkt zijn ze toch verschillend grijns .
Die van de bomen is heel donkergroen (boven en onder op plattegrond), schuilstal zwart (helemaal links) en paddocks donkergrijs (onder tussen schuilstal en bomen in).
Heb ik het zo goed Nina (moest ook even goed turen grijns )?

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyza 10 apr 2010 - 23:03

Citaat :
Je schrijft dat de track 5 m breed is, maar ik zie dat er aan de rechterkant een veel breder stuk is; hoe breed is dat?

Oeps toch niet helemaal duidelijk overgekomen idd.. even wat extra uitleg. Het pad achterin (rechts) is idd tien meter breed. Dit heb ik expres wat ruimer gehouden omdat ik ook achterin hooi wil voeren.

Citaat :
De gele vierkantjes zijn hooibakken neem ik aan?
Klopt helemaal, vergeten eronder te zetten blond

Citaat :
Ik zie verschillende zwarte gedeeltes en in je legenda zijn er voor zwart drie beschrijvingen: bomen, schuilstal en paddock. Wat is wat op de tekening grijns?

Het zijn verschillende kleuren maar kan je nu minder goed zien als op het orgineel, ook maar even bijwerken zodat het duidelijker is...

Citaat :
Rechts onderin heb je een tweede waterbak getekend. Ik zou dat niet doen, want als je paarden uit de hooibakken rechts bovenin eten hoeven ze maar een klein stukje te lopen om te kunnen drinken, terwijl je juist meer beweging zou motiveren als ze helemaal terug naar links moeten om daar te drinken. Juist het heen en weer lopen tussen hooi en water geeft veel beweging.

Maar waar dan water en hooibakken? Ik wil graag meerder plaatsen met hooi. Water vind ik iets minder belangrijk en kan wat mij betreft ook wel op 1 plaats. De paarden staan hier toch maar even en blijven geen uren zoals bij het hooi...

Citaat :
Ben je al begonnen met de aanleg? Het mooie weer komt er weer aan, heerlijk voor dit soort karweitjes hoera!

Ja ik heb de binnenweide uitgezet. Verder ga ik het een beetje gefasseerd doen om het financiele plaatje wat uit te spreiden zeg maar.
Het land droogt hier goed op dus ik denk dat het niet lang meer duurt voordat we de track kunnen gaan testen!


Laatst aangepast door Marja op zo 11 apr 2010 - 5:00; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : quootjes gerepareerd ;-).)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyza 10 apr 2010 - 23:06

Irene schreef:

Die van de bomen is heel donkergroen (boven en onder op plattegrond), schuilstal zwart (helemaal links) en paddocks donkergrijs (onder tussen schuilstal en bomen in).
Heb ik het zo goed Nina (moest ook even goed turen grijns )?

-

Klopt helemaal Irene! Als ik op mn eigen pc ben zal ik de kleuren wat duidelijker maken... en eens kijken waar ik dan idd water en hooibakken neer zal zetten....
Waarschijnlijk dan toch maar 1 waterbak vooraan (links op de tekening) voor het practische. Nadeel alleen is als je vooraan ook een hooibak heb dat ze van daaruit een korte route naar het water hebben. Alleen van achteruit is het dan toch al snel 120 tot 150 meter wandelen...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyzo 11 apr 2010 - 5:09

Irene schreef:
Marja, ik moest ook even kijken naar die kleuren, maar als je goed kijkt zijn ze toch verschillend grijns .
Die van de bomen is heel donkergroen (boven en onder op plattegrond), schuilstal zwart (helemaal links) en paddocks donkergrijs (onder tussen schuilstal en bomen in).
De kleuren van ons beeldscherm zijn nogal donker en voor mij is het dus echt allemaal pikzwart grijns. Maar ik heb de afbeelding even in mijn fotoprogramma wat lichter gemaakt en ja hoor, toen zag ik duidelijk de verschillende kleuren glimlach!

Nina schreef:
Maar waar dan water en hooibakken? Ik wil graag meerder plaatsen met hooi. Water vind ik iets minder belangrijk en kan wat mij betreft ook wel op 1 plaats. De paarden staan hier toch maar even en blijven geen uren zoals bij het hooi...
Als je alleen die waterback rechts weghaalt zou het al een stuk beter zijn. Wij hebben hier ook een hooibak die redelijk dicht bij het water staat. Je kunt het nooit helemaal perfect maken, maar één waterbak is wel gemakkelijk te realiseren knipoog. Als je het je paarden heeeeeel moeilijk zou willen maken, zou je de ruimte aan de linkerkant moeten splitsen (een afrastering in het midden), zodat de paarden die daar uit de hooibakken eten helemaal om de wei heen zouden moeten lopen om bij de drinkbak te komen. Maarreh.... ik zou dat niet doen hoor :<, dat is wel erg overdreven...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyzo 11 apr 2010 - 5:25

Kan je die hooibakken links ook niet verplaatsen? Wij hebben ook geen hooi vooraan, maar we hebben dan wel een ander soort PP. Je kan het ook gewoon eerst doen zoals Marja zegt, even kijken hoe dat gaat. Mochten ze toch te weinig bewegen, dan kan je het later alsnog veranderen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyzo 11 apr 2010 - 8:42

Heb de tekening iets aangepast met wat duidelijkere kleuren...

En er nog een toekomst plan aan toegevoegd: Mijn 'huis'! Als er deze zomer tijd en geld voor is komt er een woonunit vooraan de wei!! Dan kan ik wakker worden met uitzicht op mn paardjes! hoera
Misschien wordt het ook wel volgend jaar hoor... maar ja je moet iets hebben om over te dromen he..

Ik heb de waterbak achterin omgewisseld voor een hooibak. Ik denk dat ze overigens evengoed graag achterin zullen gaan staan omdat daar waarschijnlijk beter zicht over de polder is richting merries e.d.

Morgen (maandag) naar Utrecht, kijken of er een stoere shet tussen staat die als vriendje voor Dahab wil spelen. Ben er g benieuwd of dat wat gaat worden. Leuke is denk wel dat als ze eerst een tijdje wennen ik ze samen wil introduceren in de nieuwe PP. Mede omdat Dahab dan misschien iets minder het zal zien als zijn PP. Alhoewel hij vorig jaar ook wel op dit stuk weiland heeft gestaan.

Verder wil ik in de toekomst ook nog ergens een plaats met zand maken waar ze kunnen rollen en slapen, iemand suggesties waar? Ik dacht zelf onder de bomen links onderin. Zeg maar tussen de paddock en de track onderaan... Daar staan ze in de zomer graag te rusten in de schaduw van de bomen...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Epe

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyzo 11 apr 2010 - 9:06

Wat leuk Nina.
Ziet erg leuk uit.
En wat leuk als je daar kan wonen, ik ben jaloers.
Ben benieuwd of je morgen een leuke pony tegen komt.
Succes
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyma 12 apr 2010 - 8:11

Met een lege trailer terug van de paardenmarkt....
Vanmorgen vroeg vertrokken, eerst langs de koeienmarkt waar een koe van ons werd verkocht. Daarna door naar de paardenmarkt. Ik denk dat er ongeveer 70 a 80 paarden waren. Helaas waren er maar een handje vol shetlanders. Waarvan de meeste hengst of merrie... kortom er zat eigenlijk niets voor me bij.
Na thuiskomst gaan zoeken op marktplaats. Ook daar erg weinig ruintjes. Maaar ik heb een schatje gevonden. Billy heet hij, klein van stuk maar een grote persoonlijkheid. Een blauwschimmeltje (?) Met manen tot op de grond zo ongeveer :-) Als het een beetje mee zit kunnen we hem van de week nog ophalen... zal de camera in de aanslag houden..
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyma 12 apr 2010 - 8:19

Nina schreef:
Heb de tekening iets aangepast met wat duidelijkere kleuren...
Heel duidelijk nu wat wat is, 't wordt leuk Nina glimlach! En het zou helemaal mooi zijn als je er ook nog kunt gaan wonen! Mag dat zomaar, zo'n woonunit? Of denk je 'wat niet weet, wat niet deert' zwijgen ?

Citaat :
Verder wil ik in de toekomst ook nog ergens een plaats met zand maken waar ze kunnen rollen en slapen, iemand suggesties waar? Ik dacht zelf onder de bomen links onderin. Zeg maar tussen de paddock en de track onderaan... Daar staan ze in de zomer graag te rusten in de schaduw van de bomen...
Ik denk dat je het beste even af kunt wachten wat de favoriete plekjes van de paarden zullen worden en dan daar je zandplaats maken. Wie weet is dat inderdaad dat plekje bij de bomen, 't klinkt in ieder geval wel idyllisch.

Je beschrijving van Billy klinkt als een erg stoer kereltje, ben nu al benieuwd naar hoe hij er uitziet. Leuk dat het een schimmel is, dat zie je toch niet veel bij Shetten?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyma 12 apr 2010 - 9:51

De 'woonunit' is idd niet uhh zoals het hoort dussuh zwijgen idd hihi!

Heel misschien komt de shet morgen al. Billy heet hij. Lol!
En ik ken de kleur eigenlijk ook niet echt bij shetten maar heb me er eerlijk gezegd ook niet zo in verdiept.
Hij schijnt in de winter heel donker bijna zwart te zijn en in de zomer bijna wit. Ben dus enorm benieuwd naar deze toverbal!!!

Morgen gaan ze met een kraan en trekker met kieper hier in het land aan de gang om wat lage stukken op te vullen waar nu vaak water blijft staan. En aangezien er een hele berg zand ligt uit de oude bak...
Nog geen rolplaats of heuvel maar goed, niet alles tegelijk...

Ook vandaag nog twee bomen kort gezaagd. Deze waren gerooid bij het aanleggen van de bak. Alles verdeeld over de paarden. Allemaal druk met knabbelen en knagen. Heerlijk om ze zo bezig te zien. Vind het ook heerlijk voor de andere paarden die hier staan. Wel. M'n eigen paard natuurlijk de grootste tak gegeven hihi!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Epe

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyma 12 apr 2010 - 18:44

die Billy klinkt wel heel stoer!!
Hopelijk klikt het goed met je paardje.
Ik ben erg benieuwd naar de foto's.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptydo 6 mei 2010 - 10:04

Eindelijk de eerste echte palen de grond in!!!

Men wat is het voorjaar druk. Heb haast geen tijd voor mn eigen PPtje...
Maar nu is het er toch van gekomen. De eerste 9 palen staan in de grond! Moet er nog 30 ofzo maar goed ze lopen elke dag maar heel even op de track en dan zijn ze o druk met gras eten dat er weinig sloop-zin is hahaha!
Heb een heleboel lint, draad, isolatoren en poortgrepen besteld dus we kunnen snel weer aan de slag!
Ik heb voor bovenaan 2cm breed lint gekocht en voor daaronder voor 2 of misschien drie rijen koord van 6mm dik.
Wat gebruiken jullie zoal?
En hoe hebben jullie het gemaakt bij de poorten? Waar laat je het lint als je het open hebt staan? Het mag natuurlijk niet ergens tegenaan bungelen anders raak je stroom kwijt...

Billy rent nu vrolijk overal nog onderdoor dus heb wel wat meer draden nodig dan 1. Iemand ervaring met op welke hoogte voor een mini-shet?

Nog 1 weekje druk, dan 2 weken op vakantie en dan hopelijk snel verder met mijn PP!

Grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyza 8 mei 2010 - 1:17

Heel leuk dat het vordert Nina! Ja, zo'n PP is wel veel werk hè grijns
Wij bevestigen poortgrepen altijd aan een andere paal, dan kan het geen contact maken.
Geen ervaring met een mini-shet, maar het draad zal wel aardig laag moeten voor zo'n beestje grijns
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyza 8 mei 2010 - 11:12

Lekker aan het werk Nina compliment!

Citaat :
Wat gebruiken jullie zoal?
Ik gebruik voor de binnenafrastering dit dunne gevlochten stroomkoord van Gallagher:

PP in wording van Nina Stroomdraad%2BGallagher

Ik denk dat het ca. 3 mm dik is. Het is heel gemakkelijk te verwerken omdat je het eenvoudig kunt vastknopen, dus er zijn geen speciale klemmetjes o.i.d. nodig. Het heeft een heel lage weerstand, m.a.w. het is zeer goed stroomgeleidend. Het laat zich ook goed strak spannen. Het voordeel vind ik dat het niet zo opzichtig is; door de paden zijn er natuurlijk sowieso al veel afrasteringen en dan is het wel mooi als het niet al te opvallend is (maar voor de paarden toch voldoende zichtbaar).
Eén draadje zou bij ons trouwens ook niet werken hoor :<... Ik had er eerst twee, maar heb er nog een derde onder moeten maken, omdat sommige paarden met hun dikke maantoppen tegen de draad duwden en al grazend gewoon doordouwden tot alles in boogjes hing kritisch. Nu heb ik een vrij lage draad erbij zodat ze daar met hun neusrug tegenaan komen, en dat werkt zweep.

PP in wording van Nina Paal+met+3+draden
Zo ziet het er nu dus uit.

Citaat :
En hoe hebben jullie het gemaakt bij de poorten? Waar laat je het lint als je het open hebt staan? Het mag natuurlijk niet ergens tegenaan bungelen anders raak je stroom kwijt...
We hebben als poorten draad met poortgrepen en als de poort openstaat zetten we een prikpaaltje neer waar we de poortgrepen dan aan kunnen hangen, zodat de draad niet op de grond komt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyvr 28 mei 2010 - 10:41

Even een korte up-date!

Billy en Dahab gaan fantastisch samen. Billy kan nog onder de meeste draadjes door maar daar wordt aan gewerkt.
Ben vol inspiratie een dag of twee eerder terug gekomen uit Noorwegen en vandaag gelijk aan de slag gegaan. Weer (nu smane met de geweldige hulp van paps) wat palen de grond ingewerkt. Viel niet mee, de grond is erg droog en hard op het moment.
Vanavond vooraan al wat lint en draad gespannen waar Billy hopelijk niet onderdoor gaat hihi!
Het begont er nu wat profecioneler uit zien. Hopen dat de schapen het een beetje laten staan. Die duwen prikpaaltjes namelijk gewoon om door er tegen te schuren kritisch

Nadeel van mijn brede pad is alleen dat Dahab het nog steeds niet kaal heeft... Misschien moet ik maar even een groepje pension-ers 'lenen' om de boel kaal te laten eten want Dahab en Billy.... dat schiet dus niet op haha! Ze gaan elke dag 1 of 2 uur het pad op maar je ziet niet veel vershil...

Verder heb ik een houten regenton in twee delen gezaagd als waterbakken. Voor een natuurlijkere uitstraling tov de zwarte speciekuipen....
En wat blijkt.... Dahab drinkt hier liever uit dan uit zijn speciekuip. Die staat er namelijk nog wel maar wordt beduidend minder gebruikt.

Vaders fronst af en toe zijn hoofd bij mijn ideen maar vind het verder wel erg interressant en helpt zijn kleine meis dan maar met het zware werk, geweldig!

Hopelijk binnenkort wat foto's van hoe het er nu uit ziet....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
BuitenZinnig

BuitenZinnig


Aantal berichten : 123
Registratiedatum : 20-05-10
Leeftijd : 69
Woonplaats : Bladel

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyzo 30 mei 2010 - 0:47

Leuk Nina..ook voorjaarskriebels? knipoog Het ziet er goed uit. Leuk dat Dahab een vriendje heeft...zou ik voor Appie ook moeten hebben...ook een ruintje, want Ap speelt niet echt met de dames kritisch Ben benieuwd naar jouw foto's (de mijne komen ook)

Via deze site kwam ik op een Amerikaanse en zag daar ook nog wel 100 ideeën... ook over slow feeders van een vat met een net en dan ondersteboven opgehangen! http://paddockparadise.wetpaint.com/ Marja's PP staat er ook ergens tussen.

Zelf heb ik van de week maar kort aan onze PP gewerkt...heb 4 palen de grond in geboord en de eerste helft met prikpaaltjes afgezet. Kom paaltjes te kort verdriet Ik ben druk met de dreigende problemen van Ap met al dat gras... iedere dag probeer ik minimaal 2-3 uur te lopen en hem tussen de anderen vandaan te houden tot het pad kaal is. Nu regent het en dan ga je ook niet tot aan je knieën in het natte gras palen staan boren.... bescheiden
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.BuitenZinnig.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyzo 30 mei 2010 - 4:42

Joehoe!!

Alle palen staan erin! 1 rij lint ook al! Tussen de buien door vandaag de laatste gedaan.
Maar idd in de regen is dat niet fijn werken... hihi!

Van de week de twee andere rijen draad spannen.
Dan moet ik nog iets verzinnen zodat billy niet onder de draad door gaat naar achter ( recht op de plattegrond)
Maar ook dat de schapen daar blijven... zucht. Schapen zijn echt niet handig haha! Die kan je namelijk achter draad houden.
In de toekomst komt hier wel een houtenhek met gaas maar tot die tijd dus even iets anders. En eigenlijk wil ik niet investeren in gaas oid voor tijdelijk.

Ook al lamgzaam aan, aan het nadenken of we iets kunnen maken dat de mannen van de winter buiten kunnen blijven maar dat zal wel wishfull thinking zijn... maar je weet maar nooit!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Epe

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyzo 30 mei 2010 - 22:06

leuk dat het zo goed gaat met de aanleg van je pp.
Kan je niet een schrikdraadje heel laag spannen, 15 cm van de grond ofzo, schapen hebben er vast wel wat van als ze het tegen de poten krijgen, ik zie hier ook veel schapen achter schrikdraad.
en ze blijven er allemaal netjes achter.
het zou leuk zijn als ze in de winter kunnen blijven staan op je pp.
Ik ben erg benieuwd naar je foto,s.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyzo 30 mei 2010 - 23:42

Ik zou inderdaad denk ik ook wat stroomdraden dichter bij elkaar en dichter bij de grond spannen voor de schapen. Dat is vast goedkoper dan gaas en goed gespannen en met flink stroom erop zou het moeten werken lijkt me.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptyma 31 mei 2010 - 23:42

Leuk dat je zo goed vordert Nina, je bent lekker enthousiast grijns !
En super dat het zo goed gaat tussen Billy en Dahab!

Zoals al gezegd, stroomdraad goed laag spannen, dan moet zelfs die kleine Billy er achter blijven glimlach (is hij nu eigenlijk al al zijn haar kwijt?)
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptydi 1 jun 2010 - 1:15

Billy blijft netjes achter de draadjes. Heb er 3 boven elkaar gespannen. De schapen zijn een groter probleem hihi. Vooral de lammeren. Maar goed, daar verzinnen we wel wat op.


Billy is nog steeds niet helemaal door zijn vacht... het schiet wel aardig op. Mn ferminator is er ook nog niet. Maar even een mailtje sturen.. gister had Billy flink koorts, waarschijnlijk virusinfectie. Omdat hij zo oud is toch maar even antibiotica spuiten en hopen dat hij opknapt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Epe

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptydi 1 jun 2010 - 1:49

oe das minder koorts, hopelijk knapt hij snel op.
Fijn dat hij achter de draadjes blijft.

Joris heeft ook nog veel wintervacht.
Ben ik gewend van hem, is meest juli voor hij alles kwijt is.

Soms scheer ik hem als het erg heet is, dat doe ik dan met de haren mee anders is hij helemaal zo bloot.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Emptydi 1 jun 2010 - 4:56

Super dat Billy nu goed achter de draadjes blijft!

Balen dat hij flink koorts heeft, hopelijk werkt de antibiotica. Hoe gedraagt hij zich, kan je ook merken dat hij helemaal niet lekker is?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





PP in wording van Nina Empty
BerichtOnderwerp: Re: PP in wording van Nina   PP in wording van Nina Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
PP in wording van Nina
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» mijn pp in wording
» Nina's nieuwe hooikussens
» Nina, terug van weg geweest
» Even voorstellen Nina en Dahab

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: