Onderwerp: Re: PP in wording van Nina di 1 jun 2010 - 7:06
Citaat :
Billy is nog steeds niet helemaal door zijn vacht... het schiet wel aardig op. Mn ferminator is er ook nog niet. Maar even een mailtje sturen.. gister had Billy flink koorts, waarschijnlijk virusinfectie. Omdat hij zo oud is toch maar even antibiotica spuiten en hopen dat hij opknapt.
Die Furminator werkt perfect, we hebben er ook één. Sterkte met Billy. Ik hoop dat hij gauw beter wordt
Nina
Aantal berichten : 209 Registratiedatum : 12-01-10 Woonplaats : Zuid Holland
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina di 1 jun 2010 - 9:50
Citaat :
Balen dat hij flink koorts heeft, hopelijk werkt de antibiotica. Hoe gedraagt hij zich, kan je ook merken dat hij helemaal niet lekker is?
Billy is idd echt anders dan normaal. Gister kwam ik in de wei en lag hij... Dat hij doet hij wel vaker maar dan helemaal achterin undercover tussen de schapen. En nu op tien stappen van het hek in zijn 'vluchthaven' waar Dahab hem niet kan pesten. Ik heb hem toen even in de benen gejaagd, dad deed hij vlot maar toen viel ook op dat er wel vier hopen mest om hem heen lagen en dat hij dus al de hele dag niet van zijn plek was geweest. Toen ben ik eerst even een rondje drollen wezen scheppen op de track maar toen ik terug kwam lag hij al weer. Toen er maar eens een thermometer in gestoken en hij had 39.7! Was eerst bang voor bevangenheid of koliek. Maar hij liep niet pijnlijk en mesten enzo deed hij nog. Maar hij was echt heel sip, normaal kan het nogal een dribbelkont zijn hihi! Nu krijgt hij 1 keer per dag een antibiotica injectie en pijnstiller/onstekingremmer, hierdoor voelt hij zich wel wat beter maar nog niet echt top. We houden hem goed in de gaten en hopen dat de ouwe dibbes snel opknapt!
Vandaag mijn andere boy eens aan het werk gezet aan de longe... Hij was echt super braaf en dat met merries die een paar meter verderop stonden te sjansen! aan het eind heel stoutmoedig er even een krukje naast gezet en op zijn rug gehangen... Meneer kijkt niet eens op als ik over zijn rug leunend hem van de andere kant aan kijk en even zwaai zo van hey Habby nu ben ik ook hier... hahahaha! Ben erg benieuwd wat hij er van gaat vinden als ik er een keer op gaat zitten... maar rustig aan, hebben geen haast dit jaar wordt er nog niet echt op gereden, eerst nog even groeien!
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina di 1 jun 2010 - 23:20
Is er een dierenarts bij Billy geweest?? Ik vind het altijd zo kort door de bocht...antibiotica er in en dan "moet hij het weer doen" Zijn zijn voeten niet warm? Heeft hij een snelle en zeer duidelijk voelbare "pols" op de ader op zijn kogels? Voer eens wat wilg en snij wat brandnetel door zijn voer (als hij voer krijgt) Billy kan ook stress hebben van zijn recente aanpassingen en veranderingen (je hebt hem toch nog niet zo lang?) Veel knuffelen wil ook nog wel eens helpen... Let op met het warme weer... oh ja... ik weet dat het er een beetje laat voor is, maar pas op met atypische myopathie. Ik werd van de week gebeld door iemand die er 3 paarden door was kwijtgeraakt en hoorde van nog iemand die 4 drachtige merries verloren had aan die kwaal...
Nina
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina wo 2 jun 2010 - 10:06
uhh ja er is een dierenarts bij Billy geweest, ik heb in princiepe niet standaar AB in huis waar ik mee ga spuiten hoor... En ja ik heb eerst hoeven en benen bekeken en gevoeld. Ook heb ik nog gedacht aan koliek misschien maar hij meste nog prima. We hebben dus idd eerst gekeken wat de oorzaak kon zijn maar aangezien hij een kuchje had en koorts en 22 jaar oud hebben we besloten om toch AB te geven en het niet af te wachten... Gelukkig heeft hij nu geen koorts meer en lijkt hij ook al iets fitter te zijn dus ben eigenlijk wel tevreden over deze behandeling. Begrijp ook je bedenkingen bij soms te snel naar AB grijpen maar ja soms moeten we ook blij zijn dat het bestaat.....
De begin sympthomen van AM zijn wel als die van Billy maar het schijnt ook dat als ze in het stadium zijn van willen liggen ze ook onderkoeld raken en Billy had juist 39.7 Verder zou hij dan ook stijf om moeilijk moeten lopen en dat was allemaal niet aan de hand. Maar het is idd een enge gedachten dat je zo opeens een heel stel van je paarden kwijt zou kunnen raken....
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina wo 2 jun 2010 - 10:45
Je leek me ook al niet het type om klakkeloos in de weer te gaan Gelukkig dat Billy wat opknapt!!! Altijd een hele opluchting. En 22 is niet zo heel oud hoor...hij kan nog zeker 10 jaar mee
Ik ga wegens De halve avond met draden en palen in de weer geweest. Morgen weer een stuk (komen palen te kort) Maar we zijn al tot het middenpad en hebben nu een traject van 200 meter klaar!
Irene
Aantal berichten : 656 Registratiedatum : 10-11-09
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina wo 2 jun 2010 - 23:47
Heel fijn Nina dat het met Billy de goede kant op lijkt te gaan. Hoe is hij vandaag?
Nina
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina do 3 jun 2010 - 9:16
Citaat :
Ik ga wegens De halve avond met draden en palen in de weer geweest. Morgen weer een stuk (komen palen te kort) Maar we zijn al tot het middenpad en hebben nu een traject van 200 meter klaar!
Heerlijk slapen he?! Met een voldaan gevoel na gedane arbeid!
Heel fijn Nina dat het met Billy de goede kant op lijkt te gaan. Hoe is hij vandaag?
Billy heeft geen koorts meer en krijgt weer wat praatjes. Hij heeft wel dunne mest nu maar dat kan komen door weinig eten icm de AB... Ach dat komt wel weer, vandaag had ie al wat meer eetlust en mijn mams heeft hem samen met Dahab zien liggen in hetzelfde stuk wei!! (dus niet in zn eigen veilig vluchthaventje) Vond ik wel leuk, zoeken ze elkaar stiekum toch een beetje op!
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina do 3 jun 2010 - 22:09
Fijn dat het beter gaat met Billy. Heb je ondertussen zijn gebit al na laten kijken, ik ben wel erg benieuwd wat hier mis mee is.
Irene
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina do 3 jun 2010 - 22:51
Nina schreef:
Billy heeft geen koorts meer en krijgt weer wat praatjes. Hij heeft wel dunne mest nu maar dat kan komen door weinig eten icm de AB... Ach dat komt wel weer, vandaag had ie al wat meer eetlust en mijn mams heeft hem samen met Dahab zien liggen in hetzelfde stuk wei!! (dus niet in zn eigen veilig vluchthaventje) Vond ik wel leuk, zoeken ze elkaar stiekum toch een beetje op!
Gelukkig weer meer praatjes die leuke Billy ! Ik hoop dat de dunne mest snel over is. Naar dat gebit ben ik idd ook wel benieuwd.
Wat leuk dat hij samen met Dahab ligt, daar willen we natuurlijk weleens een mooie foto van zien .
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina do 3 jun 2010 - 23:00
Gelukkig dat het met Billy de goede kant op gaat en dat hij toch een beetje bij Dahab gaat liggen... daar was het tenslotte om begonnen. Dunne mest kan inderdaad van de AB komen...z'n darmflora is waarschijnlijk een beetje in de war.. droog hooi doet wel goed, denk ik?
Citaat :
Heerlijk slapen he?! Met een voldaan gevoel na gedane arbeid!
Beetje te weinig slapen, eerlijk gezegd
Volgende week bestellen we wat palen bij en maken de andere kant af. Voorlopig moet dit pad eerst leeg gegeten en zeker Appie mag niet te veel gras ineens.
Nina
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina di 8 jun 2010 - 11:30
Wat leuk zeg, dat jullie zo meeleven met Billy! Gelukkig gaat het weer goed met hem. Ook zijn mest is al weer iets beter. Dahab is lichtelijk gefrustreerd omdat hij op een piep klein stukje wei staat overdag. Maar.... zijn pad wordt prachtig kaal gegeten door 2 pensionners! Ze doen geweldig werk. Alleen wat een mest geeft dat hahaha! Elke dag een kruiwagen bom vol met kop erop! Maar Dahab vind het wel heel interessant als ik er dan mee door zijn wei rijdt. Ruikt naar andere paardjes he! Als het morgen goed weer is en er is nog wat energie over wil ik savonds eindelijk de twee lage draden gaan spannen rond de (kaalgegeten!) track.. pkay het gaat langzaam maar echt heerlijk om zo in kleine stapjes zonder stress telkens een stukje van mijn pp te maken. Alleen de iedeen volgen elkaar in ceel hoger tempo op dan de uitvoeringen! Lol!
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina di 8 jun 2010 - 22:06
Als je wat vroeger naar bed gaat, heb je misschien meer energie over voor die draden
Fijn dat het pad lekker opschiet. Bij ons is de 1e helft bijna kaal gegeten (nog niet heel erg kaal, want er zijn stukken die ze niet echt lusten maar daar mesten ze in) Morgen uiterlijk gaat de draad er tussenuit en kunnen ze helemaal rond in de 1e helft. Vandaag nieuwe paaltjes en prikkers bestellen voor de 2e helft dan kan dat ook kaal gegeten worden. Ap eet mee met het kaal eten, het gaat heel goed met hem (hij heeft nu cellulitis billen hahaha)
Nina
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina wo 9 jun 2010 - 9:39
Ja ik weet het... vroeg mn mandje in zou best goed zijn hihi! Maar ja als ik dan na tienen eindelij keen sop de bank zit wil ik altijd nog even relaxen.... En soms is het idd nog later voordat ik ff zit en dan even nog het forum door neem... Maar goed als het dan maar een productievve dag is geweest he! En dat zijn het meestal wel. Vandaag bijvoorbeeld een begin gemaakt met het onkruid wieden in ons bietenveld! En deel van de 'kantine' overgeschilderd, de bak en logeerbak gesleept etc... Ach die draadjes komen ook een keer aan de beurt ik weet het zeker hahaha!
Het fijne is dat het ook niet in 1 keer hoeft he!
Succes met jullie pad en de lekkere billen van ap haha
Irene
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina wo 9 jun 2010 - 22:45
Je had inderdaad gisteren een productieve dag, je bent flink bezig . Wel handig die pensionpaarden voor het afgrazen van de track
Nina
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina zo 4 jul 2010 - 9:37
Even bijkletsen maar weer.
Inmiddels is de track helemaal af. 3 draden boven elkaar. Rond de palen overal wat zand gestort zodat ze goed vast komen te staan. Af en toe wiebel ik eraan en dan zie je nu met die droogte er weer allemaal zand tussen lopen. Er lopen nu ook 7 schapen/lammeren in mijn pp, nadeel is alleen dat ze overal onder de draden door gaan en zich niets aantrekken van de stroom. Nu hangt de onderste draad telkens slap en zit er allemaal wol omheen gedraaid.. grrr Maar goed Rose vind het geweldig om lammetjes te kijken als we de wei in gaan. En Dahab en Billy vinden ze ook wel leuk geloof ik. Maar die groene schapenstront op mijn paard is weer een nadeel hoor hahaha!
Billy gebruikt het pad helemaal niet. Ik denk omdat Dahab nogal speels achterhem aan rent zodra hij in de buurt komt. Misschien ook een vluchthaven achterin maken? Voor het gras hoeft hij niet over de track namelijk dat is wel jammer want dat had vast een goede stimulans geweest.
Billy's gebit is pas nagekeken en gevijld. Hij heeft drie dagen staan kwijlen en heel weinig willen eten. maar nu lijkt het een stuk beter te gaan. Ben benieuwd als hij zometeen wat meer op zijn hooi aangewezen is. De tandarts melde wel dat hij een lelijk vergroeide kies achterin had waar waarschijnlijk nog nooit iets aan gedaan was. En dan in zo'n klein bekkie, dat valt niet mee.
Het pad heeft nog steeds ruim voldoende gras. Waarschijnlijk kom ik helemaal niet toe aan mijn binnenweide. Misschien gaan we dat nog wel maaien en lekkere baaltjes hooi voor van de winter voor maken. Alleen de schapen eten er nu een beetje van.
Dahab jeukte met deken gewoon vrolijk verder. Dus ik heb de stoute schoenen aan getrokken en zijn deken af gedaan. Ik kreeg het idee dat door de warmte onder zijn deken het eerder erger dan minder werdt. Ik heb hem goed ingesprayd met muggenspul en ik moet zeggen het lijkt goed te gaan.... Hij heeft nog wel wat geschuurd maar dat was aan een ronde buis dus met weinig beschadiging aan zijn manen en nu lijkt het alsof hij helemaal niet meer schuurt. Keep my fingers crossed! In overleg met mijn homeopaat gaan we hem nu glucobalans geven omdat hij wel die verdikte manenkam houdt. Ben erg benieuwd of ik daar resultaat van ga zien.
Deze week ook voor het eerst op hem gezeten! zomaar even twee minuutjes ofzo. Hij vond het allemaal prima! Wat is het toch een lieverd.
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina zo 4 jul 2010 - 20:38
Vies hè....schapenpoep...net verf en dan nog een rotkleur ook
Ik neem aan dat je Dahab al magnesium hebt gegeven? Ik geef er sinds een tijdje kaneel bij...dat schijnt bij mensen de balans ook enorm te verbeteren... het gaat nu goed met Ap, ook nu we wegens de warmte en de walgelijke hoeveelheid dazen, veel minder rijden/wandelen. Hij krijgt wel meer beweging vanwege die dazen.
Irene
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina ma 5 jul 2010 - 0:08
Heel leuk Nina dat de track af is! Jammer dat Billy er nog niet echt op loopt, misschien idd een extra vluchtmogelijkheid maken. Fijn dat zijn gebit ook gedaan is, ik hoop dat hij snel weer helemaal goed kan eten!
Gefeliciteerd met je eerste 'zit' op Dahab , leuk hoor!
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina ma 5 jul 2010 - 8:10
Hee Nina , wanneer krijgen we hier een foto- of filmrondleiding door jouw PP ?? (Dit is heeeeeelemaal geen hint hoor :<!)
Nina
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina ma 5 jul 2010 - 21:19
Haha Marja, de hint is overgekomen! Maar het is zoo saai in mijn pp... gewoon een lap grasland met een rechthoekig stuk binnewei, afgezet met draad hihi! Misschien als Dahab een leuk showtje geeft toch interessant genoeg voor wat foto's hihi Billy heeft gister, een klein beetje geforceerd door mij , toch een rondje over het pad gehold! Lol
Irene
Onderwerp: Re: PP in wording van Nina di 6 jul 2010 - 0:13
Ook al is het voor jouw gevoel misschien saai, het lijkt mij toch heel leuk om te zien !