Het is alweer even geleden.
We hebben heel wat meegemaakt.
voor de verhuizing gebeurde er nog wat naars, wat ik nu gelukkig allemaal heb kunnen afsluiten
21 November.
Na gesprek met Jan de oude eigenaar van Sophie.
Vertelde hij dat ik sophie mocht hebben. Daar hoort deze collage bij. Eigenlijk nog veel meer foto,s.
Maar die komt nog :j
Na 9 jaar steun en toe verlaat te zijn geweest. Als verzorg pony. Ben je officieel van mij !!! En morgen verhuizen we met zijn 3e naar vasse. Voor een hele nieuwe start van ons leven !!!!Op 22 November
De dag van de verhuizing.
's ochtends bij tijd eruit.
De dames hadden duidelijk wel door dat er iets anders gaande was.
Nicky stond er vlot in, en zelfs sophie stond na wat kusjes en knuffelen ook met 10 min rustig en wel op de trailer.
Nog wat spullen ingeladen & tijd om te vertrekken.
Ik moest en zou zelf rijden, dit omdat ik dit hoofdstuk zelf wilde afsluiten.
Mijn 1e keer met beide dames in de trailer. Spannend. Maar ging reuze goed.
Een rit van wel 25 km.
Aangekomen op de plek was de nieuwe kregen ze een vriendelijk welkom van de paarden daar.
Toen volgende er veel dagen van uitrusten en wennen. Zoveel voor mij als de dames.
Sophie was nog ziek de eerste dagen.
26 November
Kwam de dierenarts, en sophie werd (gezond) verklaard.
De dierenarts dacht wel dat sophie Cushing heeft. Ze heeft allemaal wat vage klachten.
Na een hoop zoekwerk ben ik er inmiddels achter wat het inhoudt.
En ik twijfel er bijna niet meer aan dat ze cushing heeft.
Omdat de verhuizing al genoeg stress met zich mee bracht, besloten om het testen erop uit te stellen tot januari.
Half januari komt de arts terug om sophie te testen. En dan weten we meer.
Mogelijk als gevolg daarvan heeft ze een mindere weerstand en heeft ze het erg snel koud.
Op dit moment krijgt ze vit b, magnesium en echinecea als ondersteuning van binnenuit.
En dat sophie gezond verklaard werd betekende dat ze samen mochten.
Dus gelijk alle dames samengevoegd op 1 drachtige merrie na. Die moest nog een loge gezelschap houden
De eerste dagen zag het er vooral zo uit
de eerste dagen hebben we lekker samen gek gedaan in de bak.
Want die hebben we nu ook banana
En na ruim een week daar werd het toch wel tijd om eens de omgeving te gaan verkennen.
Volkomen onbekend daar, dus behoorlijk spannend
En wat doe je dan, zittend op mijn aller trouwste sophietje. En nicky als handpaard als van ouds
Inmiddels is de laatste merrie ook samengevoegd.
En bestaat de groep uit 6 lieve dames.
2 haflinger(waarvan 1 drachtig) 2 kwpn's en nicky en sophie
Langzaam aan beginnen de dames te wennen, en zaten we zonder het te beseffen alweer in week 2
Nicky mocht alleen mee,
En blije sophie mag nu ook weer met regelmaat mee,
Nicky en ik rijden nu gemiddeld weer 3 keer per week buiten en probeer 1 dag per week in de bak iets te doen.
De verleiding om naar buiten te gaan is wel erg groot. Maar Nicky dr lijf schreeuwt om hulp.
De omgeving is om te smullen, ik ben er alleen in dat opzicht wel zo giga op vooruit gegaan
Tot nu toe zijn we elke keer nog de weg kwijt geweest.
Het erf op en af is nog moeilijk. Er wonen nogal wat varkens op het bedrijf, (het is een varkens fokkerij & mesterij)
We moeten daar echt pal langs de schuur. En de varkens zijn echt nooit stil gnagna
Met sophie ben ik volop bezig met mountainboarden.
Ze krijgt een eigen trek tuig, en we bouwen weer conditie op.
Verder is sophie echt volkomen relaxt ,ze loopt los op het erf als ik bezig ben, ze snuffelt overal wat rond.
Ze komt niet voorbij de loods. Bakje voer elke dag met ondersteunde medicijnen.
En een hele fijne bijkomstigheid vind ik dat er zelfs baklicht is dance!
Dat betekend 's avonds leuke dingen doen. Nooit geen excuses dat je niks met de paarden kan doen hihi.
En mijn grootste kado dit jaar, op mijn verjaardag.
Mega relaxt mee het erf af, en de straat op. lekker stukje wandelen.
Echt rondjes gaan niet, want het kleinste rondje is 5,5 km whihihi
Maar dat komt vanzelf, als de conditie ernaar is.
Al met al zit ik hier echt enorm op mijn plek.
Dankbaar voor de mensen daar, ze letten goed op sophie. Iets wat me heel erg dankbaar is.
Ze staan weer samen met andere paarden, en nu na nog maar 4 weken kan ik gewoon zeggen dat het al een echt kudde is.
Er word geen ruzie gemaakt, en zelfs sophie hoort erbij. Dat vind ik bijzonder fijn loveyou
Tijd voor een nieuwe start, nieuw leven.
De dames zijn alweer een maand geleden verhuist. De tijd vliegt.
Ik kijk enorm uit naar de avonturen van 2014. En hoop op een gezondere Sophie.
Dit had ik even gekopieerd van ander forum.
Inmiddels s er zoveel gebeurd, leuke en minder leuke dingen
Sophie gaat echt super, we groeien elke dag, en ze is zo vrolijk.
Helaas kreeg ze toch door enthousiastme een hoefzool kneuzing die inmiddels bijna over is.
Ze is getest op cushing en heeft dat gelukkig niet, wel had ze magnesium te kort. Dat krijgt ze nu bij van me.
En Nicky werd 2 weken terug spierbevangen. Die knapt heel langzaam weer op, en we mogen weer kracht opbouwen.
Verder ben ik bezig met een eigen plekje.
Als ik een vaste baan kan vinden van min 22 uur liefst meer.
Er staat een droom huisje te koop, en met die baan zou ik dat kunnen kopen.
En zouden ze paarden aan huis kunnen staan, ik ben druk aan solliciteren. Met op oog dat ik over 3 maand werkloos ben, maak dat nog geen geweldige vooruitgang.
We zullen zien, ik probeer positief te blijven.