Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Filmpje 'Dagelijks leven in het PP'

Ga naar beneden 
+2
MoniqueBuu
Mai
6 plaatsers
AuteurBericht
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Empty
BerichtOnderwerp: Filmpje 'Dagelijks leven in het PP'   Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Emptyma 14 jun 2010 - 7:08

Het is me eindelijk gelukt om een leuk filmpje in elkaar te zetten over het dagelijks leven van onze paarden in hun paddockparadijs!

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'Dagelijks leven in het PP'   Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Emptyma 14 jun 2010 - 9:08

He, wat een heerlijk filmpje.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'Dagelijks leven in het PP'   Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Emptyma 14 jun 2010 - 10:02

Geweldig!

Echt een heel leuk filmpje. Zo te zien zijn jouw paardjes best vele in beweging.
Ik snap nu ook waarom mijn Dahab niet zoveel beweegt over zijn pad. Hij heeft veel te veel te eten. Er staat namelijk overal in het pad nog gras. Als in een afgegraasd weiland. Maar goed dat komt misschien nog wel.
In het stukje dan Randver voor de schuilstal ligt kan je ook goed zijn hoefjes zien. Ziet er goed uit! wat ik er van kon zien waren ze mooi 'hol' aan de onderkant.
En ze kunnen allemaal zo goed met elkaar opschieten! Er valt geen onvertogen woord he. Alles ondernemen ze samen, het ziet er uit als een hechte kudde.
Ook de afsluiten met de voeremmertjes vind ik leuk. Ik zat me al te bedenken hoe je ze zo opgevoed krijgt dat ze uit hin eigen emmertje eten. Totdat ik de touwtjes zag, toen herinnerde ik het me weer uit een ander topic. Harstikke handig. Moesten ze er erg aan wennen dat als ze hun hoofd omhoog deden de emmer mee omhoog komt?

Kortom echt genieten van zo'n filmpje, een goed voorbeeld en o wat heb ik dan nog veel te doen hihihi!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'Dagelijks leven in het PP'   Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Emptyma 14 jun 2010 - 20:43

Dank voor jullie leuke reacties! Het heeft bloed, zweet en tranen gekost om het filmpje in elkaar te krijgen (computer wilde weer eens niet meewerken frustratie ...), maar na 2 dagen (!) is het gelukt.

Nina schreef:
Zo te zien zijn jouw paardjes best vele in beweging.
Ze bewegen inderdaad best veel, maar natuurlijk niet de hele dag aan een stuk door, ze hebben soms ook heel luie dagen hoor. Maar die zijn minder leuk voor een filmpje hè knipoog. Ik heb gedurende een paar dagen verschillende stukjes gefilmd, ben echt uren bij ze geweest om de leuke stukjes te pakken te krijgen (heerlijk rustgevende bezigheid trouwens!).

Citaat :
In het stukje dan Randver voor de schuilstal ligt kan je ook goed zijn hoefjes zien. Ziet er goed uit! wat ik er van kon zien waren ze mooi 'hol' aan de onderkant.
Ik zie wat je bedoelt, dat lijkt inderdaad zo in het filmpje. Maar dat is best apart, want hij heeft de slechtst gevormde hoeven van allemaal, heel plat met juist bijna geen welving in de zool. Dat is altijd al zo geweest bij hem en door zijn platte zool liep hij ook vaak gevoelig (toen hij nog gereden werd), gauw last van steentjes e.d. Gelukkig zijn zijn hoeven wel heel sterk.

Citaat :
En ze kunnen allemaal zo goed met elkaar opschieten! Er valt geen onvertogen woord he. Alles ondernemen ze samen, het ziet er uit als een hechte kudde.
Ja klopt, het is een heel harmonieuze groep, dat is steeds meer zo geworden in de loop der jaren. Er is natuurlijk ook al heel lang geen wisseling meer, dat scheelt ook. En het paddockparadijs doet de rest compliment!

Citaat :
Moesten ze er erg aan wennen dat als ze hun hoofd omhoog deden de emmer mee omhoog komt?
Sommige paarden vinden het in het begin heel eng. Niet zozeer dat de emmer mee omhoog komt, maar het omdoen van het ding en het touw achter de oren doen terwijl die hele snoet in die emmer zit. Maar omdat er eten in zit went dat meestal erg snel knipoog. Gewoon stap voor stap eraan wennen. Desnoods houd je eerst de emmer gewoon vast en doe je stapje voor stapje iedere keer het touw wat verder omhoog, totdat je het om de oren kunt doen. Het is eigenlijk net zo als het wennen van veulens aan een halster. En meestal zijn we pas met de emmers begonnen als de paarden wat volwassener waren en dan is het bijna nooit een probleem geweest. En het is zooo praktisch glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'Dagelijks leven in het PP'   Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Emptydi 15 jun 2010 - 0:07

Wat een geweldig filmpje Marja!
Weet je, ik werd zelfs een beetje emotioneel van dat stukje dat ze in 'slowmotion' galopperen, ik vind dat zo mooi liefde !
Wat heb je toch een prachtige groep paarden zo en wat hebben ze een geweldig leven!

Trouwens, dat gras is mooi lang, maar ga je dat niet meer maaien voor hooi of gebruik je een klein stuk?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'Dagelijks leven in het PP'   Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Emptydi 15 jun 2010 - 5:53

Irene schreef:
ik werd zelfs een beetje emotioneel van dat stukje dat ze in 'slowmotion' galopperen, ik vind dat zo mooi liefde !
Ja, mooooooi hè hyper ? En heb je het geluid erbij ook gehoord? Dat vertraagt nl. ook, zodat het net lijkt of er ineens een tropische vogel aan het zingen is, echt prachtig!

Citaat :
Trouwens, dat gras is mooi lang, maar ga je dat niet meer maaien voor hooi of gebruik je een klein stuk?
Een paar dagen na het filmpje heeft Richard het gemaaid (op een klein stukje voor de paarden na) en morgen wordt het geperst en gewikkeld zon! Ik vind het wel leuk dat het op het filmpje nog zo mooi lang is, ziet er altijd zo idyllisch uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Rodastodum




Aantal berichten : 24
Registratiedatum : 12-06-10

Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'Dagelijks leven in het PP'   Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Emptywo 16 jun 2010 - 4:59

Geweldig leuk filmpje, erg leuk om te zien hoe hun dagritme is glimlach
Heerlijk ook dat ze het allemaal zo goed met elkaar kunnen vinden, onze minikudde van 3 doen ook alles met zijn 3tjes.
Als er 1tje dorst heeft sjokt de rest er achteraan, alleen rennen ze bij ons niet zo uit zichzelf hele stukken achter elkaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'Dagelijks leven in het PP'   Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Emptywo 16 jun 2010 - 5:54

Marja schreef:
Ja, mooooooi hè hyper ? En heb je het geluid erbij ook gehoord? Dat vertraagt nl. ook, zodat het net lijkt of er ineens een tropische vogel aan het zingen is, echt prachtig!.

Jazeker, met geluid, echt prachtig! Je mag wel vaker zulke mooie beelden plaatsen knipoog .

Citaat :
Een paar dagen na het filmpje heeft Richard het gemaaid (op een klein stukje voor de paarden na) en morgen wordt het geperst en gewikkeld zon! Ik vind het wel leuk dat het op het filmpje nog zo mooi lang is, ziet er altijd zo idyllisch uit.

O, jij bent al bijna klaar, dat is fijn. Is het vandaag goed droog de baal ingegaan?
Wij moeten nog, waarschijnlijk volgende week (afhankelijk van het weer).
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'Dagelijks leven in het PP'   Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Emptywo 16 jun 2010 - 8:32

Irene schreef:
Is het vandaag goed droog de baal ingegaan?
Wij laten het altijd insealen, dus helemaal kurkdroog hoeft het niet te zijn, maar ik had het idee dat het droger was dan andere jaren (het heeft ook een dag langer gelegen, 4 dagen). Komt ws. doordat het flink gewaaid heeft. Het waaide vandaag zo hard, dat ik af en toe hele plukken hooi van de dijken af zag waaien, maar gelukkig bleef het bij die paar plukken. Lijkt me niet fijn als je je hooi 'met de wind mee' ziet verdwijnen :<...
We hadden 18 grote pakken, da's weer genoeg wintervoer voor een maand of vier glimlach. Hopelijk komt er nog een tweede snee, dan kunnen we er weer tegenaan komende winter.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'Dagelijks leven in het PP'   Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Emptydo 17 jun 2010 - 1:22

Marja schreef:
Irene schreef:
Is het vandaag goed droog de baal ingegaan?
Wij laten het altijd insealen, dus helemaal kurkdroog hoeft het niet te zijn, maar ik had het idee dat het droger was dan andere jaren (het heeft ook een dag langer gelegen, 4 dagen). Komt ws. doordat het flink gewaaid heeft. Het waaide vandaag zo hard, dat ik af en toe hele plukken hooi van de dijken af zag waaien, maar gelukkig bleef het bij die paar plukken. Lijkt me niet fijn als je je hooi 'met de wind mee' ziet verdwijnen :<...
We hadden 18 grote pakken, da's weer genoeg wintervoer voor een maand of vier glimlach. Hopelijk komt er nog een tweede snee, dan kunnen we er weer tegenaan komende winter.

Ja, wij laten het ook altijd insealen (dubbele laag trouwens), maar het is natuurlijk wel fijn als het zo droog mogelijk is. Je hebt dan geluk gehad met de wind (mits het inderdaad niet wegwaait grijns ).
Dus op naar de 2e snee!

Wij moeten dan nog de 1e, maar ze voorspellen niet echt goed weer volgende week kritisch
Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'Dagelijks leven in het PP'   Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Emptyza 24 dec 2011 - 0:26

Schitterende video, Marja en het geluk straalt van de pony's af ! compliment

Groet... frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Gesponsorde inhoud





Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Filmpje 'Dagelijks leven in het PP'   Filmpje 'Dagelijks leven in het PP' Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Filmpje 'Dagelijks leven in het PP'
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Een dag uit het leven van mijn paarden
» leuk filmpje
» Een moment uit het leven van onze oude man
» Nieuw hier ;)
» zomer pp voor pensionpaarden?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over de paarden :: Gedrag-
Ga naar: