Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Mijn PP in Flemish Italy...

Ga naar beneden 
+4
Joyce
Wieteke
Sussie
ama
8 plaatsers
AuteurBericht
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Mijn PP in Flemish Italy... Empty
BerichtOnderwerp: Mijn PP in Flemish Italy...   Mijn PP in Flemish Italy... Emptydo 7 nov 2013 - 8:08

We zijn er al een tijdje mee bezig... stilaan gegroeid over de 3,5 jaar dat we hier nu wonen.
En het zal nog effe duren voor het echt in orde is, maar hier toch al de eerste foto's van wat ons PP moet worden:

Mijn PP in Flemish Italy... Ym59



Dit is een overzicht van waar wij wonen in de Via Montecroce.
Het bleke gedeelte rechts op de foto tussen de bosjes, is de weide waar de paarden staan.
De PP komt daar vanaf wat ongeveer het midden van de foto is naar rechtsboven toe, door het bosje en nog een stukje rechts daarvan. (sorry ik weet niet hoe ik op de foto moet tekenen...)

Centrum links in de foto (maar nog steeds 'onder' de straat) ligt de stal die nu nog als garage dienst doet maar waar ik met pvc strips een open stal ga van maken. Achteraan in die stal ligt het hooi en moet voorlopig ook de tractor nog staan.
(Daarvan heb ik nog geen foto.)
De achterkant geeft met een deur uit op de zuidwest kant van de weide, waar ze geraken via een pad dat we vorig jaar aangelegd hebben. Echter is dit voor Tachat in de winter te moeilijk omdat het vrij steil is en hij kan daar met zijn hanetred niet mee weg. Dus proberen we dit jaar alles via de voorkant van het gebouw te organiseren...

Van die voorkant gaat het een beetje omhoog naar de straat en daar komt een betonnen plateau maar die moet nog gegoten worden.
Daar komen later foto's van...

Mijn PP in Flemish Italy... Vgdg

Dit is een straatje met verharding (bouwafval van ons dak, nu grotendeels overgoten met steentjes/cement) dat van de betonnen plateau naar het bosje leidt.
Voor het bosje hebben ze een overkapping/shelter.

De paarden staan nu rechts van de shelter te eten, waarnaast de weide vrij steil naar beneden gaat. We leven hier dan ook op een berg hé...

De hooiruif zal misschien hier blijven staan indien zou blijken dat de verharding die we nu aangelegd hebben inderdaad goed zou zijn. Want met de kleigrond die we hier hebben wordt het echt een miserie wanneer het nat wordt, dan schuiven ze overal uit en alles blijft plakken...  Indien ze toch teveel gaan omploegen komt de hooiruif misschien op de plateau te staan en zou het kunnen dat ik in het slechte seizoen veel meer afsluit zodat ze enkel het PP track zouden hebben.

Mijn PP in Flemish Italy... W2w7



De shelter heeft nu nog een opening in het midden van het dak. Dat komt omdat de dakbedekking slechts op een bepaalde lengte bestond en dus moeten we in het midden eventueel nog iets bij overtrekken, een soort plexiglas of zo. Of we kunnen het ook gewoon open laten en dan komt er daar wel wat regen/sneeuw binnen.

Er is een T-vormige betonlaag gelegd waar eventueel nog palen kunnen in vastgezet worden. Enerzijds om het dak nog wat te ondersteunen, anderzijds om een indeling te maken zodat ze links/rechts moeten doorlopen. Vooraan kan dan eventueel ook nog een houten stuk gezet worden om wat wind te breken.
Maar ik ben er nog niet zeker van of ik dit zou doen, Billy is namelijk nogal een hooligan en ik vrees dat hij het wel eens snel zou kunnen afbreken als er geen stroomdraad tegen zit...
Aan de rechterzijde hebben we al een omheiningsdraad vastgemaakt zodat ze daar niet door kunnen en waar ik eventueel een windbrekerzeil (of hoe noem je zoiets?) kan aan vastmaken.
Verder liggen hier op de grond ook eerst gebroken dakpannen en daarover de cementsteentjes die nog moeten aangedamd worden.

Mijn PP in Flemish Italy... Q6kc

Dit is het paadje door het bos. Het is nog niet helemaal klaar tot op het einde, een stuk moet nog vrijgemaakt worden. Het bosje zelf moet ook nog verder afgeboord worden met elektrische omheining.
Aan het einde van het bos is er nog een stuk dat mooi vlak ligt en dan weer de helling naar beneden waar de rest van de wei ligt. Voorlopig kunnen ze daar niet op, dat zie je op de eerste (google)foto, dat het groen daar een beetje donkerder ligt. Eens alles klaar is kunnen we hen afwisselend wel/niet laten doorlopen op de weide beneden.

Op dit ogenblik kunnen ze, behalve voor dat ene bosje, nog overal op de weide.
Wanneer ze niet staan te eten, staan ze dan ook graag beneden te zonnen:

Mijn PP in Flemish Italy... 0x57


Het water staat aan de garage/stal, in de winter zal dat in de stal zijn.
Hooi zal op verschillende plaatsen kunnen staan, het ligt nog niet juist vast en het zal ook variëren van de ondergrond of we op sommige plaatsen zullen geraken om het hooi daar te leggen...

Nog veel werk maar ik heb tegenwoordig ongelooflijk veel hulp van mijn man, die mij voor mijn huwelijkscadeau deze PP wilde aanleggen. hoera 
Waar trouwen al niet goed voor is hé... compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
Sussie

Sussie


Aantal berichten : 104
Registratiedatum : 08-10-13
Leeftijd : 39

Mijn PP in Flemish Italy... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn PP in Flemish Italy...   Mijn PP in Flemish Italy... Emptydo 7 nov 2013 - 10:02

Ziet er super uit!! Wordt een super plekje voor je paardjes.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Mijn PP in Flemish Italy... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn PP in Flemish Italy...   Mijn PP in Flemish Italy... Emptydo 7 nov 2013 - 20:44

Wow, wat een ruimte en variatie, zo met dat bos erbij! Ik ben ook serieus jaloers op jouw inloopstal.

Handig trouwens dat jullie zo jullie eigen bouwafval kunnen verwerken! Moet dat beton in de stal ook nog natgemaakt worden om er een vaste laag van te maken? Het lijkt nu op een soort pea gravel, dat sommigen ook gewoon los als 'bedding' gebruiken (het uitmesten zou dan lijken op het schoonmaken van een kattenbak): http://www.delawarenaturalhoofcare.com/index.cfm/u/pea-gravel
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Mijn PP in Flemish Italy... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn PP in Flemish Italy...   Mijn PP in Flemish Italy... Emptydo 7 nov 2013 - 20:47

gaaaffff
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Mijn PP in Flemish Italy... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn PP in Flemish Italy...   Mijn PP in Flemish Italy... Emptydo 7 nov 2013 - 21:41

Wieteke, dit lijkt inderdaad hetzelfde te zijn! Dank voor de link!
Zouden we nu dan toch een goeie oplossing gevonden hebben? Ik hoop het echt wel want ik word stilaan wanhopig in mijn zoektocht naar een goeie ondergrond voor hun voeten...

Het valt me wel op in die foto's dat zij de laag niet aangedamd hebben maar net los laten liggen. Misschien moet ik mijn man zeggen dat hij het niet overal moet aandammen, scheelt weer een stuk werk.

In de garagestal ligt een beton maar die is nogal versleten dus we zullen daar te gelegener tijd wellicht een nieuwe laag laten gieten, eentje die afwatert naar buiten zodat ik eventueel met de waterslang wat kan poetsen af en toe.

Fijn dat jullie het goed vinden, dat sterkt me toch weer om verder te doen!
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Mijn PP in Flemish Italy... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn PP in Flemish Italy...   Mijn PP in Flemish Italy... Emptyvr 8 nov 2013 - 1:22

Echt heel gaaf!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Mijn PP in Flemish Italy... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn PP in Flemish Italy...   Mijn PP in Flemish Italy... Emptyza 9 nov 2013 - 5:52

leuk je paardjes weer eens te zien! Alweer een tijd geleden glimlach 
Ziet er goed uit. Wel veel werk ja, wat je al schreef, maar ontzettend leuk dat we mee mogen kijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Mijn PP in Flemish Italy... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn PP in Flemish Italy...   Mijn PP in Flemish Italy... Emptyza 9 nov 2013 - 8:06

Dank je allemaal !

De regen heeft niet het verwachtte resultaat gegeven... de kiezeltjes liggen eigenlijk nog altijd niet veel vaster. Voor een mens om op te stappen zou het zogezegd wat harder aangedamd liggen maar voor paardenhoeven betekent dit niks om het stuk te lopen.

Nu ja, we zullen zien hoe het zich verder gedraagt... Ik ben blij dat mijn man geweldig erg zijn best doet om mee een goeie oplossing te vinden. Ik heb andere tijden gekend, dus mijn geluk kan niet op!

We hebben nu bijna terug een dak boven ons hoofd ook, maandag komen ze de isolatie zetten en daarna kunnen er terug dakpannen op. Het gaat wel nog goed regenen tussen nu en maandag, dus hopen maar dat de plastic goed houdt!

De paardjes moeten voorlopig nog een beetje wachten voor ze op de paardostrade mogen... glimlach 
Terug naar boven Ga naar beneden
zweetvos

zweetvos


Aantal berichten : 51
Registratiedatum : 08-08-13
Leeftijd : 37
Woonplaats : Huizen

Mijn PP in Flemish Italy... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn PP in Flemish Italy...   Mijn PP in Flemish Italy... Emptywo 13 nov 2013 - 0:18

Ontzettend gaaf hoor, zo met dat bos en de hoogteverschillen.
Hopelijk wordt het pad met de tijd ook fijner om te lopen voor de paarden.
En dat is inderdaad wel een heel mooi huwelijkscadeau glimlach. Hebben jullie het zelf droog gehouden, de laatste dagen zonder dak?
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Mijn PP in Flemish Italy... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn PP in Flemish Italy...   Mijn PP in Flemish Italy... Emptywo 13 nov 2013 - 4:35

Tot nu toe hebben we heel veel geluk gehad met het weer.
Wel veel wind en een aantal zaken zijn wel naar beneden getotterd maar al bij al is, op een klein plekje na, alles droog gebleven.

De isolatielaag ligt er nu op en wordt vandaag of morgen definitief gedicht.
Net op tijd want dit weekeinde verwachten we ongeveer 24 u aan een stuk regen... shock 

Ik twijfel of ik de paarden al op het aangelegde stuk zou laten omdat we overwegen om hetgeen nog niet aangehard is, toch ook met iets te verharden. Maar we krijgen tegen dan de omheining die er rond moet, niet klaar.
Op teveel plaatsen gelijk bezig...
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Mijn PP in Flemish Italy... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn PP in Flemish Italy...   Mijn PP in Flemish Italy... Emptydi 19 nov 2013 - 11:16

Prachtige plek heb je, Ama! Dan is Nederland toch vaak maar saai, zo vlak en zonder hoogteverschillen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Mijn PP in Flemish Italy... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn PP in Flemish Italy...   Mijn PP in Flemish Italy... Emptydi 19 nov 2013 - 22:48

Dank je Marja.

Saai is het hier niet zo snel... :< met alle goeie en minder goeie kanten van een oud gebergte!

Het blijft een zoeken naar een goeie oplossing voor de paarden die ook nog werkbaar blijft voor mezelf om het onderhoud (mesten!) te kunnen doen en toch nog wat tijd over te houden voor de rest van de dag...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mijn PP in Flemish Italy... Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mijn PP in Flemish Italy...   Mijn PP in Flemish Italy... Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mijn PP in Flemish Italy...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Een nieuw pad in mijn PP
» Wat ik met mijn paarden doe
» foto's van mijn pp
» mijn afstudeeronderzoek en het paddockparadijs
» Mijn monsters en ik!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: