Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 foto's van mijn pp

Ga naar beneden 
+3
Berith
Mai
marion
7 plaatsers
AuteurBericht
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

foto's van mijn pp Empty
BerichtOnderwerp: foto's van mijn pp   foto's van mijn pp Emptyza 8 mei 2010 - 6:51

Hier vernieuwde foto's van mijn pp. Een rondleiding

Eerst de betonplaat met inloopstal. Die heeft 2 ingangen. De allerrechtse opening is een gedeelte waar ik de hooinetten vul.
foto's van mijn pp Foto-Y4XK4DZE


Draai je dan naar rechts, dan komt de paddock die er al was in zicht. Deze gebruiken we ook als bak.
foto's van mijn pp Foto-63HBNPRU


Verder door de bak.
foto's van mijn pp Foto-P7B6ZXXV


Dan kom je achterin de bak waar een doorgang met heuvel is naar een zandpad en het weitje.
foto's van mijn pp Foto-MJDB7BDA


Over het heuveltje.
foto's van mijn pp Foto-KTD7YPE4


Als je dan rechtdoor zou gaan kom je op het achterste pad dat kaal gelopen is. Dat loopt om het weitje heen en is kleigrond, dus erg snel glad. Hier is ook een ingang naar het weitje.
foto's van mijn pp Foto-LOKBCKLU


De paarden kunnen dus altijd linksaf het zandpad op. Dat is 4 m breed en 75 m lang. Rechts zie je het weitje.
foto's van mijn pp Foto-UOY7IUOB


Het einde van het zandpad, vanaf de andere kant genomen. Hier liggen trekkerbanden gevuld met zand.
foto's van mijn pp Foto-QJM4AOUU


Aan het eind van het zandpad linksaf, dan zie je dit. Links de container en verderop de achterwand van de schuur (die is niet voor de paarden)
foto's van mijn pp Foto-ICQBRMEF

Verder doorlopen langs de container. Links zie je de betonplaat weer.
foto's van mijn pp Foto-UNLMI7DC


Als we dan verder rechtdoor lopen, komen we op een rondlopend stuk uit. Dat begint na de aanbouw van de schuur:
foto's van mijn pp Foto-MNKQF3CO


Hier kun je naar links
foto's van mijn pp Foto-L88I4CJH


Of rechtdoor:
foto's van mijn pp Foto-MSB3JD4S


Hier is een doorgang naar de roundpen toe, achter de boom langs.
foto's van mijn pp Foto-BBAJ3E8V


Verder door de doorgang. Als je de ingang en uitgang van de penn afsluit, kun je hem gebruiken.
foto's van mijn pp Foto-LFUOB6J3


In de roundpenn
foto's van mijn pp Foto-INTENIBH


En weer eruit, waar je naar links kan.
foto's van mijn pp Foto-AIRCEET8


Linksaf
foto's van mijn pp Foto-JRWC4UTR


Verder linksom tussen de bomen en de aanbouw door
foto's van mijn pp Foto-C8SC7CZB


En dan ben je weer bij het beginpunt van dit stuk.
foto's van mijn pp Foto-YIAZDAI7


Op een overzicht ziet het er zo uit:
foto's van mijn pp Foto-6EFKRM63

En zo:
foto's van mijn pp Foto-ZP6GVOWZ




Laatst aangepast door marion op wo 28 sep 2011 - 10:09; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

foto's van mijn pp Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's van mijn pp   foto's van mijn pp Emptyza 8 mei 2010 - 10:50

Het ziet er erg mooi en ruim uit Marion compliment! Je hebt de route duidelijk uitgelegd, ik heb je 'rondleiding' goed mee kunnen lopen grijns.
Zo te zien heb je zand laten storten op de brede paden? Helpt dat goed om blubber op de kleigrond te voorkomen?

Citaat :
Links zie je het lint gespannen tussen de schuur en container zodat de ponies niet zo de betonplaat op kunnen lopen en altijd om moeten lopen voor water.
Waar heb je het water? Ergens op de betonplaat?
Dus als ik het goed begrijp kunnen je paarden niet helemaal rond maar heb je op de betonplaat een afscheiding gemaakt?
Ik las nog even je voorstelstukje terug; ga je je plannen om om het verpachte land heen een pad aan te leggen ook nog uitvoeren glimlach?

Ik vind het iedere keer weer leuk om d.m.v. foto's een echt beeld te krijgen van hoe het er bij iemand anders uitziet!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

foto's van mijn pp Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's van mijn pp   foto's van mijn pp Emptyza 8 mei 2010 - 17:50

Ziet er erg mooi uit. Ik ben ook erg benieuwd naar het zand en of dat nu op kleigrond ligt en of dat goed helpt tegen modder in natte tijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

foto's van mijn pp Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's van mijn pp   foto's van mijn pp Emptyzo 9 mei 2010 - 1:30

Leuk Marion, foto's van jouw PP! Het ziet er erg leuk uit en ook heel netjes (hoe doe je dat of had je net opgeruimd grijns ?).
Mooie brede paden ook.
Genieten de paarden er goed van en bewegen ze veel meer?

Bij ons op de kleigrond helpt een grote lading zand zeker, alleen is onze ervaring dat het wel goed dik moet zijn en je moet aanvullen. Hoe is dat bij jou Marion?
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

foto's van mijn pp Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's van mijn pp   foto's van mijn pp Emptyzo 9 mei 2010 - 7:08

Marja schreef:
Het ziet er erg mooi en ruim uit Marion compliment! Je hebt de route duidelijk uitgelegd, ik heb je 'rondleiding' goed mee kunnen lopen grijns.
Zo te zien heb je zand laten storten op de brede paden? Helpt dat goed om blubber op de kleigrond te voorkomen?

Citaat :
Links zie je het lint gespannen tussen de schuur en container zodat de ponies niet zo de betonplaat op kunnen lopen en altijd om moeten lopen voor water.
Waar heb je het water? Ergens op de betonplaat?
Dus als ik het goed begrijp kunnen je paarden niet helemaal rond maar heb je op de betonplaat een afscheiding gemaakt?
Ik las nog even je voorstelstukje terug; ga je je plannen om om het verpachte land heen een pad aan te leggen ook nog uitvoeren glimlach?

Hier in de Noordoostpolder zit onder de kleilaag zand. Bij ons zit het zand op 1 m diepte gelukkig. Er zijn plekken in de NOP waar het zand veel dieper ligt. We hebben dus weer een grote graafmachine laten komen die 2 m diep is gegaan en de grond heeft omgekeerd. De klei ligt nu dus onder een laag zand van 1 m. We wonen er nu bijna 3 jaar, zo lang ligt de bak er dus ook. We hebben nooit meer wat aan de bodem gedaan en inmiddels is de overgang van betonplaat naar bak wel "dichtgeslibd". De paarden lopen daar natuurlijk relatief meer dan in de rest van de bak, plus dat er wel hooiresten in waaien. Tja, en als het een tijdje blubberig is ergens, en ze mesten daar ook nog, blijft er ook altijd wat mest achter, dus slibt het nog meer dicht. (Ik ben wel erg secuur in het mestruimen, ik doe dat 2-3 x per dag met handschoenen aan.) Als het veel regent liggen daar plassen, maar na een dag droogte zijn die weer weg. Het is dus nooit erg lang nat en altijd plaatselijk.

De drinkbak zit op de betonplaat, op de eerste foto is dat direct links van de kruiwagen, maar niet te zien. De paarden kunnen dus idd niet helemaal rond, Dat zou wel makkelijk te realiseren zijn, kwestie van een draadje weghalen, maar dan denk ik dat ze veel minder lopen. Bovendien zit dat draadje er ook omdat er hooi ligt in de container. En als ik zomers een nieuwe lading heb gekregen, moeten de deuren daarvan open blijven staan om de warmte af te kunnen voeren. Dan mogen de paarden daar dus niet bij komen.
Ze lopen nu al wel meer dan voorheen, beetje heen en weer over het pad. Na de voerbeurt kijken ze of er nog sprietjes te vinden zijn langs de wei, en even uitrusten achter de schuur. Maar ik hoop dat dat nog meer wordt als ik de hooinetten heb. De ringen ervoor zijn vandaag in ieder geval gemonteerd. Ik ga ze morgen voor het eerst uitproberen, dan kan ik goed kijken hoe ze het vinden.

Een pad helemaal om het verpachte land heen zal niet lukken, want dan kan de boer er niet meer op, maar wel achterlangs. Maar dat is nog even niet aan de orde. Voorlopig hebben ze nu een boel ruimte erbij, en ik kan er nog een min of meer cirkelvormig stukje bij aan trekken. Dus zolang er geen ponies bijkomen blijft het even zo. (Maar mijn dochter zou wel graag zelf nog een pony bijkopen... dus wie weet, als mijn man overstag gaat. Mannen hebben niet zo heel veel in te brengen in een vrouwenhuishouden grijns )
Terug naar boven Ga naar beneden
Nina

Nina


Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10
Woonplaats : Zuid Holland

foto's van mijn pp Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's van mijn pp   foto's van mijn pp Emptyzo 9 mei 2010 - 9:14

So Hey! Wat een ruimte!

Erg mooi hoor. Ik dacht, zo die heeft een hoop zand laten brengen... maar toen las ik dat je het had laten omzetten door een kraan. Helemaal geweldig als je die optie hebt. Dan hoef je ook niet bang te zijn dat het zo weer verdwenen is.
Hier zitten we op veen en daar verdwijnt uiteindelijk alles in lijkt het wel hihi!

Nou ik vind het een prachtig plaatje geworden hoor!

Grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

foto's van mijn pp Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's van mijn pp   foto's van mijn pp Emptyma 10 mei 2010 - 0:54

Het ziet er erg mooi uit. Prachtig ook dat er zoveel bomen omheen staan.
Plannen blijven er altijd, dat is ook het leuke knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

foto's van mijn pp Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's van mijn pp   foto's van mijn pp Emptyvr 21 mei 2010 - 4:48

Leuke foto's Marion, en een leuk PP. Fijn dat je het zand zo onder je eigen grond vandaan kon toveren. compliment Het zag eruit alsof je heel veel zand aan had laten voeren, maar je had het geheimpje verraden. knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Gesponsorde inhoud





foto's van mijn pp Empty
BerichtOnderwerp: Re: foto's van mijn pp   foto's van mijn pp Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
foto's van mijn pp
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Plattegronden-
Ga naar: