Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Delphi




Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 25-04-13

Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Empty
BerichtOnderwerp: Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track   Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Emptyvr 26 apr 2013 - 9:56

Hoi,

graag zou ik wat verharding aan willen brengen op mijn track. Ik heb nog veel vierkante 30 x 30cm grindtegels liggen waarbij één zijde redelijk ruw is. Ik zit op zandgrond en ik vroeg me af of ik gewoon een stukje kan afgraven en daar een pad van tegels op kan leggen? En dan zo dat de bovenkant van de tegels op hetzelfde niveau (of ietsjes hoger i.v.m. inzakken) ligt dan de zandtrack.
De verharding zou dan even breed worden als de track. Het fijnste lijkt mij dan om de tegels dan allemaal tegen elkaar aan te leggen zonder ruimte tussen de stenen. Of zouden jullie dit anders doen?

Alvast bedankt! Groetjes Delphi
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track   Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Emptyza 27 apr 2013 - 5:15

Hoi Delphi,

Mijn ervaring met tegels op een paardenpad is dat die niet mooi blijven liggen indien je het niet volgens de regels van de kunst doet, dus in een bed van cement met zand...

Maar dat was wel op kleileem, misschien dat het op zandgrond wel kan... je riskeert niet zo veel door het te proberen, toch?

Succes!
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track   Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Emptyza 27 apr 2013 - 8:21

Volgens mij kun je het in het zand zo neerleggen. Gaat prima. Misschien wil het zelfs wel zonder eerst af te graven, zodat de tegels wat hoger liggen dan de zandtrack.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Delphi




Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 25-04-13

Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track   Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Emptyzo 28 apr 2013 - 7:45

Bedankt voor jullie reacties! Mocht het op niets uitlopen, dan is het nog makkelijk te verwijderen en weer netjes te maken. Ik wil toch eerst met een wat kleiner stuk beginnen, dan kan ik het altijd uitbreiden als het een succes blijkt te zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track   Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Emptyma 29 apr 2013 - 9:36

Ik denk ook dat je de tegels gewoon op het zand kunt leggen (wel fijn als het een beetje vlak is natuurlijk knipoog). Ik heb dat ooit in een schuilstal gedaan en die tegels bleven prima op hun plek en het bleef ook mooi vlak.
Ik begrijp dat je dan de grindkant van de tegels naar onderen legt? Dat is inderdaad het beste want ik heb al vaker gehoord dat die grindkant behoorlijk glad kan worden bij natheid of vorst.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track   Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Emptyma 29 apr 2013 - 9:43

Indien de omtrek van de tegels niet een lang groot stuk is, lopen ze de tegels omhoog wanneer ze op een einde staan.
Zo hebben ze indertijd bij mij al mijn mooi werk compleet naar de sodemieter geholpen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Delphi




Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 25-04-13

Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track   Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Emptyma 29 apr 2013 - 10:07

Hmmm ik ga er toch nog eens even over na denken. Tegels van 60 x 60 zouden wellicht beter zijn. Ook heb ik al eens iets over lavasteen gelezen. Ik wil graag iets waarmee ze hun hoeven wat trainen/slijten.
Terug naar boven Ga naar beneden
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track   Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Emptyma 29 apr 2013 - 20:39

tegels van 60 x 60 zijn inderdaad veel beter omdat die door hun gewicht beter blijven liggen wanneer de paarden op het uiteinde stappen.
Nadeel ervan is dat ze loodzwaar zijn om mee te werken... maar als je een sterke chinese vrijwilliger vindt zweep
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track   Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Emptydi 30 apr 2013 - 0:16

Wij hebben straatsteentjes, en geen last van dat ze ze omhoog lopen. Wel hebben we aan het eind van de bestratingen een sluitband (of hoe het maar heten mag) Het blijft daarmee keurig op z'n plek liggen, het sluit de stenen als het ware op. Ik zal er zo proberen een foto van te maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : Dwingeloo

Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track   Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Emptydi 30 apr 2013 - 7:16

Dit zijn die bandjes die ik bedoel
Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Foto-OVY7NWKJ-D
Hier zijn ze niet ingestraat, kun je nog beter zien wat ik bedoel. Je graaft ze een stuk dieper in, zodat de bovenrand gelijk aan, of iets onder de tegels of stenen ligt. Het sluit de tegels dan op in hun zandbed.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
ama

ama


Aantal berichten : 215
Registratiedatum : 02-02-13
Leeftijd : 66
Woonplaats : Toano, RE - Italië

Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track   Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Emptydo 2 mei 2013 - 4:51

Dat is wat ik bedoelde met 'de omtrek van de tegels die een lang stuk moeten zijn'...
Ik kon niet op de juiste woorden komen, maar dankzij de foto hierboven is het nu duidelijk ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track   Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Emptydo 2 mei 2013 - 19:01

Als je deze tegels nog hebt liggen, zou ik het gewoon proberen. Het scheelt natuurlijk ook dat er bij jou voorlopig alleen maar shetlandpony's op zullen lopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Delphi




Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 25-04-13

Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track   Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Emptyvr 3 mei 2013 - 11:07

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik het inderdaad gewoon een keer ga proberen (als ik iets meer tijd heb haha). In het ergste geval haal ik ze weer weg en maak ik het weer terug vlak.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Empty
BerichtOnderwerp: Re: Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track   Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Grindtegels 30x30 aanbrengen op de track
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Doodlopende track (track die niet rondom de wei loopt)
» Track verdeling
» Een track vol met gras
» track omploegen?
» Zand op track van klei?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: