Ik heb een grote paddock en 1 track en da's zomer en wintertrack, paddock en track zijn 'kale wei', geen wit zand of gekeerd ofzo.. Dat is, zoals hierboven al gezegd, ook de bedoeling van een track, dat er géén gras staat...
Ondanks dat ik op klei zit valt de hoeveelheid (of beter gezegd, de diepte) blubber mee, het werd wel modderig maar grotendeels niet volledig onbegaanbaar en ik heb altijd het achterste deel van de paddock en het deel langs de dijk wat gewoon goed blijft, ookal staat op de rest van de paddock het water er bovenop.
1 Stuk track wordt echt héél erg nat (het grondwater staat dan echt tot op 't maaiveld, heel bizar), daar gaan ze 's winters als 't niet hoeft niet overheen, dus ze lopen vanaf de paddock het ene deel in en terug, of het andere deel in en terug. Dat natte stuk wil ik voorzien van een grindbak in de hoop dat het volgende winter wel begaanbaar blijft. Maar verder hebben ze bij mij dus gewoon 't jaar rond dezelfde track en dealen we met de modder. Dat hoort er in Nederland toch een beetje bij, tenzij je de luxe hebt dat je alles kunt keren en/of voorzien van een flinke laat wit zand. Aangezien ik mijn plek huur en er toch nog wel grenzen zijn aan wat ik kan/mag doen, is dat voor mij geen optie.