ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot
+6
Natural Horsetrainer
MoniqueBuu
Berith
jannekevedder
inge
kupie
10 plaatsers
Auteur
Bericht
kupie
Aantal berichten : 21 Registratiedatum : 15-01-13 Woonplaats : friesland
Onderwerp: ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot di 15 jan 2013 - 10:31
Hallo,
Wij hebben een mooie track rondom het land maar ik zit er een beetje over in dat de paarden in de sloot terecht komen omdat ze zo hard over de track galloperen en er zit een diepe steile sloot naast. ik heb 1 stuk al verhoogd met modder een bult/gemaakt in de hoek maar dit is niet het hele stuk te doen.. Hoe hebben jullie dat? wat is veilig? en betaalbaar?
Groetjes Petra
inge
Aantal berichten : 882 Registratiedatum : 20-01-11
Onderwerp: Re: ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot wo 16 jan 2013 - 1:49
Wat dacht je van gewoon afzetten met palen en draad?
Onderwerp: Re: ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot wo 16 jan 2013 - 4:29
Tsja, wat houdt een paard tegen als ie echt uit de bocht vliegt?
In de hoeken wat bielzen? Misschien via MP te vinden? Zo houd je ook nog een beetje een 'natuurlijke' look.
Berith
Aantal berichten : 351 Registratiedatum : 13-03-10
Onderwerp: Re: ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot wo 16 jan 2013 - 6:35
Ik heb een rijtje prikpaaltjes met draad staan. Maar ondertussen zijn we ook bezig om Wilgentenen langs de sloot te planten en daar tussenin vlechten we de door de paarden afgekloven wilgentakken en zo ontstaat er uiteindelijk een mooie natuurlijke omheining.
kupie
Onderwerp: Re: ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot wo 16 jan 2013 - 8:04
Hallo,
We hebben nu al palen met draad staan maar ze scheuren zo vreselijk hard dat ik elke keer weer bang ben dat er 1 languit vliegt zo de sloot in. In de hoeken heb ik al een berg met modder/klei gemaakt en daar wat bomen en struiken ingezet, dat gaat wel goed maar om dat ook op de andere zijdes te doen dat is wat te gek...
pfff wat een gekken die paarden van ons. (de drafbaan is er niks bij)
En wilgen vlechten is ook wel een goed idee ja, of bielzen bedankt....dat remt toch een beetje af.
Onderwerp: Re: ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot do 17 jan 2013 - 7:58
Dat verschijnsel van dat hele harde rennen, dat ken ik hier ook wel. Hier vliegen ze af en toe ook bijna uit de bocht. Ik denk dat je in ieder geval goed stroom neer moet zetten, waar ze voldoende respect voor hebben. Hopelijk dat ze dan zelf beseffen, dat ze beter niet uit de bocht kunnen vliegen.
Onderwerp: Re: ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot do 17 jan 2013 - 9:36
Hier wordt eigenlijk nooit spontaan gerend dus ik ken het probleem niet echt... Maar als ze dat wel zouden doen, dan denk ik dat ik ook voor de optie van schrikdraad met een flinke klap stroom erop zou gaan. Paarden zijn niet dom, ze weten heus wel waar ze wel en niet hard kunnen rennen. Ze willen zichzelf tenslotte ook niet verwonden...
Lopen je paarden eigenlijk 24/7 vrij in je PP, of staan ze deels op stal?
kupie
Onderwerp: Re: ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot do 17 jan 2013 - 9:49
Ze staan 24/7 buiten met schuilstal en ja ik heb nu ook gewoon schrikdraad met een beste klap erop (lichtnet) dus het zal ook wel wat mee vallen maar ik was wel benieuwd hoe anderen dat hebben.. en of ik de enige ben die er over in zit.
Maar ik kan ook niet alles zo aanpassen dat het 100% veilig is, want als ze gaan dan houd ook aleen een betonnen muur ze tegen. Dus het zal zo wel goed blijven gaan........ik kijk wel een andere kant op als ze weer zo gek doen.
Onderwerp: Re: ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot vr 18 jan 2013 - 22:50
Dankje Petra, wij zijn er ook heeeeel erg blij mee, dat we hier mogen wonen.
Wieteke
Aantal berichten : 637 Registratiedatum : 08-03-10
Onderwerp: Re: ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot za 19 jan 2013 - 3:30
Als er nog ruimte voor is, zou je misschien ook een haag of zo tussen de afrastering en de sloot kunnen zetten. Ik denk dat de aanblik van zo'n massievere barrière het pad optisch gezien wat versmalt, en zo afremmend kan werken. Een haag van bijv. bottelroos hoeft volgens mij niet veel te kosten (ook omdat het waarschijnlijk vooral om de hoeken van het pad gaat), maar je moet er natuurlijk wel voldoende ruimte voor hebben. En de meeste paarden vinden rozenbottels ook nog eens erg lekker .
Ik overweeg in een hoek van ons pad zo'n soort haagje te plaatsen als windbreker bij oosten- en zuiderwind.
Joyce
Aantal berichten : 826 Registratiedatum : 10-08-10 Woonplaats : brabant
Onderwerp: Re: ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot zo 20 jan 2013 - 0:14
goede tip zeg, van die rozebottel. Dat harde rennen ken ik ook hoor, met name het pad naar het bos en weer terug, is echt renplek nummer 1 voor de jonge paarden, allehoewel de oudere en soms ook nog flink gas geven.
kupie
Onderwerp: Re: ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot zo 20 jan 2013 - 2:03
Ja dat is een goed idee daar zijn hier genoeg van.. er is nog ruimte en rozebottel kan je volgens mij ook nog zaaien/stekken dus dat is perfekt en ook nog eens mooi om te zien.
Onderwerp: Re: ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot zo 20 jan 2013 - 2:35
Goed idee om gewoon je ogen dicht te doen Petra , ik denk nl. dat het niet zo snel misgaat. Ik zie mijn paarden hier ook wel eens zo hard gaan, dat ik denk "DAT GAAT MIS als jullie zometeen bij die krappe bocht komen!!", vooral bij het stuk pad dat om onze bak heen loopt, dat is nl. niet zo breed en heeft geen afgeschuinde hoek, maar het is nog nooit misgegaan. Ze hebben dus meer controle over hun lichaam dan wij denken, gelukkig maar .
kupie
Onderwerp: Re: ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot za 9 feb 2013 - 10:29
kan iemand mij vertellen hoe ik foto's kan plaatsen? het lukt maar niet......
Onderwerp: Re: ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot za 16 feb 2013 - 11:46
Dankjewel het is eindelijk gelukt met de foto's..
kupie
Onderwerp: Re: ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot zo 2 jun 2013 - 9:31
Ja lang geleden.................. maar ik heb nu een ideale omheining neergezet dankzij jullie ideeen.
Rondom het land rozenbottel struiken geplant ook nog eens een goedkope oplossing en nu kan het maar groeien. in de hoeken heb ik (omgevallen) boomstammen neergelegd voordat ze uitglijden dan remt de boom iniedergeval af..
en het gaat super nu.... bedankt allemaal voor de iedeeen....
ama
Aantal berichten : 215 Registratiedatum : 02-02-13 Leeftijd : 66 Woonplaats : Toano, RE - Italië
Onderwerp: Re: ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot ma 3 jun 2013 - 2:36
Het enige waar ik zo direct aan dacht was om snelheidsbegrenzers te plaatsen een beetje voor de bocht...
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot
ideeen over buiten omheining rond een hele diepe sloot