Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?

Ga naar beneden 
+5
Mai
MoniqueBuu
marion
Joyce
Wieteke
9 plaatsers
AuteurBericht
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptyvr 26 nov 2010 - 21:17

Ik durf het nog bijna niet in cyberspace te gooien, maar als het goed is krijgen mijn pony's dit voorjaar hun eigen PP hoera (hopelijk binnen enkele weken meer nieuws daarover..).

Ik ben daarom al voorzichtig een beetje plannen aan het maken, maar ik twijfel heel erg over het soort schrikdraad dat ik moet gebruiken... Op de pensionstal waar is sta, is vorig weekend een paard door de draad (van dat witte koord van iets van 3 mm gok ik) gevlogen, met een kapotte pees (die zelfs naar buiten stak - heel smerig om te zien, maar het moet helemaal goed komen volgens de veearts) als gevolg. Dat heeft me dus nog extra aan het twijfelen gemaakt.

Uiteraard is het de bedoeling dat de pony's binnen de draden blijven, dus wat dat betreft zou je moeten kiezen voor sterk/dik draad. Maar mochten ze een keer echt in paniek zijn (m'n merrie kan nogal een paniekerige muts zijn zwijgen ), dan zou ik toch liever hebben dat het draad knapt of in elk geval niet van die smerige snijwonden veroorzaakt...

Zou van dat massieve staaldraad een optie zijn voor de buitenomheining? Doordat het niet zo goed zichtbaar schijnt te zijn voor paarden, zou ik dan voor de onderste 2 draden staaldraad willen gebruiken, en voor de bovenste 2 draden dik wit koord. Voor de binnenomheining zou ik waarschijnlijk gewoon van dat goedkope koord kopen dat vrij snel knapt. Met drie lagen draad boven elkaar en flink wat 'porrie' zullen ze er vast wel ontzag voor de binnenomheining hebben, en in het ergste geval knapt het en staan de pony's in de wei.

Het kan goed zijn dat ik er helemaal naast zit, en dat dat staaldraad juist enorm gevaarlijk is. Dus ik hoor graag wat jullie ervan denken. Voor m'n gevoel geeft koord met van die dunne ijzerdraadjes de ergste snijwonden, maar gelukkig heb ik er niet veel ervaring mee. Alvast bedankt voor het meedenken!

Edit: net via Bokt handige kastjes gevonden die het draad doorsnijden bij een te hoge trekkrachtbelasting (dus als het paard erin verstrikt zou raken): http://ruiterplezier.nl/nl/dept_73.html (onder aan de pagina, "Rope-O-Cut").


Laatst aangepast door Wieteke op vr 26 nov 2010 - 21:50; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptyvr 26 nov 2010 - 21:49

volgens mij is lint wel veilig, dat gaat stuk als ze erdoor gaan, je hebt het in verschillende kleuren, het is wel duurder dan draad volgens mij.
Wij hebben draad en hebben er breekpunten ingemaakt voor het geval er een paard in vast komt, we hebben dat 1 keer gehad, de merrie bleef gelukkig aan t einde van de draad staan toen ze niet meer los kwam, maar dat is echt een uitzondering, de meeste paarden blijven trekken tot ze los zijn of nog vaster komen te zitten met alle gevolgen van dien.
Wij zijn langzaam de boel aan t omzetten naar lint, van dat brede lint.
Als je voor bruin lint kiest, kun je ook in het begint wat stukjes plastic eraan maken zodat ze de omheining goed zien, als ze eenmaal weten waar de omheining is, dan kan dat weer weg.
op marktplaats kun je nog wel eens lint vinden voor een zacht prijsje knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptyvr 26 nov 2010 - 21:57

Bedankt voor je reactie.

Doordat we hier dicht aan zee zitten, waait het eigenlijk bijna altijd. Lint zou daarom niet mijn eerste keus zijn, want ik denk dat je het dan wel heel vaak opnieuw zal moeten spannen. Ik was net m'n berichtje aan het aanpassen toen je reageerde. Zijn die 'breekpunten' waar je het over hebt van die 'Cut-O-Rope'-doosjes of bedoel je iets anders?
Terug naar boven Ga naar beneden
marion

marion


Aantal berichten : 470
Registratiedatum : 24-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Luttelgeest (NOP)

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptyza 27 nov 2010 - 5:47

Ik woon in de Noordoostpolder, ook nogal winderig. Ik heb 4 cm breed bruin lint omdat ik een merrie erbij heb die niet genoeg respect heeft voor een draadje. Ik vind het mooier dan wit lint omdat het veel minder opvalt. Ik heb 2 lagen gebruikt, op 1.20 m en op 50-60 cm hoogte denk ik.
Het valt mij wel mee met het opspannen. Je moet wel goede klemisolatoren gebruiken. Ik heb bij de aanleg wat willen besparen hierop, en ook isolatoren gebruikt waarin het lint kan schuiven, maar daar slijt het idd wel meer.
Qua veiligheid is het belangrijk dat het knapt als er een paard in vast zit. Ik weet niet of staaldraad dat ook doet?
Terug naar boven Ga naar beneden
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptyza 27 nov 2010 - 8:52

Ik zou geen staaldraad durven gebruiken, dat kan vreselijk snijden.
Wij hebben een nieuw soort koord van Gallagher. Het is op een andere manier gevlochten dan de koorden die ze hadden, waardoor het minder zou snijden. Toen wij het 3/4 jaar geleden kochten hadden ze het alleen nog maar in bruin, misschien is het inmiddels ook in wit en groen. Wij vonden het niet erg dat het alleen in bruin was, want dit had toch al onze voorkeur.
Inmiddels is er 2x iets gebeurt, waardoor er een hoekpaal, inclusief schoorpalen, uit de grond getrokken was. Diverse isolatoren kapot, koord opgerekt maar niet kapot. En..... wat voor mij het allerbelangrijkste was: we hebben nooit het paard kunnen ontdekken die dit veroorzaakt had, omdat we nog niet een klein striemetje hebben gevonden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptyza 27 nov 2010 - 9:33

@MoniqueBuu: is het wel echt koord dat jullie hebben of is het wat op de site van Gallagher een 'permanentkabel' wordt genoemd, en volgens mij verkrijgbaar is onder de merknamen 'Equiwire' en 'Horse Wire'? Dat lijkt wel een heel goede optie, alleen de prijs is nogal pijnlijk... De goedkoopste die ik zo snel heb kunnen vinden is deze: http://www.schrikdraadwinkel.nl/draad/172-horse-wire-250-meter.html , en dan betaal je dus EUR 215 voor 250 meter draad shock . Maar als het inderdaad veel veiliger is, is het het overwegen waard. Ik wil ook niet weten wat dat meisje bij mij op stal uiteindelijk kwijt zal zijn aan de veeartsrekeningen als gevolg van die draadwond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptyzo 28 nov 2010 - 2:36

Ik ben het met Monique eens wat betreft het staaldraad. Dat kan een paard niet kapot trekken en het kan akelige snijwonden veroorzaken (gelukkig zelf geen ervaring mee).
Ook als je dun koord gebruikt wat bij te veel trekkracht wel kapot gaat kunnen er in bepaalde gevallen nog lelijke snijwonden optreden. Een van onze paarden heeft als veulen (niet aan huis maar elders bij een boer) door dun koord een ernstige draadwond (met doorgesneden pezen) opgelopen. Ze had twee parallel lopende sneeën in haar achterbeen, een bovenaan het pijpbeen en een bij de kogel. Daaruit konden we opmaken dat ze waarschijnlijk tijdens het langs de draad rennen met de speelse, jonge buurpaarden met haar achterbeen tussen de middelste en bovenste draad door aan de andere kant van het draad is gekomen en dat door de snelheid van haar sprint de middelste en onderste draad haar been hebben opengesneden. Ze zat er dus niet in vast maar 'gleed' er met grote snelheid langs.

Bij ons laatst aangelegde PP hebben we voor de buitenomheining 3 rijen dik gedraaid (wit/groen) koord van ca. 6 mm dik gebruikt, met vlak boven de bovenste rij nog een staaldraad, zie deze foto:

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? GroteFoto-DSJM4XTS

Die staaldraad zit dus zo hoog dat een paard er niet zomaar met zijn benen in kan komen, maar het is wel een extra barrière tegen 'door de draad gaan'.

Alle binnenomheiningen in onze beide PP's zijn van 3 rijen dun Gallagher koord, dit:

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Stroomdraad%2BGallagher

Het is niet gedraaid maar op een speciale manier gevlochten. Het is heel gemakkelijk te verwerken (gewoon vastknopen), is zeer goed geleidend, en gaat kapot als er een paard in blijft hangen. Als ik het me goed herinner heet het 'Vidoflex'. Er is in de afgelopen jaren maar een paar keer door acties van de paarden zo'n draad kapot gegaan, maar we hebben toen bij de paarden nooit verwondingen kunnen vinden. Verder is het voor de paarden goed zichtbaar maar van een grotere afstand weinig opvallend, zodat je ook niet zo'n lelijk 'dradendoolhof' krijgt. Dit koord bevalt ons dus al jaren zeer goed.

Wat heerlijk trouwens dat je waarschijnlijk je PP-droom kunt gaan realiseren compliment!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptyma 29 nov 2010 - 7:53

Wat wij hebben is wel echt koord. Ik heb het net nog even op de site opgezocht, maar kan het daar niet eens op vinden. In de catalogus van 2010 staat het wel, op pag 71. Het is turboline cord (gevlochten), en kost 99 euro per 200 meter.

Wat grappig Marja, dat jij ook gevlochten koord hebt. Is dat misschien een iets oudere variant? Die van jou zie ik nu niet (meer?) in de catalogus. De koorden die er verder in staan, zijn allemaal gedraaide koorden. Als ik zo naar je foto kijk, dan is ons gevlochten koord nog zachter.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptyma 29 nov 2010 - 11:42

MoniqueBuu schreef:
Wat grappig Marja, dat jij ook gevlochten koord hebt. Is dat misschien een iets oudere variant? Die van jou zie ik nu niet (meer?) in de catalogus. De koorden die er verder in staan, zijn allemaal gedraaide koorden. Als ik zo naar je foto kijk, dan is ons gevlochten koord nog zachter.
Het Vidoflex koord dat wij hebben staat nog wel op de Gallagher site, kijk hier. Het is ook nog steeds te koop bij de Boerenbond. Maar Vidoflex is dus dun koord, bedoel jij dat ook? De gedraaide koorden zijn toch meestal de dikkere soorten (6 mm)?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptyma 29 nov 2010 - 20:46

Je hebt ze dacht ik in verschillende diktes. Maar als je een koord doorsnijdt, en ontleed aan het uiteinde zie je denk ik grote verschillen tussen die wij nu hebben en de andere koorden.
Onze nieuwe gevlochten variant is best behoorlijk dik (volgens mij ongeveer 6 mm). In de kern zit een behoorlijk dikke zachte katoenen (?) koord. Daaromheen gevochten zijn hele dunne, fijne, zachte draadjes. De meeste bruin, een paar oranje, en 9 stroomdraadjes.
Misschien moet ik nog eens een poging doen om een foto te maken en te plaatsen. Maar we zijn nu bezig met de laatste loodjes van het huis, en ik denk dat dat pas na de tijd gaat lukken. Prioriteit laag knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
yvonnedejong

yvonnedejong


Aantal berichten : 486
Registratiedatum : 19-02-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Epe

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptyma 29 nov 2010 - 23:29

Ik heb lint om mijn wei, de bovenste 2 draden 4cm breed en de onderste 2 cm.
Mijn binnendraden zijn lint van 2 cm dik.
Mijn ervaring is dat het draad uiteindeljk knapt, maar ik heb nooit wonden bij de paarden gevonden.
Vorig jaar was mijn draad ook geknapt en kon niet vinden wie het gedaan had, er had er 1 flink vast gezeten zo te zien.
Tot Atent ging draven, hij kreupelde iets, dat zal de reden geweest zijn, maar ik heb geen wond kunnen vinden. En voor mij nog een raadsel wat er gebeurd is.
Op onderstaande foto kan je zien hoe ik het heb.
Mijn buitendraad met houten palen en binnendraden met kunstof paaltjes.
Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Foto-OZYHDUFF
Terug naar boven Ga naar beneden
http://weilanddeboskamp.come2me.nl/
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptydi 20 maa 2012 - 3:22

Even een update:

Uiteindelijk hebben wij voor de buitenomheining gekozen voor de gecoate permanentkabel, en dat bevalt heel goed! Vorige maand hebben we een 'accidentje' gehad: toen ik 's ochtends ging voeren lag er een afgebroken hoekpaal op de grond en lag de bovenste van de drie buitendraden op de track. Geen idee hoe ze achter de bovenste draad zijn blijven hangen, maar het goede nieuws is dat ze achter de draad zijn gebleven en aan zowel de paarden als de kabel totaal geen beschadiging te ontdekken was. Er was een isolator afgebroken, en door de kracht die op de draad werd uitgeoefend, had blijkbaar de zwakste schakel van de omheining (een hoekpaal die niet geschoord was) het begeven. Gelukkig was die paal snel te vervangen en konden we gewoon de draad weer terugplaatsen in de isolatoren.

Doordat die kabel zo stug is, kan zich geen lus vormen om een paardenbeen (of -hals shock ) en door de coating is de kans op letsel heel klein. Het paardje van een vriendin van me staat bij een pensionstal waar ze ook dit type permanentkabel gebruiken. Daar is een keer een paard door de omheining gevlogen en dat paard had volgens mij alleen maar wat haartjes op z'n been verloren.

Door de kosten en het gedoe met spannen en verbinden van de kabel, zou ik het alleen gebruiken als je heel zeker weet dat je de omheining jarenlang kan laten staan. Maar ja, het heet dan ook niet voor niets 'permanentkabel' lekker puh .
Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptydi 20 maa 2012 - 4:38

Nu jullie het over de diverse soorten schrikdraden hebben, vraag ik me tevens af, op welke manier jullie de 'schrik' er op gezet hebben.

Verbinden met 220 V is geen probleem, maar als de schrikdraden verbonden worden met een schrikdraadapparaat en een accu, doen zich bij ons problemen voor, want de accuverkoper beweert dat een schrikdraadapparaat van 12 V, een accu nodig heeft van 12 V én 44 Ampère en met deze 12 V accu kunnen we maar 10 dagen vooruit. Het stroomapparaat levert immers slechts 440 mA.

Wij hebben geen verstand van dit soort zaken, maar twijfelen ook aan '10 dagen' en dan een nieuwe accu eraan koppelen en de eerste opladen. Er is immers nauwelijks sprake van stroomverlies, omdat de schrikdraad 'vrij' gespannen staat en geen gras/struik raakt.

Heeft iemand hier wel verstand van of misschien een link naar de eoa website?

Groet... frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptydi 20 maa 2012 - 4:55

Misschien kun je deze informatie vinden op de site van een schrikdraadfabrikant? Vaak kun je de productcatalogus downloaden, en daarin staan vaak ook tips voor het kiezen en plaatsen van de afrastering. Bij Koltec en Gallagher staan in elk geval gegevens over het verbruik in de catalogus.
Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptydi 20 maa 2012 - 5:29

Citaat :
Bij Koltec en Gallagher staan in elk geval gegevens over het verbruik in de catalogus.

Dank voor de tip, Wieteke. Ik heb de catalogus van Callagher in huis, maar kom er niet goed wijs uit. Ik ga nu even naar je tips kijken.

Groetjes.. frans
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptydi 20 maa 2012 - 8:50

hmmm er is altijd stroom verlies. Of dit heet waarschijnlijk anders.
Je hebt namelijk palen en draad welke vrij hangen, dus geen stroom verlies.
Daarop sluit je het apparaat aan het apparaat staat in verbinding met de grond door grondpennen, deze moet je plaatsen anders heb je geen stroom.
Op het moment dat een paard tegen het draadje komt ontstaat er een "lekkage" met als gevolg een stroompje.
Dit krijg je niet als je geen grondpen(nen) in de grond hebt zitten. Dan werkt het systeem niet.

Als je het boek van gallangher pakt zie je ergens een plaatje staan van een weiland met alle aansluitingen die je moet maken om het geheel te laten functioneren.
Ik meen dat ze er ook nog een bliksemafleider tussen hebben staan.

Je verbruikt dus altijd stroom doordat de pen in de grond staat. T is weinig maar het verbruikt wel degelijk.
in dezelfde folder staat ook een lijstje met hoeveel dagen je met een bepaald apparaat kan doen alvorens je hem weer moet opladen.

Dit bij een "zuiver" draad systeem zonder extra knoopjes van gebroken draden knipoog dit kost namelijk ook stroom.
Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptydi 20 maa 2012 - 9:26

Citaat :
Je verbruikt dus altijd stroom doordat de pen in de grond staat.

Ja, dat is waar, Inge. We hebben twee grondpennen erbij geleverd gekregen, die meen ik 3 meter uit elkaar in vochtige ondergrond geslagen dienen te worden. Zogenaamd 'aarde' maken. Een technisch verhaal, waar we geen verstand van hebben. Nog niet... glimlach

Ja, ik heb de specificaties doorgenomen op bladzijde 54 en 55, maar ook op bladzijde 42 en 43. Snap er echter geen fluit van en gokken op een dure accu, die misschien na 4, 5 dagen opgeladen moet worden, gaat me te ver.

Ik zag ook ergens 9 dagen tot 58 max.dagen staan, alvorens op te laden en dan staat er in de kop; Accu 12 V, tussen 25 Ah en 105 Ah... Zegt me allemaal niets.

Ondertussen heb ik een mailtje gestuurd naar de firma Koltec en wacht even af, of zij antwoord kunnen geven op de gestelde vragen.

Dank voor je meedenken.. groet.. frans
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptywo 21 maa 2012 - 3:30

de ah's zeg maar geeft de kracht aan van een accu dus hoe hoger het getal hoe "zwaarder" de accu, en hoe langer hij kan werken alvorens te laden.

de 12V is wat er uitgaat zeg maar.
Je schrikdraad apparaat werkte op 12 V zei je dus een 12V accu is goed.

even heel simpel geschreven.
Als je in je eigen auto gaat kijken zie je ook een accu staan 12V en een ......ah
ook een garage kan je het e.e.a uitleggen hoe en wat dit allemaal betekend, mocht je een praten verhaal willen horen. Wat soms wel eens handig kan zijn.

Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptywo 21 maa 2012 - 5:47

Tja, Inge, dat zijn zo van die kreten; ampère, stroomsterkte.. voltage..spanning.. watt.. vermogen.. ohm.. weerstand.. joule.. lading en daar moet ik op m'n ouwe dag nog iets van zien te breien? hilarisch

Een dorp verderop zit een firma die in tractoren handelt en wat er zoal mee te maken heeft. Daar stappen wij binnenkort eens binnen, want per telefoon snap ik nog geen fluit van en dan hoop ik, dat we de juiste koppeling tussen stroomapparaat en accu/batterij daar vinden.

Dank in ieder geval voor het meedenken. compliment

groet.. frans.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptydo 22 maa 2012 - 4:28

franslj schreef:

Een dorp verderop zit een firma die in tractoren handelt en wat er zoal mee te maken heeft. Daar stappen wij binnenkort eens binnen, want per telefoon snap ik nog geen fluit van en dan hoop ik, dat we de juiste koppeling tussen stroomapparaat en accu/batterij daar vinden.

heel verstandig, zijn boeren die in normaal nederlands wat kunnen uitleggen :< zonder verkoop truukjes lekker puh
Terug naar boven Ga naar beneden
franslj

franslj


Aantal berichten : 398
Registratiedatum : 22-12-11
Woonplaats : Koningsbosch

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptydo 22 maa 2012 - 5:11

Bovendien werkt er ook nog eens een bekende van me. Inge.. Neef van m'n overleden echtgenote en dan kletst het sowieso wat makkelijker. Iemand die ook bereid is om ter plekke poolshoogte te nemen.

Groet.. frans
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.benbkoningsbosch.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptydo 11 okt 2012 - 4:09

MoniqueBuu schreef:
Je hebt ze dacht ik in verschillende diktes. Maar als je een koord doorsnijdt, en ontleed aan het uiteinde zie je denk ik grote verschillen tussen die wij nu hebben en de andere koorden.
Onze nieuwe gevlochten variant is best behoorlijk dik (volgens mij ongeveer 6 mm). In de kern zit een behoorlijk dikke zachte katoenen (?) koord. Daaromheen gevochten zijn hele dunne, fijne, zachte draadjes. De meeste bruin, een paar oranje, en 9 stroomdraadjes.
Misschien moet ik nog eens een poging doen om een foto te maken en te plaatsen. Maar we zijn nu bezig met de laatste loodjes van het huis, en ik denk dat dat pas na de tijd gaat lukken. Prioriteit laag knipoog

Wij hebben dit koord ook ( http://www.gallaghereurope.com/nederland/getpage.asp?i=70&artnr=056101 ), voor onze binnenomheining. Als je het doorsnijdt, zie je inderdaad dat de kern uit wit koord bestaat. Dit schrikdraad is gevlochten en je voelt het verschil echt duidelijk als je het door je handen laat gaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
MarjoSophie




Aantal berichten : 377
Registratiedatum : 05-04-12

Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Emptydo 11 okt 2012 - 4:59

Mijn buiten omheining is van stevig koord uit duitsland.
En binnendraad is dun, extra gedaan als er iets is dat het snel knapt.
Ook uit duitsland, stuk goedkoper daar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?   Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wat is het veiligste soort schrikdraad voor de omheining?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wat voor soort grind?
» Wat voor hout voor wanden schuilstal en nog behandelen?
» (Natuurlijke) omheining?
» schrikdraad veilig?
» Schrikdraad apparaat beveiligen tegen diefstal.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Aanleg en inrichting-
Ga naar: