Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'

Ga naar beneden 
+2
MoniqueBuu
Marina
6 plaatsers
AuteurBericht
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptyzo 7 feb 2010 - 2:01

Momenteel hebben wij twee hooivoorzieningen. Bij één voerplek in gebruik bewegen ze een stuk minder, nu lopen ze veel heen en weer (een rondje hebben we nog niet). Een derde zit in de planning.

Het ene systeem is een slowfeeder. Een schuine bak met een afdak en een verticaal geplaatst stalen mazenframe. Dit bevalt op zekere hoogte (al lees ik net het aandachtspunt over tanden, daar had ik me nog niet mee beziggehouden). Afhankelijk van het soort hooi trekken ze het erdoor tot het op is. Grof hooi gaat helemaal op, fijn hooi blijft achter en moet handmatig doorgeduwd worden. Niet handig dus.
De hoek zal dus schuiner moeten zodat al het hooi echt doorschuift. Wat ook een nadeel is dat er toch hooiverlies is doordat er hooi op de grond valt bij het uittrekken. Dat eten ze niet en gaat de mesthoop op. Zonde...
Het idee echter van het slowfeeden bevalt erg goed.
Het zijn best behoorlijke eters die graag dóór eten, dus met onbeperkt hooi eten ze dan wel errug veel.

Het andere systeem is dit:
Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' PC200018
Qua geklier met elkaar een superoplossing. De één kan niet de ander wegduwen. Qua verlies van hooi eveneens super, ze trekken niks over het muurtje heen, dus alles gaat op.
Maar....het gaat te snel, dus hier gaan we een net overheen spannen.

Hierover dan gelijk een vraag:
Ik zag op huck.nl diverse draaddiktes (de +/- 4 mm en de +/- 6 mm) van de netten. Welke gebruiken jullie?
En welke maasdikte, onze staalmat heeft geen grote mazen en dat is eigenlijk ruim genoeg, 4,5 of 6 cm. Op hooinet.nl adviseren ze 6 cm, ik neig dus naar 4,5 cm.

Als je een groot stuk bestelt hoe werk je de randen dan af? Want ik wil waarschijnlijk op alledrie de plekken met een net gaan werken.

Iemand nog iets waar ik aan moet denken bij de oplossing voor de plek op de foto?
Alvast bedankt!!

Groetjes,
Marina
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
MoniqueBuu

MoniqueBuu


Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55
Woonplaats : Dwingeloo

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptyzo 7 feb 2010 - 9:43

Ik vind dit een hele leuke oplossing Marina. Ik ga ook nog eens nadenken hoe je hier het slowfeedsysteem op los kunt laten. Wij moeten nog helemaal beginnen met ons paddockparadijs, maar deze oplossing neem ik zeker mee in mijn gedachten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twas-tweerd.nl
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptyzo 7 feb 2010 - 10:06

Haha, wat is de wereld toch klein. Je woont dichtbij, dus je bent welkom om hier te komen kijken hoe het functioneert.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptyzo 7 feb 2010 - 11:07

Marina schreef:
Het ene systeem is een slowfeeder. Een schuine bak met een afdak en een verticaal geplaatst stalen mazenframe. Dit bevalt op zekere hoogte (al lees ik net het aandachtspunt over tanden, daar had ik me nog niet mee beziggehouden).
Met de tanden hebben wij geen enkele nadelige ervaring opgedaan tijdens twee jaar slowfeeding van 7 IJslanders met draadmatten op het hooi (ik heb inmiddels een link naar foto's van de gebitten in het andere topic knipoog).

Citaat :
Grof hooi gaat helemaal op, fijn hooi blijft achter en moet handmatig doorgeduwd worden. Niet handig dus.
De hoek zal dus schuiner moeten zodat al het hooi echt doorschuift.
Is de schuine 'plank' glad genoeg, b.v. van aluminium of glad gecoat multiplex? Dat schijnt veel uit te maken in het goed schuiven van het hooi. Heb je een foto van deze slowfeeder?

Citaat :
Ik zag op huck.nl diverse draaddiktes (de +/- 4 mm en de +/- 6 mm) van de netten. Welke gebruiken jullie?
En welke maasdikte, onze staalmat heeft geen grote mazen en dat is eigenlijk ruim genoeg, 4,5 of 6 cm. Op hooinet.nl adviseren ze 6 cm, ik neig dus naar 4,5 cm.
Van Huck heb ik dit type net gebruikt, dus maaswijdte 4,5 cm en touwdikte 5 mm, en dat voldoet prima. Ik heb er grote en kleine netten van gemaakt en ze blijken erg sterk te zijn.

Citaat :
Als je een groot stuk bestelt hoe werk je de randen dan af?
Ja, dat blijft lastig om uit te leggen :<. Ik heb zelf een steek bedacht, waarbij ik met 3 mm dik polypropyleen touw de zijkanten van het net door een soort 'vingerpunniken' aan elkaar maak. Foto's van de steek zie je in dit album, de laatste paar foto's. Ik zou echt niet weten hoe ik in woorden uit moet leggen hoe ik dat doe, dat kan ik alleen maar voordoen... Binnenkort krijg ik een mooi klein videocameraatje, wie weet kan ik mijn man dan een 'vingerpunnik-filmpje' laten maken knipoog? Als dat lukt plaats ik het zeker hier op het forum!

Citaat :
Iemand nog iets waar ik aan moet denken bij de oplossing voor de plek op de foto?

Ik heb één heel belangrijk advies voor je: maak alsjeblieft de openingen tussen de stangen om en om dicht! Ik heb al diverse bizarre verhalen gehoord over paarden die hun hoofd tussen de stangen staken om te eten, vervolgens wilden omkijken, daarvoor hun hoofd tussen de stangen ernaast terugstaken, en toen niet meer wisten hoe ze terug moesten en in hun paniek zichzelf vreselijk toetakelden. Niet al die paarden hebben dat overleefd... Daarom wordt altijd aangeraden om bij dergelijke 'voertralies' om en om de openingen dicht te maken, b.v. met stevige planken. Verder ziet je voerstalletje er erg leuk en praktisch uit glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptyma 8 feb 2010 - 0:02

Citaat :
Is de schuine 'plank' glad genoeg, b.v. van aluminium of glad gecoat multiplex? Dat schijnt veel uit te maken in het goed schuiven van het hooi. Heb je een foto van deze slowfeeder?
We hebben hem vorig jaar gemaakt met materiaal wat we hadden liggen om het uit te proberen. Als schuine plank hebben we toen een aluminium dakpanprofielplaat gebruikt. Dat werkt dus niet helemaal naar behoren, omdat het kennelijk toch te stroef is. Al werkt het met grof hooi wel, maar we hebben altijd 2 soorten hooi, dus bij ene werkt het wel en bij de andere niet.
Een foto zal ik nog maken....
Citaat :
het net door een soort 'vingerpunniken' aan elkaar maak. Foto's van de steek zie je in dit album
Ik denk dat het vingerhaken is, steeds een lus doorhalen toch?
Maar wat ik eigenlijk bedoelde: je kan een groot net gewoon in stukken knippen en, om rafels te voorkomen, even dichtbranden ofzo?
En gebruik jij ook nog zo'n dik touw aan de rand om het zoals bij mijn voerstal strak vast te kunnen zetten? Dat touw zou ik er doorheen kunnen vlechten of nog mooier, kunnen vast 'punniken' ;-) met een dunner touw.
Citaat :
hun hoofd tussen de stangen ernaast terugstaken, en toen niet meer wisten hoe ze terug moesten en in hun paniek zichzelf vreselijk toetakelden
Nooit bij stilgestaan, maar zeker een belangrijk aandachtspunt. Ik ga er naar kijken. Het zal ook te maken hebben met spijlafstand en grootte paard. Ik heb de indruk dat mijn paarden anatomisch gezien niet hun hoofd door de opening naast zich kunnen krijgen, maar inderdaad, ze kunnen soms rare dingen doen. Met trailers heb ook wel het één en ander gezien... nee
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptyma 8 feb 2010 - 1:40

Marina schreef:
Maar wat ik eigenlijk bedoelde: je kan een groot net gewoon in stukken knippen en, om rafels te voorkomen, even dichtbranden ofzo?
Oh bedoel je dat haha knipoog. Ik heb inderdaad alle uiteinden met een aansteker even dichtgebrand (je ziet op de foto's van de gepunnikte randen hier en daar een zwart 'knobbeltje' naar buiten steken, dat zijn die dichtgebrande uiteinden). In principe zou je de randen dan verder niet af hoeven werken, maar ik vond het zelf toch iets 'degelijker' en ook mooier om de randen wat steviger af te werken d.m.v. het punniken. Het is trouwens niet helemaal hetzelfde als haken, dat heb ik geprobeerd maar lukte niet echt, en toen kwam ik op deze variatie. Hopelijk snel een filmpje knipoog!

Citaat :
En gebruik jij ook nog zo'n dik touw aan de rand om het zoals bij mijn voerstal strak vast te kunnen zetten? Dat touw zou ik er doorheen kunnen vlechten of nog mooier, kunnen vast 'punniken' ;-) met een dunner touw.
Zoals ik hierboven al schreef heb ik dus alle randen gepunnikt, maar een dikker touw door de mazen rijgen zou vast ook wel werken denk ik. Ik heb bij de kleine netjes op één hoek en bij de grote langwerpige netten op twee hoeken grote karabijnhaken. Daaraan vast zitten dan 6 mm dikke touwen om de netten vast te maken om een paal of aan een haak o.i.d.
De vulopeningen van mijn netten maak ik dicht door een dubbelgeslagen touw (6 mm dik, met karabijnhaak aan het uiteinde) door de mazen te rijgen. Bij de kleine netjes wordt dan de karabijnhaak aan de grote karabijnhaak op de hoek van het net vastgehaakt (te zien op een van de laatste foto's in het album, zie link in vorige post). Bij de grote netten komt er van zowel links als rechts zo'n touw, waarvan de haken in het midden van het net aan elkaar worden gehaakt.

Citaat :
Het zal ook te maken hebben met spijlafstand en grootte paard. Ik heb de indruk dat mijn paarden anatomisch gezien niet hun hoofd door de opening naast zich kunnen krijgen, maar inderdaad, ze kunnen soms rare dingen doen.
Ik verzeker je dat je paarden dat voor elkaar kunnen krijgen. Kijk maar eens wat voor nauwe bochtjes ze met hun hals kunnen maken als ze ineens jeuk aan hun schouder hebben knipoog. Als dat toevallig gebeurt als ze staan te eten met hun hoofd tussen die tralies door is een ongeluk zo gebeurd. Het zijn ware acrobaten en dat brengt ze helaas soms in levensgevaarlijke situaties.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptydi 9 feb 2010 - 2:16

Het hooisysteem op de foto ziet er erg mooi uit, leuk bedacht zo! Ik kan niet goed zien hoe diep die is, maar de paarden laten elkaar er wel door (bijvoorbeeld als er 1 voor de opening aan het eten is)?
Waarschijnlijk kan je wel iets bedenken om een net over het hooi te spannen, dat lijkt mij de beste oplossing.

Wel heel goed dat Marja op het gevaar van de spijlen wijst, ik had daar nog nooit over gehoord, maar kan me er nu wel iets bij voorstellen. Dit soort lange spijlen zie je toch ook vaak op opfokstallen? Toch een raar idee dan dat dit zo gevaarlijk kan zijn.

-
Terug naar boven Ga naar beneden
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptyza 13 feb 2010 - 9:42

Citaat :
Ik heb één heel belangrijk advies voor je: maak alsjeblieft de openingen tussen de stangen om en om dicht! Ik heb al diverse bizarre verhalen gehoord over paarden die hun hoofd tussen de stangen staken om te eten, vervolgens wilden omkijken, daarvoor hun hoofd tussen de stangen ernaast terugstaken, en toen niet meer wisten hoe ze terug moesten en in hun paniek zichzelf vreselijk toetakelden
Ik ga om en om dichtmaken met netten. Met planken zag ik niet zitten omdat het er dan zo donker wordt, maar de netten laten natuurlijk licht door en lijken me een simpele en goedkope, maar adequate oplossing voor dit mogelijke probleem.
Als je op internet zoekt naar deze 'voerwanden' zie je ze vaak open, enkele stallenbouwers leveren ze inderdaad om en om dicht. Het was niet tot me doorgedrongen waarom dat was....ik dacht meer dat paarden dan niet naast elkaar gaan staan dringen...niet dus.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptyza 13 feb 2010 - 23:44

Goed idee Marina, om de openingen met netten dicht te maken compliment. Hoe ga je dat doen (ben altijd benieuwd naar handige oplossingen knipoog)? Met touw de netten spiraalsgewijs om de spijlen heen bevestigen of zo?
Je zou de openingen ook met dik transparant plexiglas kunnen afsluiten, komt ook licht doorheen, maar waarschijnlijk is dat onbetaalbaar (heb trouwens geen idee hoor van de prijs).

Ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Irene

Irene


Aantal berichten : 656
Registratiedatum : 10-11-09

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptyzo 14 feb 2010 - 2:21

Inderdaad een goed idee van die netten, ben benieuwd hoe het eruit zal zien.

-
Terug naar boven Ga naar beneden
sandra




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 27-09-10
Leeftijd : 53
Woonplaats : België - steenokkerzeel

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptyma 27 sep 2010 - 7:23

hallo marina,

Het is een hele tijd geleden dat je het eerste bericht stuurde over je "voederstal"; ik vind hem erg mooi en praktisch, en ben benieuwd naar wat je uiteindeljk hebt gevonden als oplossing om een net over het hooi te spannen.
Ik ben nieuw op het forum, maar niet op het principe van PP en slow feeders. We hebben thuis een pension voor paarden, en met onze eigen paarden komen we op 15 stuks. Zoals zovelen waren we klassiek op gebied van huisvesting tot een jaar geleden, en nu zijn we langzaam maar zeker alles aan het ombouwen naar een paddock paradise. Onze grootste moeilijkheid is het tijdrovende hooi geven. Daar zijn we toch enkele uren per dag zoet mee. Tips om dit te vergemakkelijken zijn meer dan welkom! een baal hooi neerzetten met een net over lijkt een makkelijke oplossing, maar niet echt bewegingsbevorderend. ik zie al zo voor mij welke vreetzakjes er een hele dag aan die baal hooi zullen blijven staan en geen meter zullen bewegen glimlach
alvast bedankt !







Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptydi 28 sep 2010 - 1:08

Hoi Sandra, welkom op het forum glimlach!
Ik heb Marina al een hele poos niet op het forum gezien, dus ik weet niet of ze jouw reactie zal lezen. Anders misschien een PM sturen?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
sandra




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 27-09-10
Leeftijd : 53
Woonplaats : België - steenokkerzeel

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptydi 28 sep 2010 - 7:19

goed idee, dank je Marja, ik heb intussen een berichtje gestuurd. hoeveel uren per dag spendeer jij trouwens aan het voederen en mest rapen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptyza 2 okt 2010 - 1:00

sandra schreef:
goed idee, dank je Marja, ik heb intussen een berichtje gestuurd. hoeveel uren per dag spendeer jij trouwens aan het voederen en mest rapen?
Oeh, even denken hoor... Ik denk alles bij elkaar dat we (mijn man en ik) toch wel minstens 3 uur per dag daarmee bezig zijn. En dan tel ik nog niet mee het af en toe een paard in de wei doen of er weer uit halen (ze mogen niet allemaal hetzelfde aantal uren in de wei). Er is natuurlijk ook een verschil tussen zomer en winter omdat we 's winters meer hooi voeren, ze dus ook meer mest 'afleveren' die wij weer allemaal op moeten ruimen, en dat het mestruimen op zich ook vaak zwaarder is door modder en zo, dus langer duurt.
Ik zal het eens een keertje klokken allemaal, eigenlijk best interessant knipoog.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
Hilde

Hilde


Aantal berichten : 30
Registratiedatum : 16-09-10
Leeftijd : 41
Woonplaats : België

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptyzo 3 okt 2010 - 8:20

Ja Sandra, dat vind ik een heel interessante vraag. Wij hebben sinds kort ook een paddock paradise voor onze drie paarden, en ik moet zeggen dat er wel wat meer werk in kruipt dan een klassieke weide. Ons paradijs is 65 are , we hebben een pad rondom en een middenpad gemaakt, en we doen aan strookbegrazing. We hoeven dus niet de ganse wei uit te mesten. We hebben dus 3 grote paarden. Per dag schat ik dat één iemand er toch ook zo een dikke twee uren aan bezig is. We mesten elke dag alles uit, en vullen de hooivoedersystemen 2 maal daags. We hebben 4 hooisystemen in alle uithoeken, en 2 hooikussens die we vullen. Voorts verzetten we de strookbegrazing, vullen we het drinkbad bij, voederen we de paarden granen bij,... Er kruipt wat meer tijd in om het hooi naar alle plaatsen te brengen, en om helemaal rond te gaan om alle mest te ruimen, maar ik vind het zoveel leuker dan vroeger. Door in de gangen bezig te zijn, word je als het ware een heus lid van de kudde, wat een fantastische ervaring is. Ja, lang leve paddock paradise, het houdt niet enkel de paarden fit, maar ook hun baasjes! knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptydo 2 dec 2010 - 23:48

Sorry, ben hier inderdaad lang niet geweest. Druk met verbouwingen, zowel voor de paarden als voor onszelf in huis.... (oa houtgestookte leemkachel gebouwd, heerlijke warmte en besparing op enorme gasrekening....)
Ik las net pas de PM van Sandra. Ik antwoord even hier.
Ja er zit inmiddels een net (huck 4,5 cm) over het hooi gespannen. Er zitten ogen in de onderkant van het stenen muurtje geboord, waar een staalkabel (door het net gevochten) aan vast zit.
Aan de voorkant zitten 5 paaltjes verzonken in de grond, met daarop een schommelhaken gemonteerd.
Aan de voorkant van het net zit stevig elastiek mee 'gepunnikt' met de afwerking.
We halen het net los, haken het aan weerszijden omhoog even vast (daar zitten 2 kleine oogjes gemonteerd). Vullen het goed met hooi en stro erbovenop, dan gaat het net naar beneden en op 5 punten haken we het elastiek om de schommelhaken.
We vullen 2 x per dag, zowel deze als ook de andere hooiruif. Het hooi plukken ze er eerder tussenuit dan het stro, maar er is 24/7 wat te knabbelen, wat ze ook doen.
Dit (net erover én stro) bevalt ons stukken beter dan vorig jaar zonder net en alleen hooi (onbeperkt), toen kregen we 'drachtige' ruinen grijns

Dat is het.....
Ik zal foto's opzoeken en nog plaatsen.
Er is inmiddels wel meer veranderd aan ons PP en ik zal dat binnenkort allemaal wel eens gaan plaatsen, met foto's en al.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
Mai
Admin
Mai


Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 62
Woonplaats : Maasbree, Limburg

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptyvr 3 dec 2010 - 0:05

Slim gedaan Marina, met je net. Leuk dat je er weer even bent trouwens glimlach!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.paddockparadijs.nl
sandra




Aantal berichten : 4
Registratiedatum : 27-09-10
Leeftijd : 53
Woonplaats : België - steenokkerzeel

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptyza 11 dec 2010 - 3:15

Ik ben heel benieuwd naar de foto's, en wacht vol ongeduld wow
Terug naar boven Ga naar beneden
Marina




Aantal berichten : 83
Registratiedatum : 07-02-10

Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Emptyza 11 dec 2010 - 23:34

Oei, sorry.....nog ff wachten dan. Komt omdat al mijn foto's op een andere computer staan dan degeen waar ik nu dagelijks op werk. Moet er dus echt even een goed momentje voor vinden..... Doe mijn best knipoog
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.innuo.nl
Gesponsorde inhoud





Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty
BerichtOnderwerp: Re: Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'   Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon' Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Twee hooivoorzieningen: een slow en een 'gewoon'
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» En dan begin je gewoon weer opnieuw
» slow feeders
» grappige slow feeder
» Welke 'slow feeders' gebruik jij?
» van hooiruif naar slow feeder

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: 'Langzame' voersystemen-
Ga naar: