Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

1ha land laten maaien....wat met het gras doen?

Ga naar beneden 
+2
inge
superrizzo
6 plaatsers
AuteurBericht
superrizzo

Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 11-06-12

1ha land laten maaien....wat met het gras doen? Empty
BerichtOnderwerp: 1ha land laten maaien....wat met het gras doen?   1ha land laten maaien....wat met het gras doen? Emptyma 18 jun 2012 - 5:39

Hoi Allemaal,

Hier even een vraagje,

We hebben een wei waar heel veel hoog gras staat... Nu heb ik 3 koudbloeden en is dit dus te veel van het goede.

Nu willen we het graag laten maaien... we hebben een boer die wil maaien dus dat is erg fijn maar daarna ???

Ik heb eigenlijk geen hooi/voordroog nodig....

wat kan ik nog meer met het gemaaide gras doen ?

Terug naar boven Ga naar beneden
inge

Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

BerichtOnderwerp: Re: 1ha land laten maaien....wat met het gras doen?   1ha land laten maaien....wat met het gras doen? Emptyma 18 jun 2012 - 8:00

de boer aanbieden, misschien kan hij er wat mee?
Of anders toch laten verpakken/in balen laten persen en dan verkopen. Zijn altijd liefhebbers voor.
Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 63

BerichtOnderwerp: Re: 1ha land laten maaien....wat met het gras doen?   1ha land laten maaien....wat met het gras doen? Emptyma 18 jun 2012 - 9:55

Inge haalt me de woorden uit de mond grijns!

Als er pakken hooi geperst en/of ingepakt moeten worden, moet het wel eerst goed weer worden, dus ik weet niet of je kunt wachten met maaien of dat je het nu kwijt wilt? In dat laatste geval is je enige optie denk ik om te vragen of een koeienboer het gras wil hebben, maar reken er dan niet op dat je er iets voor krijgt!
http://www.paddockparadijs.nl
superrizzo

Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 11-06-12

BerichtOnderwerp: Re: 1ha land laten maaien....wat met het gras doen?   1ha land laten maaien....wat met het gras doen? Emptyma 18 jun 2012 - 10:00

We hebben net een mooi aanbod gekregen van de boer...

Hij maait alles en voert het allemaal af voor 50,-
Daar ben ik erg blij mee want dan hoef ik mijn handen er niet aan vuil te maken knipoog

Hij brengt het naar een koeienboer die het opvoert aan zijn Koeien.
Goed weer zie ik inderdaad ook zo snel niet meer komen en ik wil er echt vanaf.

Aan de ene kant zonde want het is prachtig langstengelig gras met kamille er in en ver geen onkruid.
Mai
Admin
Mai

Aantal berichten : 3224
Registratiedatum : 01-11-09
Leeftijd : 63

BerichtOnderwerp: Re: 1ha land laten maaien....wat met het gras doen?   1ha land laten maaien....wat met het gras doen? Emptyma 18 jun 2012 - 10:02

Ja, misschien wel zonde van het gras (hoewel het zo ook goed benut wordt), maar ik zou dat aanbod maar met beide handen aangrijpen compliment!
http://www.paddockparadijs.nl
veernr1

Aantal berichten : 179
Registratiedatum : 22-01-11

BerichtOnderwerp: Re: 1ha land laten maaien....wat met het gras doen?   1ha land laten maaien....wat met het gras doen? Emptydi 19 jun 2012 - 8:20

Zeker weten dat je het zelf van de winter niet nodig gaat hebben? Ik ben nu veel meer hooi gaan voeren sinds ik een PP heb, moet met vers gras ook heel voorzichtig zijn met 2 die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid.
MoniqueBuu

MoniqueBuu

Aantal berichten : 956
Registratiedatum : 10-11-09
Leeftijd : 55

BerichtOnderwerp: Re: 1ha land laten maaien....wat met het gras doen?   1ha land laten maaien....wat met het gras doen? Emptydi 19 jun 2012 - 23:09

Zo zat ik ook te denken Veronique. En met name nog meer in de zomer. Ik heb ze hier maar een paar uurtjes per dag op het gras lopen (max 3 uur). En dan ook nog maar een korte periode van het jaar. Ze moeten het hier echt van het hooi hebben. Nu hebben wij denk ik ook te weinig weide voor het aantal paarden wat hier loopt, en dat is bij jou andersom. Maar in de zomer heb jij dan snel veel te veel gras, en in de winter dan misschien toch te weinig. Om die verdeling beter te krijgen zou ik het jammer vinden om het af te voeren.

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk als je zegt dat het nu geen weer is om te hooien. En om nu de gok te wagen of dat binnenkort gaat komen zou mij ook te groot zijn. Daardoor is het op dit moment wel een extra lastig vraagstuk. Wij hebben pas geleden ook het gras hier gemaaid, en de hele partij op laten halen door de grasdrogerij. Binnen 24 uur hadden we het terug in prachtige grote pakken 'hooi'. Maar om jou topic niet teveel te vervuilen zal ik daar binnenkort een eigen topic voor openen.
http://www.twas-tweerd.nl
Nina

Nina

Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 12-01-10

BerichtOnderwerp: Re: 1ha land laten maaien....wat met het gras doen?   1ha land laten maaien....wat met het gras doen? Emptydo 21 jun 2012 - 7:44

hmm grasdrogerij.... interessant, ben benieuwd naar je nieuwe topic Monique
http://www.zeldenrusthaystack.nl
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: 1ha land laten maaien....wat met het gras doen?   1ha land laten maaien....wat met het gras doen? Empty

1ha land laten maaien....wat met het gras doen?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Laten & doen van bodem onderzoek
» Een track vol met gras
» Teveel gras
» hoe doen jullie het : mest scheppen ?
» Wat te doen tegen overmatige klaver?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Weidegebruik en -onderhoud-
Ga naar: