Onderwerp: Re: 1ha land laten maaien....wat met het gras doen? ma 18 jun 2012 - 9:55
Inge haalt me de woorden uit de mond !
Als er pakken hooi geperst en/of ingepakt moeten worden, moet het wel eerst goed weer worden, dus ik weet niet of je kunt wachten met maaien of dat je het nu kwijt wilt? In dat laatste geval is je enige optie denk ik om te vragen of een koeienboer het gras wil hebben, maar reken er dan niet op dat je er iets voor krijgt!
superrizzo
Aantal berichten : 9 Registratiedatum : 11-06-12
Onderwerp: Re: 1ha land laten maaien....wat met het gras doen? ma 18 jun 2012 - 10:00
We hebben net een mooi aanbod gekregen van de boer...
Hij maait alles en voert het allemaal af voor 50,- Daar ben ik erg blij mee want dan hoef ik mijn handen er niet aan vuil te maken
Hij brengt het naar een koeienboer die het opvoert aan zijn Koeien. Goed weer zie ik inderdaad ook zo snel niet meer komen en ik wil er echt vanaf.
Aan de ene kant zonde want het is prachtig langstengelig gras met kamille er in en ver geen onkruid.
Onderwerp: Re: 1ha land laten maaien....wat met het gras doen? ma 18 jun 2012 - 10:02
Ja, misschien wel zonde van het gras (hoewel het zo ook goed benut wordt), maar ik zou dat aanbod maar met beide handen aangrijpen !
veernr1
Aantal berichten : 179 Registratiedatum : 22-01-11
Onderwerp: Re: 1ha land laten maaien....wat met het gras doen? di 19 jun 2012 - 8:20
Zeker weten dat je het zelf van de winter niet nodig gaat hebben? Ik ben nu veel meer hooi gaan voeren sinds ik een PP heb, moet met vers gras ook heel voorzichtig zijn met 2 die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid.
Onderwerp: Re: 1ha land laten maaien....wat met het gras doen? di 19 jun 2012 - 23:09
Zo zat ik ook te denken Veronique. En met name nog meer in de zomer. Ik heb ze hier maar een paar uurtjes per dag op het gras lopen (max 3 uur). En dan ook nog maar een korte periode van het jaar. Ze moeten het hier echt van het hooi hebben. Nu hebben wij denk ik ook te weinig weide voor het aantal paarden wat hier loopt, en dat is bij jou andersom. Maar in de zomer heb jij dan snel veel te veel gras, en in de winter dan misschien toch te weinig. Om die verdeling beter te krijgen zou ik het jammer vinden om het af te voeren.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk als je zegt dat het nu geen weer is om te hooien. En om nu de gok te wagen of dat binnenkort gaat komen zou mij ook te groot zijn. Daardoor is het op dit moment wel een extra lastig vraagstuk. Wij hebben pas geleden ook het gras hier gemaaid, en de hele partij op laten halen door de grasdrogerij. Binnen 24 uur hadden we het terug in prachtige grote pakken 'hooi'. Maar om jou topic niet teveel te vervuilen zal ik daar binnenkort een eigen topic voor openen.
Nina
Aantal berichten : 209 Registratiedatum : 12-01-10 Woonplaats : Zuid Holland
Onderwerp: Re: 1ha land laten maaien....wat met het gras doen? do 21 jun 2012 - 7:44
hmm grasdrogerij.... interessant, ben benieuwd naar je nieuwe topic Monique
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: 1ha land laten maaien....wat met het gras doen?