Paddockparadijs forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Paard trekt paaltjes uit de grond!

Ga naar beneden 
+3
Berith
Iris
Natural Horsetrainer
7 plaatsers
AuteurBericht
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Paard trekt paaltjes uit de grond! Empty
BerichtOnderwerp: Paard trekt paaltjes uit de grond!   Paard trekt paaltjes uit de grond! Emptyzo 11 maa 2012 - 5:56

Grrr Atli heeft het ontdekt hoor! Als hij zijn tanden onderaan in een prikpaaltje zet en dan omhoog trekt, trekt hij zó het paaltje eruit. Met als gevolg: toegang tot de binnenweide! Ook als er stroom opstaat doet hij het want hij kan met zijn neus met gemak onder het onderste draadje komen. Helaas is mijn draad momenteel op dus ik ga nog maar gauw een rol bestellen, zodat ik de binnenwei met 3 draadjes kan afzetten ipv met 2... En tot die tijd mogen de pony's niet meer op het pad maar alleen nog op de paddock (die is helemaal omheind met houten palen).
Met dank aan Atli is het Paddock Paradijs voorlopig even dus alleen nog maar een Paddock...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Iris

Iris


Aantal berichten : 143
Registratiedatum : 28-08-11
Woonplaats : Aduard (Groningen)

Paard trekt paaltjes uit de grond! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard trekt paaltjes uit de grond!   Paard trekt paaltjes uit de grond! Emptyzo 11 maa 2012 - 7:12

Wat een slimmerik! Dat vraagt om een filmpje.... Al begrijp ik jouw frustratie helemaal!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.akili.nl
Berith

Berith


Aantal berichten : 351
Registratiedatum : 13-03-10

Paard trekt paaltjes uit de grond! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard trekt paaltjes uit de grond!   Paard trekt paaltjes uit de grond! Emptyzo 11 maa 2012 - 8:34

Herkenbaar hilarisch Moest afgelopen november ook een tijd het pad afsluiten omdat toen mijn stroomapparaat kapot was en Trix erg kreatief met draad en paaltjes kan zijn knipoog
Maar het is inderdaad erg frustrerd. Zo heb ik hier vorige week een fort gemaakt van mijn hooihokje. Ik had al baricades opgesteld maar Sietske is erg slim in het wegduwen van gaas, doek en draadjes en komt dan toch bij het hooi in het hooihok als de netten leeg zijn. Maar met mijn huidige constructie is het haar nog niet gelukt compliment
Terug naar boven Ga naar beneden
http://sietrix.blogspot.com/
Natural Horsetrainer

Natural Horsetrainer


Aantal berichten : 702
Registratiedatum : 17-01-12
Woonplaats : Sonsbeck, Duitsland

Paard trekt paaltjes uit de grond! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard trekt paaltjes uit de grond!   Paard trekt paaltjes uit de grond! Emptyzo 11 maa 2012 - 9:37

Haha ja ik had eigenlijk wel een filmpje moeten maken ja! Niet aan gedacht. Maar nu krijgt hij de kans niet meer. ;-)

Het is echt een slimmerik ja. Ze stonden vanmiddag dus in de wei te vreten, ik zet ze terug, paaltjes weer recht, en ik loop weg om de stroom er weer op te zetten (die was eraf omdat ik aan het uitmesten was, dan heb ik liever alles er even af). Ik ben nog niet halverwege, kijk om en zie dat de draad nu een stukje verderop omligt, en dat beide paarden met hun voorhoeven eroverheen staan, lekker van het gras te snoepen. Dus ik loop terug naar de paarden, en als ik dichterbij kom, doen ze heel onschuldig een pasje terug: nee hoor vrouwmens, wij staan gewoon braaf van ons pad te eten hoor! Je zou ze toch! >) Dus toen heb ik mijn man geroepen, paaltjes weer teruggezet, erbij blijven staan, mijn man opdracht gegeven de stroom aan te zetten in de hoop dat Atli dan een tik zou krijgen als hij het grapje nog een keer zou uithalen, maar hij pakt het paaltje dus precies *onder* de draad, grrrr!

Nou ja, in elk geval goed om te horen dat ik niet de enige ben met paaltjes en uitbraakleed, met slimme vraatzuchtige paarden. ;-)

Ik hoop maar dat het helpt om er nog een draadje onder te spannen, anders zullen alle prikpaaltjes vervangen moeten worden door houten palen...


Laatst aangepast door Natural Horsetrainer op zo 11 maa 2012 - 22:00; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://naturalhorsetrainer.nl
Wieteke

Wieteke


Aantal berichten : 637
Registratiedatum : 08-03-10

Paard trekt paaltjes uit de grond! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard trekt paaltjes uit de grond!   Paard trekt paaltjes uit de grond! Emptyzo 11 maa 2012 - 21:46

hilarisch Wat kunnen pony's toch uitgekookt zijn!
Terug naar boven Ga naar beneden
helma

helma


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 09-11-09
Leeftijd : 56
Woonplaats : Warnsveld

Paard trekt paaltjes uit de grond! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard trekt paaltjes uit de grond!   Paard trekt paaltjes uit de grond! Emptyma 12 maa 2012 - 6:25

Wieteke schreef:
hilarisch Wat kunnen pony's toch uitgekookt zijn!

°° Monsters zijn het! Heel handig, die slimheid, om in de ruige natuur te kunnen overleven, maar in onze weides vaak verdomd lastig hoor, dat probleemoplossend vermogen!
Ook bij ons is de kleinste de meest slimme. Ik heb hem al wel es met zijn voorhoefje (onderkant hoef voelt ie schijnbaar de stroom niet) heel nauwgezet op het onderste bruine lint zien staan
tikken, zodat die ging doorhangen. In dat bruine lint/band zit altijd rek, hoe strak je het ook monteert. Zo maakte hij ahw een gat tussen de bovenste, en de onderste draad en kon er zo tussen
door glippen zonder stroom te krijgen. En,... voila... meneer stond lekker op de binnenwei.
Mijn Arabier durft nog niet over een wollen draadje te stappen die over de grond ligt, laat staan dat die over (schrik) draad zou gaan!

Maar.. stiekem kan ik er ook wel om lachen hoor, die ondeugd en pientere kop van zo´n kleintje...

Groetjes
Helma
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dogwise.nl
Joyce




Aantal berichten : 826
Registratiedatum : 10-08-10
Woonplaats : brabant

Paard trekt paaltjes uit de grond! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard trekt paaltjes uit de grond!   Paard trekt paaltjes uit de grond! Emptyma 12 maa 2012 - 6:25

heel knap maar idd erg onhandig.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.twh-mm.nl
inge




Aantal berichten : 882
Registratiedatum : 20-01-11

Paard trekt paaltjes uit de grond! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard trekt paaltjes uit de grond!   Paard trekt paaltjes uit de grond! Emptyma 12 maa 2012 - 7:25

Dit had je echt moeten filmen hilarisch
En dan vragen mensen zich bij mij af waarom ik 4 draden(lint) heb lopen. grijns
juist daarom dus .....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Paard trekt paaltjes uit de grond! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paard trekt paaltjes uit de grond!   Paard trekt paaltjes uit de grond! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Paard trekt paaltjes uit de grond!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Stomme slimme knol ;-) trekt paaltjes eruit
» hooinetten los op de grond!
» zand storten of grond omleggen?
» Graven en grond likken
» is het mogelijk een pp te bouwen met 3000 m2 grond

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Paddockparadijs forum :: Over het Paddockparadijs :: Praathoekje-
Ga naar: